Venus en Mars - koken

26-09-2020 09:39 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man.... en begrijp vrouwen soms echt niet (ahh , gevaarlijk op deze site)

Gisteren, mijn vriendin is ziek en ik start met koken, Hello Fresh - vegetarisch kipnuggets met courgette en zelfgemaakte patatjes uit de over. 45 min in de keuken gestaan. Kaarsjes aangestoken en muziek opgezet, kids aan tafel en mijn vriendin komt beneden. Gaat zitten en zegt na 2 happen, "ik vind het niet lekker". (ze is een echte vleeseter). Geen reactie die je hoopt te krijgen en ik zeg ook dat ik het niet fijn vindt. Ik vraag of zij geen trek heeft (omdat zij ziek is) en ze bevestigt dit.

Na 3 min zegt zij " zal ik Pizza bestellen"? Ik ben verbaasd en denk nog dat het een grap is (ook al is deze niet leuk), haar kinderen eten een beetje door en bemoeien zich niet met deze discussie. Na 5 minuten vertrekt zij naar boven en krijg ik via Whatsapp de mededeling dat zij onder de douche gaat en dat zij een pizza heeft besteld. Enige tijd later arriveert de pizza en omdat ik het al gehad had heb ik aan de bezorger gevraagd om de pizza buiten op een pilaar naast de ingang te leggen.

Mijn vriendin komt beneden en vraagt waar de pizza is, ik geef aan dat deze buiten bij de ingang ligt. Zij zegt" waarom moet ik deze ophalen, ik ben ziek en kom net uit de douche". Ik heb aangegeven niet blij te zijn en dat ik het vreemd vind dat zij toch een pizza heeft besteld. Dat ik het onbehoorlijk vind dat als je kookt iemand zo bot kan zijn en dan ook nog eens een pizza gaat bestellen.

Nu krijg ik te horen dat ik moeilijk ben en dat het niet haar fout is dat het zo gelopen is.
Dat zij dit niet verdiend heeft :-(

Ik ben erg benieuwd naar jullie visie op mijn verhaal.
Misschien is het handig als Stampertje erbij vertelt dat hij in een corpshuis woonde.
Of lees ik dat verkeerd?
C⨀urage schreef:
27-09-2020 12:39
Misschien is het handig als Stampertje erbij vertelt dat hij in een corpshuis woonde.
Of lees ik dat verkeerd?
Was bij heel veel verenigingshuizen de norm. Niet om iets af te dwingen, maar juist om het een beetje gezellig te houden. Ipv sommige huizen waar iedereen op z’n kamertje zat en de deur dicht hield.
Maar jij zat wel in een corpshuis toch?
S-Meds schreef:
26-09-2020 19:10
ik vind de vriendin een ondankbaar mormel.
Ik ook. Sowieso, vreselijk dat soort 'lus ik nie'-types. Wat de boer niet kent mag hij leren eten.
Star3 schreef:
27-09-2020 10:25
Hoezo is dat 'echt wtf'? En hoezo een stoornis? Er staat nergens dat dochter geen brood lust he? Alleen dat ze het niet eet. Zoveel mensen die geen brood eten. Vreemde post.
Klopt. Geen groenten eten vind ik veel raarder. Hartstikke ongezond. Kan me ook niet voorstellen dat ik ooit met een man zou gaan die zo beperkt is dat hij geen enkele groenten eet (zijn er nogal veel). Vreselijke afknapper.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 27-09-2020 13:16
3.07% gewijzigd
Lachattenoir schreef:
27-09-2020 13:00
Ik ook. Sowieso, vreselijk dat soort 'lus ik nie'-types. Wat de boer niet kent mag hij leren eten.
De vriendin van to heeft het geprobeerd en vond het niet lekker (wat prima voor te stellen valt met hello fresh, want het is gewoon de eetbare variant van zalando). Terwijl ze nota bene ziek is op dat moment.

Moet je dan tegen heug en meug door blijven eten omdat anders het ego van to een tikkie krijgt? Dat lijkt mij niet.

Maar goed, vervolgens pizza bestellen, in plaats van even in de koelkast te kijken... ja, dat komt ook weer wat vreemd over op mij. De reactie van to is dan weer nog gekker.

Maar alles gaat natuurlijk al mis met dat to even geen seconde bezig was met de zieke vriendin en vergat gewoon aan haar te vragen hoe ze zich voelde, of ze mee wilde eten, of liever iets anders wilde eten, enz.

De meeste mensen hebben geen trek in een romantisch diner met kaarsjes als ze ziek zijn, dus to had best vooraf kunnen bedenken dat enig overleg handig zou zijn.
DS1971 schreef:
27-09-2020 13:16
De vriendin van to heeft het geprobeerd en vond het niet lekker (wat prima voor te stellen valt met hello fresh, want het is gewoon de eetbare variant van zalando). Terwijl ze nota bene ziek is op dat moment.

Moet je dan tegen heug en meug door blijven eten omdat anders het ego van to een tikkie krijgt? Dat lijkt mij niet.

Maar goed, vervolgens pizza bestellen, in plaats van even in de koelkast te kijken... ja, dat komt ook weer wat vreemd over op mij. De reactie van to is dan weer nog gekker.

Maar alles gaat natuurlijk al mis met dat to even geen seconde bezig was met de zieke vriendin en vergat gewoon aan haar te vragen hoe ze zich voelde, of ze mee wilde eten, of liever iets anders wilde eten, enz.

De meeste mensen hebben geen trek in een romantisch diner met kaarsjes als ze ziek zijn, dus to had best vooraf kunnen bedenken dat enig overleg handig zou zijn.
Ik vind van de hele gang van zaken raar
Lachattenoir schreef:
27-09-2020 13:21
Ik vind van de hele gang van zaken raar
Dat klopt, maar met name van to die meent dat vriendinlief hem dankbaar in de armen gaat vallen omdat hij 45 minuten in de keuken heeft gestaan, terwijl zij ziek is.

Mag ze even een slechte dag hebben zeg?

En dan ook nog dat venus-mars geneuzel. Nee, to mist empathie.
DS1971 schreef:
27-09-2020 13:25
Dat klopt, maar met name van to die meent dat vriendinlief hem dankbaar in de armen gaat vallen omdat hij 45 minuten in de keuken heeft gestaan, terwijl zij ziek is.

Mag ze even een slechte dag hebben zeg?
Joh, ze klinkt gewoon als een kieskeurige zeurderige eter, ook als ze niet 'ziek' is. Ook op een goede dag.

Verder is het raar hoe TO zich opstelt en dat mars-venus verhaal slaat uiteraard nergens op.
Lachattenoir schreef:
27-09-2020 13:34
Joh, ze klinkt gewoon als een kieskeurige zeurderige eter, ook als ze niet 'ziek' is. Ook op een goede dag.
Waar lees jij dat dit gedrag voor haar normaal is dan?
Stampertje12 schreef:
27-09-2020 12:37
De gestapo staat niet naast je kamer om het te checken nee.

Maar steeds aangeven dat je niet mee-eet en dan terwijl de rest aan het eten is je eigen maaltje gaan koken werd niet gewaardeerd. En ook gewoon niet gedaan. Het is ook leuk om met elkaar te eten.

Sowieso was het toch wel de bedoeling om als je at dat in de woonkamer te doen en niet op je eigen kamer (opnieuw, uitzonderingen kan altijd).
Lijkt me echt vreselijk om gedwongen met elkaar een maaltijd te eten en dan nog niet zelf de keus te hebben wat je eet ook. Ben je net uit het je eet wat de pot schaft thuis weg, dan wil je toch vrij zijn om te eten waar je zelf zin in hebt?
DS1971 schreef:
27-09-2020 13:16

Nee, maar dat is het probleem ook niet.
redbulletje schreef:
27-09-2020 13:42
Lijkt me echt vreselijk om gedwongen met elkaar een maaltijd te eten en dan nog niet zelf de keus te hebben wat je eet ook. Ben je net uit het je eet wat de pot schaft thuis weg, dan wil je toch vrij zijn om te eten waar je zelf zin in hebt?
Je mag iedere dag eten waar je zin in hebt! Dus snap je punt niet.
DS1971 schreef:
Dat maak jij ervan. Blijkt uit helemaal niets uit die post dat dat van de vriendin wordt verwacht door de TO.
Stampertje12 schreef:
27-09-2020 13:53
Nee, maar dat is het probleem ook niet.
Wat is volgens jou het probleem dan?
Stampertje12 schreef:
27-09-2020 13:55
Dat maak jij ervan. Blijkt uit helemaal niets uit die post dat dat van de vriendin wordt verwacht door de TO.
Nou dat staat er toch wel impliciet vind ik, maar goed: to is al gevlogen, dus we zullen het nooit weten.
redbulletje schreef:
26-09-2020 22:51
Ik vind jou respectloos als je je partner niet toestaat om normaal te eten.
"Normaal eten" is in ogen van jou en mij gewoon niet hetzelfde.

Mijn partner accepteert dit, snapt waar mijn gevoel vandaan komt. En vind dit belangrijker dan het wegwerken van dood dier.

In een relatie is het geven en nemen.
DS1971 schreef:
26-09-2020 23:02
To en zijn partner hadden kennelijk een slechte dag. Maar jij gaat er dus dagelijks overheen met je ik bepaal wel wat mijn partner wel of niet mag eten.

Waar is de ruggengraat van jouw partner zeg!
Ik bepaal niet wat hij wel of niet eet.
Ik bepaal wel wat ik in huis op tafel zet.

Als hij echt een keer behoefte heeft aan vlees (wat eigenlijk nooit zo is) kan hij prima buitenshuis eten.
In een restaurant besteld hij ook wat hij wil.

Maar in mijn huis geen vlees.
Beau1983 schreef:
27-09-2020 14:53
"Normaal eten" is in ogen van jou en mij gewoon niet hetzelfde.

Mijn partner accepteert dit, snapt waar mijn gevoel vandaan komt. En vind dit belangrijker dan het wegwerken van dood dier.

In een relatie is het geven en nemen.
Sorry dat ik het zeg, maar dit heeft niets met geven en nemen te maken. Als hij vlees eet heb jij daar geen last van. Net zo goed als dat hij jou niet dwingt vlees te eten zou jij hem niet moeten dwingen geen vlees te eten.
DS1971 schreef:
27-09-2020 14:05
Wat is volgens jou het probleem dan?
Dat hij het vreemd vind dat ze opstaat, hem een appje stuurt dat ze pizza gaat bestellen en vervolgens zelf onder de douche gaat staan en hem de pizza laat aanpakken...

Lijkt mij dat geen enkel weldenkend mens er enig probleem mee heeft dat zijn of haar zieke partner geen eetlust heeft. Maar de manier waarop zij zich vervolgens gedraagt is belachelijk. Of ze nu eenmaal zo is, of dat er iets voorgevallen is voor de maaltijd waar TO voor het gemak even niets over heeft verteld, zullen we natuurlijk niet weten.
Beau1983 schreef:
27-09-2020 14:56
Ik bepaal niet wat hij wel of niet eet.
Ik bepaal wel wat ik in huis op tafel zet.

Als hij echt een keer behoefte heeft aan vlees (wat eigenlijk nooit zo is) kan hij prima buitenshuis eten.
In een restaurant besteld hij ook wat hij wil.

Maar in mijn huis geen vlees.
Jullie wonen niet samen?
DS1971 schreef:
27-09-2020 14:06
Nou dat staat er toch wel impliciet vind ik, maar goed: to is al gevlogen, dus we zullen het nooit weten.
Er staat dit:
Gisteren, mijn vriendin is ziek en ik start met koken, Hello Fresh - vegetarisch kipnuggets met courgette en zelfgemaakte patatjes uit de over. 45 min in de keuken gestaan. Kaarsjes aangestoken en muziek opgezet, kids aan tafel en mijn vriendin komt beneden. Gaat zitten en zegt na 2 happen, "ik vind het niet lekker". (ze is een echte vleeseter). Geen reactie die je hoopt te krijgen en ik zeg ook dat ik het niet fijn vindt. Ik vraag of zij geen trek heeft (omdat zij ziek is) en ze bevestigt dit.
Volgens mij is de reactie die iedereen hoopt te krijgen als hij gekookt heeft dat iemand het lekker vindt. En dus andersom dat je niet hoopt dat iemand het niet lekker vindt. Ik vind dat geen vreemd uitgangspunt. Hoop jij wel dat iemand na twee happen zegt dat hij of zij jouw maaltijd niet lekker vindt? Dan ben je behoorlijk sadistisch ingesteld.

Op basis van bovenstaande kun je hier echt niet zomaar interpreteren dat hier impliciet staat dat hij verwacht dat zij hem dankbaar in de armen zal vallen.
DS1971 schreef:

Je hebt het stuk gelezen en interpreteert het vervolgens met een bril waardoor je van alles leest dat er echt niet staat.
Stampertje12 schreef:
27-09-2020 15:02
Er staat dit:

Volgens mij is de reactie die iedereen hoopt te krijgen als hij gekookt heeft dat iemand het lekker vindt. En dus andersom dat je niet hoopt dat iemand het niet lekker vindt. Ik vind dat geen vreemd uitgangspunt. Hoop jij wel dat iemand na twee happen zegt dat hij of zij jouw maaltijd niet lekker vindt? Dan ben je behoorlijk sadistisch ingesteld.

Op basis van bovenstaande kun je hier echt niet zomaar interpreteren dat hier impliciet staat dat hij verwacht dat zij hem dankbaar in de armen zal vallen.

Je hebt het stuk gelezen en interpreteert het vervolgens met een bril waardoor je van alles leest dat er echt niet staat.
Het zou in mij niet opkomen om zonder overleg wat te gaan koken voor een zieke, dus ik zou nooit in die situatie komen.

Daar begint het.

Dat het vreemd is dat zijn vriendin een pizza besteld vervolgens ben ik met je eens hoor.
Het grote raadsel is natuurlijk wat zich vooraf heeft afgespeeld.
DS1971 schreef:
27-09-2020 14:57
Sorry dat ik het zeg, maar dit heeft niets met geven en nemen te maken. Als hij vlees eet heb jij daar geen last van. Net zo goed als dat hij jou niet dwingt vlees te eten zou jij hem niet moeten dwingen geen vlees te eten.
Ik heb daar zeker wel last van.

Maar dit is iets wat een vleeseter niet zal begrijpen. Mijn partner gelukkig wel.

Blijkbaar is dit voor hem geen belangrijk punt om er discussie over te voeren. Hij accepteert hoe ik hier over denk en wat er dus thuis op tafel komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven