Venus en Mars - koken
zaterdag 26 september 2020 om 09:39
Ik ben een man.... en begrijp vrouwen soms echt niet (ahh , gevaarlijk op deze site)
Gisteren, mijn vriendin is ziek en ik start met koken, Hello Fresh - vegetarisch kipnuggets met courgette en zelfgemaakte patatjes uit de over. 45 min in de keuken gestaan. Kaarsjes aangestoken en muziek opgezet, kids aan tafel en mijn vriendin komt beneden. Gaat zitten en zegt na 2 happen, "ik vind het niet lekker". (ze is een echte vleeseter). Geen reactie die je hoopt te krijgen en ik zeg ook dat ik het niet fijn vindt. Ik vraag of zij geen trek heeft (omdat zij ziek is) en ze bevestigt dit.
Na 3 min zegt zij " zal ik Pizza bestellen"? Ik ben verbaasd en denk nog dat het een grap is (ook al is deze niet leuk), haar kinderen eten een beetje door en bemoeien zich niet met deze discussie. Na 5 minuten vertrekt zij naar boven en krijg ik via Whatsapp de mededeling dat zij onder de douche gaat en dat zij een pizza heeft besteld. Enige tijd later arriveert de pizza en omdat ik het al gehad had heb ik aan de bezorger gevraagd om de pizza buiten op een pilaar naast de ingang te leggen.
Mijn vriendin komt beneden en vraagt waar de pizza is, ik geef aan dat deze buiten bij de ingang ligt. Zij zegt" waarom moet ik deze ophalen, ik ben ziek en kom net uit de douche". Ik heb aangegeven niet blij te zijn en dat ik het vreemd vind dat zij toch een pizza heeft besteld. Dat ik het onbehoorlijk vind dat als je kookt iemand zo bot kan zijn en dan ook nog eens een pizza gaat bestellen.
Nu krijg ik te horen dat ik moeilijk ben en dat het niet haar fout is dat het zo gelopen is.
Dat zij dit niet verdiend heeft
Ik ben erg benieuwd naar jullie visie op mijn verhaal.
Gisteren, mijn vriendin is ziek en ik start met koken, Hello Fresh - vegetarisch kipnuggets met courgette en zelfgemaakte patatjes uit de over. 45 min in de keuken gestaan. Kaarsjes aangestoken en muziek opgezet, kids aan tafel en mijn vriendin komt beneden. Gaat zitten en zegt na 2 happen, "ik vind het niet lekker". (ze is een echte vleeseter). Geen reactie die je hoopt te krijgen en ik zeg ook dat ik het niet fijn vindt. Ik vraag of zij geen trek heeft (omdat zij ziek is) en ze bevestigt dit.
Na 3 min zegt zij " zal ik Pizza bestellen"? Ik ben verbaasd en denk nog dat het een grap is (ook al is deze niet leuk), haar kinderen eten een beetje door en bemoeien zich niet met deze discussie. Na 5 minuten vertrekt zij naar boven en krijg ik via Whatsapp de mededeling dat zij onder de douche gaat en dat zij een pizza heeft besteld. Enige tijd later arriveert de pizza en omdat ik het al gehad had heb ik aan de bezorger gevraagd om de pizza buiten op een pilaar naast de ingang te leggen.
Mijn vriendin komt beneden en vraagt waar de pizza is, ik geef aan dat deze buiten bij de ingang ligt. Zij zegt" waarom moet ik deze ophalen, ik ben ziek en kom net uit de douche". Ik heb aangegeven niet blij te zijn en dat ik het vreemd vind dat zij toch een pizza heeft besteld. Dat ik het onbehoorlijk vind dat als je kookt iemand zo bot kan zijn en dan ook nog eens een pizza gaat bestellen.
Nu krijg ik te horen dat ik moeilijk ben en dat het niet haar fout is dat het zo gelopen is.
Dat zij dit niet verdiend heeft

Ik ben erg benieuwd naar jullie visie op mijn verhaal.

maandag 28 september 2020 om 11:34
Ik ga er vanuit op dat moment dat nog een seconde in de kamer zitten met het eten het omhoog laat komen. Ik ga later wel verhaal halen hoe en wat.Stampertje12 schreef: ↑28-09-2020 00:24Tsja, als wij thuis ziek zijn dan zorgen we ook voor elkaar. Maar we behandelen elkaar niet als sloof.

maandag 28 september 2020 om 12:04
Zoals jij het zegt heb je er ook een probleem mee als hij een lekkere tournedos voor zichzelf bakt.
Dat hij met jouw dieetwensen rekening houdt vind ik normaal. Dat jij andersom niet eens hem toe wenst te staan dat hij voor zichzelf vlees klaarmaakt is echt bizar.
Een normaal persoon zou dat ook niet pikken.
maandag 28 september 2020 om 12:13
hier ook, en ik lust nu bijna allesMoreina schreef: ↑28-09-2020 10:31Prima als een kind een keer iets niet lust.
Heb nooit begrepen waarom mensen daar zo een punt van maken.
Mijn ouders waren hier een stuk relaxter in mocht het gewoon laten staan als ik iets heel vies vond.
Dat lijkt mij veel gezonder dan je kinderen te dwingen iets in hun lijf te stoppen wat ze niet blieven.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 28 september 2020 om 12:15
man, waar maak je je druk over? Haar partner vindt het prima, maar blijkbaar is hij niet normaal in jouw ogen? Je houdt gewoon rekening met elkaars overtuigingen binnen een relatie. Je gaat een Hindoe ook geen rundvlees voor zetten of een Moslim varkensvlees.DS1971 schreef: ↑28-09-2020 12:04Zoals jij het zegt heb je er ook een probleem mee als hij een lekkere tournedos voor zichzelf bakt.
Dat hij met jouw dieetwensen rekening houdt vind ik normaal. Dat jij andersom niet eens hem toe wenst te staan dat hij voor zichzelf vlees klaarmaakt is echt bizar.
Een normaal persoon zou dat ook niet pikken.

maandag 28 september 2020 om 12:24
Volgens mij was ik duidelijk genoeg over dat ik het normaal vind om met elkaars dieetwensen rekening te houden.
Dat zij niet speciaal voor hem vlees wil bereiden vind ik nog tot daar aan toe, maar hij mag in zijn eigen huis nota bene van haar niet eens een stukkie vlees voor zichzelf klaarmaken.
Dat vind ik idioot gedrag en aangezien het hier normaal is om je mening te geven dacht ik: laat ik dat eens doen.
maandag 28 september 2020 om 12:51

maandag 28 september 2020 om 13:01
Hij heeft een andere keus, maar kiest er voor om mijn gevoel hierin te volgen.
Dit is een keuze die gemaakt is voordat we vinden samenwonen.
Maar zoals gezegd, een carnivoor zal dit niet begrijpen. En dat hoeft ook niet. Zolang wij dit zelf maar wel doen.
maandag 28 september 2020 om 13:14
DS1971 schreef: ↑28-09-2020 12:24Volgens mij was ik duidelijk genoeg over dat ik het normaal vind om met elkaars dieetwensen rekening te houden.
Dat zij niet speciaal voor hem vlees wil bereiden vind ik nog tot daar aan toe, maar hij mag in zijn eigen huis nota bene van haar niet eens een stukkie vlees voor zichzelf klaarmaken.
Dat vind ik idioot gedrag en aangezien het hier normaal is om je mening te geven dacht ik: laat ik dat eens doen.
Geeft ook niet, dat je dat niet snapt. Dat is ook niet zo van belang.
Ik wil idd niet dat er vlees in onze keuken komt.
Ik wil niet meewerken aan al het leed dat daar aan vooraf gaat.
maandag 28 september 2020 om 13:42
Dit jaRoodkapjeendewolf schreef: ↑28-09-2020 12:52Ik vind het totaal geen typisch Mars/Venus voorbeeld eerder andersom.
Ps ik zou ook de pizza buiten laten staan
Veritas vos liberabit
maandag 28 september 2020 om 13:45
Ik denk dat je hier niet veel carnivoren zult vinden. Wel omnivoren.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

maandag 28 september 2020 om 16:14
Als je bereid bent om meer te betalen voor je vlees is het prima mogelijk om vlees te eten zonder die ellende.
Het punt is vooral dat jij jouw overtuigingen aan hem opdringt. Kan prima dat je daar in de toekomst nog een discussie over gaat voeren als hij zich realiseert dat het een beetje raar is om je als vleeseter in je eigen huis voor te laten schrijven dat je vegetarisch moet worden vanwege de overtuigingen van de ander.
maandag 28 september 2020 om 16:50
Dat is geen goede vergelijking. Het zou een betere zijn als je het had over een moslim die vanuit zijn eigen geloofsovertuiging anderen verbood varkensvlees te eten.
maandag 28 september 2020 om 18:09
die moslim mag prima beslissen dat er in zijn huis geen varkensvlees komt
maandag 28 september 2020 om 19:08
Dit is natuurlijk een misvatting.DS1971 schreef: ↑28-09-2020 16:14Als je bereid bent om meer te betalen voor je vlees is het prima mogelijk om vlees te eten zonder die ellende.
Het punt is vooral dat jij jouw overtuigingen aan hem opdringt. Kan prima dat je daar in de toekomst nog een discussie over gaat voeren als hij zich realiseert dat het een beetje raar is om je als vleeseter in je eigen huis voor te laten schrijven dat je vegetarisch moet worden vanwege de overtuigingen van de ander.
Duur vlees of niet, een lijdensweg doorlopen ze hoe dan ook.
Met een gruwelijk einde.
Maar joh, het is zo lekker he

maandag 28 september 2020 om 23:48
Ik leer echt iets nieuws. Dit heb ik nog nooit meegemaakt/gehoord.Stampertje12 schreef: ↑27-09-2020 12:37De gestapo staat niet naast je kamer om het te checken nee.
Maar steeds aangeven dat je niet mee-eet en dan terwijl de rest aan het eten is je eigen maaltje gaan koken werd niet gewaardeerd. En ook gewoon niet gedaan. Het is ook leuk om met elkaar te eten.
Sowieso was het toch wel de bedoeling om als je at dat in de woonkamer te doen en niet op je eigen kamer (opnieuw, uitzonderingen kan altijd).
dinsdag 29 september 2020 om 01:16
dinsdag 29 september 2020 om 10:25
Och, TO reageert toch niet meer.Stampertje12 schreef: ↑28-09-2020 20:45Waarom is dit topic ook alweer gekaapt voor een discussie over vegetarisch zijn of niet?

dinsdag 29 september 2020 om 11:59
O, dan is zij degene die daar geen einde aan wil maken. Schande!Charlotte717 schreef: ↑29-09-2020 11:54Misschien bedoelt de poster dat het leven een lijdensweg is...?![]()