Vroeggeboorte

20-08-2020 22:19 478 berichten
Hey iedereen, ik ben vandaag 24 weken, maar ben sinds afgelopen vrijdag opgenomen ivm pre eclampsie.

Ik wou graag verhalen van andere vrouwen horen hoe zij een vroeggeboorte en/of zwangerschapsvergiftiging hebben meegemaakt, hoe het is verlopen na de bevalling mentaal/fysiek/ en met de baby.

Ik lig nu in het maxima in Veldhoven. Ik weet dat helaas niet alles goed gaat bij zo’n vroege geboorte. Maar zou toch graag andere verhalen horen
Spannende dagen voor je! Mijn dochter is geboren met 28 weken, spontane vliesscheur. Nu anderhalf jaar later heeft ze er (nog) niks aan overgehouden. En ik ook niet, al vond ik het wel een heftige periode, zij op de NICU en wij in het familiehuis.

Zet 'm op <3
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Kenzo wat spannend! Er wordt hier aan je gedacht.
Spannend Kenzo! Heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht?
Heel veel succes vandaag, zet hem op!
Spannend Kenzo. Sterkte, je doet het goed! ❤️
Spannend! Er wordt aan jullie gedwxht :rose:
Kenzoblitz2020 schreef:
08-09-2020 22:22
Ze houden mij morgenochtend nuchter. Gaan om 6 uur even bloed prikken en om 8 uur bespreken of ze me gaan laten bevallen morgen. Ben benieuwd
Afbeelding
Ze blijft nog eventjes zitten😄
Oehhhh wat goed! Ook voor jou een goed teken, want dat doen ze alleen als het ook verantwoord is voor jou. En weer een dag erbij :cheer: :yes:
Yay!!
:cheer: weer een dag erbij
Jaa deze arts kwam net vertellen dat het nog weken kan duren zoals het nu gaat 😅. Dus ik ben benieuwd
O dat is goed nieuws! Iedere dag extra is mooi meegenomen. Als het nog weken zou duren zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn, al kan ik me voorstellen dat het héle lange weken voor je gaan worden. Maar zolang het voor jullie beiden vol te houden is op deze manier is dat natuurlijk het allerbeste!
Kenzoblitz2020 schreef:
09-09-2020 09:51
Jaa deze arts kwam net vertellen dat het nog weken kan duren zoals het nu gaat 😅. Dus ik ben benieuwd

Afbeelding
Oh wat goed nieuws Kenzo!
Hebben zo wel even een gesprek met de gynaecoloog en met de arts. Ik hoor zoveel wisselende dingen. Deze arts zei net eigenlijk dat ik niks mankeer als ze het zo zouden zien (ondanks ze beter weten). Gaan toch een gesprek houden over hoe het van “we gaan haar morgen misschien halen”, naar “je mag gaan sporten en zoveel mogelijk uit bed” is gegaan.
Ja dat snap ik. Het is nogal een groot verschil met het idee van gisteren!
Kenzoblitz2020 schreef:
09-09-2020 10:53
Hebben zo wel even een gesprek met de gynaecoloog en met de arts. Ik hoor zoveel wisselende dingen. Deze arts zei net eigenlijk dat ik niks mankeer als ze het zo zouden zien (ondanks ze beter weten). Gaan toch een gesprek houden over hoe het van “we gaan haar morgen misschien halen”, naar “je mag gaan sporten en zoveel mogelijk uit bed” is gegaan.
Goed doorvragen hoor! Dit komt me erg bekend voor namelijk, en hoewel het positief is natuurlijk, wel echt extra checks en bij ieder pijntje aan de bel trekken :daisy: . En, ook als je in zkh nog weken zou moeten blijven of thuis in bed, dat lijkt zo lang als je er midden in zit, maar is achteraf toch zo weer 'vergeten'. Althans, te relativeren.
Dat is goed nieuws! Maar wat een stress zo zeg :hug: Hopelijk helpt jouw gesprek. Op naar de 27 weken!
Oooohhhh!!! Wat een nieuws. Vanochtend veel aan je gedacht en nu dit. Wat fijn voor je dat ze nog even in je buik mag blijven. Stel je vragen tijdens het gesprek want het zorgt natuurlijk wel voor veel onduidelijkheid zo....
Ik sla mijn duimen weer in de kronkels voor je in de hoop dat ze nog een poosje mag blijven zitten waar ze zit. :lips:
Het is inderdaad een onzekere situatie. Hopelijk kunnen ze het nog even rekken.
Ben je in de tussentijd wel al op de NICU gaan kijken?
Op naar 27 weken :cheer:
Hopelijk heeft gesprek wat verheldering gegeven
NICU gaan we om 5 uur bekijken, daar ben ik ook erg benieuwd naar. Het gesprek heeft wel veel duidelijk gemaakt. En ik ben ook wel blij dat ik morgen al 27 weken ben. Het leek zo’n hopeloze situatie met 23 weken toen ik werd opgenomen. Ik kan niet wachten om haar te ontmoeten, terwijl ik wel weet dat het beter is dat ze nog ff blijft zitten. Vrijdag krijg ik een gesprek met een psycholoog en volgende week ga ik onder toezicht van de fysio wat sporten en oefeningen doen zodat ik toch wel in beweging blijf.
Kenzoblitz2020 schreef:
09-09-2020 16:20
NICU gaan we om 5 uur bekijken, daar ben ik ook erg benieuwd naar. Het gesprek heeft wel veel duidelijk gemaakt. En ik ben ook wel blij dat ik morgen al 27 weken ben. Het leek zo’n hopeloze situatie met 23 weken toen ik werd opgenomen. Ik kan niet wachten om haar te ontmoeten, terwijl ik wel weet dat het beter is dat ze nog ff blijft zitten. Vrijdag krijg ik een gesprek met een psycholoog en volgende week ga ik onder toezicht van de fysio wat sporten en oefeningen doen zodat ik toch wel in beweging blijf.
Goede vooruitzichten Kenzo, benieuwd hoe je de NICU zal ervaren. Laten we hopen dat jullie kindje daar voorlopig nog even niet ligt maar lekker in jouw buik!
Kenzoblitz2020 schreef:
09-09-2020 10:53
Wat een super goed nieuws! De situatie komt mij ook bekend voor. Blijf goed naar je lijf luisteren. Ik heb op deze manier een keer de 40/38 en 38,5 week gehaald.
Wat een spannende tijd ! Veel succes en sterkte toegewenst !
Hoop dat je dochtertje nog fijn even mag blijven zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven