Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen
donderdag 3 september 2020 om 13:42
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden
. Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden

Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
donderdag 3 september 2020 om 15:14
Dat je neemt wat je pakken kan is enigszins begrijpelijk, maar als je toch al 20 jaar bij elkaar bent dan heb je toch ook wel een emotionele band opgebouwd? Dat mensen dat zomaar kunnen weggooien vind ik verontwaardigend. Als alleen het feit dat iemand knapper en jonger is genoeg is om de relatie die je hebt te overtreffen, dan zat er sowieso al iets niet goed met de relatie, lijkt mij. Anders is het misschien je eigen fout om zo'n enorm oppervlakkig mens te trouwen.noorderlicht76 schreef: ↑03-09-2020 15:10Dat, maar ik zie in mijn omgeving veel mannen die vroeger nerd waren en niet een knappe vrouw konden krijgen. en dan zijn ze succesvol en bieden de mooie jonge dames zich aan. niet iedereen is tegen die verleiding bestand

donderdag 3 september 2020 om 15:15
Moondream schreef: ↑03-09-2020 15:03Volgens mijn vriend zijn zulke mannen vaak te onzeker voor een vrouw van hun eigen leeftijd, die weet wat ze wil en hoe ze het kan krijgen. Zulke mannen willen een meisje dat tegen ze op kijkt en waar ze overwicht op hebben, zodat ze alles zelf kunnen bepalen zonder in twijfel te worden getrokken door een vrouw met een sterke eigen mening.
Ja, dit dus.
donderdag 3 september 2020 om 15:17
Het verhaal van Betty speelde in een andere tijd, toen had je als vrouw die keus niet. Je ziet in het begin ook hoe ze de zenuwen krijgt als ze zwanger is. Bang dat haar baas erachter komt en ze ontslagen wordt. Op dat moment was ze de hoofdkostwinner.
In deze tijd zou je zeggen, dat ze inderdaad het geld en de moeite die zij in zijn opleiding stak beter in die van haar had kunnen steken. Je ziet in het begin gewoon de vanzelfsprekendheid waarmee ze alles opzij zetten (zij meer dan hij) om te zorgen dat hij een goede carriere krijgt. Het is jammer dat ze niet eerder het voordeel van de scheiding in kon zien. Was ze gewoon akkoord gegaan met wat hij in de eerste instantie had voorgesteld, dan had ze een luxe leventje kunnen leiden en was ook nog eens van die eikel afgeweest. Want echt aardig was hij niet. Zonder hem was ze ongetwijfeld beter af.
donderdag 3 september 2020 om 15:18
Met die instelling lijkt het me inderdaad lastig om aan de vrouw te komen. Weinig vrouwen van 50 die nauwelijks seks hebben gehad, en waarschijnlijk nog minder 30 jarige vrouwen die nog half maagd zijn en vervolgens met een verbitterde kerel van 50 zouden aanpappen.
Zoals verwacht loopt alles anders

donderdag 3 september 2020 om 15:26
Jij hebt duidelijk last van een ander soort issue.
Maar als je een jonge chickie wil van 30, dan moet je jezelf juist gaan promoten met je vermogen.
Hou er wel rekening mee, dat de jonge chickie niet voor je ware karakter gaat, maar voor je knakken.
Als je daarmee kan leven dan moet je het zeker doen.
donderdag 3 september 2020 om 15:26
Er is een uitdrukking voor dit soort dingen: "Een man heeft zijn succes te danken aan zijn eerste vrouw en zijn tweede vrouw aan zijn succes.."
Hier ook zo'n verleden. Jaren de kostwinner geweest terwijl (ex-) man studeerde en een x aantal jaar daarna (inmiddels de goede baan, mooie auto en huis) verlaten voor een 15 jaar jongere vrouw die enorm naar hem opkeek.
Ze heeft ook letterlijk gezegd, nog voor de scheiding, dat ze wel in ons huis zou kunnen wonen. Helaas voor haar is het mij gelukt om het huis te houden
Maar goed, no hard feelings inmiddels. Zij moet nu met hem dealen en ik ben veel gelukkiger met mijn huidige partner
Hier ook zo'n verleden. Jaren de kostwinner geweest terwijl (ex-) man studeerde en een x aantal jaar daarna (inmiddels de goede baan, mooie auto en huis) verlaten voor een 15 jaar jongere vrouw die enorm naar hem opkeek.
Ze heeft ook letterlijk gezegd, nog voor de scheiding, dat ze wel in ons huis zou kunnen wonen. Helaas voor haar is het mij gelukt om het huis te houden

Maar goed, no hard feelings inmiddels. Zij moet nu met hem dealen en ik ben veel gelukkiger met mijn huidige partner

donderdag 3 september 2020 om 15:37
Wat is daar precies mis mee eigenlijk? Moeten ze dan denken toen ik 16 was kon ik alleen wat aandacht krijgen van dat dikkige meisje met die jampotglazen die stil in een hoekje stond heel allen, dus daar moet ik de rest van mijn leven ook maar voor gaan?noorderlicht76 schreef: ↑03-09-2020 15:10Dat, maar ik zie in mijn omgeving veel mannen die vroeger nerd waren en niet een knappe vrouw konden krijgen. en dan zijn ze succesvol en bieden de mooie jonge dames zich aan. niet iedereen is tegen die verleiding bestand
donderdag 3 september 2020 om 15:37
Ik zou me toch niet helemaal op mijn gemak voelen bij een twintig jaar jongere vrouw die mijn testament al in drievoud heeft gekopieerd en voor de zekerheid tijdens een vakantie in Dover of Verdon de randjes mijden.
kantlijn wijzigde dit bericht op 03-09-2020 15:39
12.04% gewijzigd
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.

donderdag 3 september 2020 om 15:39
En al het eten wat ze heeft gekookt laten voorproeven.

Maar wat is dit weer een heerlijk topic vol met vooroordelen.

donderdag 3 september 2020 om 15:41
Ik denk dat veel van die mannen die als nerd gezien werden toen ze jong waren, niet eens de aandacht kregen van dat dikkige meisje met jampotglazen.

donderdag 3 september 2020 om 15:45
En de rest van je leven met één oog dicht slapen.

donderdag 3 september 2020 om 15:46
Nou ja, dan zijn die mooie vrouwen die nu op hen vallen omdat ze goed zijn opgedroogd wellicht gewoon hun referentiekader.
Maakt het allemaal uit.
donderdag 3 september 2020 om 15:49
Ik vind het vooral zo kortzichtig om het op leeftijd te gooien. Een vrouw die op haar 25e, na een paar relaties/scharrels een vaste relatie krijgt, met hem trouwt en op haar 45e gaat scheiden, is toch met minder mannen naar bed geweest dan een 30 jarige die zich vanaf haar 25e niet tot 1 man beperkt en in die tijd nog een aantal relaties/scharrels heeft. En de 45-jarige is wellicht wel een veel betere match voor TO. Maar kennelijk op haar leeftijd afgeserveerd wordt.
Voor TO: deed jij die dingen voor je ex dan in de hoop daarvoor iets terug te krijgen? Vond en vind je dat hij je iets verschuldigd was door jouw inzet voor hem?

donderdag 3 september 2020 om 15:58
Vooral een vrouw die tegen ze opkijkt inderdaad.Moondream schreef: ↑03-09-2020 15:03Volgens mijn vriend zijn zulke mannen vaak te onzeker voor een vrouw van hun eigen leeftijd, die weet wat ze wil en hoe ze het kan krijgen. Zulke mannen willen een meisje dat tegen ze op kijkt en waar ze overwicht op hebben, zodat ze alles zelf kunnen bepalen zonder in twijfel te worden getrokken door een vrouw met een sterke eigen mening.
Ik las laatst over de trend in Silicon Valley. Daar zijn mannen vaak al op jongere leeftijd succesvol. En de meest briljante vrouwen zijn nu de nieuwe Trophy Wives . Die dan uiteraard wel fulltime voor de kinderen gaan zorgen terwijl de man verder aan zijn imperium werkt.
Ik ben benieuwd of die op termijn weer verlaten gaan worden. En wat dan weer de nieuwe trend wordt qua Trophy Wives.

donderdag 3 september 2020 om 16:01
Genoeg mannen aldaar die ook een mooie jonge meid hebben. En wat ze daar allemaal op feesten uitspoken wil je niet weten. Best bizar.biebje schreef: ↑03-09-2020 15:58Vooral een vrouw die tegen ze opkijkt inderdaad.
Ik las laatst over de trend in Silicon Valley. Daar zijn mannen vaak al op jongere leeftijd succesvol. En de meest briljante vrouwen zijn nu de nieuwe Trophy Wives . Die dan uiteraard wel fulltime voor de kinderen gaan zorgen terwijl de man verder aan zijn imperium werkt.
Ik ben benieuwd of die op termijn weer verlaten gaan worden. En wat dan weer de nieuwe trend wordt qua Trophy Wives.

donderdag 3 september 2020 om 16:09
Uiteindelijk wil het oog ook wat, en als man wil je een vrouw die er een beetje aantrekkelijk uitziet. Het valt mij vooral bij de Nederlandse vrouwen op dat ze er erg aantrekkelijk uitzien als ze nog jong zijn, maar als ze voorbij de 45 à 50 jaar zijn, dan zien ze er vaak gewoon oud en afgeleefd uit.
Ik zie dit fenomeen veel minder bij bijvoorbeeld Marokkaanse en Hindoestaanse vrouwen. Die blijven er tot op hogere leeftijd nog behoorlijk goed uitzien. Het fenomeen dat mannen op een gegeven moment hun vrouw inruilen voor een jonger exemplaar, heb je bij die bevolkingsgroepen dan ook veel en veel minder.
Ik zie dit fenomeen veel minder bij bijvoorbeeld Marokkaanse en Hindoestaanse vrouwen. Die blijven er tot op hogere leeftijd nog behoorlijk goed uitzien. Het fenomeen dat mannen op een gegeven moment hun vrouw inruilen voor een jonger exemplaar, heb je bij die bevolkingsgroepen dan ook veel en veel minder.
donderdag 3 september 2020 om 16:18
Dus dan heeft ze én teveel ervaring voor je, én ziet ze er ook nog eens niet uit.WitteHaai schreef: ↑03-09-2020 16:09Uiteindelijk wil het oog ook wat, en als man wil je een vrouw die er een beetje aantrekkelijk uitziet. Het valt mij vooral bij de Nederlandse vrouwen op dat ze er erg aantrekkelijk uitzien als ze nog jong zijn, maar als ze voorbij de 45 à 50 jaar zijn, dan zien ze er vaak gewoon oud en afgeleefd uit.
Jij hebt echt een zwaar leven he

Zoals verwacht loopt alles anders
Ik snap jou wel zou ook mega veel wrok koesteren en ben ook niet iemand die iets snel loslaat.. Maar helaas heb je daar alleen jezelf mee.
Het is gewoon mega frustrerend. Maar iemand vermoorden is ook next level.
Ik snap het ook niet maar het zijn niet alleen succesvolle mannen hoor haha. Lelijke niet succesvolle mannen doen ook vaak uitspraken waarvan ik denk als jouw vriendin dit eens hoorde wat jij allemaal zegt ...
Veel mannen zijn nogal visueel ingesteld. Dus doen alles voor een vrouw die er een beetje goed uitziet. Vrouwen weten dat ze met hun uiterlijk veel geregeld krijgen vaak bij mannen en zo wordt het in stand gehouden.
De mannen die het hardst roepen “ ik val op een vrouw met inhoud “
“ doe mij maar puur natuur”
Die kijken op straat juist na van die verbouwde vrouwen valt mij vaak op.
Want puur natuur / geen make up is in de meeste gevallen gewoon geen wow..
Het is gewoon mega frustrerend. Maar iemand vermoorden is ook next level.
Ik snap het ook niet maar het zijn niet alleen succesvolle mannen hoor haha. Lelijke niet succesvolle mannen doen ook vaak uitspraken waarvan ik denk als jouw vriendin dit eens hoorde wat jij allemaal zegt ...
Veel mannen zijn nogal visueel ingesteld. Dus doen alles voor een vrouw die er een beetje goed uitziet. Vrouwen weten dat ze met hun uiterlijk veel geregeld krijgen vaak bij mannen en zo wordt het in stand gehouden.
De mannen die het hardst roepen “ ik val op een vrouw met inhoud “
“ doe mij maar puur natuur”
Die kijken op straat juist na van die verbouwde vrouwen valt mij vaak op.
Want puur natuur / geen make up is in de meeste gevallen gewoon geen wow..
linnylow wijzigde dit bericht op 03-09-2020 16:20
3.70% gewijzigd
Geen wonder dat jij weinig relaties hebt gehad als je zo over vrouwen van 50 praat.
donderdag 3 september 2020 om 16:19
Dit. Die Betty laat zich door die eikel 4 keer bezwangeren en of het echt waar is weet ik niet maar in de serie waren de eerste tekenen van absurd gedrag al snel zichtbaar bij die vent.captain_hindsight schreef: ↑03-09-2020 14:06Ik begrijp niet zo goed waarom je jezelf in zo'n ondergeschikte rol laat manoeuvreren.

donderdag 3 september 2020 om 16:22
Tijd voor borrelnootjes.WitteHaai schreef: ↑03-09-2020 16:09Uiteindelijk wil het oog ook wat, en als man wil je een vrouw die er een beetje aantrekkelijk uitziet. Het valt mij vooral bij de Nederlandse vrouwen op dat ze er erg aantrekkelijk uitzien als ze nog jong zijn, maar als ze voorbij de 45 à 50 jaar zijn, dan zien ze er vaak gewoon oud en afgeleefd uit.

donderdag 3 september 2020 om 16:23
Het heeft ook een reden dat veel Nederlandse vrouwen er op leeftijd niet meer zo goed uitzien, namelijk teveel in de zon zitten en sigaretten roken. Beide doen de huid sneller verouderen.