Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen
donderdag 3 september 2020 om 13:42
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden
. Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden

Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd

maandag 7 september 2020 om 17:21
maandag 7 september 2020 om 17:22
Oh ik dacht dat je het over je huidige vriendin had. Je daalde gelijk in mijn achting,DS1971 schreef: ↑07-09-2020 17:09De leeftijden kloppen niet helemaal, maar dat terzijde.
Ik snap dat je dat vindt. Maar goed, ze stapte op mij af, ik was vrijgezel, zij bloedmooi en heel leuk gezelschap. Maar ik heb het op zeker moment wel afgebroken omdat het geen enkele toekomst had, al was het maar omdat we redelijk ver van elkaar wonen en beiden geen mogelijkheid hadden om te verhuizen.

Gelukkig maar dat dat over is.
Am Yisrael Chai!
maandag 7 september 2020 om 17:27
Ja, ik kan heel goed lezen. Ga je dan nu antwoord geven op mijn vraag? Of speelde dit allemaal zo lang geleden dat je inmiddels wat dementerig bent geworden en niet meer weet wat je precies opschrijft en wat moeite hebt je emoties te reguleren?
maandag 7 september 2020 om 17:27
maandag 7 september 2020 om 17:28
Wat een snoeiharde vooroordelen over tweede leggen trouwens. Een van mijn beste vriendinnen kreeg ver in de 40 haar al twintig jaar vurig gewenste kind en ja, voor haar man is het de tweede leg. En ja, die man is inderdaad geen fitte jonge vader die met het kind ravot en stoeit, maar ik denk dat hij dat bij zijn eerste leg ook nooit was, zo'n type is het gewoon niet. Wat hij wel is, is een vader die zowel voor de eerste leg als het kind samen met mijn vriendin een ontzettend lieve, betrouwbare vader is voor wie niks teveel is. Hij zit ook goed in de slappe was dus de kinderen komen geen van allen iets tekort. Hij onderneemt van alles met het jongste kind en neemt dan ook rustig meerdere vriendjes en vriendinnetjes mee, met de oudste kinderen maakt hij toffe reizen, heeft hij eetafspraken, is het echt zo'n vader die je dag en nacht kunt bellen om bij uit te huilen of om raad te vragen en daarbovenop is hij ook nog eens lief voor zowel de moeder van zijn eerste kinderen als mijn vriendin.
Echt, ik had gewild dat ik zo'n vader voor mijn kinderen had uitgekozen. Dus dat vooroordeel gaat echt niet altijd op.
Echt, ik had gewild dat ik zo'n vader voor mijn kinderen had uitgekozen. Dus dat vooroordeel gaat echt niet altijd op.
Am Yisrael Chai!

maandag 7 september 2020 om 17:29
Gemiddeld.Roodkapjeendewolf schreef: ↑07-09-2020 17:21Ik zie dit niet zo. Vooral jonge moeders ( en miss ook vaders?) hebben een gebrek aan energie. Voor de rest zie ik weinig verschil. Ik zie ook hangende 20ers en actieve 40plus vrouwen

maandag 7 september 2020 om 17:30
Nee, die is alweer bijna 35. Ze oogt wel als begin 20. Dus ik lijk wel een viezerik (al word ik ook steevast veel jonger geschat).fashionvictim schreef: ↑07-09-2020 17:22Oh ik dacht dat je het over je huidige vriendin had. Je daalde gelijk in mijn achting,.
Gelukkig maar dat dat over is.

maandag 7 september 2020 om 17:32
Ik heb van mijn meiden ook altijd energie gekregen.
En als zij ze niet had gewild, dan had ik er niet op aangedrongen. Het is ook heel simpel: op natuurlijke wijze, of niet.

maandag 7 september 2020 om 17:33
Ook heel erg eens hiermee.fashionvictim schreef: ↑07-09-2020 17:28Wat een snoeiharde vooroordelen over tweede leggen trouwens. Een van mijn beste vriendinnen kreeg ver in de 40 haar al twintig jaar vurig gewenste kind en ja, voor haar man is het de tweede leg. En ja, die man is inderdaad geen fitte jonge vader die met het kind ravot en stoeit, maar ik denk dat hij dat bij zijn eerste leg ook nooit was, zo'n type is het gewoon niet. Wat hij wel is, is een vader die zowel voor de eerste leg als het kind samen met mijn vriendin een ontzettend lieve, betrouwbare vader is voor wie niks teveel is. Hij zit ook goed in de slappe was dus de kinderen komen geen van allen iets tekort. Hij onderneemt van alles met het jongste kind en neemt dan ook rustig meerdere vriendjes en vriendinnetjes mee, met de oudste kinderen maakt hij toffe reizen, heeft hij eetafspraken, is het echt zo'n vader die je dag en nacht kunt bellen om bij uit te huilen of om raad te vragen en daarbovenop is hij ook nog eens lief voor zowel de moeder van zijn eerste kinderen als mijn vriendin.
maandag 7 september 2020 om 17:34
Ik denk dat bijna iedereen wel zulke mannen kent, die na jaren huwelijk de kuierlatten nemen, een nieuw gezin starten met een jongere vrouw en zich compleet op dat nieuwe gezin storten, de al bestaande kinderen een beetje vergetend of “ er bij te doen “ . Jouw vriendin haar man klinkt als de uitzondering die de regel bevestigt.fashionvictim schreef: ↑07-09-2020 17:28Wat een snoeiharde vooroordelen over tweede leggen trouwens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 7 september 2020 om 17:36
Laat je trouwens niet ontmoedigen door alle oordelen over tweede leggen. Mijn tweede leg is echt mijn grootste cadeautje ooit. Zij maakt echt alles leuker en vrolijker en dankzij haar heb ik de gezelligheid en de reuring die leven met kinderen met zich meebrengt nog met minstens 10 tot 15 jaar verlengd.
Als ik nu weleens bedenk dat ik anders over niet al te lange tijd gewoon een leeg nest zou hebben ben ik echt helemaal dolblij dat mijn cadeautje er is.
Am Yisrael Chai!
maandag 7 september 2020 om 17:38
Ik vind je vragen wat aanmatigend. Maar ik zal ze voor je beantwoorden hoor. Zoals ik al schreef werkte ik aan mijn carrière toen we gingen samenwonen. Om het voor je te verduidelijken: ja, ik had een baan en we kochten samen een huis. Toen we dat huis samen verkochten hadden we beiden een leuke overwaarde, hij 10k meer dan ik, omdat hij meer had ingelegd bij aankoop. Dit is bij de notaris keurig vastgelegd en beschreven. Nee we waren niet getrouwd, wel samenlevingscontract en testamenten.
Is je vraag of ik een golddigger was hiermee ook beantwoord?
Ik ben nog geen 40, dus dement zal wel loslopen denk ik.
Ik heb ook wel wat vragen aan jou: Waarom reageer je zo aanvallend? Hoe denk je te lezen uit mijn verhaal dat ik misschien wèl een golddigger zal zijn? En waar heb ik moeite mijn emoties te reguleren?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 7 september 2020 om 17:38
Maar dat ligt niet aan die tweede leg, dat zit gewoon in zo'n man zijn karakter. Zonder tweede leg was hij dan ook geen fantastische vader voor zijn kinderen geweest en mijn ervaring is dat iemand die voor zijn eerste leg geen leuke vader was dat voor zijn tweede (of derde, vierde) leg ook niet is.blijfgewoonbianca schreef: ↑07-09-2020 17:34Ik denk dat bijna iedereen wel zulke mannen kent, die na jaren huwelijk de kuierlatten nemen, een nieuw gezin starten met een jongere vrouw en zich compleet op dat nieuwe gezin storten, de al bestaande kinderen een beetje vergetend of “ er bij te doen “ . Jouw vriendin haar man klinkt als de uitzondering die de regel bevestigt.
Am Yisrael Chai!
maandag 7 september 2020 om 17:39
Ik vind jouw tweede leg toch echt compleet , 100 % anders. Ze wonen beiden bij jou, fulltime. Ze hebben bij hun vaders geen halfzussen/ broers.fashionvictim schreef: ↑07-09-2020 17:36Laat je trouwens niet ontmoedigen door alle oordelen over tweede leggen. Mijn tweede leg is echt mijn grootste cadeautje ooit. Zij maakt echt alles leuker en vrolijker en dankzij haar heb ik de gezelligheid en de reuring die leven met kinderen met zich meebrengt nog met minstens 10 tot 15 jaar verlengd.
Als ik nu weleens bedenk dat ik anders over niet al te lange tijd gewoon een leeg nest zou hebben ben ik echt helemaal dolblij dat mijn cadeautje er is.
maandag 7 september 2020 om 17:40
fashionvictim schreef: ↑07-09-2020 17:38Maar dat ligt niet aan die tweede leg, dat zit gewoon in zo'n man zijn karakter. Zonder tweede leg was hij dan ook geen fantastische vader voor zijn kinderen geweest.
Ja, dat is het rare : dat waren ze voor die tijd dan weer wel.
.
maandag 7 september 2020 om 17:44
Ik denk dat bij dat soort mannen dergelijke gevoelens niet voortkomen uit dat ze oprecht voor die kinderen een leuke of goede vader willen zijn, ze halen zelf iets uit dat vaderschap. Status, of aanzien, of bevestiging, of het gevoel een held te zijn, ofzo. Of zelfs: de liefde van de moeder.
Zodra ze die bevestiging of status ergens anders uit kunnen halen, bijvoorbeeld uit de adorerende nieuwe jongere vriendin, zijn ook die kinderen niet meer nodig.
Ik denk dat dat ongeveer zo in elkaar zit.
Am Yisrael Chai!
maandag 7 september 2020 om 17:48
Mijn ex man heeft nu een "fris jong mokkel". Dat is overigens niet degene waarmee hij mij jaren lang bedroog.Chienandalou schreef: ↑07-09-2020 17:05Weet je, ik kan me heel goed voorstellen dat het zuur is als een ex-partner waarmee je gezamelijk een leven mee hebt opgebouwd dat zomaar aan de kant schuift voor een ‘fris jong mokkel’. Sommige verhalen die ik hier lees vind ik echt schrijnend en de beschreven ex partners een lul.
Ik wil alleen maar aangeven dat dat ‘frisse jonge mokkel’ daar soms geen weet van heeft en/of zelf ook wel meer te bieden heeft dan alleen ‘fris jong mokkel met rammelende eierstokken’ zijn.
Het kind heeft mij niets misdaan. De kinderen vinden haar aardig, maar ze hebben wel een mening over hun vader en zijn bijna 30 (!) jaar jongere vriendin. Ze is nauwelijks ouder dan ons oudste kind.
Volgens de kinderen praten ze alleen maar over sporten en afvallen. Dat zou kunnen kloppen want verder heeft mijn ex weinig interesses.
Er komt ongetwijfeld een tweede leg. Heel eerlijk? Ik vind het wel vermakelijk. Mijn ex is een enorm dwangmatige man. Hij wilde NOOIT een derde kind. Bazelde op Facebook en Instagram over zijn herwonnen vrijheid. Dat vond ik wel wrang, want hij wilde werkelijk NIETS toen we nog getrouwd waren.
Enfin, nu perkt hij straks al die vrijheid drastisch in met zijn tweede leg. En reken maar dat zij meer dan één kind wil.
Ik kijk het geheel aan met verbazing. Maar niet te lang, want ik ga liever op stap of mee op reis (dat laatste nu even niet) met mijn lief. Meestal zonder kinderen: die hebben steeds meer hun eigen leven.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
maandag 7 september 2020 om 17:55
Ja, zoiets zal het wel zijn.fashionvictim schreef: ↑07-09-2020 17:44Ik denk dat bij dat soort mannen dergelijke gevoelens niet voortkomen uit dat ze oprecht voor die kinderen een leuke of goede vader willen zijn, ze halen zelf iets uit dat vaderschap. Status, of aanzien, of bevestiging, of het gevoel een held te zijn, ofzo. Of zelfs: de liefde van de moeder.
Zodra ze die bevestiging of status ergens anders uit kunnen halen, bijvoorbeeld uit de adorerende nieuwe jongere vriendin, zijn ook die kinderen niet meer nodig.
Ik denk dat dat ongeveer zo in elkaar zit.
Heel zuur voor de “ eerste leg “ en exvrouw. En lijkt mij ook een verschrikkelijke afknapper voor mevrouw 2, maar die zijn er vaak juist blij mee.
maandag 7 september 2020 om 18:02
Door op vragen te reageren met een pinnig ‘kun jij lezen?’ reageer je wat vreemd emotioneel. Daar kun je dan een gelijksoortige reactie op verwachten.Chienandalou schreef: ↑07-09-2020 17:38Ik vind je vragen wat aanmatigend. Maar ik zal ze voor je beantwoorden hoor. Zoals ik al schreef werkte ik aan mijn carrière toen we gingen samenwonen. Om het voor je te verduidelijken: ja, ik had een baan en we kochten samen een huis. Toen we dat huis samen verkochten hadden we beiden een leuke overwaarde, hij 10k meer dan ik, omdat hij meer had ingelegd bij aankoop. Dit is bij de notaris keurig vastgelegd en beschreven. Nee we waren niet getrouwd, wel samenlevingscontract en testamenten.
Is je vraag of ik een golddigger was hiermee ook beantwoord?
Ik ben nog geen 40, dus dement zal wel loslopen denk ik.
Ik heb ook wel wat vragen aan jou: Waarom reageer je zo aanvallend? Hoe denk je te lezen uit mijn verhaal dat ik misschien wèl een golddigger zal zijn? En waar heb ik moeite mijn emoties te reguleren?
Ik was oprecht benieuwd, omdat je in je post wel de beschuldiging van golddigger beschreef, maar niets over of je inderdaad zijn geld hebt gebruikt om verder te komen. Vandaar mijn vraag.
maandag 7 september 2020 om 18:05
Die maakt zichzelf wijs dat zijn nieuwe betrokkenheid haar verdienste is.blijfgewoonbianca schreef: ↑07-09-2020 17:55Ja, zoiets zal het wel zijn.
Heel zuur voor de “ eerste leg “ en exvrouw. En lijkt mij ook een verschrikkelijke afknapper voor mevrouw 2, maar die zijn er vaak juist blij mee.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

maandag 7 september 2020 om 18:06
Natuurlijk ligt dat niet aan die kinderen.fashionvictim schreef: ↑07-09-2020 17:38Maar dat ligt niet aan die tweede leg, dat zit gewoon in zo'n man zijn karakter. Zonder tweede leg was hij dan ook geen fantastische vader voor zijn kinderen geweest en mijn ervaring is dat iemand die voor zijn eerste leg geen leuke vader was dat voor zijn tweede (of derde, vierde) leg ook niet is.
Dit hele topic draait om vreemdgangers en klojo’s van kerels. Niet over de huis- tuin- en keukenmeneer die netjes een relatie afsluit, zijn verantwoordelijkheden neemt voor bestaande kinderen en dan na een tijd een nieuwe mevrouw tegen het lijf loopt.

maandag 7 september 2020 om 18:08
O, nee hoor. Ik snap dat dat soort oordelen vooral iets zeggen over hen. Iedereen ervaart het weer anders.fashionvictim schreef: ↑07-09-2020 17:36Laat je trouwens niet ontmoedigen door alle oordelen over tweede leggen. Mijn tweede leg is echt mijn grootste cadeautje ooit. Zij maakt echt alles leuker en vrolijker en dankzij haar heb ik de gezelligheid en de reuring die leven met kinderen met zich meebrengt nog met minstens 10 tot 15 jaar verlengd.
maandag 7 september 2020 om 18:09
Poe, ik heb nu twee afleveringen van het tweede seizoen bekeken (eerste staat niet meer op Netflix). Ligt het aan mij of is Betty helemaal de weg kwijt geraakt?
Ze kon na de scheiding in een riant huisje leven en haar ex was op zich bereid haar advocaat en vakantie te betalen.
Zij maakte hem de scheiding onmogelijk. Nogmaals, ik heb slechts twee afleveringen gezien maar ik vind het angstaanjagend.
Ze kon na de scheiding in een riant huisje leven en haar ex was op zich bereid haar advocaat en vakantie te betalen.
Zij maakte hem de scheiding onmogelijk. Nogmaals, ik heb slechts twee afleveringen gezien maar ik vind het angstaanjagend.
maandag 7 september 2020 om 18:11
Nu vind ik 30 jaar ook wel een groot verschil idd. Maar even een vraag. Weet je zeker dat zij en hij nog kinderen willen? Of is dat een aanname?Hexopbezemsteel schreef: ↑07-09-2020 17:48Mijn ex man heeft nu een "fris jong mokkel". Dat is overigens niet degene waarmee hij mij jaren lang bedroog.
Het kind heeft mij niets misdaan. De kinderen vinden haar aardig, maar ze hebben wel een mening over hun vader en zijn bijna 30 (!) jaar jongere vriendin. Ze is nauwelijks ouder dan ons oudste kind.
Volgens de kinderen praten ze alleen maar over sporten en afvallen. Dat zou kunnen kloppen want verder heeft mijn ex weinig interesses.
Er komt ongetwijfeld een tweede leg. Heel eerlijk? Ik vind het wel vermakelijk. Mijn ex is een enorm dwangmatige man. Hij wilde NOOIT een derde kind. Bazelde op Facebook en Instagram over zijn herwonnen vrijheid. Dat vond ik wel wrang, want hij wilde werkelijk NIETS toen we nog getrouwd waren.
Enfin, nu perkt hij straks al die vrijheid drastisch in met zijn tweede leg. En reken maar dat zij meer dan één kind wil.
Ik kijk het geheel aan met verbazing. Maar niet te lang, want ik ga liever op stap of mee op reis (dat laatste nu even niet) met mijn lief. Meestal zonder kinderen: die hebben steeds meer hun eigen leven.
Als ik dit zo lees heb jij het nu wel beter voor elkaar en ik kan me best voorstellen dat dat ook even goed voelt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser