Vriend vindt iemand anders leuk maar [...] [Lege OP]

06-09-2020 12:27 196 berichten
Vriend is eerlijk. Dus mijn gedrag is niet nodig. Iemand tips?
Aaahrrrr waarschijnlijk een ban nu maar krijg net te horen dat vriend een bericht kreeg dat het op viva staat. Heb geen andere keus dan dit te verwijderen. @mods: willen jullie heel het bericht verwijderen???
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-09-2020 00:06
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
88.63% gewijzigd
Waarom liet hij dat aan collega weten? Hadden ze elkaar al de liefde verklaard? En met welke reden als je er toch niks mee wil doen?
En niet fysiek, maar wel elkaar blijven flirten? Nu lijkt het alsof je hen in de weg zit met die relatie, terwijl hij ook had kunnen zeggen ik ben blij met mijn vriendin bij deze stopt ons contact.
Lekker dan...
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
06-09-2020 12:29
Waarom liet hij dat aan collega weten? Hadden ze elkaar al de liefde verklaard? En met welke reden als je er toch niks mee wil doen?

En er ook bij vermelden dat als ie geen relatie zou hebben, het anders zou kunnen zijn. Klinkt niet echt als een harde afwijzing.

Hij had zn mond moeten houden. Nu is TO iedere keer als hij naar zijn werk gaat achterdochtig. Onterecht, kennelijk, maar toch.
Ik had dit ook eens aan m'n broek, dat een werkgerelateerde vriend me uit het niets vertelde dat er dan wel een sterke klik tussen ons was maar hij toch voor z'n vriendin koos. Ik vond het lief van hem maar ik had van heel die klik niks gemerkt verder, tenminste niet meer dan vriendschappelijk. Toch lijkt het me een teken van een man met een goed moreel kompas die evt. spannng in de kiem wil smoren, kom daar nog maar eens om.
Hij was bang dat zij iets ging proberen en voelde zichzelf daar niet fijn bij en ze hebben vriendschappelijk al jaren een band. Die hij niet wil verstoren.
Pindakaasjes schreef:
06-09-2020 12:30
Lekker dan...
Nou inderdaad...
zimi schreef:
En niet fysiek, maar wel elkaar blijven flirten? Nu lijkt het alsof je hen in de weg zit met die relatie, terwijl hij ook had kunnen zeggen ik ben blij met mijn vriendin bij deze stopt ons contact.
Dit!
Hou jezelf voor: als je niets had geweten was het er TOCH geweest. En: hij had ook kunnen happen.

Eerlijkheid heeft een prijs: je weet meer. Hou jezelf in en geniet van je relatie.
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 06-09-2020 12:33
0.83% gewijzigd
Het zou mij mijn eer te na zijn.

Heb ik ook gehad toen ik jonger was, ook hij met een collega. Lekker elke dag smachtend kijken en mailen met elkaar. Dagdag.

Ik heb meteen afscheid genomen. Ik heb echt geen zin in dat soort drama.
Druif6 schreef:
06-09-2020 12:32
Hij was bang dat zij iets ging proberen en voelde zichzelf daar niet fijn bij en ze hebben vriendschappelijk al jaren een band. Die hij niet wil verstoren.

Die vriendschappelijke band is al verstoord, aangezien je vriend weet dat zij hem leuk vindt.
julius schreef:
06-09-2020 12:33
Die vriendschappelijke band is al verstoord, aangezien je vriend weet dat zij hem leuk vindt.
Dat op zich hoeft geen probleem te zijn. Maar hij vind haar ook leuk.
Wees eerlijk terug.
Dat je zijn eerlijkheid best waardeert, maar dat hij beter zijn mond had kunnen houden omdat je hier onzeker van wordt.

Verder kan werkelijk níéts zo goed spanning oproepen tussen twee mensen als de uitspraak ‘het had anders kunnen zijn’. Hou dan gewoon je mond en raak me niet aan ofzo, ik hoef niet te weten dat je me eigenlijk wel lekker voor meer vindt. Ik zie dat soort opmerkingen in ieder geval niet als eerlijk compliment, maar eerder als aftastende hengelpoging.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
jij vind het eerlijk van hem? er is al een tijdje iets gaande dus tussen die 2 waarvan jij niet op de hoogte was. Respect voor hem hoor.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Druif6 schreef:
06-09-2020 12:32

of was hij bang dat zij de boel zou verraden?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Murrmurr schreef:
06-09-2020 12:31
Ik had dit ook eens aan m'n broek, dat een werkgerelateerde vriend me uit het niets vertelde dat er dan wel een sterke klik tussen ons was maar hij toch voor z'n vriendin koos. Ik vond het lief van hem maar ik had van heel die klik niks gemerkt verder, tenminste niet meer dan vriendschappelijk. Toch lijkt het me een teken van een man met een goed moreel kompas die evt. spannng in de kiem wil smoren, kom daar nog maar eens om.
Ja hij wilde een eind maken aan die spanning misschien niet helemaal de juiste woord keuze maar ik begrijp de kern van wat hij wil zeggen. Ik vind jou ook aantrekkelijk en leuk maar ik heb een vriendin waar ik van hou. Dat siert hem. Maar nu moet ik nog ophouden met het idee dat ik hem nu moet gaan controleren
Rare actie van je vriend. Hij had
a. afstand kunnen nemen van die collega,
b. niet de indruk hoeven/moeten wekken dat hij meer van haar zou willen,
c. die collega niet zo’n hoopgevend of juist onderzoekend bericht moeten sturen (zo van ‘als we nu beiden onze relaties beëindigen, dan kunnen we samen verder’)
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 06-09-2020 12:39
0.47% gewijzigd
Dat kan gebeuren, dat je gevoelens krijgt voor iemand anders. Als het met diegene al eens ter sprake is gekomen, kan ik me voorstellen dat je zo’n berichtje stuurt. Ik zou er niet zoveel mee doen. Het is wel rot, maar je hebt toch geen invloed op het gedrag van je vriend. Je kunt hem hooguit vragen om eerlijk tegen je te zijn, en het vooraf te vertellen als hij toch van plan is iets fysieks te gaan doen.
Dit is waarom eerlijkheid in mijn ogen niet altijd het beste is. Zo. Hè hè, dat lucht op, hij is het kwijt en kan altijd terugvallen op 'maar ik ben toch altijd eerlijk geweest'. En jij zit er nu mee. Wat moet je hier nou in godsnaam mee?
Ik ben er van overtuigd dat hij in dit geval gewoon veel beter zijn mond had kunnen houden.
Jammer dat jij daar nu niets meer aan hebt, to.
eva-luna schreef:
06-09-2020 12:36
Rare actie van je vriend. Hij had
a. afstand kunnen of nemen van die collega,
b. niet de indruk hoeven/moeten wekken dat hij meer van haar zou willen,
c. die collega niet zo’n hoopgevend of juist onderzoekend bericht moeten sturen (zo van ‘als we nu beiden onze relaties beëindigen, dan kunnen we samen verder’)
Eens. Hij had van alles kunnen doen wat beter was dan dit.
Soms is dat onderbuikgevoel er niet voor niets. Hier zwaaien de rode vlaggen je toe en jij wil jouw gevoel van wantrouwen gaan onderdrukken?

Waarom?
“..als we geen relaties hadden had het anders kunnen zijn, dus wil ik nu al aangeven dat ik niet fysiek met jou wil zijn.”

:rofl:

Wat een grapjas.
zimi schreef:

Precies dit.
Wat is dat nou voor een opmerking?! "Als we geen relatie hadden gehad had het anders kunnen zijn!"
Luci_Morgenster schreef:
06-09-2020 12:35
Dat op zich hoeft geen probleem te zijn. Maar hij vind haar ook leuk.

Maar dat was al veel langer het geval. Pas nu zij 'een move' zou gaan maken, haakt hij af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven