Vroeggeboorte

donderdag 20 augustus 2020 om 22:19
Hey iedereen, ik ben vandaag 24 weken, maar ben sinds afgelopen vrijdag opgenomen ivm pre eclampsie.
Ik wou graag verhalen van andere vrouwen horen hoe zij een vroeggeboorte en/of zwangerschapsvergiftiging hebben meegemaakt, hoe het is verlopen na de bevalling mentaal/fysiek/ en met de baby.
Ik lig nu in het maxima in Veldhoven. Ik weet dat helaas niet alles goed gaat bij zo’n vroege geboorte. Maar zou toch graag andere verhalen horen
Ik wou graag verhalen van andere vrouwen horen hoe zij een vroeggeboorte en/of zwangerschapsvergiftiging hebben meegemaakt, hoe het is verlopen na de bevalling mentaal/fysiek/ en met de baby.
Ik lig nu in het maxima in Veldhoven. Ik weet dat helaas niet alles goed gaat bij zo’n vroege geboorte. Maar zou toch graag andere verhalen horen

donderdag 3 september 2020 om 18:04
Yes! 26 weken!
Slapen gaat niet goed....lastig. Ook herkenbaar. Probeer overdag niet te vaak je ogen dicht te doen. (geen idee of je dat überhaupt doet) Ik heb een keer een spuitje gekregen voor de nacht om een keer goed te slapen, ik vond dat niet fijn ik werd er echt groggy van.
Ik duim voor weer een goede week
Slapen gaat niet goed....lastig. Ook herkenbaar. Probeer overdag niet te vaak je ogen dicht te doen. (geen idee of je dat überhaupt doet) Ik heb een keer een spuitje gekregen voor de nacht om een keer goed te slapen, ik vond dat niet fijn ik werd er echt groggy van.
Ik duim voor weer een goede week

donderdag 3 september 2020 om 19:02
Jaa vandaag was echt een slechte dag. Werd al om 6 uur wakker met buikkrampen onder in mn buik. 6:30 ctg aangesloten gekregen en om 7:00 een echo om te kijken of er iets in mn baarmoeder was uitgedund. Geen idee meer wat ze precies zei alleen het was gelukkig allemaal goed. En ik hou weer vocht vast sinds gister dus dat gaan ze ook extra in de gaten houden. Ben benieuwd. Vanaf vandaag toch wel minder stress, ookal is het nogsteeds echt te vroeg om te komen, zien de overlevingskansen er vanaf nu alleen maar beter uit.

vrijdag 4 september 2020 om 22:58
Jaa, mijn vochtbalans wordt idd al sinds ik ben opgenomen bijgehouden en is beperkt van 2 liter per dag naar 1,5 liter ivm vocht vasthouden achter mn longen en in mn gezicht. Hoop echt dat het tot donderdag lukt maar merk wel twijfels bij de artsen. Hadden het ookal over magnesium gehad voor mijn hersens.
Longrijping is nu ingewerkt gelukkig. Ik heb ondertussen wel geaccepteerd dat ik hier lig, dus het missen van huis wordt wel minder gelukkig.. mijn partner heeft maandag gesprek op werk over hoe nu verder aangezien zijn 3 weken verlof afgelopen zijn maandag. Dus gaan ze kijken wat ze nu gaan doen. Ik verveel mezelf gelukkig niet heel erg.
Longrijping is nu ingewerkt gelukkig. Ik heb ondertussen wel geaccepteerd dat ik hier lig, dus het missen van huis wordt wel minder gelukkig.. mijn partner heeft maandag gesprek op werk over hoe nu verder aangezien zijn 3 weken verlof afgelopen zijn maandag. Dus gaan ze kijken wat ze nu gaan doen. Ik verveel mezelf gelukkig niet heel erg.
zaterdag 5 september 2020 om 00:04
Wat een heftig verhaal! Ik ben zelf ook opgenomen met pre-eclampsie, maar was toen al 32 weken. Kinderen (tweeling) zijn ruim 3 weken later geboren. Hebben allebei nog op de neonatologie gelegen. Nu twee stralende kinders.
Ik heb me al die tijd prima gevoeld lichamelijk. Wel hoge bloeddruk ook (uiteraard) maar was met medicatie prima onder controle te houden. Het kan ineens anders zijn natuurlijk, dat maakt het zo onzeker. Ik heb ook longrijping gekregen, echt heel fijn dat dat kan!
In mn omgeving ken ik 2 mensen die met 24 weken moeder zijn geworden. Was bij allebei een heftige tijd! Maar met allebei de kinderen gaat het goed.
Probeer echt je rust te pakken, het is niet niks. Fijn dat ze je langer laten liggen. Ik vond dat om half 7 aan je bed echt vreselijk! Soms al bloed prikken dan, poeh.
Sterkte hoor! En lucht vooral je hart ook he.
Ik heb me al die tijd prima gevoeld lichamelijk. Wel hoge bloeddruk ook (uiteraard) maar was met medicatie prima onder controle te houden. Het kan ineens anders zijn natuurlijk, dat maakt het zo onzeker. Ik heb ook longrijping gekregen, echt heel fijn dat dat kan!
In mn omgeving ken ik 2 mensen die met 24 weken moeder zijn geworden. Was bij allebei een heftige tijd! Maar met allebei de kinderen gaat het goed.
Probeer echt je rust te pakken, het is niet niks. Fijn dat ze je langer laten liggen. Ik vond dat om half 7 aan je bed echt vreselijk! Soms al bloed prikken dan, poeh.
Sterkte hoor! En lucht vooral je hart ook he.

zaterdag 5 september 2020 om 21:47
zaterdag 5 september 2020 om 22:36
Jeetje, het begint nu wel spannender te worden. Pfhoeh, ik weet zo goed wat je nu meemaakt en ik hoop zo dat je meisje nog even mag blijven zitten.Kenzoblitz2020 schreef: ↑05-09-2020 21:47Ik voel me (nog niet) ziek. Af en toe wat hoofdpijn en beetje pijn aan mn gezicht ivm het vocht vasthouden in mn gezicht. En laatste 2 dagen benauwd omdat er ook vocht bij mn longen zit. Maar verder voel ik me goed. Baby groeit op dr eigen tempo. Loopt een weekje achter maar verder doet ze het goed
biekoe wijzigde dit bericht op 05-09-2020 22:37
0.09% gewijzigd

zondag 6 september 2020 om 16:52
zondag 6 september 2020 om 18:06
Jij moet aangeven hoe je je voelt. Deze informatie gebruiken ze om je te helpen.
Ik lag 25 jaar geleden met HELLP in het ziekenhuis, met een zwangerschap van 34 weken. Een veel betere uitgangspositie dan jij dus.
Ziek zijn moet je ook leren.Toen ik bijvoorbeeld op een ochtend om 5.00 wakker werd met weer pijn in mij n leverstreek dacht ik...ik wacht wel met zeggen tot ze om 6.00 hun ronde maken,laat ik maar niet storen. Daar waren ze toen niet blij mee!
Veel sterkte! En als je de energie hebt: schrijf dagelijks op wat er gebeurd...dat vond ik erg fijn om later terug te lezen.
Ik lag 25 jaar geleden met HELLP in het ziekenhuis, met een zwangerschap van 34 weken. Een veel betere uitgangspositie dan jij dus.
Ziek zijn moet je ook leren.Toen ik bijvoorbeeld op een ochtend om 5.00 wakker werd met weer pijn in mij n leverstreek dacht ik...ik wacht wel met zeggen tot ze om 6.00 hun ronde maken,laat ik maar niet storen. Daar waren ze toen niet blij mee!
Veel sterkte! En als je de energie hebt: schrijf dagelijks op wat er gebeurd...dat vond ik erg fijn om later terug te lezen.

maandag 7 september 2020 om 17:11