Leugens

woensdag 7 oktober 2020 om 19:54
Me vriend en ik hebben al wat jaren een knipperlicht relatie met heeel veel leugens. Nu is hij in juli uitgevallen tegen me zoon door een hoop stress is wat hij zelf zegt dan. Stress van zijn ma ( dr gezondheid, zijn werk, en relatie met mij stress). Nu zien we elkaar een stuk minder 1 x per week voor eenpaar uurtjes en ondertussen zou hij naar een psycholoog gaan voor hulp, en dan is kijken waar wij staan. Maar nu had ik al een paar x het grvoel dat er dingen niet kloppen, en dat hij zich schuilt achter de psycholoog omdat hij het wel makkelijk vind zo een relatie voor 3 uurtjes per week. Tevens vind ik zijn gedrag niet echt veel opgeknapt en barst hij nog vaak uit zijn slof bij het minste geringste. Dus gad al is gevraagd aan hem of ik zijn psycholoog is een brief mag geven met mijn bevindingen in de afgelopen 4 mnd.. ook gevraagd of ik is mee mocht.. dat vond hij geen probleem en zou hij vragen. Zijn psycholoog had gezegd als hij wat verder is mag ik een keer mee en een mail mocht ik altijd sturen.
Nu was hij van de week weer zo dom aan het doen en besloot ik zijn psycholoog een mail te sturen. ( nu weet ik dat hij er 2 heeft, als de ene vrouw er niet is of kan, heeft hij de andere). Maar ik kreeg een vervelend mailtje terug eigenlijk van de psycholoog en nu twijfel ik of hij eigenlijk wel gaat??.
Wie kan mij helpen hiermee zouden jullie uit deze tekst opmaken dat zij hem helemaal niet kent of schuilt ze zich achter de privacywet..weet dat ze niet inhoudelijk in mogen gaan op namen, maar ik heb het idee dat ze hem heel niet kent aan haar zakelijke afstandelijke antwoord.hieronder de tekst van de email met even de namen weggehaald.:
Ik hoor graag van jullie, wat jullie hierbij denken.
Mevrouw E. xxx, is met pensioen sinds 1 april 2020. Zij kan dan ook niet reageren op uw e-mail.
Wellicht is het een idee om te kijken of u samen met uw partner ergens in relatie therapie kan gaan.
Hopend u genoeg geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Nu was hij van de week weer zo dom aan het doen en besloot ik zijn psycholoog een mail te sturen. ( nu weet ik dat hij er 2 heeft, als de ene vrouw er niet is of kan, heeft hij de andere). Maar ik kreeg een vervelend mailtje terug eigenlijk van de psycholoog en nu twijfel ik of hij eigenlijk wel gaat??.
Wie kan mij helpen hiermee zouden jullie uit deze tekst opmaken dat zij hem helemaal niet kent of schuilt ze zich achter de privacywet..weet dat ze niet inhoudelijk in mogen gaan op namen, maar ik heb het idee dat ze hem heel niet kent aan haar zakelijke afstandelijke antwoord.hieronder de tekst van de email met even de namen weggehaald.:
Ik hoor graag van jullie, wat jullie hierbij denken.
Mevrouw E. xxx, is met pensioen sinds 1 april 2020. Zij kan dan ook niet reageren op uw e-mail.
Wellicht is het een idee om te kijken of u samen met uw partner ergens in relatie therapie kan gaan.
Hopend u genoeg geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
woensdag 7 oktober 2020 om 22:44
Hij zegt dat hij in therapie wil en doet dat niet en jij trapt er weer in. Hoe vaak ben je al in zijn leugens getrapt en waarom leer je er niets van dat hij dat nog steeds doet? Hij heeft al lang geleerd dat jij heel goedgelovig bent en hij niet veel inspanning hoeft te doen om jou weer braaf aan het lijntje te hebben.
Waarom leert hij sneller dan jij?
Waarom leert hij sneller dan jij?
woensdag 7 oktober 2020 om 22:48
Nou dat is helder, niemand hier gelooft hem.Jane1978 schreef: ↑07-10-2020 22:38Nou nou sommige reacties zijn wel erg hoor hier. Wat een bak aan negativiteit..
1. Heel irritant mensen die andere gaan aanvallen op tikfouten etc.
2. Ik kom heel goed op voor me kinderen vandaar dat het die dag ook uitgegaan is omdat ik hem de deur wees na zijn woedeaanval. En hem weggestuurd heb. Vandaar dat hij dus ook in therapie wilt omdat wat hij zegt mij niet kwijt wilt.
3. Nee die 3 uur seksen we niet aangezien we buiten afspreken omdat mijn kinderen gewoon thuis zijn.
En ja snap best dat jullie mij een doos vinden en dat ik het mezelf aandoe etc.. maar je kan niet verwachten dat ieder persoon op dezelfde manier reageert. De 1 accepteert het ook dat dr vent of vrouw vreemdgaat en de ander wijst hem gelijk de deur. Iedereen zit anders in elkaar. Tja ik heb een lang lontje ja ik vergeef hem een hoop, en nee dat vind ik zelf ook niet altijd kunnen. Vandaar dat ik ook hulp heb gezocht maar door de corona zijn er hier geen assertiviteitstrainingen.
Dan ja misschien 9 jaar te laat. Maar dit is wie ik ben en hoe ik in elkaar zit. Altijd het goede in een persoon zoeken. En dat kan je dom noemen.
Mijn punt nu was gewoon wat geloof iemand van zon mailtje.. ik zelf heb namelijk geen zin meer om te wachten op hem met het idee hij werkt er echt aan, maar blijkt dan weer een leugen te zijn.
En het gaat niet eens meer om het jezelf aan doen, je doet het je kinderen aan. Hoe durf je hem nog een kans te geven als dit is hoe hij met jouw kinderen om gaat?

woensdag 7 oktober 2020 om 22:54
Voor iemand die naar eigen zeggen niet assertief is, reageer je toch behoorlijk assertief (agressief is waarschijnlijk een beter woord).Jane1978 schreef: ↑07-10-2020 22:38Nou nou sommige reacties zijn wel erg hoor hier. Wat een bak aan negativiteit..
2. Ik kom heel goed op voor me kinderen vandaar dat het die dag ook uitgegaan is omdat ik hem de deur wees na zijn woedeaanval. En hem weggestuurd heb. Vandaar dat hij dus ook in therapie wilt omdat wat hij zegt mij niet kwijt wilt.
3. Nee die 3 uur seksen we niet aangezien we buiten afspreken omdat mijn kinderen gewoon thuis zijn.
En ja snap best dat jullie mij een doos vinden en dat ik het mezelf aandoe etc.. maar je kan niet verwachten dat ieder persoon op dezelfde manier reageert. De 1 accepteert het ook dat dr vent of vrouw vreemdgaat en de ander wijst hem gelijk de deur. Iedereen zit anders in elkaar. Tja ik heb een lang lontje ja ik vergeef hem een hoop, en nee dat vind ik zelf ook niet altijd kunnen. Vandaar dat ik ook hulp heb gezocht maar door de corona zijn er hier geen assertiviteitstrainingen.
Dan ja misschien 9 jaar te laat. Maar dit is wie ik ben en hoe ik in elkaar zit. Altijd het goede in een persoon zoeken. En dat kan je dom noemen.
Mijn punt nu was gewoon wat geloof iemand van zon mailtje.. ik zelf heb namelijk geen zin meer om te wachten op hem met het idee hij werkt er echt aan, maar blijkt dan weer een leugen te zijn.
Maar goed: hij liegt want hij gaat niet naar therapie. En nu? Ga je dan nu er een punt achter zetten of lezen we over 9 jaar eenzelfde topic?

woensdag 7 oktober 2020 om 22:57
En als ik je nou vertel dat er mannen zijn zonder woede aanvallen die ook niet vreemdgaan, waar je geen kutgedrag van hoeft te accepteren? Die man gaat niet veranderen hoor, waarom zou hij ook want jij blijft alles van hem accepteren, maakt niet uit hoe kut hij zich gedraagt.Jane1978 schreef: ↑07-10-2020 22:38Nou nou sommige reacties zijn wel erg hoor hier. Wat een bak aan negativiteit..
Alles onder het mom van “ik ben nou eenmaal zo” wat moet je nou van een man als dat? Wat haal jij er uit?

woensdag 7 oktober 2020 om 22:58
Nogmaals me kinderen komen echt niks tekort hoor.. ze zijn 20 en 16 jaar en kunnen ook prima hun eigen zegje doen.
En ook dat was mijn vraag " kan ik nou uit de email van deze psycholoog opmaken dat hij niet daarheen gaat".
Aangezien hij bij 2 pers loopt. Of geeft ze zo netjes antwoord met oog op de privacyschending dat hij dus best bij haar kan lopen.?. Maar niet bij haar collega want die is al met pensioen.
En ook dat was mijn vraag " kan ik nou uit de email van deze psycholoog opmaken dat hij niet daarheen gaat".
Aangezien hij bij 2 pers loopt. Of geeft ze zo netjes antwoord met oog op de privacyschending dat hij dus best bij haar kan lopen.?. Maar niet bij haar collega want die is al met pensioen.
woensdag 7 oktober 2020 om 23:00
Ja, dat kan je eruit opmaken, want de persoon die hij daar spreekt volgens eigen zeggen werkt daar helemaal niet meer.Jane1978 schreef: ↑07-10-2020 22:58Nogmaals me kinderen komen echt niks tekort hoor.. ze zijn 20 en 16 jaar en kunnen ook prima hun eigen zegje doen.

woensdag 7 oktober 2020 om 23:01
Waarom zou je de email niet geloven? Waarom zouden zij liegen? Van hem weet je dat het een leugenaar is. Al 9 jaar, dat is nu blijkbaar niet ineens anders. De vraag is, ga je daar echt iets mee doen? Als jij verder met hem wil, dat moet jij weten. Niemand gaat daar verder van wakker liggen. Je gaat of je blijft, maar iedereen hier vindt het wel verstandiger om te gaan.Jane1978 schreef: ↑07-10-2020 22:38Nou nou sommige reacties zijn wel erg hoor hier. Wat een bak aan negativiteit..

woensdag 7 oktober 2020 om 23:03
Nog 1 keer: HIJ GAAT NIETJane1978 schreef: ↑07-10-2020 22:58Nogmaals me kinderen komen echt niks tekort hoor.. ze zijn 20 en 16 jaar en kunnen ook prima hun eigen zegje doen.

woensdag 7 oktober 2020 om 23:09

woensdag 7 oktober 2020 om 23:09
@trientje74.
Ik heb ook geen probleem hoor met assertief zijn naar onbekende mensen. Want een onbekende op straat scheld mij ook niet zomaar uit.. zonder mijn weerwoord.. maar mijn probleem is meer bij bekende familie vrienden en vriend. Daar ben ik juist de onderpartij. En wil ik altijd iedereen tegemoet komen.
Ik heb ook geen probleem hoor met assertief zijn naar onbekende mensen. Want een onbekende op straat scheld mij ook niet zomaar uit.. zonder mijn weerwoord.. maar mijn probleem is meer bij bekende familie vrienden en vriend. Daar ben ik juist de onderpartij. En wil ik altijd iedereen tegemoet komen.

woensdag 7 oktober 2020 om 23:11
Doet het er echt toe? Is hij nu de man waar je een relatie mee wil?
woensdag 7 oktober 2020 om 23:12
Iedereen behalve je kinderen.Jane1978 schreef: ↑07-10-2020 23:09@trientje74.

woensdag 7 oktober 2020 om 23:15
@saivash

ja dat wil ik dus weten..
Geeft ze dus zo correct antwoord (privacy info) dat ze dus net doet alsof ze hem niet kent.
Omdat ze dus zegt " met je partner naar relatietherapie", of had ze dan ook kunnen zeggen (privacygevoelig) zijn naam, omdat ze hem dus dan wel kent.. of had ze kunnen zeggen " ik ga deze brief doornemen om te zien of ik er dingen bij staan die ik misschien kan gebruiken in gesprekken met hem " of zoiets.
Geeft ze dus zo correct antwoord (privacy info) dat ze dus net doet alsof ze hem niet kent.
Omdat ze dus zegt " met je partner naar relatietherapie", of had ze dan ook kunnen zeggen (privacygevoelig) zijn naam, omdat ze hem dus dan wel kent.. of had ze kunnen zeggen " ik ga deze brief doornemen om te zien of ik er dingen bij staan die ik misschien kan gebruiken in gesprekken met hem " of zoiets.

woensdag 7 oktober 2020 om 23:17
Waarom zouden ze samen zitten? Je weet dat er een wachtlijst is in de geestelijke zorg, er zijn echt geen 2 deskundigen nodig om iemand te helpen. Dat hij alleen al zegt bij 2 te lopen, nog even en hij gaat je wijsmaken dat de psych sneeuwwitje is.
Dus nog een keer: ja geloof die mail, nee hij gaat niet naar de psych. Nee hij is dus nog steeds niet te vertrouwen want nee, hij wil niet veranderen.
Hoeft ook niet want jij accepteert echt alles van hem.
Ze raad wrs relatietherapie aan omdat jij duidelijk geen vertrouwen in hem hebt. Daarnaast krijgt ze uit het niets een brief met info over iemand die ze dus hoogstwaarschijnlijk niet kent, ze kent jou niet dus wat verwacht je nou eigenlijk?
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 07-10-2020 23:20
13.67% gewijzigd

woensdag 7 oktober 2020 om 23:30
Ik snap niet zo goed waarom je het erg vindt dat je hem nu minder lang ziet. Hij valt nog steeds uit tegen je zoon. Zo’n vent wil je toch niet langer om je heen? Laat hem blijven zolang hij zich netjes gedraagt. Is dat een uurtje, prima, daarna ophoepelen.
Het is zijn probleem dat hij zich niet kan inhouden. Daar hoef jij hem niet bij te helpen. Geen brieven meer schrijven aan die psycholoog. Of hij wel of niet gaat, is het punt niet. Het enige dat belangrijk is, is dit: wil je hem simpelweg de deur uitzetten als hij zich weer misdraagt?
Het is zijn probleem dat hij zich niet kan inhouden. Daar hoef jij hem niet bij te helpen. Geen brieven meer schrijven aan die psycholoog. Of hij wel of niet gaat, is het punt niet. Het enige dat belangrijk is, is dit: wil je hem simpelweg de deur uitzetten als hij zich weer misdraagt?

woensdag 7 oktober 2020 om 23:37
@mermedina.
Heb je ook gelijk in. Die brief zou ook niet relevant moeten zijn maar ik heb nu het idee dat ik idd aan het lijntje wordt gehouden. Omdat ik overal intrap en accepteer. Maar omdat ik geen zin meer heb om zo op deze manier nog een half jaar aan te modderen wil ik dan gewoon zelf verder gaan. Als dus blijkt dat hij gewoon weer of nog steeds liegt.
Heb je ook gelijk in. Die brief zou ook niet relevant moeten zijn maar ik heb nu het idee dat ik idd aan het lijntje wordt gehouden. Omdat ik overal intrap en accepteer. Maar omdat ik geen zin meer heb om zo op deze manier nog een half jaar aan te modderen wil ik dan gewoon zelf verder gaan. Als dus blijkt dat hij gewoon weer of nog steeds liegt.