Uitpraten?
vrijdag 4 september 2020 om 08:13
Ik ben een aantal weken geleden “aan de kant gezet” door een goede (?) vriend.
Aanleiding: een snibbige opmerking van mijn kant. Niks ernstigs, relatief onschuldig als in de trant van: en bedankt he!
Dit doe ik normaal nooit trouwens, maar ik had die dag echt belachelijk veel pech.
Wij zijn jaren heel close geweest. Hebben nooit ruzie gehad en alles was bespreekbaar en spraken elkaar meerdere keren per week. Het contact ging gelijk op, en een week voor deze aanvaring gaf hij nog aan blij te zijn met de vriendschap.
Na mijn opmerking heeft hij mij direct geblokkeerd en verwijderd van alle social media. Ik vind die reactie tov hetgeen ik heb gedaan, wel extreem.
Ik denk dus dat er misschien wel iets anders is dat ik niet weet. Kan me niet voorstellen dat dit de echte reden is nl.
Genegeerd worden vind ik heel erg. Hij weet dit ook. Dat hij dit nu doet vind ik onvergeeflijk. Hij weet hoe erg ik dat vind en doet dat bewust.
Het is een hele rare gewaarwording. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Want enerzijds ben je gekwetst, maar door de manier waarop ook wel boos. En het is zo zonde van de leuke vriendschap. En waarom?
Wat zou jij doen? Contact zoeken en het proberen uit te praten of laten gaan?
Ik vind dit zo hard en naar. Het voelt net alsof je helemaal niets bent voor iemand.
Aanleiding: een snibbige opmerking van mijn kant. Niks ernstigs, relatief onschuldig als in de trant van: en bedankt he!
Dit doe ik normaal nooit trouwens, maar ik had die dag echt belachelijk veel pech.
Wij zijn jaren heel close geweest. Hebben nooit ruzie gehad en alles was bespreekbaar en spraken elkaar meerdere keren per week. Het contact ging gelijk op, en een week voor deze aanvaring gaf hij nog aan blij te zijn met de vriendschap.
Na mijn opmerking heeft hij mij direct geblokkeerd en verwijderd van alle social media. Ik vind die reactie tov hetgeen ik heb gedaan, wel extreem.
Ik denk dus dat er misschien wel iets anders is dat ik niet weet. Kan me niet voorstellen dat dit de echte reden is nl.
Genegeerd worden vind ik heel erg. Hij weet dit ook. Dat hij dit nu doet vind ik onvergeeflijk. Hij weet hoe erg ik dat vind en doet dat bewust.
Het is een hele rare gewaarwording. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Want enerzijds ben je gekwetst, maar door de manier waarop ook wel boos. En het is zo zonde van de leuke vriendschap. En waarom?
Wat zou jij doen? Contact zoeken en het proberen uit te praten of laten gaan?
Ik vind dit zo hard en naar. Het voelt net alsof je helemaal niets bent voor iemand.
vrijdag 4 september 2020 om 08:21
Ik zou wel een poging wagen als het echt een goede vriend was . Gewoon kaartje sturen of langsgaan . Uitleggen dat je niet lekker in je vel zat en kijken waar hij mee komt . Mocht het op niks uitlopen heb jij er alles aan gedaan .
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 08:23
0.43% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 08:25
Eigenlijk wel. Ware het niet dat ik het zo zo vreemd vind.blijfgewoonbianca schreef: ↑04-09-2020 08:22Dan ben je toch klaar, als je hier nooit meer overheen zou kunnen stappen ?
Had dit niet verwacht.
Ik heb het liefste de goede vriendschap terug, maar dit valt voor mij niet onder de noemer goede vriendschap. Beetje tegenstrijdig dus.
vrijdag 4 september 2020 om 08:26
Maar wat wil je dan ?
Excuses van zijn kant ?
Als de vriendschap wat jouw betreft kapot is dan geen actie ondernemen .
vrijdag 4 september 2020 om 08:26
Ik zou langs gaan/contact zoeken.
Vind laten gaan een beetje kort door de bocht.
Een goede jarenlange vriendschap is meer waard toch?
Je weet niet wat die dag bij hem speelde. Net als jij je pech dag had.
Blijkbaar heb je hem flink geraakt met je opmerking.
Of mag jij je alleen geraakt voelen door zijn reactie?
julia_20 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 08:32
20.91% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 08:31
Ik hoopte eigenlijk dat hij zelf contact zou zoeken, excuses aan zou bieden voor het blokkeren ed en we het uit zouden praten.
Het is inmiddels als een tijdje geleden, dus ik verwacht niet dat dat gebeurt en het excuus van “opwelling” gaat ook niet meer op.
Ik heb advies gevraagd in mijn omgeving en een deel daarvan zegt; zoek contact en praat het uit. Het is zonde van jullie vriendschap. Ben ik het op zich mee eens.
Vandaar mijn vraag wat jullie zouden doen.
Mijn hoofd zegt; laat gaan.
Mijn hart zegt; ik mis jou.
vrijdag 4 september 2020 om 08:32
vrijdag 4 september 2020 om 08:33
Wat wil jij?
Baal je ervan dat je genegeerd wordt en je wil dat dit stopt?
Mis je je goede vriend en wil je dat het contact weer hersteld wordt?
Wil je weten waarom?
Alleen wanneer je graag wilt dat het contact weer hersteld wordt zou ik contact zoeken, bellen of langsgaan, en uit praten. Biedt je excuus aan en luister wat deze persoon te zeggen heeft. Er zal vast iets meer mee spelen. Misschien had deze persoon ook een slechte dag en was dit de druppel.
Gaat het om je ego of wil je het alleen begrijpen, dan zou ik het laten gaan. Focus je dan op andere dingen.
Wil je weten waarom?
Alleen wanneer je graag wilt dat het contact weer hersteld wordt zou ik contact zoeken, bellen of langsgaan, en uit praten. Biedt je excuus aan en luister wat deze persoon te zeggen heeft. Er zal vast iets meer mee spelen. Misschien had deze persoon ook een slechte dag en was dit de druppel.
Gaat het om je ego of wil je het alleen begrijpen, dan zou ik het laten gaan. Focus je dan op andere dingen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 4 september 2020 om 08:34
Dus eigenlijk wil je alleen weten waarom en dat jij dan daarna de deur dicht gooit ?
Zou het kunnen dat hij ook een rotdag achter de rug had, of heel veel moeite voor jou had gedaan toen jij met je opmerking kwam ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 4 september 2020 om 08:34
Nee, hij mag ook geraakt zijn.Julia_20 schreef: ↑04-09-2020 08:26Ik zou langs gaan/contact zoeken.
Maar dan kun je dat toch zeggen?
Blokkeren en verwijderen vind ik van een hele andere orde. En niet een dag, maar weken..
vrijdag 4 september 2020 om 08:35
Waarom zou hij excuses aan moeten bieden?Noia schreef: ↑04-09-2020 08:31Ik hoopte eigenlijk dat hij zelf contact zou zoeken, excuses aan zou bieden voor het blokkeren ed en we het uit zouden praten.
Het is inmiddels als een tijdje geleden, dus ik verwacht niet dat dat gebeurt en het excuus van “opwelling” gaat ook niet meer op.
Ik heb advies gevraagd in mijn omgeving en een deel daarvan zegt; zoek contact en praat het uit. Het is zonde van jullie vriendschap. Ben ik het op zich mee eens.
Vandaar mijn vraag wat jullie zouden doen.
Mijn hoofd zegt; laat gaan.
Mijn hart zegt; ik mis jou.
Zoek contact en vraag waarom hij je geblokkeerd heeft?
En denk nog eens goed na over wat je precies gezegd hebt.
vrijdag 4 september 2020 om 08:47
Ik mis onze vriendschap en snap niet dat het om zoiets kleins wordt verbroken en op deze manier.hamerhaai schreef: ↑04-09-2020 08:33Wat wil jij?
Wil je weten waarom?
Had het liefste de vriendschap hersteld willen zien. Maar ik vind niet dat je zoiets doet bij elkaar als je goed bevriend bent.
Je hoeft het niet altijd eens te zijn. Je mag ook best eens boos zijn op elkaar, of een discussie hebben. Maar ik ben van mening, dat als je goede vrienden bent, je dat dan gewoon uitpraat. Vind niet dat je dingen gaat doen en zeggen, om bewust een ander te kwetsen.
Of het mijn ego is heb ik ook over nagedacht.
Ik denk het niet.
anoniem_389095 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 08:48
3.29% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 08:47
Toch zonde als het dan stuk loopt door 1 opmerking?
Ik zou contact zoeken en het uitpraten.
Misschien had hij ook een rot dag
vrijdag 4 september 2020 om 08:51
Ik weet niet waarop jij “en bedankt hè” gezegd hebt. Kan het zijn dat je vaker negatieve / passief agressieve opmerkingen gemaakt hebt? Deed hij vaak moeite voor je? Waren de verhoudingen in jullie vriendschap echt gelijkwaardig?
Hoe dan ook: per direct het contact verbreken en je overal blokkeren en verwijderen gaat inderdaad heel erg ver.
Ik zou persoonlijk 1x bellen om ernaar te vragen. En mijn excuses maken voor de negatieve opmerking (als dat terecht is tenminste, want ik weet niet waarom je het zei). Maar verder dan dat zou ik er niet meer achteraan gaan.
Daarnaast zou ik niet zozeer een excuses verwachten voor zijn heftige reactie. Maar wel even pijlen of dit voor hem normaal gedag is. Of hij het zelf wel redelijk vindt. Ik zou bij hem aangeven dat blokkeren en verwijderen na iedere onenigheid te extreem is voor mij om mee om te gaan.
Hoe dan ook: per direct het contact verbreken en je overal blokkeren en verwijderen gaat inderdaad heel erg ver.
Ik zou persoonlijk 1x bellen om ernaar te vragen. En mijn excuses maken voor de negatieve opmerking (als dat terecht is tenminste, want ik weet niet waarom je het zei). Maar verder dan dat zou ik er niet meer achteraan gaan.
Daarnaast zou ik niet zozeer een excuses verwachten voor zijn heftige reactie. Maar wel even pijlen of dit voor hem normaal gedag is. Of hij het zelf wel redelijk vindt. Ik zou bij hem aangeven dat blokkeren en verwijderen na iedere onenigheid te extreem is voor mij om mee om te gaan.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 04-09-2020 08:53
0.52% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 08:51
Ja, is het ook.Hunebed schreef: ↑04-09-2020 08:47Wij zijn jaren heel close geweest. Hebben nooit ruzie gehad en alles was bespreekbaar en spraken elkaar meerdere keren per week. Het contact ging gelijk op, en een week voor deze aanvaring gaf hij nog aan blij te zijn met de vriendschap.
Maar als zoiets stuk loopt om zoiets kleins, en er wordt zo mee omgegaan. Wat is die vriendschap dan waard?
Die discussie voer ik met mijzelf.
Zie ik het dan te zwart wit?
vrijdag 4 september 2020 om 08:56
Wat is de vriendschap je waard?
En je vult misschien dingen voor hem in, net als hij nu misschien ook doet.
Wat is er mis met een keer, ondanks dat je het gevoel hebt dat de ander fout zit en de bal bij de ander ligt, zelf contact te zoeken om het goed te maken?
Dat is het mooie van een goede vriendschap toch?
Het gebeurt volgens mij best vaak dat mensen elkaar nooit meer spreken door 1 stom incident.
Mensen zijn dat te trots of stijfkoppig om een stap te zetten.
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 08:57
4.49% gewijzigd