Echt unieke geboortekaartjes

19-09-2020 21:20 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond!

Hebben jullie tips voor websites waar ik inspiratie kan opdoen voor echt andere geboortekaartjes? Ik zie vooral veel hetzelfde overal... ook wanneer ik op unieke kaartjes Google, zie ik vooral dezelfde kleuren, prints en gouden letters. Best mooi, maar we zouden het leuk vinden om eens echt iets anders te vinden. We vinden het leuk als een kaartje bijvoorbeeld een afwijkend formaat of 3d vorm heeft, of er net een extraatje bij zit. Tsja eigenlijk weten we dus ook nog niet precies wat we zoeken ;-D
Iemand een tip voor leuke website voor inspiratie?

Dank alvast!
Liefs Marende
Echt unieke geboortekaartjes maak je natuurlijk gewoon zelf. Alles van een website of uit een catalogus zijn per definitie niet uniek.

Zo moeilijk is het ook niet. Maak zelf een uniek ontwerp dat je leuk vind en laat dat ergens maken.
Voor onze kinderen hebben we zelf in overleg met een drukker een ontwerp gemaakt en de drukker heeft dat vervolgens afgedrukt en afgewerkt.
Dat kostte nauwelijks meer als al die standaard kaartjes.
Wij hadden kaartjes van www.booem.nl
In overleg met de uitgever een persoonlijke item aan toegevoegd.
Als je iets unieks wilt moet je het zelf maken.
Ken je geen creatievelingen in eigen omgeving? Ontwerpers, vormgevers, fotografen, illustratoren, die dit een leuk klusje zouden vinden? Natuurlijk gewoon wel betalen voor hun werk ;)
't Is al met al een heel gedoe
Zoeken naar grafische ontwerpers oid. Wij zijn via instagram bij de ontwerpster uitgekomen van onze geboortekaartjes.

Het kostte in ons geval wat meer, maar dan heb je wel iets naar eigen wens.
Pingu schreef:
20-09-2020 13:07
Ken je geen creatievelingen in eigen omgeving? Ontwerpers, vormgevers, fotografen, illustratoren, die dit een leuk klusje zouden vinden? Natuurlijk gewoon wel betalen voor hun werk ;)
Zo hebben wij het aangepakt. Al die standaard kaartjes vonden we ook niks.
Kaartje op maat laten maken is zeker ook goede optie. Maar.iemand die dat kan ken ik niet. Zou dan dus nog steeds online mn zoektocht daarnaar starten
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 25-06-2021 23:48
99.67% gewijzigd
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 25-06-2021 23:48
98.59% gewijzigd
Marende schreef:
20-09-2020 14:43
Kaartje op maat laten maken is zeker ook goede optie. Maar.iemand die dat kan ken ik niet. Zou dan dus nog steeds online mn zoektocht daarnaar starten
Als je iemand kent die creatief is en met photoshop overweg kan kom je al een heel eind.
Heel jaren 70 leuk zelf de kaartjes borduren.
:biggrin:

Of de kaartjes kopen bij Unicef. Heeft een ander kind er indirect ook iets aan.
Cottonbird vond ik leuke, net iets andere kaartjes hebben. Maarja nog steeds 'massaproductie' dus uniek zou ik het niet noemen. Maar wel veel manieren om het eigen te maken dmv lintjes, kaartjes, fotootje. Wel langere bezorgtijd dan de 'standaard' websites
Wij hebben kaartjes laten ontwerpen door een grafisch ontwerper. Kostte 200,- voor het ontwerp en nog 100,- drukkosten meen ik me te herinneren.
Wij vonden het de moeite waard.
Marende schreef:
20-09-2020 14:43

Dan google je op illustratrice of grafisch ontwerper en dan krijg je allemaal websites van ontwerpers te zien. Als een stijl je aanspreekt dan vraag je of ze een ontwerp voor een geboortekaartje willen maken. Dat sturen ze je dan op in een bestand. Dan zoek je een drukkerij in je buurt, daar stuur je het bestand naar toe en voila, geboortekaartjes.
Op Instagram laten heel veel grafisch ontwerpers hun werk zien, daar zou ik gaan kijken. Begin bijvoorbeeld eens bij Bladergoud. Via haar volgers kom je dan weer bij andere ontwerpers uit.

Unicef vind ik ook een mooi idee :)
Ik had voor de oudste een kaartje ontworpen op een cd, met daarop muziek die verband hield met haar naam. Uiteindelijk zijn we er toen niet mee doorgegaan omdat het in 1999 nog best prijzig was om 100 cd’tjes te laten kopiëren en bedrukken. Ik vind het nog steeds een topidee ;)
Ik heb zelf eentje ontworpen, met Photoshop en YouTube tutorials. Je kunt ook via Instagram oid een illustrator oid zoeken die je aanspreekt en tegen betaling iets laten ontwerpen.
Wij zijn naar een kleine lokale drukker gegaan. Die man liet ons tig boeken zien met mogelijkheden en zei toen “Maar je kunt net zo goed zelf iets tekenen of schilderen, ik maak er wel iets moois van”. En alzo geschiedde
Ik heb bij mycards.nl een eigen ontwerp gemaakt. Gewoon zelf een plaatje/foto/sierrand geupload, fancy lettertype uitgekozen uit hun eigen bestand, en voìla, een uniek kaartje :)
Geen photoshop of illustrator voor nodig gehad.
Wij hebben een kaartje gekozen bij Studio Poppy, vond de kaartjes daar ook wat anders dan anders! Maar het moet je maar net aanspreken natuurlijk. Wij kwamen daar op uit na een online zoektocht (wilden een specifiek dier erop).
https://www.studiozoietsmisschien.nl/we ... ekaartjes/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Leuke tips ook weer thanks!
We zoeken denk ik niet eens meteen naar de juiste illustratie, al moet een bepaalde stijl wel passen natuurlijk, maar dus vooral naar iets verrassends qua vorm, formaat, iets 3d, met pop up, of iets bewegends, iets was je nog in elkaar kan zetten,..... daarin zoek ik vooral inspiratie..
Wat vind je van een wigwam?
https://tadaaz.nl/geboorte/geboortekaar ... olor=blauw

Of een lp?
https://tadaaz.nl/geboorte/geboortekaar ... olor=zwart

Vlaggetjes, deze vind ik serieus leuk :D
https://tadaaz.nl/geboorte/geboortekaar ... olor=bruin

Wolkjes:
https://tadaaz.nl/geboorte/geboortekaar ... =muntgroen

Ze hebben hier best nog wel wat leuke dingen tussen staan :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Ik heb afgelopen jaar meerdere creatieve kaartjes ontvangen. Onder andere een houten die je nog in elkaar moest zetten, zoiets:

Afbeelding

Een filmposter in A3 formaat (die was wel heel gaaf).

En een boekje:

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven