Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen
donderdag 3 september 2020 om 13:42
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden
. Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden

Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd

dinsdag 8 september 2020 om 17:29
Hij vindt Megan Fox pas echt de bom. Die is ( was ) dan wel weer prachtig
dinsdag 8 september 2020 om 17:33
dinsdag 8 september 2020 om 17:44
Ik ben ook klein. Naja klein 1.65.
dinsdag 8 september 2020 om 17:50
Maar ja klein is ook mooier.
dinsdag 8 september 2020 om 17:54
Voor 41 jaar vind ik haar er bijzonder goed uit zien...
https://www-thesun-co-uk.cdn.ampproject ... =all&w=640
dinsdag 8 september 2020 om 18:01
Niet bijzonder toch? Zo zie ik er ook uit, ook 41 en ik heb twee kinderen.Babette2017 schreef: ↑08-09-2020 17:54Voor 41 jaar vind ik haar er bijzonder goed uit zien...
https://www-thesun-co-uk.cdn.ampproject ... =all&w=640
dinsdag 8 september 2020 om 18:02
Ach dat maakt mijn man niet uitooitverlegen schreef: ↑08-09-2020 17:57Ik moest haar opzoeken![]()
Zij is inderdaad (model) knap maar qua uitstraling erg koel, ik loop er niet warm voor.

dinsdag 8 september 2020 om 18:14
Ik heb de serie Betty ook gezien. Linda Kolkena is familie van mij. Haar vader en moeder komen uit Groningen. Ze zijn in de jaren ‘50 naar de VS vertrokken. Ik heb het hele verhaal destijds (ik was toen nog een kind) al goed meegekregen. Zelfs nu nog vind ik het lastig om naar de serie te kijken.
Linda was alles behalve een trophy vrouw trouwens. Wat ik mij herinner een hele nuchtere lieve meid. Ze viel op hem, niet op zijn macht en geld.
Linda was alles behalve een trophy vrouw trouwens. Wat ik mij herinner een hele nuchtere lieve meid. Ze viel op hem, niet op zijn macht en geld.
shamrock wijzigde dit bericht op 08-09-2020 18:17
19.62% gewijzigd
Here I am - now what are your other two wishes...

dinsdag 8 september 2020 om 18:33
dinsdag 8 september 2020 om 18:36
Heftig voor je! Snap dat het lastig is. Kan mij voorstellen dat de familie hierin echt partij kiest voor Dan en Linda. Is dat ook zo?ShamRock schreef: ↑08-09-2020 18:14Ik heb de serie Betty ook gezien. Linda Kolkena is familie van mij. Haar vader en moeder komen uit Groningen. Ze zijn in de jaren ‘50 naar de VS vertrokken. Ik heb het hele verhaal destijds (ik was toen nog een kind) al goed meegekregen. Zelfs nu nog vind ik het lastig om naar de serie te kijken.
Vond het al zo’n Hollandse naam.
Begreep dat de kinderen na de moord ook allemaal apart van elkaar zijn gaan wonen. Wat verdrietig allemaal.
dinsdag 8 september 2020 om 18:38
Volgens mij niet nee.valentinamaria schreef: ↑08-09-2020 18:33Wel een beetje offtopic, het uiterlijk bespreken van succesvolle vrouwen. De grote vraag lijkt me eerder, hebben zij een trophy man?
dinsdag 8 september 2020 om 18:42
Maar wisten haar ouders dat ze een getrouwd minnaar had?ShamRock schreef: ↑08-09-2020 18:14Ik heb de serie Betty ook gezien. Linda Kolkena is familie van mij. Haar vader en moeder komen uit Groningen. Ze zijn in de jaren ‘50 naar de VS vertrokken. Ik heb het hele verhaal destijds (ik was toen nog een kind) al goed meegekregen. Zelfs nu nog vind ik het lastig om naar de serie te kijken.
dinsdag 8 september 2020 om 18:50
Hoe Linda en Dan bijelkaar kwamen verdiende natuurlijk geen schoonheidsprijs. Maar goed, zo is dat gelopen en Betty bleef zich erg verbitterd in vastbijten, liet het niet los en sloeg helemaal door.Wertyu schreef: ↑08-09-2020 18:36Heftig voor je! Snap dat het lastig is. Kan mij voorstellen dat de familie hierin echt partij kiest voor Dan en Linda. Is dat ook zo?
Vond het al zo’n Hollandse naam.
Begreep dat de kinderen na de moord ook allemaal apart van elkaar zijn gaan wonen. Wat verdrietig allemaal.
De vier kinderen van Betty en Dan hadden een hele goede band met Linda. Na de moorden wilden de kinderen ook lange tijd niets van hun moeder weten. De oudste dochter en de oudste zoon zijn nog steeds van mening dat hun moeder in de gevangenis moet blijven. De jongste dochter en de jongste zoon zijn van mening dat hun moeder lang genoeg gestraft is. De kinderen zijn daarin verdeeld maar zijn verder wel hecht met elkaar.
Here I am - now what are your other two wishes...