Met ex afespreken

03-09-2020 10:43 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen!

Met mijn ex is het nu ongeveer 1.5 jaar uit (na een relatie van 7 jaar).
In het begin was het heftig wat betreft liefdesverdriet, maar nu voel ik me goed en sterk.
Ik weet beter wat ik wil in het leven en voel me zelfstandig. Echter bleef ik in de tussentijd elke dag wel aan mijn ex denken. Heb wel gescharreld, maar kon me niet echt openstellen voor iemand.

Nu nam mijn ex een aantal weken geleden contact op met mij en hebben we gepraat. Dit was een heel open gesprek over wat er fout is gegaan en ons aandeel hieraan. Ik zag dat hij hier heel erg in is gegroeid (communicatief sterker, durft zich emotioneel open te stellen etc. De punten waarop het misging). Daarnaast merkte ik dat wij op een volwassen manier met elkaar konden praten, wat we nooit hebben gedaan.

Hij wil het graag weer proberen. Heel rustig aan. Ik enerzijds ook wel, maar anderzijds twijfel ik ook. Hij heeft mij best gekwetst, wat betreft hoe hij mij heeft behandeld (geen prioriteit aan mij gegeven en niet emotioneel klaar staan etc), maar ik merk wel dat hij dat nu echt inziet.

Dusss... ik zit tussen verschillende emoties in. Ik durf niet vol te zeggen: let’s go, maar ik denk ook dat ik spijt krijg als ik het niet probeer.

Het is niet dat ik bang ben om alleen en te zijn en uit vertrouwen terug wil. Dat weet ik wel zeker.

Hebben jullie hier ervaring mee?
Hoe lang ging het al slecht en wat heeft hij in die anderhalf jaar gedaan dat hij daarin wel gegroeid is?
Ik zou het niet doen. Het is nog maar iets meer dan een jaar uit, jullie zijn jong en waren wat ik zo las al flink uit elkaar gegroeid. Dat hij in je hoofd bleef spoken is niet heel raar, je was nog maar een tiener(!) toen de relatie startte en die heeft ruim 7 jaar geduurd. In die tijd ben jij min of meer volwassen geworden, hij niet. Dat gaat ook echt niet in anderhalf jaar inééns ingelopen worden.
Echt, ga verder met je eigen leven. En stop met andere mannen met je ex vergelijken. Je bent nu 24, geen tiener meer, en relaties horen anders te zijn dan toen. Je klinkt heel erg alsof je nog niet ontdekt hebt wie je zelf bent zonder je ex, en dat moet je eerst maar eens voor elkaar krijgen.
Hier geen geen goede ervaring met teruggaan naar ex. De tweede keer speelde uiteindelijk weer precies dezelfde problematiek als tijdens de eerste poging. Ik dacht destijds ook dat we beiden veranderd waren waardoor het deze keer wel zou werken. In het begin ging het goed voelde de vertrouwdheid tussen ons als een heel fijn startpunt, maar het oude patroon is er toch weer (vrij snel ook) ingeslopen. Verder zou ik zeker niet op basis van één telefoontje die beslissing nemen.
Als de sex met je ex wel goed was, dan kun je altijd nog FWB worden met je ex.
WitteHaai schreef:
03-09-2020 15:13
Als de sex met je ex wel goed was, dan kun je altijd nog FWB worden met je ex.
:facepalm: nee dat maakt het vast makkelijker
Blijf in jezelf geloven !
Ik zou er niet vanuit gaan dat het met 1 volwassen gesprek is opgelost.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet doen, mensen veranderen niet. Misschien tijdelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven