Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen
donderdag 3 september 2020 om 13:42
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden
. Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden

Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
donderdag 3 september 2020 om 17:17
Jij bent zelf ook een 'afgelikte boterham'

Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
donderdag 3 september 2020 om 17:18
Meer een uitgedroogde korst denk ik , die wil ook niemand.
donderdag 3 september 2020 om 17:19
Ik denk dat vrouwen, ook als ze trouwen vooral zichzelf moeten steunen. Gelukkig wordt er tegenwoordig alleen nog op huwelijkse voorwaarden getrouwd bij mijn weten. En ik zou dan ook alles onder die omstandigheden op MIJN naam bij schrijven, en op MIJN rekening? Ik investeren in vastgoed? Dan blijft het bij MIJ!
Omdat er gewoon gevaar is dat je ingeruild wordt.
donderdag 3 september 2020 om 17:19
KamilleT schreef: ↑03-09-2020 16:55Kennen jullie het fenomeen bètamannen? Dat zijn mannen met bovengemiddelde intelligentie, vaak doen ze bètastudies, die vaak rond hun 20/25e niet heel aantrekkelijk zijn. De vrouwen die ze dan krijgen zijn vaak niet zo aantrekkelijk en/of slim. Tegen de tijd dat de mannen 40 zijn, zijn hun vrouwen dat ook. Die hebben dan 15 jaar aan de kinderen besteed, werken misschien nog een paar dagen per week in mbo-banen. De mannen hebben dan carrière gemaakt, en komen tijdens hun werk hoogopgeleide leuke vrouwen tegen, waarmee ze zó goed kunnen praten en op één lijn zitten. Enzovoort.
Misschien gaat dat tegenwoordig niet meer echt op, omdat vrouwen nu in het algemeen beter opgeleid zijn, maar in mijn generatie (40-55) is dat schering en inslag.
Was het maar zo'n feest. Mijn beta-beroepsveld is echt een stierenwei.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
donderdag 3 september 2020 om 17:21
Als een man van 40+ om wat voor een reden opeens heel veel aandacht krijgt van mooie vrouwen onder de zeg, 35, dan moet ie wel heel erg sterk in zn schoenen staan om daar niet op in te gaan. Verreweg de meeste mannen zijn het niet gewend om 'nee' te moeten zeggen tegen een vrouw. En uiteraard willen ze ook gewoon proeven van de honing die hen wordt aangeboden.
Is dat vreselijk voor zijn vrouw? Ja. Durf ik mn hand in het vuur te steken dat ik dat zelf nooit zou doen? Nee.
donderdag 3 september 2020 om 17:22
Triest.julius schreef: ↑03-09-2020 17:21Als een man van 40+ om wat voor een reden opeens heel veel aandacht krijgt van mooie vrouwen onder de zeg, 35, dan moet ie wel heel erg sterk in zn schoenen staan om daar niet op in te gaan. Verreweg de meeste mannen zijn het niet gewend om 'nee' te moeten zeggen tegen een vrouw. En uiteraard willen ze ook gewoon proeven van de honing die hen wordt aangeboden.
Is dat vreselijk voor zijn vrouw? Ja. Durf ik mn hand in het vuur te steken dat ik dat zelf nooit zou doen? Nee.

donderdag 3 september 2020 om 17:23
iones schreef: ↑03-09-2020 17:19Ik denk dat vrouwen, ook als ze trouwen vooral zichzelf moeten steunen. Gelukkig wordt er tegenwoordig alleen nog op huwelijkse voorwaarden getrouwd bij mijn weten. En ik zou dan ook alles onder die omstandigheden op MIJN naam bij schrijven, en op MIJN rekening? Ik investeren in vastgoed? Dan blijft het bij MIJ!
Dit hoort elk vrouw tedoen.
Ik zelf heb een woning met een enorme overwaarde en aardig wat spaargeld.
Ik bewaak dit met mijn leven, en geen enkele dirty Johan die bij mij een kans maakt

anoniem_63d5811a5d28f wijzigde dit bericht op 03-09-2020 17:24
0.08% gewijzigd
donderdag 3 september 2020 om 17:25
Jij bent vrijgezel denk ik? Al heel lang?WitteHaai schreef: ↑03-09-2020 16:09Uiteindelijk wil het oog ook wat, en als man wil je een vrouw die er een beetje aantrekkelijk uitziet. Het valt mij vooral bij de Nederlandse vrouwen op dat ze er erg aantrekkelijk uitzien als ze nog jong zijn, maar als ze voorbij de 45 à 50 jaar zijn, dan zien ze er vaak gewoon oud en afgeleefd uit.
Ik zie dit fenomeen veel minder bij bijvoorbeeld Marokkaanse en Hindoestaanse vrouwen. Die blijven er tot op hogere leeftijd nog behoorlijk goed uitzien. Het fenomeen dat mannen op een gegeven moment hun vrouw inruilen voor een jonger exemplaar, heb je bij die bevolkingsgroepen dan ook veel en veel minder.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.

donderdag 3 september 2020 om 17:26
Sinds wanneer?julius schreef: ↑03-09-2020 17:21Als een man van 40+ om wat voor een reden opeens heel veel aandacht krijgt van mooie vrouwen onder de zeg, 35, dan moet ie wel heel erg sterk in zn schoenen staan om daar niet op in te gaan. Verreweg de meeste mannen zijn het niet gewend om 'nee' te moeten zeggen tegen een vrouw. En uiteraard willen ze ook gewoon proeven van de honing die hen wordt aangeboden.
donderdag 3 september 2020 om 17:26
Zwakzinnig?

donderdag 3 september 2020 om 17:28
Je kan ook gewoon weglopen als z’on vrouw zich aanbiedt.julius schreef: ↑03-09-2020 17:21Als een man van 40+ om wat voor een reden opeens heel veel aandacht krijgt van mooie vrouwen onder de zeg, 35, dan moet ie wel heel erg sterk in zn schoenen staan om daar niet op in te gaan. Verreweg de meeste mannen zijn het niet gewend om 'nee' te moeten zeggen tegen een vrouw. En uiteraard willen ze ook gewoon proeven van de honing die hen wordt aangeboden.
Ik hoop met je mee.
donderdag 3 september 2020 om 17:29
donderdag 3 september 2020 om 17:29
Tsja, als je man je verlaat, kun je boos worden op hem, op zijn nieuwe vriendin, of op allebei. Ik heb het niet gezien overigens.
Ik moet toegeven dat ik met genoegen aanhoorde dat zijn nieuwe vriendin lelijker is (waarom vind ik dat leuk?!) en stiekem heb ik wel eens gedacht dat ik mezelf veel gedoe had kunnen besparen door hem in een ravijn te storten (dat testament was sneller geregeld dan die echtscheiding!).
Maar ja. Je doet het niet hè. Je kunt ook naar jezelf kijken en je boosheid een beetje kanaliseren. Moord gaat wel erg ver. Je kunt boos op jezelf zijn dat je hem door de financieel magere tijden hebt geholpen, maar niet op hem.
Ik denk overigens dat het meer te maken heeft met een midlife-crisis dan met het nodig hebben van een trophy-wife in de kringen waarin je verkeert of met de hoeveelheid bezittingen die je inmiddels hebt. Dat stijgt bij de meeste mensen met de jaren.
Zelf moet ik er niet aan denken, van die sportschool-jochies die horen dat je gescheiden bent en komen peilen of je met hun eight-pack uit wilt. Ik kan me ook dan niet verplaatsten in die midlife-man die gaat voor alleen de buitenkant. Dat is voor tussendoor heel eventjes leuk misschien. Maar daarna toch niet meer. Je kunt haar niet eeuwig de mond snoeren met een zoen, er gaat een keer conversatie komen.
Ik moet toegeven dat ik met genoegen aanhoorde dat zijn nieuwe vriendin lelijker is (waarom vind ik dat leuk?!) en stiekem heb ik wel eens gedacht dat ik mezelf veel gedoe had kunnen besparen door hem in een ravijn te storten (dat testament was sneller geregeld dan die echtscheiding!).
Maar ja. Je doet het niet hè. Je kunt ook naar jezelf kijken en je boosheid een beetje kanaliseren. Moord gaat wel erg ver. Je kunt boos op jezelf zijn dat je hem door de financieel magere tijden hebt geholpen, maar niet op hem.
Ik denk overigens dat het meer te maken heeft met een midlife-crisis dan met het nodig hebben van een trophy-wife in de kringen waarin je verkeert of met de hoeveelheid bezittingen die je inmiddels hebt. Dat stijgt bij de meeste mensen met de jaren.
Zelf moet ik er niet aan denken, van die sportschool-jochies die horen dat je gescheiden bent en komen peilen of je met hun eight-pack uit wilt. Ik kan me ook dan niet verplaatsten in die midlife-man die gaat voor alleen de buitenkant. Dat is voor tussendoor heel eventjes leuk misschien. Maar daarna toch niet meer. Je kunt haar niet eeuwig de mond snoeren met een zoen, er gaat een keer conversatie komen.

donderdag 3 september 2020 om 17:33
Incel, dus ja.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

donderdag 3 september 2020 om 17:33
Of de relatie bleek niet meer te werken.
Het is normaal dat een relatie niet duurt tot een van beiden overlijdt.