Mooiste plek waar je ooit geweest bent, en waarom? [Geen OP]

06-09-2020 22:25 208 berichten
* gone *
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:24
99.51% gewijzigd
Duitsland
België
Oostenrijk
Italië
Frankrijk
Spanje
UK
Ierland
Kroatie
Turkije
Griekenland
Hongarije
Macedonië
Bulgarije
Australië
Nieuw Zeeland
Polen
Verenigde Emiraten
Zweden
Denemarken
Tsjechië
Antillen
Kaapverdië

En het mooiste: Nieuw Zeeland
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 09:49
6.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aan de waterkant in Paramaribo.
sakamanga schreef:
15-09-2020 19:31
Brienenoordbrug, Rotterdam. Dat heerlijke gevoel van thuiskomen.
Mag ik met je trouwen?
Kralingse Bos is echt prachtig.
Welke landen ik geweest ben? De lijst met landen waar ik niet ben geweest ben is korter denk ik...Maar het meeste was voor mijn werk en dan ben ik toch minder met de mooie plekjes bezig.
Lalibela Ethiopië
Westerpaviljoen schreef:
17-09-2020 15:58
Mag ik met je trouwen?
Als mijn man en jouw vrouw het goed vinden, ja hoor :D
sakamanga schreef:
17-09-2020 20:33
Als mijn man en jouw vrouw het goed vinden, ja hoor :D
Ze heeft net haar zegen gegeven.
AliM schreef:
17-09-2020 18:37
Welke landen ik geweest ben? De lijst met landen waar ik niet ben geweest ben is korter denk ik...
:rofl:

Ikzelf moet in ongeveer 30 landen zijn geweest.

Het laatste nieuwste land waar ik ooit ben geweest, is Wit-Rusland. Dit land wordt bijna nooit door andere forummers in deze pijler genoemd. Terwijl ik denk dat Minsk en Brest de meest interessante plaatsen zijn; daarnaast Mir en Нясвіж (met de Latijnse spelling Niasviž). Naast corona zijn de demonstraties tegen het regime van Loekasjenko de reden om het land nu de reisadviescode oranje te geven. Er wordt gedemonstreerd op het Plošča Niezaliežnasci, waar ik in februari nog met mijn vriendin ben geweest...
World of Warcraft: Legion
Europa:
Nederland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Schotland, Denemarken, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal, Monaco, Roemenie, Tjechie, Griekenland, Kroatie
Noord Amerika:
Canada (British Columbia, Alberta)
USA (Arizona, Nevada, California, Utah, Montana, Wyoming, Florida, Georgia, South Carolina, North Carolina, Tennessee)
Midden Amerika:
Cuba, St. Maarten
Zuid Amerika:
Peru, Brazilie
Afrika:
Marokko, Tunesie, Egypte, Gambia, Senegal, Zuid-Afrika, Lesotho, Swasiland, Namibie, Zambia, Botswana
Midden Oosten:
Jordanie
Azie:
Indonesie, India, Nepal, Sri Lanka, Myanmar, Thailand, Cambodja, Laos, China, Hongkong, Macao, Singapore, Maleisie
Oceanie:
Australie, Nieuw Zeeland
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 09:39
1.12% gewijzigd
Waar ik geweest ben: Duitsland, België, Spanje, Zwitserland, Italië, Turkije, Florida, Frankrijk, Engeland

Amalfi Coast in Italië vond ik echt het mooiste.
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 09:46
52.88% gewijzigd
Europa:
Nederland, Belgie, Duitsland, Luxemburg, UK, Denemarken, Oostenrijk, Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal, Monaco, Kroatie, Slovenie, Tsjechie, Slovakije, Griekenland, IJsland
Noord Amerika:
Canada
USA
Zuid Amerika:
Brazilie
Afrika:
Marokko, Gambia, Oeganda, Zuid-Afrika, Swasiland, Seychellen
Midden Oosten:
Oman, Dubai
Azie:
Thailand, China, Maleisië

Mooiste plekken: die zitten overal verspreid.
De vraag is toch: wat is de mooiste plek waar JIJ ooit geweest bent? Wat maakt het dan uit waar je allemaal geweest bent, het is voor jou de mooiste plek waar je ooit was. En dat is toch nooit de mooiste plek voor iedereen.

Zo is het net of je alleen maar mee kunt praten, als je meer dan 50% van de aardbol gezien hebt.

Verder heeft de mooiste plek voor mij ook te maken met gevoel. Ik ben op mooie plekken in Frankrijk geweest, echt schitterend, maar het zou voor mij niet de mooiste plek zijn, omdat .. ik weet het niet eens. Anderen zullen dat weer wel zo ervaren.
Later is nu
Dreamer schreef:
18-09-2020 10:22
De vraag is toch: wat is de mooiste plek waar JIJ ooit geweest bent? Wat maakt het dan uit waar je allemaal geweest bent, het is voor jou de mooiste plek waar je ooit was. En dat is toch nooit de mooiste plek voor iedereen.

Zo is het net of je alleen maar mee kunt praten, als je meer dan 50% van de aardbol gezien hebt.

Verder heeft de mooiste plek voor mij ook te maken met gevoel. Ik ben op mooie plekken in Frankrijk geweest, echt schitterend, maar het zou voor mij niet de mooiste plek zijn, omdat .. ik weet het niet eens. Anderen zullen dat weer wel zo ervaren.
Eens.
redbulletje schreef:
18-09-2020 09:12
Europa:
[...]
Australie, Nieuw Zeeland
Jij bent echt reislustig, net zoals ik!

Ik moet ook maar eens zo'n lijst maken! :)
Dreamer schreef:
18-09-2020 10:22
Eigenlijk eens.

Die lijstjes zouden eigenlijk in een ander topic kunnen. Ze zijn wel interessant!
Eens met Dreamer. Wat voor JOU de mooiste plek maakt is afhankelijk van zoveel factoren, niet (alleen) in hoeveel landen je bent geweest. Als het hier puur om persoonlijke ervaringen gaat is dat niet zo relevant allemaal.

Aan de andere kant, als iemand in dit topic op zoek is naar inspiratie kan ik me voorstellen dat je ook geïnteresseerd bent in waar iemand is geweest. Als ik me zou moeten laten adviseren omdat ik op zoek ben naar een prachtige strandbestemming, zou ik dat liever door Floortje Dessing laten doen dan door Truus die niet verder dan de Benelux en misschien één keer in Thailand is geweest.

Floortje heeft duidelijk meer vergelijkingsmateriaal en als zij al vele droomstranden en -eilanden heeft bezocht en zegt dat de Seychellen de mooiste stranden heeft, hecht ik daar meer waarde aan, dan aan de tip van Truus dat Phuket echt de hemel op aarde is...
Ja, maarja, er is geen OP meer, dus geen idee of het een inspiratietopic moet zijn of gewoon een vergelijkingssite. ;-D

Voor mooi stranden kun je heel goed naar de Waddeneilanden. Voor mooi strand én mooi weer, is dat weer afhankelijk van wat je mooi weer noemt, maar zou ik Anegada (BVI) aanraden. Zoiets als Schiermonnikoog, uitgestrekte lege stranden, maar dan warm. Hoewel, ik was daar 30 jaar terug, zal ook eea veranderd zijn.
Later is nu
Bloemkoolroosje schreef:
18-09-2020 11:17
Eens met Dreamer. Wat voor JOU de mooiste plek maakt is afhankelijk van zoveel factoren, niet (alleen) in hoeveel landen je bent geweest. Als het hier puur om persoonlijke ervaringen gaat is dat niet zo relevant allemaal.

Aan de andere kant, als iemand in dit topic op zoek is naar inspiratie kan ik me voorstellen dat je ook geïnteresseerd bent in waar iemand is geweest. Als ik me zou moeten laten adviseren omdat ik op zoek ben naar een prachtige strandbestemming, zou ik dat liever door Floortje Dessing laten doen dan door Truus die niet verder dan de Benelux en misschien één keer in Thailand is geweest.

Floortje heeft duidelijk meer vergelijkingsmateriaal en als zij al vele droomstranden en -eilanden heeft bezocht en zegt dat de Seychellen de mooiste stranden heeft, hecht ik daar meer waarde aan, dan aan de tip van Truus dat Phuket echt de hemel op aarde is...
Mee eens

Uit mijn voorkeursbestemmingen en mijn lijst kun je halen dat ik vooral op landen val waar heel veel ruimte en facinerende natuur is en de bevolking relaxt.
Dreamer schreef:
18-09-2020 11:42

Voor mooi stranden kun je heel goed naar de Waddeneilanden. Voor mooi strand én mooi weer, is dat weer afhankelijk van wat je mooi weer noemt, maar zou ik Anegada (BVI) aanraden. Zoiets als Schiermonnikoog, uitgestrekte lege stranden, maar dan warm. Hoewel, ik was daar 30 jaar terug, zal ook eea veranderd zijn.
Eens. Deze week de meest mooie rustige stranden op Terschelling gezien maar ondanks het mooie weer deze week geef ik toch de voorkeur aan een strand op Hawaii oid. Lekker warm en water wat niet steenkoud is. Als dat hier zo ook zou zijn dan zou ik aan de stranden op Terschelling de voorkeur geven denk ik.
Heb je 'n goeie hotel/b&b tip op Terschelling? (sfeervol, niet-kindvriendelijk zijn pré's ;-D)
Nee want wij zaten in een hutje op een camping :)
Dreamer schreef:
18-09-2020 11:42
Ja, maarja, er is geen OP meer, dus geen idee of het een inspiratietopic moet zijn of gewoon een vergelijkingssite. ;-D

Tja... wat stond er ook alweer in de opening? Hahaha. Voor de één inspiratie en voor de ander gewoon vergelijking dan maar.
Waddeneilanden. Nog nooit geweest. Staat (ook nog) op het lijstje. :D
Mooiste plekken (natuur):
* aan de rand staan van de ngorongoro crater met het juiste licht
* Annapurna basecamp (sowieso alle berggebieden)
* Bryce canyon National Park
* Victoria watervallen
* Abel Tasman National Park

Mooiste steden:
* Hong Kong
* Kaapstad
* HoiAn
redbulletje schreef:
18-09-2020 12:15
Heb je 'n goeie hotel/b&b tip op Terschelling? (sfeervol, niet-kindvriendelijk zijn pré's ;-D)
Ik slaap ieder jaar (voor werk) een week in hotel Nap. Leuk sfeervol hotel. Maar nooit in vakanties, dus kinderen zie ik dan niet. Maar echt een kinderhotel is het niet denk ik (niet aan het strand, geen zwembad).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven