Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen

03-09-2020 13:42 1085 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:

Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?

Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden :-). Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.

Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan

[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.

In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).

Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
noorderlicht76 schreef:
03-09-2020 14:35
iets zegt me dat je daar beter niet op kan mikken
Waarom niet?
Maar in welke zin is die vrouw dan een statussymbool voor die man? Alleen om de jonge leeftijd/uiterlijk/seks?
Vind het van beide kanten oppervlakkig overkomen en ook wel tamelijk cliché. Zo van, ik kan en wil jou krijgen vanwege je geld en/of status, jij kunt en wilt mij krijgen omdat ik een goddelijk ding ben. Maar kennelijk zijn er dus tamelijk wat mensen gevoelig voor.
hannaa46 schreef:
03-09-2020 13:54
Wat betreft Betty: als je jonge zoontje je snikkend smeekt om te stoppen met schelden en tieren en je gaat gewoon door, ben je een moeder van niks.
Ik had, door het zien van dit fragment, ook geen zin meer om de film te bekijken die ervan gemaakt is.
Heb je het niet gekeken dan? Ik vond het namelijk wel wat genuanceerder liggen, heb niet de indruk (adhv netflix-serie dan, heb nl ook wel meer over dit verhaal gezien/gehoord) dat het haar om geld ging. Daar ging het hem wel om, en om zijn doel te bereiken heeft hij haar gek laten verklaren en het gezag over de kinderen verkregen, waarbij zij een summiere omgang kreeg.

Ik denk dat ik dan ook wel door zou draaien hoor.
lilalinda schreef:
03-09-2020 13:46
je leert er vooral van: je eigen leven leiden!
niet jezelf tot steun van een ander maken

Wees zelf degene met de goeie carrière
Dit dus. Stel jezelf niet in dienst van een ander.
WitteHaai schreef:
03-09-2020 14:35
Rijk ben ik ook nooit geweest. Nu is mijn vader wel twee jaar geleden overleden, en hij liet een verzameling bakstenen na die we voor een goede prijs verkocht hebben, dus ik heb nu wel wat meer financiële speelruimte.
je moet flink rijk zijn, om andere facetten te compenseren hoor
als het je de laatste 50 jaar niet gelukt is een vrouwen te versieren, moet je Ecclestone-geld hebben om het wel te laten lukken
lilalinda schreef:
03-09-2020 14:43
als het je de laatste 50 jaar niet gelukt is een vrouwen te versieren, moet je Ecclestone-geld hebben om het wel te laten lukken
Het lijkt me beter om te laten doen voorkomen alsof je echt geen enkele cent hebt.
lilalinda schreef:
03-09-2020 14:43
Welke facetten zou ik moeten compenseren?

Overigens heb ik op verschillende dating sites wel eens likes gehad van vrouwen van onder de 30. En dat waren vrouwen van binnen de Europese Unie.
WitteHaai schreef:
03-09-2020 14:45

Overigens heb ik op verschillende dating sites wel eens likes gehad van vrouwen van onder de 30. En dat waren vrouwen van binnen de Europese Unie.
Polen en Roemenië zitten ook bij de EU dus dat zegt niet zoveel.
WitteHaai schreef:

ik heb geen idee, wat denk jezelf?
Ik ken het andersom, in de zin van dat de huidige vriend van mijn ex-vrouw wel heel erg geïnteresseerd leek en lijkt in de financiële kant van het verhaal. Ik kan er wel om lachen, want om te beginnen staat hij erop als een golddigger en ten tweede blijkt dat het geld er een stuk sneller doorheen gaat nu mijn ex-vrouw zonder dat ik meehelp met de zaken ineens zakelijk er een potje van maakt, waardoor het inkomen om de boel overeind te houden er niet meer is.

Het beste is niet om te kijken. De reden waarom je uit elkaar gaat is niet zo van belang.

Als je dan toch wraak wil op je ex: zorg dat je beter af bent zonder je ex. ;)
lilalinda schreef:
03-09-2020 14:53
ik heb geen idee, wat denk jezelf?
Jij hebt daar vast wel een idee over, want jij begon erover dat ik andere facetten zou moeten compenseren.
Ook los van het stukje “grote kans om inderdaad verlaten te worden (voor een jongere/mooiere vrouw) als hij eenmaal succesvol is”, is mijn levensmotto altijd geweest: steun een man NOOIT financieel.

Bouw hem NOOIT op in financieel opzicht. Laat hem NOOIT ten koste van jou hogerop komen. Wees NOOIT de reden van zijn succes (in financieel opzicht).

Andersom ben ik overigens ook nooit “opgebouwd” door een man. Ik heb op eigen kracht mijn leven en carrière opgebouwd. Dat zoek ik logischerwijs ook in een man.
WitteHaai schreef:
03-09-2020 14:30
Ik ben nu 50 maar ik heb heel weinig relaties gehad. Ik zou ook veel liever een wat jongere vrouw van 30 of zo willen dan een afgelikte boterham van 50. Als ik wel veel relatie-ervaring had gehad, dan zou het me misschien niet zo veel uitmaken.
Hoezo zijn vrouwen van 50 afgelikte boterhammen dan?

Dat je de gemiddelde 30 jarige vrouw aantrekkelijker vind, snap ik.
NYC schreef:
03-09-2020 14:44
Het lijkt me beter om te laten doen voorkomen alsof je echt geen enkele cent hebt.
Dat lijkt me voor mezelf ook een betere strategie. Als ik mezelf op een dating site ga adverteren en daarbij in mijn profiel schrijf dat ik niet helemaal onbemiddeld ben, dan trekt dat de verkeerde vrouwen aan.
Hanaa schreef:
03-09-2020 14:28
Daar krijg ik ook een 'trophy wife' gevoel bij.
Waarom is een vrouw van eigen leeftijd niet (meer) goed genoeg voor zulke mannen?

Volgens mijn vriend zijn zulke mannen vaak te onzeker voor een vrouw van hun eigen leeftijd, die weet wat ze wil en hoe ze het kan krijgen. Zulke mannen willen een meisje dat tegen ze op kijkt en waar ze overwicht op hebben, zodat ze alles zelf kunnen bepalen zonder in twijfel te worden getrokken door een vrouw met een sterke eigen mening.
DS1971 schreef:
03-09-2020 15:01
Hoezo zijn vrouwen van 50 afgelikte boterhammen dan?
Het klinkt misschien een beetje oneerbieding, maar de meeste vrouwen van 50 hebben toch al behoorlijk veel relatie- en sexervaring. Ik heb liever een vrouw met wie ik op dat punt een beetje op gelijk niveau sta.
NYC schreef:
03-09-2020 14:41
Maar in welke zin is die vrouw dan een statussymbool voor die man? Alleen om de jonge leeftijd/uiterlijk/seks?
Vind het van beide kanten oppervlakkig overkomen en ook wel tamelijk cliché. Zo van, ik kan en wil jou krijgen vanwege je geld en/of status, jij kunt en wilt mij krijgen omdat ik een goddelijk ding ben. Maar kennelijk zijn er dus tamelijk wat mensen gevoelig voor.
Nee, heel veel mensen denken dat het zo is gegaan. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Wat een hel moet dat zijn om met iemand een relatie te hebben alleen maar voor het geld.
Moondream schreef:
03-09-2020 15:03
Volgens mijn vriend zijn zulke mannen vaak te onzeker voor een vrouw van hun eigen leeftijd, die weet wat ze wil en hoe ze het kan krijgen. Zulke mannen willen een meisje dat tegen ze op kijkt en waar ze overwicht op hebben, zodat ze alles zelf kunnen bepalen zonder in twijfel te worden getrokken door een vrouw met een sterke eigen mening.
Alsof leeftijd iets zegt over een eigen wil hebben. Er zijn hele volgzame vrouwen van 50 en vrouwen die exact weten wat ze willen als ze 25 zijn.
WitteHaai schreef:
03-09-2020 15:04
Het klinkt misschien een beetje oneerbieding, maar de meeste vrouwen van 50 hebben toch al behoorlijk veel relatie- en sexervaring. Ik heb liever een vrouw met wie ik op dat punt een beetje op gelijk niveau sta.
Maar dan is dus meer jouw onervarenheid en dat je je daar druk om maakt het probleem.
WitteHaai schreef:

Oh bless your heart.
Wat is dit ultiem schattig.
WitteHaai schreef:
Ik ben nu 50 maar ik heb heel weinig relaties gehad. Ik zou ook veel liever een wat jongere vrouw van 30 of zo willen dan een afgelikte boterham van 50. Als ik wel veel relatie-ervaring had gehad, dan zou het me misschien niet zo veel uitmaken.

Er zijn genoeg dames van rond de 50 die ook maar één of een paar relaties hebben gehad hoor. Net als genoeg dames van in de 30 die met veel mannen ervaring hebben opgedaan. Leeftijd zegt helemaal niets over hoe veel geluk je hebt in relaties.
Als je met alle geweld liever jong wilt, wees dan ook mans genoeg om daar voor uit te komen zonder smoesjes als "ervaring" te gebruiken.
WitteHaai schreef:

Ok.
Dus je bent arm en lelijk.
Moondream schreef:
03-09-2020 15:03
Dat, maar ik zie in mijn omgeving veel mannen die vroeger nerd waren en niet een knappe vrouw konden krijgen. en dan zijn ze succesvol en bieden de mooie jonge dames zich aan. niet iedereen is tegen die verleiding bestand
1Portemonnee schreef:
03-09-2020 15:10
Ok.
Dus je bent arm en lelijk.
dat bedoelde ik eigenlij ook
*Sally* schreef:
Polen en Roemenië zitten ook bij de EU dus dat zegt niet zoveel.
Roemenië is geen verkeerd land. Ik ben er wel eens geweest en ik spreek ook een klein beetje Roemeens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven