Vroeggeboorte

20-08-2020 22:19 478 berichten
Hey iedereen, ik ben vandaag 24 weken, maar ben sinds afgelopen vrijdag opgenomen ivm pre eclampsie.

Ik wou graag verhalen van andere vrouwen horen hoe zij een vroeggeboorte en/of zwangerschapsvergiftiging hebben meegemaakt, hoe het is verlopen na de bevalling mentaal/fysiek/ en met de baby.

Ik lig nu in het maxima in Veldhoven. Ik weet dat helaas niet alles goed gaat bij zo’n vroege geboorte. Maar zou toch graag andere verhalen horen
Echt voor jezelf opkomen hoor! Mijn ma heeft op een gegeven moment gezegd van en nu is het genoeg (gegeven, dat. was met 31 weken). Ze hebben toen ook nog eens verkeerd gehecht waardoor ze veel bloed verloor en dat namen ze ook niet serieus. Pas na een tijdje hebben ze een test gedaan en toen kreeg ze een transfusie. Kom dus echt voor jezelf op, want alleen jij voelt wat je voelt.
Jaa, de magnesium is er nu afgehaald en nu knap ik ook weer wat op. Dus dat ga ik ook aangeven straks dat ik pas magnesium wil als ze echt denken dat het tijd is en niet meer elke minuut van gedachte veranderen. Want ik word er echt akelig van. Nu is mijn bloeddruk weer netjes gelukkig. Maar ik ben nog eventjes aan het nadenken over hoe ik het ga bespreken en wat ik precies ga zeggen. Dat ik niet maar gewoon doelloos rond sta te roepen dat het niet meer gaat😂. Snap wel dat het voor hun ook lastig is omdat het ook gewoon vaak verschilt. Maar ben dan wat rustiger met uitspraken zoals “nog 1x en we gaan dr halen”
Schrijf het even op een briefje wat je wil zeggen, zodat je wat houvast hebt :)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook best dat ze baby zo lang mogelijk in jouw buik willen laten. En je zit inderdaad in een situatie waarin de dingen snel kunnen veranderen. Erg lastig. Maar zij zijn de deskundigen en ik vind dat ze wel een soort van duidelijk plan van aanpak met jou zouden moeten bespreken en dat dan ook doorzetten. Anders is het inderdaad voor jou niet meer te overzien lijkt me,
Wat een rollercoaster, Kenzoblitz! Hopelijk kan je de juiste woorden vinden om dit te bespreken en resulteert dat erin dat je je in ieder geval serieus genomen voelt. Lijkt me heel naar dat ze aangeven dat bij de volgende dip je meisje gehaald wordt, waarna dat naar 4 nieuwe dips nog steeds niet gebeurt. Meer duidelijkheid in hun communicatie is zo te horen echt wel nodig! Sterkte :heart:
Er is niets zo onvoorspelbaar dan dit wat je nu meemaakt :cry: Ik weet dat het heel
lastig is om je daaraan over te geven maar het is wel de enige optie. Deze onzekerheid/onduidelijkheid/onvoorspelbaarheid gaat nog lang duren. Dat maakt het traject ook zo zwaar en dat maakt ook dat je echt aan jezelf moet denken!
Als jij het niet aangeeft, waar jij je goed bij voelt, doet niemand dat! Neem dat maar van mij aan, ook voor de artsen en vpk is het lastig en jij bent degene die het allemaal moet ondergaan en voelt wat het met je doet, zowel fysiek als mentaal. Ik hoop dat je meisje nog even mag blijven zitten.
Ik denk aan je!
:lips:
biekoe wijzigde dit bericht op 13-09-2020 14:44
Reden: Tikfout
0.16% gewijzigd
Het is ook lastig voor de artsen. Ze kijken echt hoe lang jullie het allebei volhouden.
En magnesium is nou eenmaal rotspunt, daar ga je je ook enorm beroerd van voelen :hug:
biekoe schreef:
13-09-2020 14:43
Er is niets zo onvoorspelbaar dan dit wat je nu meemaakt :cry: Ik weet dat het heel
lastig is om je daaraan over te geven maar het is wel de enige optie. Deze onzekerheid/onduidelijkheid/onvoorspelbaarheid gaat nog lang duren. Dat maakt het traject ook zo zwaar en dat maakt ook dat je echt aan jezelf moet denken!
Als jij het niet aangeeft, waar jij je goed bij voelt, doet niemand dat! Neem dat maar van mij aan, ook voor de artsen en vpk is het lastig en jij bent degene die het allemaal moet ondergaan en voelt wat het met je doet, zowel fysiek als mentaal. Ik hoop dat je meisje nog even mag blijven zitten.
Ik denk aan je!
Dit helemaal! ik heb dus vorige keer 3 weken rond jouw termijn gelegen met dezelfde uitspraken van 'vanmiddag of morgenochtend halen of na nog een dip van baby of nog een hoge eiwitwaarde van moeder' en ben notabene overtijd bevallen. Je eraan overgeven is écht de enige optie. Wel heel goed dat die hoge magnesiumdoses nu niet meer continu zijn, daar word je raar en naar van. Ook ik hoop dat je kindje nog even goed kan groeien bij jou en anders snel de juiste zorg krijgt, net als jijzelf. Hou je een schriftje of dagboekje bij? Het heeft mij echt geholpen achteraf, zitten ook dagen zonder tekst bij, of met een halve zin, geen epistel.
Hallo Kenzo hoe is dat nacht gegaan? En hoe voel je je nu?
Hopelijk kun je vandaag je gevoelens bespreken met de arts.
Hoe gaat het met je vriend?
Goedemorgen Kenzo, weer een nieuwe dag. Hou je taai.
Afbeelding
Hier een meelezer, gelukkig geen ervaring met vroeggeboortes. Ik ben nu wel zwanger, kan me voorstellen wat een onzekere angstige tijd dit is.

Sterkte! Hoe is je nacht gegaan?

:redrose:
Goedemorgen,
Hoe gaat het? De nacht goed doorgekomen?
:hug:
:sun: hopelijk vandaag een betere dag ! Liefs
Ik heb voor het eerst goed door geslapen, maar dat komt denk ik ook wel omdat de nacht ervoor ik maar 2 uurtjes heb kunnen slapen ivm starten van magnesium en vanaf half 3 snachts tot half 11 sochtends aan de ctg hebben gelegen etc. Dus ik was ook wel erg moe. Vandaag heb ik toch echt weer last van hoofdpijn dus doe het rustig aan.

@wollentrui, snap ik, dat je daar bang voor bent. Gelukkig zijn de meeste zwangerschappen wel normaal hoor😉. Hoe ver ben je nu?
Fijn dat je goed hebt geslapen Kenzo, ook al is het door uitputting ;-)
Heb je je gevoel van 'ze doen maar wat' (mijn vertaling trouwens hoor) al met artsen/verpleegkundigen kunnen bespreken?
Hou je taai!
Jaa heb het aangegeven dat ik het heel lastig vind dat sommige artsen echt compleet anders handelen dan de andere arts. En dat zouden ze ook met elkaar terugkoppelen. Die dipjes heeft ze niet meer laten zien gelukkig. Morgen weer een groeiecho en dopplers meten dus hopelijk alles nog goed en in een stijgende lijn😄
Goed gedaan Kenzo! Fijn dat ze er iets mee doen ook!
En fijn dat je meisje geen dipjes meer heeft laten zien, top! Op naar de groeiecho, hoop inderdaad op de stijgende lijn :)
Hopelijk weer een goede nacht gehad Kenzo, en hopelijk gaat het goed met je kindje!
Hoe is het Kenzo? Goed geslapen? En de dipjes? Weggebleven?
Ze denken dat de dipjes komen van dat ze in de navelstreng knijpt ofzo. Want verder ziet de ctg er wel goed uit. Ze groeit gelukkig nogsteeds in een stijgende lijn ookal is ze klein. Donderdag alweer 28 weken😊🥰
@kenzo goede berichten! 😊 Groei nog maar even door klein meisje.
Oh goed om te lezen Kenzo! Ja inderdaad nog 2 daagjes dan hebben jullie weer een mijlpaal bereikt!
Wat fijn!
Kan het ook zo zijn dat ze, net als jij, wat suf wordt van de shotjes magnesium? Daar had mijn meisje best wat last van.
Bijna 28 weken! Nog steeds te vroeg, maar al zo’n betere uitgangspositie dan de 24 weken waar je mee startte.
Go Kenzo!!!! Go baby-Kenzo!!!!! :high5: :cheer2:
28 weken in zicht :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven