Prille relatie uit, ze gaat meteen verder

dinsdag 1 september 2020 om 12:07
Dag dames,
Ik heb een tijdje iets gehad met een hele leuke dame waar ik nog steeds iets voor voel.
We hebben een weekje geleden toch besloten niet verder te gaan omdat ik binnenkort een jaar naar het buitenland vertrek en het ons beiden niet haalbaar leek de relatie zo te onderhouden. Het was een moeilijk besluit en soms twijfel ik nog steeds.
Ikzelf ben dus al een weekje aan het sippen. Maar, een vriend van mij kwam haar meteen een dag na de breuk al tegen op Happn. Zij sprak hem ook nog eens aan, met iets van ‘jeetje, mooie foto’s. Wat zie je er goed uit!’.
Ze mag dat uiteraard, want het is over. Ik vind het alleen wat moeilijk dat ik nog verdrietig ben en zij alweer op jacht is naar iemand anders. Misschien stel ik me aan. Ik weet ook niet wat mijn bedoeling met dit topic is behalve mijn hart luchten. Ik doe dat toch liever hier dan bij vrienden want die vinden dan dat ik me aanstel omdat we maar kort iets hadden en niet eens zo serieus.
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Iemand die extreem snel weer verder keek? En zat de verliefdheid dan blijkbaar niet zo diep? Ze zei allemaal grote dingen als dat we bij elkaar hoorden, een mooi stel zijn, ze meteen gefascineerd met me was etc. Waardoor ik dacht dat ze ontzettend gek op me was.
Ik heb een tijdje iets gehad met een hele leuke dame waar ik nog steeds iets voor voel.
We hebben een weekje geleden toch besloten niet verder te gaan omdat ik binnenkort een jaar naar het buitenland vertrek en het ons beiden niet haalbaar leek de relatie zo te onderhouden. Het was een moeilijk besluit en soms twijfel ik nog steeds.
Ikzelf ben dus al een weekje aan het sippen. Maar, een vriend van mij kwam haar meteen een dag na de breuk al tegen op Happn. Zij sprak hem ook nog eens aan, met iets van ‘jeetje, mooie foto’s. Wat zie je er goed uit!’.
Ze mag dat uiteraard, want het is over. Ik vind het alleen wat moeilijk dat ik nog verdrietig ben en zij alweer op jacht is naar iemand anders. Misschien stel ik me aan. Ik weet ook niet wat mijn bedoeling met dit topic is behalve mijn hart luchten. Ik doe dat toch liever hier dan bij vrienden want die vinden dan dat ik me aanstel omdat we maar kort iets hadden en niet eens zo serieus.
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Iemand die extreem snel weer verder keek? En zat de verliefdheid dan blijkbaar niet zo diep? Ze zei allemaal grote dingen als dat we bij elkaar hoorden, een mooi stel zijn, ze meteen gefascineerd met me was etc. Waardoor ik dacht dat ze ontzettend gek op me was.
dinsdag 1 september 2020 om 12:10
dinsdag 1 september 2020 om 12:11

dinsdag 1 september 2020 om 12:15
Ja dat kan zeker waar zijn. Door de dingen die ze zei wekte ze echter de indruk heel serieus te zijn (‘als je mijn ouders ontmoet’ ‘toen we elkaar voor het eerst zagen wist ik al dat ik jou wilde’ etc)

dinsdag 1 september 2020 om 12:21
Niet mee eens. Sommige mensen zijn prima in staat om liefde op afstand te onderhouden, andere mensen totaal niet.Madeliefjees schreef: ↑01-09-2020 12:15Blijkbaar zat de liefde bij beiden toch niet zo diep, want anders had je gewoon een jaar overbrugt. En je kan elkaar toch in dat jaar ook opzoeken?
Voor to: wat zij nu doet zegt iets over haar behoeften nu en niet over jullie tijd samen.
dinsdag 1 september 2020 om 12:23
tja, toen was ze verliefdMistermark81 schreef: ↑01-09-2020 12:15Ja dat kan zeker waar zijn. Door de dingen die ze zei wekte ze echter de indruk heel serieus te zijn (‘als je mijn ouders ontmoet’ ‘toen we elkaar voor het eerst zagen wist ik al dat ik jou wilde’ etc)
en verliefdheid slijt

dinsdag 1 september 2020 om 12:29
Je kan toch iemand helemaal leuk vinden en toch geen zin hebben in een jaar alleen? Zou daar ook geen zin in hebben. Op afstand werkt voor mij niet. Wat moet ze dan, 7 jaar rouw? Ze was aan het daten en nu dus weer. Laat haar. Dan kun je ook wel zeggen als je haar echt leuk vond had je geen jaar weggegaan. Gewoon verder met je leven. Succes!
dinsdag 1 september 2020 om 12:47
Ik snap haar ook wel. Waarom niet voor elkaar gekozen als het zo diep zat? Dan overwin je een jaar ook wel hoor, als je echt wilt. Nu is het uit en kijkt zij verder. Zou ik ook doen als ik haar was. Er lopen genoeg leuke mannen rond. Het schijnt echter zo te zijn (volgens een man uit mijn vriendenkring) dat het voor vrouwen stukken makkelijker is om een man te vinden dan andersom. Mannen lopen veel vaker een blauwtje. Of dat waar is weet ik niet, ben zelf al jaren uit het hele dating gebeuren.

dinsdag 1 september 2020 om 13:02
Als je verliefd bent en je wordt afgewezen, dan wil je zo snel mogelijk dat fijne gevoel weer terug. Dus ga je weer op jacht. Ik vind het wel logisch. Geen idee waarom je moet wachten. Waarop moet je wachten?
Ik snap wel dat het fijner is voor het ego dat iemand niet meteen verder zoekt. Maar het is niet anders. Een slechte dag voor het ego is een goede dag voor de ziel.
Ik snap wel dat het fijner is voor het ego dat iemand niet meteen verder zoekt. Maar het is niet anders. Een slechte dag voor het ego is een goede dag voor de ziel.

dinsdag 1 september 2020 om 13:18
Er zijn mannen die dat vinden. Er zijn vrouwen die vinden dat het heel moeilijk is om aan een leuke man te komen. Het zegt vooral iets over hoe hun zoektocht verloopt.Sylphide75 schreef: ↑01-09-2020 12:47Ik snap haar ook wel. Waarom niet voor elkaar gekozen als het zo diep zat? Dan overwin je een jaar ook wel hoor, als je echt wilt. Nu is het uit en kijkt zij verder. Zou ik ook doen als ik haar was. Er lopen genoeg leuke mannen rond. Het schijnt echter zo te zijn (volgens een man uit mijn vriendenkring) dat het voor vrouwen stukken makkelijker is om een man te vinden dan andersom. Mannen lopen veel vaker een blauwtje. Of dat waar is weet ik niet, ben zelf al jaren uit het hele dating gebeuren.

dinsdag 1 september 2020 om 14:37
Als jullie nog in de 'honeymoon' fase zaten dan kan een breuk er goed inhakken, je zit dan nog midden in het verliefd zijn en meer van elkaar willen ontdekken.
Dat zij zo snel weer op zoek is naar een ander kan wijzen op onvolwassenheid van haar kant. Geen idee eigenlijk verder, waarschijnlijk was jij meer de 'gever' in de relatie en die blijven langer met het liefdesverdriet zitten.
Dat zij zo snel weer op zoek is naar een ander kan wijzen op onvolwassenheid van haar kant. Geen idee eigenlijk verder, waarschijnlijk was jij meer de 'gever' in de relatie en die blijven langer met het liefdesverdriet zitten.

dinsdag 1 september 2020 om 16:41

dinsdag 1 september 2020 om 17:03
Het hangt ervan af met welk doel je iemand zoekt.Sylphide75 schreef: ↑01-09-2020 12:47Het schijnt echter zo te zijn (volgens een man uit mijn vriendenkring) dat het voor vrouwen stukken makkelijker is om een man te vinden dan andersom.
Als je iemand zoekt voor een serieuze langdurige relatie, dan schat ik in dat het niet zo veel verschil zal maken, en zal het voor vrouwen net zo moeilijk zijn om een man te vinden dan voor mannen om een vrouw te vinden.
Maar als je alleen op zoek bent naar een snelle wip, dan zijn de vrouwen duidelijk in het voordeel.
dinsdag 1 september 2020 om 17:27
Fijne vriend heb je. Wat een lul om jou dat te vertellen. Verder: jij hebt jouw pakkie an, zij het hare.
dinsdag 1 september 2020 om 17:38
Wie zegt dat ze op zoek is. Haar hart is misschien ook wel gebroken en ze wil gewoon wat afleiding wellicht? Stel je relatie gaat uit op vrijdag, mag je dan ook op zaterdag de kroeg niet meer in met vriendinnen. Ze is gewoon de digitale kroeg weer ingelopen om te kijken wie er nog meer op de markt is. Overigens is dit trouwens heel mannen eigen om gelijk weer door te gaan.