Voor nu is het beter zo

dinsdag 8 september 2020 om 00:09

Hi mensen,
Sindskort is de relatie tussen mij en mijn ex verbroken. De reden hiervan was: voor nu is het beter zo. Wat bedoelt hij hiermee? We hadden net een leuke week gehad, niks aan de hand en nu is het klaar. Zelf hadden we het 9 van de 10 keer altijd leuk en goed. Ik wil dit helemaal niet en heb hem dit ook duidelijk aangegeven, maar toch zegt hij dat hij bij zijn keuze blijft.
Nu is het zo dat hij mij berichten stuurt en dat hij dubbele signalen afgeeft. Hij zegt dat de liefde, elkaar leuk vinden, houden van, een toekomst met elkaar zien, etc. dat dat er allemaal nog is, maar dat dat de essentie van tijd niet wegneemt.
Ik doe veel leuke dingen met vriendinnen, ik sport enzovoorts. Maar ik zit elke keer met het gevoel dat ik dit gewoon niet wil.
Wat is het beste wat ik kan doen... ik voel me een beetje radeloos.
X
                    Sindskort is de relatie tussen mij en mijn ex verbroken. De reden hiervan was: voor nu is het beter zo. Wat bedoelt hij hiermee? We hadden net een leuke week gehad, niks aan de hand en nu is het klaar. Zelf hadden we het 9 van de 10 keer altijd leuk en goed. Ik wil dit helemaal niet en heb hem dit ook duidelijk aangegeven, maar toch zegt hij dat hij bij zijn keuze blijft.
Nu is het zo dat hij mij berichten stuurt en dat hij dubbele signalen afgeeft. Hij zegt dat de liefde, elkaar leuk vinden, houden van, een toekomst met elkaar zien, etc. dat dat er allemaal nog is, maar dat dat de essentie van tijd niet wegneemt.
Ik doe veel leuke dingen met vriendinnen, ik sport enzovoorts. Maar ik zit elke keer met het gevoel dat ik dit gewoon niet wil.
Wat is het beste wat ik kan doen... ik voel me een beetje radeloos.
X

dinsdag 8 september 2020 om 00:13

dinsdag 8 september 2020 om 00:14

dinsdag 8 september 2020 om 00:17

Oké, maar snap jij dan wel wat hij zegt?
Voor nu beter zo, essentie van tijd...
Klinkt voor mij als
Wacht op me, ik moet nog even allemaal dingen doen die je moet doen voor je aan een relatie begint.
Ken je deze?
https://www.youtube.com/watch?v=2lGzJwksSv4
                                    Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

dinsdag 8 september 2020 om 00:37

Hij geeft e inderdaad teveel hoop en misschien wel zonder resultaat. Probeer zelf  de regie te nemen des te minder pijn/teleurstellend het gaat zijn als het niet meer goed komt.
In begin van de breuk zijn er nog heel veel emoties aanwezig die de behoefte aan contact vaak versterken voor de ( gedumpte) partij en vaak is dat niet de beste manier van handelen. Want je geeft de ander compleet de regie over wat er wel en niet gebeuren gaat.
Het beste kun je hem uit jezelf niet meer aanspreken en als hij dan toch tegen jou praat kun je aangeven dat je het contact i.c.m met de onzekerheid die hij je geeft, liever de komende stopt.. zodat je het kunt verwerken in alle rust zonder dat je gevoelens heen en weer geslingerd worden door zijn misschien wel valse hoop.
Iets wat ik allemaal vooral niet deed maar wat het achteraf gezien veel dragelijker gemaakt had als ik het wel zo aangepakt had. In plaats van alles aan hem over te te hebben gelaten en mezelf op te stellen als een wanhopig persoon.
                    In begin van de breuk zijn er nog heel veel emoties aanwezig die de behoefte aan contact vaak versterken voor de ( gedumpte) partij en vaak is dat niet de beste manier van handelen. Want je geeft de ander compleet de regie over wat er wel en niet gebeuren gaat.
Het beste kun je hem uit jezelf niet meer aanspreken en als hij dan toch tegen jou praat kun je aangeven dat je het contact i.c.m met de onzekerheid die hij je geeft, liever de komende stopt.. zodat je het kunt verwerken in alle rust zonder dat je gevoelens heen en weer geslingerd worden door zijn misschien wel valse hoop.
Iets wat ik allemaal vooral niet deed maar wat het achteraf gezien veel dragelijker gemaakt had als ik het wel zo aangepakt had. In plaats van alles aan hem over te te hebben gelaten en mezelf op te stellen als een wanhopig persoon.
                                    linnylow wijzigde dit bericht op 08-09-2020 00:41

2.83% gewijzigd

dinsdag 8 september 2020 om 01:04

dinsdag 8 september 2020 om 01:16

Dat heb ik gedaan en dat heeft geen zin... heb ook het gevoel dat ik hem daar alleen maar mee wegduw.

dinsdag 8 september 2020 om 01:22

Wat is daar nu zo erg aan dan?
Wil jij een vent, die jou op een soortement wachtbankje laat zitten?
Zeg hem, dat hij je met rust laat tot hij eruit is.
Misschien, heel misschien ben jij dan bereid hem terug te nemen.
Tot die tijd daar is, beschouw jij jezelf als vrijgezel en wil je geen contact.
Laat je niet zo piepelen joh!

dinsdag 8 september 2020 om 01:25

Ja, gooi de deur dicht. Maak maar duidelijk dat hij niet met hangende pootjes terug hoeft te komen als hij dit besluit neemt. Het is alles of niets en weg is weg. Wat heb je aan zo'n slappe tosti? Kom op zeg, graag of niet.

dinsdag 8 september 2020 om 01:28

Ja , dat is ook zo denk ik althans dat gevoel had ik heel sterk bij mijn ex maar ik deed wel heeeel kansloos , jij niet volgens mij.
Het aller beste is niet meer voor hem klaar staan dus dat hij zich alles zelf kan uitzoeken.
Stel het mislukt bij een andere meid, dan zal hij misschien even aandacht zoeken maar het klinkt vanuit zijn kant niet meer oprecht allemaal. Nonchalante houding terwijl jij kapot gaat van verdriet en dat voelt hij ook wel.

dinsdag 8 september 2020 om 02:37

Nee, zo werkt het niet. Hij wil niet meer met jou zijn, maar blijkbaar vindt hij het vervelend je dat recht in je gezicht te zeggen en dus verzint hij er een kletspraatje omheen. Het enige wat jij kunt doen is accepteren dat het over is, hoe kut dat ook is en hoezeer jij dat ook helemaal niet wil. Er zijn er twee nodig in een relatie en hij is eruit gestapt. Het is zinloos om jezelf smekend aan zijn voeten te leggen en het is zinloos stilletjes te blijven hopen dat hij terugkomt. Het enige dat jij kunt doen is jezelf bij elkaar rapen, uithuilen en opnieuw beginnen. En dan zul je zien dat er echt leukere mannen bestaan, al kun je je dat nu misschien niet voorstellen.
Sterkte!
                                    anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 08-09-2020 07:21

0.11% gewijzigd

dinsdag 8 september 2020 om 06:45

Hij heeft emotioneel al afscheid van je genomen tijdens de relatie. Zeer wss die laatste leuke week, was om hem een goed gevoel te geven en het in zijn ogen makkelijker te maken om het met jou te verbreken. 
Verbreek al het contact. Trek die pleister er in 1x af. Huil en treur en ga beseffen dat je beter af bent zonder hem.
En heb zeker niet het idee dat je hem kan laten voelen zoals jij je nu voelt. Dat zal hij nooit doen want hij heeft allang om jou en jullie relatie gerouwd.
Hij voelt nu vrijheid en opluchting dat ie de moed heeft gehad het uit te maken.
En echt waar...er zijn meer leuke mannen. Je hebt hem toch ook ooit gevonden?
 je kan het!

Verbreek al het contact. Trek die pleister er in 1x af. Huil en treur en ga beseffen dat je beter af bent zonder hem.
En heb zeker niet het idee dat je hem kan laten voelen zoals jij je nu voelt. Dat zal hij nooit doen want hij heeft allang om jou en jullie relatie gerouwd.
Hij voelt nu vrijheid en opluchting dat ie de moed heeft gehad het uit te maken.
En echt waar...er zijn meer leuke mannen. Je hebt hem toch ook ooit gevonden?
                                    Nope

dinsdag 8 september 2020 om 07:08