Vroeggeboorte

20-08-2020 22:19 478 berichten
Hey iedereen, ik ben vandaag 24 weken, maar ben sinds afgelopen vrijdag opgenomen ivm pre eclampsie.

Ik wou graag verhalen van andere vrouwen horen hoe zij een vroeggeboorte en/of zwangerschapsvergiftiging hebben meegemaakt, hoe het is verlopen na de bevalling mentaal/fysiek/ en met de baby.

Ik lig nu in het maxima in Veldhoven. Ik weet dat helaas niet alles goed gaat bij zo’n vroege geboorte. Maar zou toch graag andere verhalen horen
Nee gelukkig niet zo. Eerste spuit wel, die ging er met 120 in (na 20 min spuit op), de spuit die ik nu dr in gespoten krijg met 10. Dus deze duurt 24 u. Voel er nu niet echt iets van gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn!
Houd de verpleging trouwens ook een dagboekje voor/over jou bij? Deden ze destijds bij mij wel en omdat ik een paar dagen van de kaart was van alle medicatie en er veel langs me heen ging, vond ik dat later weg fijn om terug te lezen zodat ik de gebeurtenissen kon reconstrueren.
Nee doen ze niet bij mij
Poeh, spannend Kenzo. Maar elke dag is er 1 :hug: :rose:!
Heel veel sterkte gewenst.

Op FB is er een groep "Kleine kanjers | ouders van prematuur, dysmatuur of ziek geboren kinderen". Daar zitten heel veel moeders aan wie je vragen kunt stellen mbt vroeggeboorte. Misschien heb je er wat aan.
Sterkte Kenzo. Als ik vragen mag. Wat doet de magnesium eigenlijk precies?
kaartje1 schreef:
08-09-2020 08:07
Sterkte Kenzo. Als ik vragen mag. Wat doet de magnesium eigenlijk precies?
Het vermindert de kans op een eclamptisch insult (een soort schadelijke epileptische aanval door zwangerschapsvergiftiging). Verder is het neuroprotectief voor het kind; het beschermt de zenuwen.
Net bij de visite te horen gekregen dat ze het nog een week geven maximaal.
Nou, mocht het nog een dikke week zijn zou ik 27w4 zijn. Dan heb ik het al lang kunnen rekken, werd toen met 23w1 opgenomen. Laten we het hopen.
ik duim voor je kenzo, maar je wilt zelf ook geen restschade dus als het eerder komt, dan is t zo. Sterkte en zet m op! Ik kon achteraf in de medische verslagen best wat teruglezen over hoe het was gegaan, is niet voor nu, kom je achteraf wel tegen.
Kenzoblitz2020 schreef:
08-09-2020 09:52
Net bij de visite te horen gekregen dat ze het nog een week geven maximaal.
Nou, mocht het nog een dikke week zijn zou ik 27w4 zijn. Dan heb ik het al lang kunnen rekken, werd toen met 23w1 opgenomen. Laten we het hopen.
Ach succes meid! Je bent dan idd ruim 27 weken. Ik duim voor je!
Het komt dan ineens heel dichtbij! Ik duim voor je dat baby komende week zolang mogelijk blijft zitten, zolang het voor jullie beide veilig is. Je hebt het dan al een maand kunnen rekken bijna.
Jee dan wordt je babietje bijna geboren..

Wel spannend en eng zeg. Ik hoop zo dat je kleintje het na de geboorte het ook goed blijft doen

:hug:
Oh, dat is spannend! Ik ga heel hard voor je duimen dat je de 27;4 weken gaat halen!
:lips:
Spannend vrouw! Duimen draaien hier voor jullie!
Ik heb er wel vrede mee. Het moment zat er aan te komen sinds ik opgenomen ben. We kunnen er niks aan veranderen, dus ik heb het geaccepteerd. Hebben het gelukkig al zolang kunnen rekken. Ben allang blij dat het geen 24 weken is geworden. We gaan het allemaal meemaken..
Kenzoblitz2020 schreef:
08-09-2020 15:35
Ik heb er wel vrede mee. Het moment zat er aan te komen sinds ik opgenomen ben. We kunnen er niks aan veranderen, dus ik heb het geaccepteerd. Hebben het gelukkig al zolang kunnen rekken. Ben allang blij dat het geen 24 weken is geworden. We gaan het allemaal meemaken..
Positieve instelling! Fijn! :hug:
Fijn dat je nog zo'n positieve instelling hebt. 27 weken is inderdaad een stuk beter dan 24 weken. Ik ga heel hard voor je duimen!
Spannende tijd nu. : :hug:

@koko bedankt voor je antwoord op mijn vraag.
kaartje1 wijzigde dit bericht op 08-09-2020 20:26
Reden: Verkeerden smiley
6.04% gewijzigd
Spannende tijd zeg. Elke minuut extra in je buik is er 1! Je hebt inderdaad al behoorlijk gerekt. Je zit op de juiste plek, de juiste zorg voor jou en je kindje. Fijn dat je er vrede mee hebt! Liefs en sterkte!
Duidelijkheid Kenzo, prettig. Zet hem op!!
Ze houden mij morgenochtend nuchter. Gaan om 6 uur even bloed prikken en om 8 uur bespreken of ze me gaan laten bevallen morgen. Ben benieuwd
Tjonge, spannend!!! Hopelijk kun je wel goed slapen vannacht. Heel veel sterkte en succes!
Oh vanwaar ineens dit mogelijke besluit? Heel veel sterkte in ieder geval, hoe voel je je eronder?
Ivm de klachten die ik nu eventjes al heb. De hoofdpijn etc. Ze willen het voorkomen dat ik dalijk echt té ziek word en het herstel moeizamer gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven