En dan staat er opeens 12 man politie binnen.

29-08-2020 07:57 1203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is gister gearresteerd.

En wij, de kinderen en ik zijn achtergebleven met twijfels.

Maar vooral hoe nu verder, heb de halve nacht liggen malen, mijn gevoel zegt dumpen die hap, maar we zijn al ruim 20 jaar getrouwd in gemeenschap van goederen. En ga ik het redden in mijn eentje, zo riant is mijn salaris niet.

Zit er even helemaal doorheen.
lovedobby wijzigde dit bericht op 29-08-2020 08:59
33.77% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
quadrant schreef:
29-08-2020 08:45
Was dag later weer thuis, controle van de data duurde een week. Daar bleek niets te vinden.
Maar daarna is het waarschijnlijk toch nog niet klaar. Ik zou in elk geval woedend zijn! Afschuwelijk idee ook dat zoiets je zomaar kan gebeuren. Je zou toch verwachten dat er een grondig onderzoek aan zo'n arrestatie vooraf gaat?
yette schreef:
29-08-2020 08:55
Maar daarna is het waarschijnlijk toch nog niet klaar. Ik zou in elk geval woedend zijn! Afschuwelijk idee ook dat zoiets je zomaar kan gebeuren. Je zou toch verwachten dat er een grondig onderzoek aan zo'n arrestatie vooraf gaat?
Ze weet niet eens wat er eigenlijk aan de hand is!
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 29-08-2020 08:56
0.99% gewijzigd
dubbel
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 29-08-2020 08:56
97.44% gewijzigd
Waar wordt ie van beschuldigd dan?
Als je 20 jaar 'n goeie relatie hebt dan ga je er toch niet vanuit dat het waar is?
Lotus90 schreef:
29-08-2020 08:24
Precies.
Het kan ook data zijn van een onderdeel voor het nucleaire wapenprogramma wat verkocht is aan Iran.

Met 12 man komen ze niet langs voor een simpel bedrijfsgeheimpje.
redbulletje schreef:
29-08-2020 08:56
Waar wordt ie van beschuldigd dan?
Als je 20 jaar 'n goeie relatie hebt dan ga je er toch niet vanuit dat het waar is?
Stond in de OP, maar heb ik weggehaald, stelen van bedrijfsgegevens.
LoveDobby schreef:
29-08-2020 08:48
Natuurlijk ben ik niet van plan vandaag een scheiding te regelen, maar er spelen wel dingen door mijn hoofd hoe verder als het wel waar blijkt te zijn.

Ik zal de OP aanpassen, daar ik te herkenbaar zou zijn.
Kan je dat woordje 'kinetische' in je OP ook even vervangen voor wat je wel wilde zeggen?
DS1971 schreef:
29-08-2020 08:57
Het kan ook data zijn van een onderdeel voor het nucleaire wapenprogramma wat verkocht is aan Iran.

Dan nog.
yette schreef:
Maar daarna is het waarschijnlijk toch nog niet klaar.
Lijkt mij ook niet. Op zijn minst zijn de arbeidsverhoudingen enigszins verstoord als je werkgever je ten onrechte opzadelt met een huiszoeking en een arrestatie.
En nu is de OP weg en is het een beetje speculeren wat voor overtreding er nodig is om door een arrestatieteam van 12 man uit je huis geplukt te worden. Geen 1,5 meter afstand gehouden in de bedrijfskantine? Zonder mondkapje op in de trein gezeten? Een verkeerde naam opgegeven bij een restaurant?
yette schreef:
Een rechter-commissaris moet toestemming geven voor een doorzoeking bij iemand thuis. De officier van justitie, die het onderzoek van de politie leidt, zal in dit geval dus toestemming hebben moeten vragen bij die rechter-commissaris en die toestemming is kennelijk ook verleend. Dus nee, het gebeurt niet zomaar, er is in ieder geval een verdenking van een strafbaar feit die dusdanig is dat een doorzoeking rechtvaardig wordt geacht.
DS1971 schreef:
29-08-2020 08:17
Leuk, zo’n vrouw die bij zoiets meteen van je af wil en aan haar eigen hachje denkt in plaats van aan haar man die wellicht ten onrechte in de cel zit.
Inderdaad, zo werkt het gewoon niet.
Slaat nergens op.

Ik zou kwaad zijn om zoveel onrecht, machtsvertoon en zou aan mijn man denken die daar zit, alleen, wat zal hij een stress hebben? Wat is er aan de hand? Ik zou hem willen spreken en duidelijkheid willen. Je denkt toch niet meteen aan vertrekken? Heel apart.

Edit, had nog niet alles gelezen.
justagirly wijzigde dit bericht op 29-08-2020 09:01
7.82% gewijzigd
ManOpHetPrikbord schreef:
29-08-2020 08:59
En nu is de OP weg en is het een beetje speculeren wat voor overtreding er nodig is om door een arrestatieteam van 12 man uit je huis geplukt te worden. Geen 1,5 meter afstand gehouden in de bedrijfskantine? Zonder mondkapje op in de trein gezeten? Een verkeerde naam opgegeven bij een restaurant?
Niemand had het over een arrestatieteam.
DS1971 schreef:
29-08-2020 08:50
Ik lees niets over: wat vervelend voor mijn man.

Daar snap ik werkelijk niets van.

TO is misschien niet erg overtuigd van onschuld?
Wij kennen haar echtgenoot niet hè?! Zij wel..
Wie weet heeft hij al meer op zijn kerfstok.
Tussen de regels door kon je bij deze TO al eerder lezen dat hun relatie niet zo top meer is.
Dus dat ze nu niet faliekant achter haar man gaat staan zal zijn redenen hebben.
Daarbij vind ik het ook heel begrijpelijk dat TO nu meer met het welzijn van haar kinderen bezig is, dan met haar man.
yette schreef:
29-08-2020 08:58
Kan je dat woordje 'kinetische' in je OP ook even vervangen voor wat je wel wilde zeggen?
Gedaan, niet eens gezien
Het gaat niet om drugs of geweld. Die informatie zou genoeg moeten zijn.
DS1971 schreef:
29-08-2020 08:57

Zoiets zou het ook kunnen zijn, en dat TO daar niks van af wist.
meisje85 schreef:
12 man sterk en er is een verdachte mee genomen.
In ieder geval heeft de buurt wat te roddelen.
meisje85 schreef:
Verkeerd begrepen dan, sorry. De naam van dit topic suggereert echter wel iets in die richting.
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 29-08-2020 09:03
21.00% gewijzigd
sterkte to
12 man is misschien wat overdreven door TO. Ik ben in mijn leven bij tientallen doorzoekingen geweest en meestal zijn het er maximaal een stuk of 8. Met 12 man zou je elkaar enorm in de weg lopen in de gemiddelde eengezinswoning. Maar ik snap dat als het je overkomt, het intens is en veel lijkt.
Lees de reactie aan Bulletje even
TO, ik zou contact leggen met de advocaat van je man. Die weet op dit moment het meest.
LoveDobby schreef:
29-08-2020 09:00
Gedaan, niet eens gezien
:thumbsup:
Ik hoop voor jullie dat dit met een sisser afloopt. Voor zover dat kan. Want schuldig of niet, dit hakt er wel in.
Wat bijzonder dat iedereen denkt te weten hoe TO in een schokkende situatie moet reageren.

Er wordt zelfs letterlijk gezegd hoe men normaal in zo’n situatie reageert, terwijl volgens mij bekend is dat sommige mensen vechten, sommige vluchten en andere verstijven. Dit zijn puur reacties van zelfbehoud en daarom is de ene reactie niet beter dan de andere.

TO: wat heftig zeg. Heel veel sterkte voor jou en de kinderen en ik hoop van harte dat het een misverstand betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven