Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen
donderdag 3 september 2020 om 13:42
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden
. Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden

Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
woensdag 9 september 2020 om 15:27
Waarschijnlijker heeft ze tegen die tijd een flink vermogen, een mansion met zwembad en drie auto's en tikt ze ieder decennium enkele duizenden euro's af voor het graf van haar overleden man.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.

woensdag 9 september 2020 om 15:33
Hij heeft wel een bepaalde charme als je hem ontmoet. Hij kan zeer innemend zijn.
Daar zie je nu weinig van terug, vooral omdat hij steeds loopt te klagen.

vrijdag 11 september 2020 om 09:11
Wat ik me afvraag is: als zo een man een midlifecrisis krijgt, op zoek gaat naar een jonge vrouw, zijn eerste vrouw dumpt, met zijn jongere vrouw aan een 2e leg begin, krijgt zo een man dan een paar jaar later niet opnieuw een midlifecrisis?
Ik bedoel, als hij wegliep voor sleur, beperking van vrijheid door gezin met kinderen, weer jong willen voelen...dan loopt zo een man een paar jaar later met zijn jongere vrouw en 2e leg toch weer tegen hetzelfde aan?
Ik bedoel, als hij wegliep voor sleur, beperking van vrijheid door gezin met kinderen, weer jong willen voelen...dan loopt zo een man een paar jaar later met zijn jongere vrouw en 2e leg toch weer tegen hetzelfde aan?
hanaa wijzigde dit bericht op 11-09-2020 09:36
0.43% gewijzigd
vrijdag 11 september 2020 om 09:29
vrijdag 11 september 2020 om 09:30
hij hoeft niet bij zijn eerste vrouw weg te gaan uit ML-crisis he? Mevrouw 2, kan gewoon beter bij hem passenHanaa schreef: ↑11-09-2020 09:11Wat ik me afvraag is: als zo een man een midlifecrisis krijgt, op zoek gaat naar een jonge vrouw, zijn eerste vrouw dumpt, met zijn jongere vrouw aan een 2e leg begin, krijgt zo een man dan een paar jaar later niet opnieuw een midlifecrisis?
Ik bedoel, als hij wegliep voor sleur, beperking van vrijheid door gezin met kinderen, weer jong willen voelen...dam loopt zo een man een paar jaar later met zijn jongere vrouw en 2e leg toch weet tegen hetzelfde aan?
vrijdag 11 september 2020 om 09:35
vrijdag 11 september 2020 om 09:41
ach nee
de meeste scheidingen gebeuren al eerder/jonger
de meeste scheidingen worden door de vrouw aangevraagd
de meeste genoemde reden voor scheiding is: uit elkaar gegroeid
het komt wel eens voor, dat een man zijn vrouw verlaat voor een jonger model. Maar ondanks dat het een cliche is, gebeurt het maar heel weinig.
Het andere cliche: They Never Leave their wives! komt namelijk veel vaker voor
Uit onderzoeken blijkt, dat mannen slechts in 5% van de gevallen voor de andere vrouw de scheiding aan vragen.
Ze blijven veel liever getrouwd, met de 2e vrouw als extraatje. Dat scheelt namelijk vooral veel geld en gedoe
Wat wel vaker gebeurt, is dat een man na scheiding vrij. Vrouw1 wilde bij hem weg, vrij snel (vaak sneller dan vrouw1) weer een nieuwe heeft