Vriend vindt iemand anders leuk maar [...] [Lege OP]
zondag 6 september 2020 om 12:27
Vriend is eerlijk. Dus mijn gedrag is niet nodig. Iemand tips?
Aaahrrrr waarschijnlijk een ban nu maar krijg net te horen dat vriend een bericht kreeg dat het op viva staat. Heb geen andere keus dan dit te verwijderen. @mods: willen jullie heel het bericht verwijderen???
Aaahrrrr waarschijnlijk een ban nu maar krijg net te horen dat vriend een bericht kreeg dat het op viva staat. Heb geen andere keus dan dit te verwijderen. @mods: willen jullie heel het bericht verwijderen???
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-09-2020 00:06
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
88.63% gewijzigd
zondag 6 september 2020 om 12:31
En er ook bij vermelden dat als ie geen relatie zou hebben, het anders zou kunnen zijn. Klinkt niet echt als een harde afwijzing.
Hij had zn mond moeten houden. Nu is TO iedere keer als hij naar zijn werk gaat achterdochtig. Onterecht, kennelijk, maar toch.
zondag 6 september 2020 om 12:31
Ik had dit ook eens aan m'n broek, dat een werkgerelateerde vriend me uit het niets vertelde dat er dan wel een sterke klik tussen ons was maar hij toch voor z'n vriendin koos. Ik vond het lief van hem maar ik had van heel die klik niks gemerkt verder, tenminste niet meer dan vriendschappelijk. Toch lijkt het me een teken van een man met een goed moreel kompas die evt. spannng in de kiem wil smoren, kom daar nog maar eens om.
zondag 6 september 2020 om 12:32
Nou inderdaad...
zondag 6 september 2020 om 12:33
zondag 6 september 2020 om 12:33
zondag 6 september 2020 om 12:35
Wees eerlijk terug.
Dat je zijn eerlijkheid best waardeert, maar dat hij beter zijn mond had kunnen houden omdat je hier onzeker van wordt.
Verder kan werkelijk níéts zo goed spanning oproepen tussen twee mensen als de uitspraak ‘het had anders kunnen zijn’. Hou dan gewoon je mond en raak me niet aan ofzo, ik hoef niet te weten dat je me eigenlijk wel lekker voor meer vindt. Ik zie dat soort opmerkingen in ieder geval niet als eerlijk compliment, maar eerder als aftastende hengelpoging.
Dat je zijn eerlijkheid best waardeert, maar dat hij beter zijn mond had kunnen houden omdat je hier onzeker van wordt.
Verder kan werkelijk níéts zo goed spanning oproepen tussen twee mensen als de uitspraak ‘het had anders kunnen zijn’. Hou dan gewoon je mond en raak me niet aan ofzo, ik hoef niet te weten dat je me eigenlijk wel lekker voor meer vindt. Ik zie dat soort opmerkingen in ieder geval niet als eerlijk compliment, maar eerder als aftastende hengelpoging.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 6 september 2020 om 12:36
Ja hij wilde een eind maken aan die spanning misschien niet helemaal de juiste woord keuze maar ik begrijp de kern van wat hij wil zeggen. Ik vind jou ook aantrekkelijk en leuk maar ik heb een vriendin waar ik van hou. Dat siert hem. Maar nu moet ik nog ophouden met het idee dat ik hem nu moet gaan controlerenMurrmurr schreef: ↑06-09-2020 12:31Ik had dit ook eens aan m'n broek, dat een werkgerelateerde vriend me uit het niets vertelde dat er dan wel een sterke klik tussen ons was maar hij toch voor z'n vriendin koos. Ik vond het lief van hem maar ik had van heel die klik niks gemerkt verder, tenminste niet meer dan vriendschappelijk. Toch lijkt het me een teken van een man met een goed moreel kompas die evt. spannng in de kiem wil smoren, kom daar nog maar eens om.
Rare actie van je vriend. Hij had
a. afstand kunnen nemen van die collega,
b. niet de indruk hoeven/moeten wekken dat hij meer van haar zou willen,
c. die collega niet zo’n hoopgevend of juist onderzoekend bericht moeten sturen (zo van ‘als we nu beiden onze relaties beëindigen, dan kunnen we samen verder’)
a. afstand kunnen nemen van die collega,
c. die collega niet zo’n hoopgevend of juist onderzoekend bericht moeten sturen (zo van ‘als we nu beiden onze relaties beëindigen, dan kunnen we samen verder’)
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 06-09-2020 12:39
0.47% gewijzigd
Dat kan gebeuren, dat je gevoelens krijgt voor iemand anders. Als het met diegene al eens ter sprake is gekomen, kan ik me voorstellen dat je zo’n berichtje stuurt. Ik zou er niet zoveel mee doen. Het is wel rot, maar je hebt toch geen invloed op het gedrag van je vriend. Je kunt hem hooguit vragen om eerlijk tegen je te zijn, en het vooraf te vertellen als hij toch van plan is iets fysieks te gaan doen.
Dit is waarom eerlijkheid in mijn ogen niet altijd het beste is. Zo. Hè hè, dat lucht op, hij is het kwijt en kan altijd terugvallen op 'maar ik ben toch altijd eerlijk geweest'. En jij zit er nu mee. Wat moet je hier nou in godsnaam mee?
Ik ben er van overtuigd dat hij in dit geval gewoon veel beter zijn mond had kunnen houden.
Jammer dat jij daar nu niets meer aan hebt, to.
Ik ben er van overtuigd dat hij in dit geval gewoon veel beter zijn mond had kunnen houden.
Jammer dat jij daar nu niets meer aan hebt, to.
zondag 6 september 2020 om 12:37
Eens. Hij had van alles kunnen doen wat beter was dan dit.eva-luna schreef: ↑06-09-2020 12:36Rare actie van je vriend. Hij had
a. afstand kunnen of nemen van die collega,
zondag 6 september 2020 om 12:38
Precies dit.
Wat is dat nou voor een opmerking?! "Als we geen relatie hadden gehad had het anders kunnen zijn!"
zondag 6 september 2020 om 12:39
Luci_Morgenster schreef: ↑06-09-2020 12:35Dat op zich hoeft geen probleem te zijn. Maar hij vind haar ook leuk.
Maar dat was al veel langer het geval. Pas nu zij 'een move' zou gaan maken, haakt hij af.