Leugens

07-10-2020 19:54 299 berichten
Me vriend en ik hebben al wat jaren een knipperlicht relatie met heeel veel leugens. Nu is hij in juli uitgevallen tegen me zoon door een hoop stress is wat hij zelf zegt dan. Stress van zijn ma ( dr gezondheid, zijn werk, en relatie met mij stress). Nu zien we elkaar een stuk minder 1 x per week voor eenpaar uurtjes en ondertussen zou hij naar een psycholoog gaan voor hulp, en dan is kijken waar wij staan. Maar nu had ik al een paar x het grvoel dat er dingen niet kloppen, en dat hij zich schuilt achter de psycholoog omdat hij het wel makkelijk vind zo een relatie voor 3 uurtjes per week. Tevens vind ik zijn gedrag niet echt veel opgeknapt en barst hij nog vaak uit zijn slof bij het minste geringste. Dus gad al is gevraagd aan hem of ik zijn psycholoog is een brief mag geven met mijn bevindingen in de afgelopen 4 mnd.. ook gevraagd of ik is mee mocht.. dat vond hij geen probleem en zou hij vragen. Zijn psycholoog had gezegd als hij wat verder is mag ik een keer mee en een mail mocht ik altijd sturen.
Nu was hij van de week weer zo dom aan het doen en besloot ik zijn psycholoog een mail te sturen. ( nu weet ik dat hij er 2 heeft, als de ene vrouw er niet is of kan, heeft hij de andere). Maar ik kreeg een vervelend mailtje terug eigenlijk van de psycholoog en nu twijfel ik of hij eigenlijk wel gaat??.
Wie kan mij helpen hiermee zouden jullie uit deze tekst opmaken dat zij hem helemaal niet kent of schuilt ze zich achter de privacywet..weet dat ze niet inhoudelijk in mogen gaan op namen, maar ik heb het idee dat ze hem heel niet kent aan haar zakelijke afstandelijke antwoord.hieronder de tekst van de email met even de namen weggehaald.:
Ik hoor graag van jullie, wat jullie hierbij denken.

Mevrouw E. xxx, is met pensioen sinds 1 april 2020. Zij kan dan ook niet reageren op uw e-mail.

Wellicht is het een idee om te kijken of u samen met uw partner ergens in relatie therapie kan gaan.

Hopend u genoeg geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,
Alle reacties Link kopieren
Als hij zegt sinds juli naar mevrouw E. te gaan en mevrouw E. is al sinds april met pensioen dan klopt er iets niet.
Ik vraag me alleen af waarom je nog moeite wilt steken in deze 'relatie'. Zo leuk klinkt het allemaal niet.
Een relatie heb je met zijn tweeen. Doorgaans is het niet dat de ene aan het werk moet en de ander de bevindingen wel even mailt. Het lijkt inderdaad dat je partner er niet in behandeling is, maar in de mail aan jou is er geen uitspraak over gedaan. De suggestie die ze doet is wijs denk ik.
Wat is er leuk aan hem?
Heb je hier nog zin in?!
@Ninoea klopt relatieissues los je met zijn 2en op en niet alleen. Alleen ik werk al 9 jaar aan deze rekatie en krijg al 9 jaar een hoop leugens en geen kleine.. hij heeft met zijn problemen de relatie een soort van beeindigd maar wil kijken waar we staan op deze naniet door elkaar toch nog een paar uur te zien en hij daarbaast aan zijn problemen werkt. ( dus zijn ma en zijn werk en liegen) ik heb daarnaast geroepen dat dat tussen ons niks oplost je schuift het relatieprobleem tussen ons alleen maar op.. maar hij wilde dit zo op deze manier, hij hoopt dat hij op deze nanier ook meer rust creeert in de relatie.. waarop ik dus blijf roepen tja maar op deze nanier krijg je het vertrouwen niet terug.. dus ff kort uirgelegd hij wil dit alkeen oplossen en kijken waar de relatie staat.
Omdat ik hem dus ondertussen blijf betrappen op vreemde leugebs en nog snel ontploft had ik niet het idee dat hij de juiste hulp krijgt.. ik heb hem ook vertrld aks hij niet eerlijk naar de psycho is zei hem ook niet eerlijk kan helpen. Dus vandaar dat ik graag is mee zou willen of haar dus nu een brief heb geschreven omdat hij niet eerlijk naar haar is. En ik graag wil dat hij als persoon uit deze ellende kan konen. ( dus in de goede zin, ik wil echt dat hij hulp zoekt, zodat wij ook nog een kans van slagen hebben).
En ja voor de andere het is idd ook niet leuk, maar ja wat doe je als je van iemand houdt. Je hoop op hulp..
Maar uit haar antwoord kan ik niet opmaken of hij daar nou helemaal niet bekend is. Het is een 2 persoonpsycholoog en hij zegt hij loopt bij beide. De 1 is dus met pensioen, terwijl hij zegt dat hij van de week nog een gesprek had met haar?? En de ander is te zakelijk, maar omdat ze zegt met je partner? Had ik het idee dat ze hem niet kent, anders had ze misschien ook kunnen zeggen. Ik zal je brief doornemen en kijken of ik hier dingen in herken of dat ze er wat mee kan. Vroeg ook om anders een keer mee te mogen. Maar dit was haar antwoord dus?
Als er altijd al sprake was van veel leugens, is het niet zo raar dat je nu twijfelt of hij überhaupt wel in therapie is.
Ik vraag me vooral af wat je in hemelsnaam uit deze relatie haalt. Dit is toch niet leuk?
Nou, wat zou je daar toch mee moeten?
justagirly schreef:
07-10-2020 20:13
Heb je hier nog zin in?!
Haha nee soms wel soms niet idd
Haha? Nou wanneer wel dan?
Gewoon niks doen en doorgaan met de relatie. Het komt vanzelf goed.
Dat de psycholoog zakelijk en neutraal reageert, is niet gek. De psycholoog mag helemaal niet zomaar informatie aan jou geven, zelfs niet of hij überhaupt in behandeling is.
En partner is een heel normaal correct woord.
Jane1978 schreef:
07-10-2020 20:21
@Ninoea klopt relatieissues los je met zijn 2en op en niet alleen. Alleen ik werk al 9 jaar aan deze rekatie en krijg al 9 jaar een hoop leugens en geen kleine.. hij heeft met zijn problemen de relatie een soort van beeindigd maar wil kijken waar we staan op deze naniet door elkaar toch nog een paar uur te zien en hij daarbaast aan zijn problemen werkt. ( dus zijn ma en zijn werk en liegen) ik heb daarnaast geroepen dat dat tussen ons niks oplost je schuift het relatieprobleem tussen ons alleen maar op.. maar hij wilde dit zo op deze manier, hij hoopt dat hij op deze nanier ook meer rust creeert in de relatie.. waarop ik dus blijf roepen tja maar op deze nanier krijg je het vertrouwen niet terug.. dus ff kort uirgelegd hij wil dit alkeen oplossen en kijken waar de relatie staat.
Omdat ik hem dus ondertussen blijf betrappen op vreemde leugebs en nog snel ontploft had ik niet het idee dat hij de juiste hulp krijgt.. ik heb hem ook vertrld aks hij niet eerlijk naar de psycho is zei hem ook niet eerlijk kan helpen. Dus vandaar dat ik graag is mee zou willen of haar dus nu een brief heb geschreven omdat hij niet eerlijk naar haar is. En ik graag wil dat hij als persoon uit deze ellende kan konen. ( dus in de goede zin, ik wil echt dat hij hulp zoekt, zodat wij ook nog een kans van slagen hebben).
En ja voor de andere het is idd ook niet leuk, maar ja wat doe je als je van iemand houdt. Je hoop op hulp..
Maar uit haar antwoord kan ik niet opmaken of hij daar nou helemaal niet bekend is. Het is een 2 persoonpsycholoog en hij zegt hij loopt bij beide. De 1 is dus met pensioen, terwijl hij zegt dat hij van de week nog een gesprek had met haar?? En de ander is te zakelijk, maar omdat ze zegt met je partner? Had ik het idee dat ze hem niet kent, anders had ze misschien ook kunnen zeggen. Ik zal je brief doornemen en kijken of ik hier dingen in herken of dat ze er wat mee kan. Vroeg ook om anders een keer mee te mogen. Maar dit was haar antwoord dus?
Eerlijk gezegd denk ik dat TO beter zelf in therapie kan gaan.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Jane1978 schreef:
07-10-2020 20:21
Wat is er mis met het woord partner?

En met jou? Kom op zeg.
Hoezo wat is er mis met mij? Omdat ik in zon relatie blijf zitten en vraag om mee te gaan naar een therapiesessie met hem. ?
Tja als je van iemand houdt hoef je niet altijd gelijk de handdoek in de ring te gooien en vergeef je mensen weleens voor hun fouten, in de hoop dat ze het ook niet meer doen. Nu 9 jaar later gaat hij in therapie, moet ik dan nu maar zeggen ja joh te laat nu heb ik geen zin meer erin.. tja ik zit zo niet inelkaar.. we hebben ook onze leuke momenten dus ik hoop dat die is terugkomen ook.. maar wil wel het idee hebben dat hij idd naar de therspie gaat en het hem helpt, niet dat ik nu fijn aan het lijntje gehouden worden en voor piet snot wacht.
Maar aan jullie antwoorden te zien geloven jullie dus wel dat hij in die therapie zit. Nou dat was me vraag eigenlijk.
Jane1978 schreef:
07-10-2020 20:41
Hoezo wat is er mis met mij? Omdat ik in zon relatie blijf zitten en vraag om mee te gaan naar een therapiesessie met hem. ?
Tja als je van iemand houdt hoef je niet altijd gelijk de handdoek in de ring te gooien en vergeef je mensen weleens voor hun fouten, in de hoop dat ze het ook niet meer doen. Nu 9 jaar later gaat hij in therapie, moet ik dan nu maar zeggen ja joh te laat nu heb ik geen zin meer erin.. tja ik zit zo niet inelkaar.. we hebben ook onze leuke momenten dus ik hoop dat die is terugkomen ook.. maar wil wel het idee hebben dat hij idd naar de therspie gaat en het hem helpt, niet dat ik nu fijn aan het lijntje gehouden worden en voor piet snot wacht.
Maar aan jullie antwoorden te zien geloven jullie dus wel dat hij in die therapie zit. Nou dat was me vraag eigenlijk.
Ik geloof het niet.
En ik geloof wel dat jullie over 5 jaar nog een stel zijn en er geen ruk veranderd is.

Veel geluk samen
Sommige mensen willen niet geholpen worden, is hij er 1 van?

Sommige mensen kunnen maar beter hun ‘relatie’ beëindigen, ben jij er 1 van?

Echt waar heb je zin in, misschien kan je zelf naar een psycholoog gaan om te kijken wat er mis met jou is omdat je in deze ‘relatie’ blijft hangen.
Ik lees alleen maar ‘hij wil, hij wil, hij wil...’. Je hebt toch zelf ook een keuze? Je kunt ook zelf ervoor kiezen om bij hem weg te gaan of hij dat nou wil of niet. Beetje ruggengraat kweken zeg.

En om je vraag te beantwoorden: als hij al een paar maanden zegt in therapie te zijn bij een vrouw die per 1 april met pensioen is, dan is hij niet in therapie.
anoniem_637d3aafe47f5 wijzigde dit bericht op 07-10-2020 20:46
28.72% gewijzigd
Waarom zou je in een relatie blijven met iemand die liegt. Een relatie is alleen fijn en leuk op basis van vertrouwen. Dat kan niet met iemand die je voorliegt. Kappen dus.

Er is inderdaad iets mis met je als je dit pikt. Een gebrek aan eigenwaarde bijvoorbeeld.
Denk je ook aan je kind(eren)? Ik hoop dat je hen hier verder buiten houdt? Idioot gedrag binnen jullie relatie...
Oh ik loop zelf ook sinds die tijd bij een maatschappelijk werkster en idd ik moet zon assertatiever zijn. En me grenzen bewaken dat weet ik wel.. maar niet iedereen staat even stevig in zijn schoenen toch.
En ik wil ook graag door met mijn leven, als hij zich echt wilt verbeteren wil ik hem daar in steunen. Maar als hij daar ook weer leugens over verteld ben ik idd me tijd aan het verdoen. Vandaar dat ik is dacht goh wat zouden andere van zon mail denken.
Dat je al 9 jaar leugens (en geen kleine) pikt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja leugens over zijn werk, leeftijd naam etc. Ja je bent op iemand gevallen hoe die doet en is in het begin niet omdat hij dan in ene klaas heet of piet.. dat dacht ik toen ... nu denk ik ook wel goh dat ik dat allemaal gepikt hebt. Maar ja dat is toen allemaal. En dan leugens als ik zit thuis, terwijl hij op zijn werk zit. Of leugens over een nieuwe broek. Gewoon alles eigenlijk.. en telkens hoop je weer dat het nu echt de laatste keer is en dan ben je 9 jaar verder..
Dus je ziet hem af en toe en soms hebben jullie het wel leuk.
Bijna niet dus maar ja je wil nou eenmaal niet opgeven.
Okidoki, lekker samen blijven dan met een man die je niet vertrouwd en soms leuk is.
Maar om je vraag te beantwoorden: dat mailtje is gewoon hartstikke netjes en reken er maar op dat die fantastische vent van je helemaal niet gaat.
Ok, even geloept.
Deze meneer liegt dus over grote zaken, mishandelt je fysiek en geestelijk, het is constant een strijd en knipperlicht. Sorry maar houden van is hier gewoon echt geen excuus meer. Hoe kun je uberhaupt houden van iemand die zo met jou om gaat? En welk voorbeeld wil jij je kinderen mee geven??

Tijd om na vele topics en jaren van ellende eindelijk eens ballen te kweken en hier een punt achter te zetten.

Oh en nee, geloof er geen bal van dat hij daadwerkelijk in therapie gegaan is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven