Prille relatie uit, ze gaat meteen verder

01-09-2020 12:07 38 berichten
Dag dames,

Ik heb een tijdje iets gehad met een hele leuke dame waar ik nog steeds iets voor voel.
We hebben een weekje geleden toch besloten niet verder te gaan omdat ik binnenkort een jaar naar het buitenland vertrek en het ons beiden niet haalbaar leek de relatie zo te onderhouden. Het was een moeilijk besluit en soms twijfel ik nog steeds.
Ikzelf ben dus al een weekje aan het sippen. Maar, een vriend van mij kwam haar meteen een dag na de breuk al tegen op Happn. Zij sprak hem ook nog eens aan, met iets van ‘jeetje, mooie foto’s. Wat zie je er goed uit!’.

Ze mag dat uiteraard, want het is over. Ik vind het alleen wat moeilijk dat ik nog verdrietig ben en zij alweer op jacht is naar iemand anders. Misschien stel ik me aan. Ik weet ook niet wat mijn bedoeling met dit topic is behalve mijn hart luchten. Ik doe dat toch liever hier dan bij vrienden want die vinden dan dat ik me aanstel omdat we maar kort iets hadden en niet eens zo serieus.
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Iemand die extreem snel weer verder keek? En zat de verliefdheid dan blijkbaar niet zo diep? Ze zei allemaal grote dingen als dat we bij elkaar hoorden, een mooi stel zijn, ze meteen gefascineerd met me was etc. Waardoor ik dacht dat ze ontzettend gek op me was.
Alle reacties Link kopieren
Misschien voelt ze zich wel rot maar zoekt ze direct weer afleiding

Ik moet zeggen als iemand direct zulke grote uitspraken doet wekt ook de indruk dat ze heel graag een relatie wil en misschien single zijn lastig vind.
where ever you go, go with your heart
Tja, ik snap haar wel. Als jullie bij elkaar hoorden, zo ontzettend gek op elkaar waren, enzovoort, hadden jullie er toch ook voor kunnen kiezen om wel dat jaar te overbruggen als stel?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Iedereen verwerkt verdriet op zijn of haar eigen manier en sommige mensen kunnen inderdaad niet goed alleen zijn.
Als je elkaar echt leuk vindt dan kom je zo een jaar wel door. Blijkbaar was het dus niet genoeg maar gewoon leuk voor even voor haar.
Waarschijnlijk een rebound. Of ze kan idd niet goed alleen zijn...
EHV1981 schreef:
01-09-2020 12:13
Als je elkaar echt leuk vindt dan kom je zo een jaar wel door. Blijkbaar was het dus niet genoeg maar gewoon leuk voor even voor haar.
Ja dat kan zeker waar zijn. Door de dingen die ze zei wekte ze echter de indruk heel serieus te zijn (‘als je mijn ouders ontmoet’ ‘toen we elkaar voor het eerst zagen wist ik al dat ik jou wilde’ etc)
Blijkbaar zat de liefde bij beiden toch niet zo diep, want anders had je gewoon een jaar overbrugt. En je kan elkaar toch in dat jaar ook opzoeken?
ik geef mn bek ook maar een douw
Ze zal niet de eerste en niet de laatste zijn. Waarom zit je hiermee?
Had je gewild dat er een ‘treurperiode’ was afgesproken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Madeliefjees schreef:
01-09-2020 12:15
Blijkbaar zat de liefde bij beiden toch niet zo diep, want anders had je gewoon een jaar overbrugt. En je kan elkaar toch in dat jaar ook opzoeken?
Niet mee eens. Sommige mensen zijn prima in staat om liefde op afstand te onderhouden, andere mensen totaal niet.

Voor to: wat zij nu doet zegt iets over haar behoeften nu en niet over jullie tijd samen.
Mistermark81 schreef:
01-09-2020 12:15
Ja dat kan zeker waar zijn. Door de dingen die ze zei wekte ze echter de indruk heel serieus te zijn (‘als je mijn ouders ontmoet’ ‘toen we elkaar voor het eerst zagen wist ik al dat ik jou wilde’ etc)
tja, toen was ze verliefd
en verliefdheid slijt
Je kan toch iemand helemaal leuk vinden en toch geen zin hebben in een jaar alleen? Zou daar ook geen zin in hebben. Op afstand werkt voor mij niet. Wat moet ze dan, 7 jaar rouw? Ze was aan het daten en nu dus weer. Laat haar. Dan kun je ook wel zeggen als je haar echt leuk vond had je geen jaar weggegaan. Gewoon verder met je leven. Succes!
Hoe lang waren jullie samen?
Susan schreef:
01-09-2020 12:11
Tja, ik snap haar wel. Als jullie bij elkaar hoorden, zo ontzettend gek op elkaar waren, enzovoort, hadden jullie er toch ook voor kunnen kiezen om wel dat jaar te overbruggen als stel?
Ik snap haar ook wel. Waarom niet voor elkaar gekozen als het zo diep zat? Dan overwin je een jaar ook wel hoor, als je echt wilt. Nu is het uit en kijkt zij verder. Zou ik ook doen als ik haar was. Er lopen genoeg leuke mannen rond. Het schijnt echter zo te zijn (volgens een man uit mijn vriendenkring) dat het voor vrouwen stukken makkelijker is om een man te vinden dan andersom. Mannen lopen veel vaker een blauwtje. Of dat waar is weet ik niet, ben zelf al jaren uit het hele dating gebeuren.
Dus ze vindt iemands foto’s leuk en daardoor ben je helemaal van slag ? Oke..
Als je verliefd bent en je wordt afgewezen, dan wil je zo snel mogelijk dat fijne gevoel weer terug. Dus ga je weer op jacht. Ik vind het wel logisch. Geen idee waarom je moet wachten. Waarop moet je wachten?

Ik snap wel dat het fijner is voor het ego dat iemand niet meteen verder zoekt. Maar het is niet anders. Een slechte dag voor het ego is een goede dag voor de ziel.
Sylphide75 schreef:
01-09-2020 12:47
Ik snap haar ook wel. Waarom niet voor elkaar gekozen als het zo diep zat? Dan overwin je een jaar ook wel hoor, als je echt wilt. Nu is het uit en kijkt zij verder. Zou ik ook doen als ik haar was. Er lopen genoeg leuke mannen rond. Het schijnt echter zo te zijn (volgens een man uit mijn vriendenkring) dat het voor vrouwen stukken makkelijker is om een man te vinden dan andersom. Mannen lopen veel vaker een blauwtje. Of dat waar is weet ik niet, ben zelf al jaren uit het hele dating gebeuren.
Er zijn mannen die dat vinden. Er zijn vrouwen die vinden dat het heel moeilijk is om aan een leuke man te komen. Het zegt vooral iets over hoe hun zoektocht verloopt. ;)
Richt je niet meer op haar.
Als jullie nog in de 'honeymoon' fase zaten dan kan een breuk er goed inhakken, je zit dan nog midden in het verliefd zijn en meer van elkaar willen ontdekken.
Dat zij zo snel weer op zoek is naar een ander kan wijzen op onvolwassenheid van haar kant. Geen idee eigenlijk verder, waarschijnlijk was jij meer de 'gever' in de relatie en die blijven langer met het liefdesverdriet zitten.
Zoiets is altijd rot en ik begrijp je gevoel hierover. Ik vrees dat je er weinig tegen kunt doen behalve je richten op je nieuwe avontuur. Er is straks grote fysieke afstand en wie weet wie je daar straks tegenkomt. Dan ben je haar snel vergeten.
De vader van mijn kinderen waarmee ik 11 jaar ben geweest had binnen een maand weer iemand anders.

Jij ging maar kort met haar... zij heeft gewoon geaccepteerd dat het over is en gaat verder. Het is hard maar je wilt zelf ook niet met haar verder.
Sylphide75 schreef:
01-09-2020 12:47
Het schijnt echter zo te zijn (volgens een man uit mijn vriendenkring) dat het voor vrouwen stukken makkelijker is om een man te vinden dan andersom.
Het hangt ervan af met welk doel je iemand zoekt.

Als je iemand zoekt voor een serieuze langdurige relatie, dan schat ik in dat het niet zo veel verschil zal maken, en zal het voor vrouwen net zo moeilijk zijn om een man te vinden dan voor mannen om een vrouw te vinden.

Maar als je alleen op zoek bent naar een snelle wip, dan zijn de vrouwen duidelijk in het voordeel.
Ikzelf ben dus al een weekje aan het sippen. Maar, een vriend van mij kwam haar meteen een dag na de breuk al tegen op Happn. Zij sprak hem ook nog eens aan, met iets van ‘jeetje, mooie foto’s. Wat zie je er goed uit!’.

Fijne vriend heb je. Wat een lul om jou dat te vertellen. Verder: jij hebt jouw pakkie an, zij het hare.
Wie zegt dat ze op zoek is. Haar hart is misschien ook wel gebroken en ze wil gewoon wat afleiding wellicht? Stel je relatie gaat uit op vrijdag, mag je dan ook op zaterdag de kroeg niet meer in met vriendinnen. Ze is gewoon de digitale kroeg weer ingelopen om te kijken wie er nog meer op de markt is. Overigens is dit trouwens heel mannen eigen om gelijk weer door te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven