Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03

Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
@boterkaas welkom en gefeliciteerd! Hopelijk blijft hij plakken en vallen je symptomen mee! Meestal begint dat rond de 6wk toch?

Hier ongesteld geworden na een cyclus van 32 dagen. Rond 6 okt dus NOD! Mijn LF is hier ook aan de korte kant, 11 dagen als ik terugreken na de dagen van ovulatie symptomen. Maar het is al een keer gelukt (destijds ook een LF van rond de 11d) dus we zullen wel zien 😉.
Kokoro schreef:
07-09-2020 08:51
Zo, lekker stukje proza zo op de vroege morgen, niet :proud:?
Daaaaaaamn Girl!!
Vlavi schreef:
07-09-2020 19:14
Daaaaaaamn Girl!!
Haha ja joh! Werk modus AAN!
Ik zat echt te lezen met mijn wenkbrauwen omhoog te lezen.

Jij weet veel.

Ik gun iedereen een Kokoro in het topic :cheer:
Vera, is dat zo ja, dan heb ik nog een week om te genieten van deze rust, als ik weer zo ziek wordt als voorheen bij zoon .. pfoe. Toen had ik nog geen kindje om voor te zorgen maar werd ik verzorgd, zal dit keer wel anders en zwaarder zijn dan :@@:

Ik heb 28e een vroege echo.
Zou dan precies 8 weken zijn volgens de berekeningen.

Fijne avond allemaal!!
Picco hoe is het? Heb je een test gedaan?
Nee, dat ga ik vandaag( heb net al geplast ) of morgen in de ochtend maar doen.

Omdat ik de vorige keer ook gewoon ongesteld werd en maar 1 x sex heb gehad ben ik er zwaar van overtuigd dat ik niet zwanger ben :wtf:

Volgens Flo ben ' 2 days late' . Maar vorige keer zat Flo er ook 4 dagen naast :biggrin:
Ben heel benieuwd Picco!

Ochtend urine is trouwens enkel omdat die meestal geconcentreerd is. Dus tenzij je nu al een halve liter water op hebt, kan het nu ook nog. Of overdag, als je weinig hebt gedronken en je urine geel ipv licht is.
Thanks voor deze tip, wist ik niet.

Net ongesteld geworden, tenminste, wat bloed in mn string dus de boel zal straks wel doorbreken.

Ik had de eerste keer echt 'het gevoel' dat ik misschien zwanger was, was echt teleurgesteld. En nu denk ik: Tja, dacht ik al....

Leip al die emoties in het voortraject. Het ene moment wil ik het mega graag en het volgende moment ben ik soort opgelucht dat ik nog niet zwanger ben ofzo?

Borderline gedrag dit hoor :there:
Is herkenbaar hoor Picco, beetje cold feet he? Komt wel goed :hug: :rose:!
Ik merk dat ik vandaag een beetje onrustig ben. Onzeker over huwelijk en corona cijfers en of het zwanger worden wel (een beetje vlot) gaat lukken. Ik denk dat het ook een beetje aangewakkerd is door de geboorte van kleinkind 2 in onze familie, gisteren. En wat betreft corona schrik ik van de recente stijgingen weer. Ben bang dat er een persco gaat komen en dat alsnog alles in het water valt, zelfs als het stralend weer is volgende week.
Ik sluit me aan bij Kokoro. Een beetje cold feet denk ik. Heb ik ook heel erg hoor! Moeten we toch niet langer wachten voor we voor een tweede gaan... ach, komt goed!

Kokoro, door ALLES wat er gebeurd is kan ik het me goed voorstellen. Laten we heel hard hopen dat er geen persco komt, en alles door kan gaan!
Wat balen Picco! Ik herken wat je zegt over je emoties die alle kanten op gaan, :hihi: borderlinegedrag, vind ik helemaal niet! Het is denk ik eerder uitzonderlijk als je helemaal soepeltjes door het zwangerwordenproces heen zou lopen.

Kokoro, lijkt me ook erggg zenuwslopend die onzekerheid wat Corona met zich meebrengt. Ik vond het wel/niet op vakantie kunnen o.b.v. de maatregelen al een zenuwenproces, laat staan een bruiloft! Ik duim mee voor geen persco :)

Ik ben zelf ook zooo ongeduldig deze dagen. Ik zit nu op 8 dpo, 5 dagen voor mijn menstruatie, en van dag 1 t/m 6 heb ik weinig problemen gehad maar sinds gisteren is het wachtproces bij mij gevoelsmatig écht begonnen. Ik heb wat buikkramp en rugpijn sinds gisteren, maar dat kan dus net zo goed symptomen van menstruatie zijn of gewoon darmkrampen. Verder niets noemenswaardig. Ik hoop dat het me lukt om zaterdagochtend pas voor het eerst te testen. Ben wel heel blij met de hulpvaardigheid van mijn man, hij loodst me iedere keer door mijn ongeduldigheid heen tijdens het ontbijt en het avondeten :biggrin:
Herkenbaar die wisselende gevoelens en gedachten. Hoort er bij denk ik, je weet niet hoe het gaat zijn, hoe alles gaat lopen en dat maakt het natuurlijk wel spannend!
Ook het ook onder de loep leggen van alles wat je voelt herinner ik me nog goed van de vorige keer..

Ik snap wel dat je onrustig wordt Kokoro van al het gedoe.. hopelijk blijft het rustig tot die tijd..

Ik ben echt super moe, slaap zo slecht.. Gisteren was ik daardoor ook zo emotioneel. Hopelijk een paar goede nachten de komende week want ik heb zo helemaal geen zin in seks en moet er even niet aan denken zwanger te worden terwijl ik me zo rot voel. Terwijl ik echt graag zwanger wil worden..
Voor de zekerheid nog maar een keer extra m'n schildklierwaarden laten controleren. Hopelijk heb ik daar eind van de week de uitslag wel van!
@kokoro ik hoop heel erg dat alles gewoon is zoals het nu blijft!! En ik heb er ook wel goede hoop voor, denk dat al zouden ze iets gaan doen het regionaal is en misschien pas vanaf volgende week? Nou hoop ik niet dat je midden in Amsterdam trouwt hahaha.

Alle emoties alle kanten op: check!! Mijn vriend zei van de week: nog 1 week wachten en dan kunnen we beginnen. En ik dacht ineens oh shit zeg nog 4x de pil slikken na 13 jaar en dan kan er van alles gebeuren. En tussendoor wil ik het heel graag.

Wij hebben al een jongensnaam en om ons heen worden zooooo veel mensen zwanger dat ik het echt benauwd krijg dat iemand “onze” naam gaat nemen. Super stom want de kans is echt klein en ik moet eerst maar eens zwanger zien te worden EN een jongen krijgen maar ik kan daar helemaal gestrest van raken. Iemand die dit herkent of mij met beide benen op de grond kan zetten? :cheer2:
Zijn er hier mensen die een dubbele naam overwogen hebben?

Mijn vent wil zijn naam namelijk niet kwijt natuurlijk...
piccobellobv wijzigde dit bericht op 18-10-2020 08:51
Reden: Herkenbaarheid
76.10% gewijzigd
Ai, wat naar dat je daar zo verdrietig om bent. Ik ben ook trots op mijn naam, maar zie er vooral naar uit om samen een gezin te vormen, allen met dezelfde naam. Het helpt ook dat ik professioneel gewoon mijn meisjesnaam blijf gebruiken. Hij had ook mijn naam kunnen aannemen, maar, tegen verwachting in, voelt dit voor ons beiden goed zo.

Is het überhaupt bespreekbaar met manlief?

Borstvoeding

Ik zat deze blog van hiernaast te lezen. En hoezeer ik ook probeer een open blik te behouden, ergens bekruipt me toch het gevoel dat er wél schuldgevoel bij zit. Alsof ze zichzelf nog probeert te overtuigen écht het beste te hebben gedaan. De hele blog bestaat uit uitleggen waarom ze geen borstvoeding kon geven i.p.v. het niet wilde. Eigenlijk staat er; als je ertoe in staat bent, zou je het eigenlijk wel moeten doen en pas als je het uitgilt van de pijn, 3x geopereerd wordt en de kraamzorg vindt dat het niet hoeft, mag je het laten gaan. Wat vinden jullie?

https://www.viva.nl/mama/tessa-geen-bor ... -schuldig/

Het kan best zijn dat ik hier wat gevoelig op reageer omdat ik er zelf nog niet over uit ben wat ik wil. Een borstverkleining in het verleden kan evt. roet in het eten gooien, maar ook de andere taakverdeling spreekt me erg aan. Ik trek namelijk automatisch alles naar me toe en dat wil ik écht niet als het om ons kind gaat. Vriend zegt gelukkig ook alert te zullen zijn op dat soort claimgedrag. Hij wordt geen "oppasvader" zoals hij dat noemt :proud:.

Anyway, ik heb eigenlijk alle begrip voor haar keuze geen borstvoeding te geven. Ik ben echter wel bang dat zo'n blog bij een vrouw die simpelweg anders koos zonder ellende juist schuldgevoel opwekt.
@ picco: als je er zo verdrietig om bent zou ik toch een dubbele achternaam kiezen. Allebei evenveel en geen spijt achteraf. Zelf heb ik echt een lelijke achternaam dus ik wil elke andere naam wel overnemen :mrgreen:
Ik heb bij mijn eerste -helaas- geen borstvoeding gegeven. Mijn bevalling was heftig en ik ben daarna wel met goede moed begonnen. Zoon heeft de eerste dag goed z'n best gedaan, maar spuugde ook nog veel. En elke keer als hij begon te huilen kreeg ik helse na weeën. Dat samen met m'n angst en paniekaanvallen zorgde ervoor dat ik hem niet meer vast wilde houden. Dus gekozen om de fles te gaan geven. Omdat ik het zo fout vond dat ik afkeer kreeg van hem omdat het zoveel pijn deed om hem vast te houden.
Ik heb er wel veel verdriet om gehad. Het is eigenlijk stom, want zoon deed het echt super, nu nog, en hij is echt niet anders groot geworden dan een kindje aan de borst.. Maar gevoelsmatig heb ik hem wel tekort gedaan.
En mensen gaan er altijd automatisch vanuit dat je borstvoeding geeft, als dan blijkt dat dat niet zo is gaan ze helemaal op de andere tour 'flesvoeding is ook prima, ze worden er allebei groot van etc etc' of ze kijken heel afkeurend en slikken iets in.
Rationeel sta ik helemaal achter mijn keuze hoor, maar gevoelsmatig niet. En ergens ben in dan weer blij als ik iemand hoor die ook alleen maar fles gegeven heeft 'want dan ben ik niet de enige'

Waar ik wel boos om ben is dat ik op dag 3 of 4 vreselijke stuwing kreeg en in eigenlijk zoon weer wilde aanleggen dat de kraamhulp zei 'nee je hebt nu oude melk in je borsten, dat kun je niet geven'
Terwijl je prima kunt starten dan en later soms zelfs relacteren weet ik nu..

Enfin, heel verhaal, geen idee wat ik precies wil zeggen maar voor mij is t toch wel een dingetje merk ik.
Hopelijk lukt het deze keer wel (alhoewel ik me als ik daaraan denk nu al schuldig voel naar zoon. Want dan krijgt brusje wel de borst terwijl hij die niet heeft gehad....)
En ik heb echt geen mening over hoe andere vrouwen hun kind voeden, terwijl bij mezelf zit er zoveel onder..

Dat zo'n blog niet echt helpend is ben ik wel met je eens Kokoro. Want ik denk nu 'bij mij was het niet zoo erg, heb ik me aangesteld?' Terwijl er gewoon geen reden hoeft te zijn om voor fles te kiezen. Omdat je dat wil is genoeg.

@picco, is een dubbele achternaam een optie?
Hier dragen we allemaal de achternaam van man. Prima, mijn achternaam vind ik lelijk en mensen kijken altijd raar want bij komt uit een heel andere streek dan ik nu woon.. Sorry pa :A: want die is wel trots op z'n roots haha
daanstje wijzigde dit bericht op 10-09-2020 08:39
12.01% gewijzigd
Ik ga straks de blog even lezen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil,( afhankelijk van wat er lukt)

Enerzijds wil je het zo 'goed' mogelijk doen en dat is gevoelsmatig toch borstvoeding?

Anderzijds heb ik door mijn maagverkleining nu een ding met voeding en lijkt de controle van hoeveel de baby binnenkrijgt mij ook erg fijn.

Ik kijk met argusogen naar mijn nichtje, die word zo volgestopt met voedsel. Je kan dat wst beter meten met flesjes denk ik.

Fijn dat ik dat van mijn achternaam even kwijt kon, het is nu in de ochtend iets minder dramatisch :there:
Gelezen, komt over alsof het nu mocht omdat ze zoveel aan de hand had.
Picco, binnen mijn schoonfamilie is er ook een dubbele achternaam doorgegeven met als reden dat ze de vrouwelijke achternaam graag door wilden geven. Kan altijd nog :) Ik denk dat als het moment daar is, je weet wat je ermee wil gaan doen.

Ik kijk er ook erg naar uit om als familie en gezin met dezelfde achternaam door het leven te gaan :proud: , en ben ook trots op de mooie achternaam van mijn man. Zo nu en dan zit ik er al over na te denken wat ik op het naambordje op de voordeur zal schrijven :proud:
Neemt niet weg dat ik ook trots ben op mijn meisjesnaam, die brengt ook goede herinneringen met zich mee. Er zijn zat momenten dat ik mijn meisjesnaam "mis". Maar gelukkig verdwijnt die niet en kan ik me daar net zo goed mee identificeren :)

Die blog: heftig verhaal! Ik vind dit een typisch geval van overmacht en heb daar dus ook geen oordeel over. Ik kan me heeel goed voorstellen dat ik dan ook geen borstvoeding zou kunnen geven, puur om mezelf (en daarmee ook mijn kind(eren) te beschermen. Vind ook niet dat het een verkeerd signaal afgeeft, want ik ben me er maar wat van bewust dat er tientallen rampscenario's na zo'n bevalling plaats kunnen vinden die overmacht veroorzaken.
Ik heb de blog gelezen en vond het weliswaar een eerlijk verhaal over wat er allemaal kan tegenvallen m. Maar dan is de kop mijn inziens niet goed gekozen. Ze deelt haar verhaal over de nasleep van de keizersnede. En mede daardoor heeft ze geen borstvoeding gegeven.

Ik heb bij zoontje twee maanden borstvoeding gegeven. Ik vond het oké. Niet bijzonder magisch, wel gezellig. Het ging bij mij vrij soepel, dat scheelde zeker. Maar ik ken ook personen die bewust uit eigen keuze direct de fles gaven. Ook prima!! Iedereen maakt die keuze lekker voor zichzelf!

Wat betreft de achternaam. Ik ben ietwat ouderwets misschien, maar ik vind het heel fijn dat wij dezelfde achternaam hebben. Ik gebruik voor mezelf wel altijd mijn dubbele achternaam. Eerst naam man, dan mijn meisjesnaam.

Herinnering en Maria Hoe is het? Gaan jullie van ‘t weekend testen? Spannend!
Achternaam: wordt gewoon de naam van mijn vriend. Het is mij om het even, heb broers die mijn achternaam kunnen doorgeven, maar eigenlijk nooit zo bij stilgestaan wat dit betekent voor een familienaam.

Blog/Borstvoeding: ik heb de blog niet gelezen, ik merk dat ik daar nog helemaal niet ben en ook nog geen mening of oordeel over kan hebben... nog een beetje ver van mijn bed show en het zegt me nu nog niet zoveel.
Ik ga na een positieve test pas naar een volgend level, kan het mentaal anders niet aan hahaha.

Ben vandaag een stuk relaxter dan gister. Had gister de eerste mogelijke signalen van ‘iets’ wat plaatsvond in mijn onderbuik. Signalen waarvan ik net zogoed dacht dat het mijn darmen waren, de spanning eventueel omdat ik iets zou KUNNEN voelen. Ik geloof er helemaal in dat in dit stadium mijn lichaam mij voor de gek kan houden en/of in de war is omdat mijn hoofd zo op hol slaat minimaal 7 keer op ‘n dag.

Ik ga mijn geduld beproeven door woensdag pas te testen-mits ongesteldheid is weggebleven.
En toen ging ik naar de markt en werd ik heeeel emo van de muziek van het draaiorgel (“Het duurt te lang, sta hier al een tijdje en we moeten door bladiebladiebla”) en toen ging ik een kaartje kopen voor iemand en toen liet ik perongeluk een andere stapel kaarten vallen waar op stond: ‘welcome, babyboy!’

Niet alleen mijn lichaam zit me te sarren, maar de hele wereld!!!

:vechten:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven