Au
zondag 6 september 2020 om 10:03
Ik heb het net uitgemaakt met mijn vriend. Het ging niet meer, te verschillend, te veel ruzies en elkaar niet begrijpen. Het was al 2 x eerder bijna uit maar toch nog wel gek op elkaar dus toch nog een kans gegeven.
Nu is de koek écht op, van mijn kant. Hij wil nog wel verder, ook al weet hij dat het niet werkt. Hij is nog hartstikke gek op me. Van mijn kant is door al het geruzie de liefde verminderd. Mag hem nog graag maar een relatie werkt niet (meer).
En ondanks dat het mijn keuze is, en de beste, doet het toch best veel pijn.
We woonden samen en nu lig ik hier alleen in bed en heb ik het toch wel zwaar.
Ik weet dat ik het alleen kan, dat het zelfs beter is. Ik heb (niet veel) een paar lieve mensen in mijn omgeving die er voor me zijn.
Maar toch moet ik zelf even door die pijn heen. En dat is moeilijk.
Ik wil hem niet terug, want we zijn gewoon te verschillend en dat zal in ons geval altijd blijven botsen.
Alleen hoop ik dat de pijn snel overgaat...
Ook heb ik zelf nauwelijks familie en weinig vrienden, van zijn kant juist veeeeeeel familie en grote vriendengroep. En die ga ik ook wel missen.
Geen echte vraag of dringend tips nodig (Ik weet: eet chocola, doe wat leuks met vrienden, zoek afleiding, denk aan de negatieve kanten) maar misschien gewoon even wat steun en lieve woorden nodig. Voel me een beetje eenzaam in mijn gevoel. Alvast dank.
Nu is de koek écht op, van mijn kant. Hij wil nog wel verder, ook al weet hij dat het niet werkt. Hij is nog hartstikke gek op me. Van mijn kant is door al het geruzie de liefde verminderd. Mag hem nog graag maar een relatie werkt niet (meer).
En ondanks dat het mijn keuze is, en de beste, doet het toch best veel pijn.
We woonden samen en nu lig ik hier alleen in bed en heb ik het toch wel zwaar.
Ik weet dat ik het alleen kan, dat het zelfs beter is. Ik heb (niet veel) een paar lieve mensen in mijn omgeving die er voor me zijn.
Maar toch moet ik zelf even door die pijn heen. En dat is moeilijk.
Ik wil hem niet terug, want we zijn gewoon te verschillend en dat zal in ons geval altijd blijven botsen.
Alleen hoop ik dat de pijn snel overgaat...
Ook heb ik zelf nauwelijks familie en weinig vrienden, van zijn kant juist veeeeeeel familie en grote vriendengroep. En die ga ik ook wel missen.
Geen echte vraag of dringend tips nodig (Ik weet: eet chocola, doe wat leuks met vrienden, zoek afleiding, denk aan de negatieve kanten) maar misschien gewoon even wat steun en lieve woorden nodig. Voel me een beetje eenzaam in mijn gevoel. Alvast dank.
zondag 6 september 2020 om 10:08
Wat rot voor je. Mijn vriend en ik zijn ook nog niet zo lang uit elkaar. Ik heb de knoop uiteindelijk doorgehakt maar de pijn is er niet minder om. Mij heeft het boek Hotel Hartzeer, van Susan Smit en Marion Pauw, erg geholpen. Veel herkenning en ook praktische tips. Ze hebben ook een leuke site.
Edit: dit lijkt nu een beetje op reclame, lees ik. Maar zo is het echt niet bedoeld. Ik kreeg de tip van een vriendin die ook een relatiebreuk achter de rug had.
Edit: dit lijkt nu een beetje op reclame, lees ik. Maar zo is het echt niet bedoeld. Ik kreeg de tip van een vriendin die ook een relatiebreuk achter de rug had.
pingu wijzigde dit bericht op 06-09-2020 10:14
23.08% gewijzigd
't Is al met al een heel gedoe

zondag 6 september 2020 om 10:13
Altijd sneu wanneer een relatie mislukt. Jullie hebben het een kans gegeven en eraan gedaan wat je kan. Het is nu even heel verdrietig maar over een poosje voelt het vast goed.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zondag 6 september 2020 om 10:14
zondag 6 september 2020 om 10:20
Dank je wel, zag het niet als reclame hoor. Vervelend dat jouw relatie uit is gegaan. Voel je je inmiddels wat beter?Pingu schreef: ↑06-09-2020 10:08Wat rot voor je. Mijn vriend en ik zijn ook nog niet zo lang uit elkaar. Ik heb de knoop uiteindelijk doorgehakt maar de pijn is er niet minder om. Mij heeft het boek Hotel Hartzeer, van Susan Smit en Marion Pauw, erg geholpen. Veel herkenning en ook praktische tips. Ze hebben ook een leuke site.
zondag 6 september 2020 om 10:21
Dank je voor je reactie. Ja zal mezelf even moeten pushen om niet in bed te blijven zwelgen. Dat helpt niemand.madamzonderm schreef: ↑06-09-2020 10:11Oh joh, je hebt voor jezelf gekozen. Nu even ruk maar je weet dat het je helpt en wat je helpt. Het wordt wel weer beter. Misschien straks al als je naar buiten gaat?
zondag 6 september 2020 om 10:23
Dooddoener of niet, het is idd zo. Maar die tijd uitzitten duurt zo lang als je pijn hebt, dat is het vervelende.
Ze zijn er zeker, heel dankbaar voor! Beter 1 goede vriendin dan 10 vage kennissen die er niet voor je zijn als je ze nodig hebt.
Nee ik heb eigenlijk geen hobby's. Kijk wel graag tv, daar wordt mijn hoofd lekker leeg van. En las graag, misschien wat meer gaan lezen.
zondag 6 september 2020 om 10:24
zondag 6 september 2020 om 10:25
Cateautje schreef: ↑06-09-2020 10:14Je bent vrijijijijijij!!!
Je kan je vleugels weer uitslaaaaaaaaaan!
De wereld ligt weer voor je opèèèèèèèèn!
Eventjes door het loslatingsproces heen en dan diep ademhalen, de koelkast plunderen en jezelf oprichten.
Ik moest lachen om je eerste 2 zinnen, dank je wel. Sowieso een hele lieve reactie!
Ik wens je een gelukkige toekomst toe, zonder negativiteit of ruzies.![]()
zondag 6 september 2020 om 10:26
Verkeerde gequote, mijn reactie staat ertussen
zondag 6 september 2020 om 10:28
Gelukkig wel, na een heftige rouwperiode. Ik voelde letterlijk fysieke pijn, in de hartstreek. Ik begrijp nu waar de term gebroken hart vandaan komt.Druppendekeukenkraan schreef: ↑06-09-2020 10:20Dank je wel, zag het niet als reclame hoor. Vervelend dat jouw relatie uit is gegaan. Voel je je inmiddels wat beter?
Het zit nog steeds erg hoog. Ik zit middenin een verhuizing naar (eindelijk) mijn eigen plek en dat is fijn, maar ook erg stressvol en de pijn, het verdriet en de teleurstelling zullen nog wel even blijven. Ik zie er ook tegenop om alleen te wonen. Met z’n tweetjes is het gewoon gezelliger, en dat is het ook heel lang geweest, maar uiteindelijk ging het niet meer.
Ik begrijp echt zo goed dat je er even doorheen zit. Laat al die gevoelens maar toe. Ik wil ook af en toe hard huilen en dan zet ik muziek op die dat met me doet. En daarna gaat het wel weer.
Bellen en afspreken met vriendinnen helpt ook, maar af en toe wil ik toch nog even zwelgen en dat moet kunnen.
't Is al met al een heel gedoe

zondag 6 september 2020 om 10:34
Neem een huisdier?Pingu schreef: ↑06-09-2020 10:28Gelukkig wel, na een heftige rouwperiode. Ik voelde letterlijk fysieke pijn, in de hartstreek. Ik begrijp nu waar de term gebroken hart vandaan komt.
Het zit nog steeds erg hoog. Ik zit middenin een verhuizing naar (eindelijk) mijn eigen plek en dat is fijn, maar ook erg stressvol en de pijn, het verdriet en de teleurstelling zullen nog wel even blijven. Ik zie er ook tegenop om alleen te wonen. Met z’n tweetjes is het gewoon gezelliger, en dat is het ook heel lang geweest, maar uiteindelijk ging het niet meer.
Ik begrijp echt zo goed dat je er even doorheen zit. Laat al die gevoelens maar toe. Ik wil ook af en toe hard huilen en dan zet ik muziek op die dat met me doet. En daarna gaat het wel weer.
Bellen en afspreken met vriendinnen helpt ook, maar af en toe wil ik toch nog even zwelgen en dat moet kunnen.

zondag 6 september 2020 om 10:39
Dat klinkt heel naar zeg, dat je het zo heftig voelde en nog steeds.Pingu schreef: ↑06-09-2020 10:28Gelukkig wel, na een heftige rouwperiode. Ik voelde letterlijk fysieke pijn, in de hartstreek. Ik begrijp nu waar de term gebroken hart vandaan komt.
Bij mij is het denk ik wel veel minder, waren niet heel lang samen en ging al een poosje niet goed dus mentaal al wel wat afscheid genomen.
Voor mij is het nu even het moment, net 8 uur geleden gebeurd zeg maar, en idd wat jij zegt, opzien tegen alleen wonen. In mijn eentje kan ikhet bed haast niet verschonen, wat als er een spin zit, het in een leeg huis thuiskomen na je werk, het lekker samen leuke dingen doen...
Die gedachte doet me nu erg veel pijn maar het is nog vers dus het slijt hopelijk (snel).
Ik wens jou ook succes met jouw proces, dat je er maar sterker uit mag komen uiteindelijk.
zondag 6 september 2020 om 10:48
Dank je wel. Het is een stukje afleiding maar toch ergens ook zo waardevol dat mensen die je totaal niet kent, bereid zijn je te steunen met een virtuele knuffel of wat lieve woorden. Heel fijn!

zondag 6 september 2020 om 11:12
Als het lukt om erbij te blijven, zou ik dat zeker doenDruppendekeukenkraan schreef: ↑06-09-2020 10:23Dooddoener of niet, het is idd zo. Maar die tijd uitzitten duurt zo lang als je pijn hebt, dat is het vervelende.
Ze zijn er zeker, heel dankbaar voor! Beter 1 goede vriendin dan 10 vage kennissen die er niet voor je zijn als je ze nodig hebt.
Nee ik heb eigenlijk geen hobby's. Kijk wel graag tv, daar wordt mijn hoofd lekker leeg van. En las graag, misschien wat meer gaan lezen.

zondag 6 september 2020 om 11:37
Ach, het is verdrietig om te onderkennen dat het niet werkt, ook al wist je t ergens al langer. En lastig om een ander pijn te doen. Ik hoop en denk dat je mentaal al aan het loslaten was en dat dat het proces versnelt.
Neem de golfjes van verdriet zoals ze zijn, probeer niet teveel ertegen te vechten. Je kunt het!
Sterkte en een knuffel
Neem de golfjes van verdriet zoals ze zijn, probeer niet teveel ertegen te vechten. Je kunt het!
Sterkte en een knuffel