Gebeld, raar gedoe

04-09-2020 15:37 46 berichten
De afgelopen dagen wordt ik steeds gebeld, maar als ik opneem is het stil. De verbinding blijkt dan verbroken. Het zijn standaard telefoonnummers (netnummer en abonneenummer), maar als ik ze opzoek in "nummer naar naam" sites, krijg ik geen info.
Toen ik er een terugbelde hoorde ik een ingesproken bericht "dit is een uitgaande lijn, we kunnen u nu niet te woord staan, maar bellen zo snel mogelijk terug". Maar zonder de naam van een bedrijf te noemen.

Ongetwijfeld is dit spam of een of ander onguur gedoe. Maar weet iemand wat het precies is? En hoe ik er vanaf kom? Het is begonnen nadat mijn telefoonnummer bij de KvK werd geregistreerd (zakelijk 06 nummer)
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
04-09-2020 16:10

Als eenmanszaak moeten bedrijven zich aan het bel- me-niet register houden. Helaas hebben sommigen daar lak aan.

Dat wist ik niet, ik dacht dat je als ZZP'er (eenmanszaak) niet beschermd werd, maar zou best kunnen ja, want deel valt wel onder consumentenbescherming.
Is inderdaad computer die belt en weer ophangt als niet tijdig wordt opgenomen.

Op één of andere manier heb ik jaren geleden bij inschrijving op het formulier (toen nog) het juiste vinkje gezet en krijg ik geen reclame of telefoontjes. Maar dat moet je ergens (zoeken...) direct bij je registratie doen. Ben je te laat, zijn je gegevens al verkocht. Dus als je straks je telnr wijzigt, kijk dan even waar die optie zit, want je kan het (ergens...) laten uitsluiten.
Sherry750106 schreef:
04-09-2020 15:43
Dat bel me niet register sta ik volgens mij al 20x in maar ik word nog steeds ongewenst gebeld dus dat werkt niet

Dat heb ik dus ook, werkt voor geen meter!
Ghost79 schreef:
04-09-2020 17:58
Dat heb ik dus ook, werkt voor geen meter!

Als je eenmaal klant bent geweest, dan valt je registratie niet onder het bel-me-niet-register. Kan het zijn dat jullie ooit klant waren van het stalkende bedrijf?
Heb ergens gelezen dat je je dan ook ergens moet kunnen afmelden, maar is andere procedure. Zou ik moeten opzoeken hoe het ook alweer zit. Maar ben er te lui voor... Ik doorsta de jaarlijkse Essent-terreur wel. ;-D
C⨀urage schreef:
04-09-2020 17:08
Op één of andere manier heb ik jaren geleden bij inschrijving op het formulier (toen nog) het juiste vinkje gezet en krijg ik geen reclame of telefoontjes. Maar dat moet je ergens (zoeken...) direct bij je registratie doen. Ben je te laat, zijn je gegevens al verkocht. Dus als je straks je telnr wijzigt, kijk dan even waar die optie zit, want je kan het (ergens...) laten uitsluiten.

Nee hoor, dat maakt geen fluit uit. Ik sta zelfs expliciet als “geheim” bij zowel de gemeente als de KVK geregistreerd, en ik kreeg evengoed telefoontjes.
Ik vind het echt aso.
C⨀urage schreef:
04-09-2020 18:03
Als je eenmaal klant bent geweest, dan valt je registratie niet onder het bel-me-niet-register. Kan het zijn dat jullie ooit klant waren van het stalkende bedrijf?
Heb ergens gelezen dat je je dan ook ergens moet kunnen afmelden, maar is andere procedure. Zou ik moeten opzoeken hoe het ook alweer zit. Maar ben er te lui voor... Ik doorsta de jaarlijkse Essent-terreur wel. ;-D
Dat kun je direct bij de betreffende beller doen, dat afmelden. En dat weten ze prima maar ze proberen je altijd wijs te maken dat je het bandje aan het einde van het gesprek moet afluisteren want dat doet bijna niemand en dus kunnen ze je opnieuw bellen. Je moet je gewoon meteen op het recht van verzet beroepen en je niet laten afpoeieren door zo'n pipo die dan begint te wauwelen over een bandje, hij/zij is gewoon degene die dat hoort te regelen.

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet
Creativity is intelligence having fun
Nummer*Zoveel schreef:
04-09-2020 18:22
Nee hoor, dat maakt geen fluit uit. Ik sta zelfs expliciet als “geheim” bij zowel de gemeente als de KVK geregistreerd, en ik kreeg evengoed telefoontjes.

Ik hoor dat vaak ja, maar ik heb die terreur dus niet/nauwelijks.
Waar zit dat verschil in? Mijn eenmanszaak heb ik al zo'n 15 jaar en ik was destijds al wel 'privacy-bewust'.
Kirby schreef:
04-09-2020 18:37
Je moet je gewoon meteen op het recht van verzet beroepen en je niet laten afpoeieren door zo'n pipo die dan begint te wauwelen over een bandje, hij/zij is gewoon degene die dat hoort te regelen.

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet

Oja, recht op verzet, zo heette het ja, thanks. :)
Maud*de*Braose schreef:
04-09-2020 15:37
De afgelopen dagen wordt ik steeds gebeld, maar als ik opneem is het stil. De verbinding blijkt dan verbroken. Het zijn standaard telefoonnummers (netnummer en abonneenummer), maar als ik ze opzoek in "nummer naar naam" sites, krijg ik geen info.
Toen ik er een terugbelde hoorde ik een ingesproken bericht "dit is een uitgaande lijn, we kunnen u nu niet te woord staan, maar bellen zo snel mogelijk terug". Maar zonder de naam van een bedrijf te noemen.

Ongetwijfeld is dit spam of een of ander onguur gedoe. Maar weet iemand wat het precies is? En hoe ik er vanaf kom? Het is begonnen nadat mijn telefoonnummer bij de KvK werd geregistreerd (zakelijk 06 nummer)
Ik heb exact hetzelfde sinds ik bij de kvk ingeschreven staat. Zijn callcenters.
C⨀urage schreef:
04-09-2020 18:40
Ik hoor dat vaak ja, maar ik heb die terreur dus niet/nauwelijks.
Waar zit dat verschil in? Mijn eenmanszaak heb ik al zo'n 15 jaar en ik was destijds al wel 'privacy-bewust'.
Volgens mij werden/worden eens per zoveel tijd bestanden met nieuwe registraties verkocht. Misschien heb je geluk gehad dat op het kantoor waar jij je destijds meldde net in die periode weinig aanvragen werden gedaan ofzo.

Ik heb overigens wel eens een bericht voorbij zien komen dat de KvK er mee op gaat houden in reactie op de vele klachten van met name ZZPers, maar gezien dit topic zijn ze kennelijk nog niet zover.
Nummer*Zoveel schreef:
04-09-2020 18:45
Volgens mij werden/worden eens per zoveel tijd bestanden met nieuwe registraties verkocht. Misschien heb je geluk gehad dat op het kantoor waar jij je destijds meldde net in die periode weinig aanvragen werden gedaan ofzo.

Ja, wie weet. En dat ze daarna ook alleen de 'nieuwe lichting' opvroegen. Ik weet nog wel dat ik toen al wist je als (beginnende) eenmanszaak heel veel post zou krijgen, en daar had ik geen zin in. ;-D

Ik heb overigens wel eens een bericht voorbij zien komen dat de KvK er mee op gaat houden in reactie op de vele klachten van met name ZZPers, maar gezien dit topic zijn ze kennelijk nog niet zover.

Klopt. Maar volgens mij is of was KvK nog een beetje prehistorische/mammoet-organisatie, dus verandering gaat langzaam...
Ik zie wel eens de suggestie voorbij komen dat je bij inschrijving het telefoonnummer van de kvk erbij moet zetten ipv je eigen telefoonnummer. :lol:
:proud:
Maud*de*Braose schreef:
04-09-2020 19:33
Ik zie wel eens de suggestie voorbij komen dat je bij inschrijving het telefoonnummer van de kvk erbij moet zetten ipv je eigen telefoonnummer. :lol:
Dat is best een goede! Ik heb nog nooit een leverancier gezocht via de KvK, dus klanten zal je er niet mee mis lopen!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
04-09-2020 19:50
Dat is best een goede! Ik heb nog nooit een leverancier gezocht via de KvK, dus klanten zal je er niet mee mis lopen!
Ja precies.
Hier staan je opties: https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzi ... enadering/

En ja, de KvK roept al een tijdje te stoppen met het (goedkoop) aanbieden van telefoonnummers en adressen van ZZP'ers, maar veel heb ik daar nog niet van gemerkt eigenlijk......

Ik zeg bij spam telefoontjes altijd direct dat ik in het bel-me-niet register sta en dat ze dat hadden moeten checken voordat ze me belden. En dan hang ik op.
Dit is de reden dat ik de KvK intens HAAT!
En ik heb me al wel 10 keer ingeschreven bij het bel-me-niet-register.
Helpt geen zak.
Ik vind het ook heel ergerlijk dat je adresgegevens zomaar overal te vinden zijn door toedoen van KvK. Ik ben zzp’er maar geen winkel en wil dat dus niet, maar ook daar kun je helaas niks tegen doen.
Noia schreef:
04-09-2020 15:41
Buitenlandse nummers iig niet terug bellen!
Servicenummers ook niet.
Kunnen veel kosten voor in rekening gebracht worden.

Denk dat je gegevens op een of andere manier zijn doorgespeeld, en je nu gebeld wordt door callcenters.
Gebeurt vaker dat je eerst dan wordt gebeld en men ophangt, waarna je later wordt gebeld door een medewerker.
Wat is daar het nut van?
Ik heb dat dus ook, met steeds wisselende energiemalloten die op een veel te opgewekt populaire toon proberen te achterhalen wie mijn huidige leverancier is etc.

Maar ik snap het verdienmodel echt niet; je zegt dat je niet met ze in zee gaat, en dat zeg je een aantal keer. Daarna wordt je nog steeds gebeld (soms idd door een ander nummer) en als je dan zegt dat ze moeten kappen, dan gaan ze een discussie met je aan dat ze pas voor het eerst bellen etc. etc. Echt behoorlijk grof soms. Maar wie verdient er nu iets aan dat gepor en gescheld? Hoezo denken ze dat ik na 30 keer bellen WEL ineens een ander energiecontract ga nemen?!

Gelukkig is het de laatste maanden aan het afnemen (kvk inschrijving gedaan in december vorig jaar).
blijmetmij schreef:
05-09-2020 23:28
Ik heb dat dus ook, met steeds wisselende energiemalloten die op een veel te opgewekt populaire toon proberen te achterhalen wie mijn huidige leverancier is etc.
Oh inderdaad. Vreselijk irritant.
Deze week:
Beller: heb ik het genoegen om te spreken met mevrouw EHR?
Ik: ja, maar ik heb absoluut geen genoegen, dus je kunt ophangen.

Toen werd ze me toch pissig.
Nummer*Zoveel schreef:
04-09-2020 18:22
Dit idd. Kvk mevrouw heeft het expliciet gevraagd en aangevinkt en alsnog heeft het niets geholpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven