Zure begravenis

12-10-2020 22:33 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heeft een collega haar tante gecremeerd. Schijnt een hele problematische vrouw geweest te zijn. Haar kinderen konden haar wel schieten. Ok, daar kijk ik niet zo van op, daar zijn er wel meer van, maar hier viel mijn mond dus echt van open (sorry, moest ook echt wel lachen, gelukkig collega ook wel)

De kinderen hebben serieus tijdens de dienst dat nummer van Brigitte Kaandorp “Zwaar Leven” opgezet :rofl: :rofl:

Hebben jullie ooit iets dergelijk zuurs op een begrafenis meegemaakt? Of wie zou het serieus overwegen? Ik weet niet of ik een overledene ooit zo’n trap na zou kunnen geven.
blueberry wijzigde dit bericht op 12-10-2020 22:37
0.16% gewijzigd
Wel een keer een begrafenis van iemand die streng orthodox christelijk was. Een geloviger mens ben ik in mijn leven nooit tegengekomen. Desalniettemin vond de dominee van dienst het noodzakelijk om de beste vrouw zo'n beetje het graf (en de hel) in te schoppen.

Ging mij iets te ver.
Ik zou dat niet doen nee. Als ik echt een hekel had aan m’n ouder dan houd ik me afzijdig bij de uitvaart, of ik kom niet.

Ik was vorig jaar ook op een uitvaart van een moeilijk persoon die met veel mensen ruzie had gemaakt in zijn leven. Ik kende de man niet, was er voor een vriend, maar dat bleek uit alle toespraakjes (van dochter tot collega en jeugdvriend). Fred stak zijn mening niet onder stoelen of banken, Fred schuwde confrontaties niet, Fred had een gebruiksaanwijzing etc. Toch eindigde iedereen wel met een hartje van goud en het hart op de juiste plaats en dat soort teksten.

Misschien vond de overledene dat altijd zo’n leuk lied, van Brigitte?
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 12-10-2020 22:41
3.33% gewijzigd
Respect voor je medemens is soms ver te zoeken als een ander zich niet kan verweren.
Stoer hoor, om hier om te lachen.
Sorry, ik zie nu de typefout in de titel, excuus, kan dit niet zelf aanpassen.
Goh wat grappig zeg. Not.

Als je niks hebt met het mens ga je niet. Ook al is het je moeder.

Maar zoiets kinderachtigs doen? Dat vind ik nou echt ontzettend onaardig en meer zeggen over de kinderen (en jou, dat je dit geinig vindt) dan over die vrouw zelf. Wat heb je dan een kutleven zeg.
Och, als ik zo’n verhaal over een volslagen onbekende van een collega hoor zou ik misschien ook we even moeten lachen. Het is wel heel bizar.
rumforviva schreef:
12-10-2020 22:42
Och, als ik zo’n verhaal over een volslagen onbekende van een collega hoor zou ik misschien ook we even moeten lachen. Het is wel heel bizar.
Als een boer met kiespijn?
Fijne collega ben jij.
En zou je je dan ook nog eens gaan verkneukelen op een forum?
Ik dacht dat het aan mijn chagrijnige bui lag.
Maar zo te zien ben ik niet de enige die het niet grappig vind.
Best smakeloos om zo’n topic te starten en daar over te lachen.
HoleyMalonely schreef:
12-10-2020 22:43
Als een boer met kiespijn?
Het spijt me, jij bent dan een beter mens dan ik, maar ik kan soms ook om dieptrieste anekdotes lachen. Dit verzin je toch niet.

En die kinderen ook, ze staan er nu we heel slecht op, wat die moeder hen ook aan heeft gedaan. Begraaf zo iemand dan in kleine kring en houd je mond.
Wát een erg verhaal. Maar goed, sommige mensen zijn in staat levens te verpesten en zulke mensen gaan op een dag ook dood natuurlijk.

Ik ben nooit op een trap-na-begrafenis geweest. Gelukkig. Wel eens bij een begrafenis met kerkdienst waar de voorganger, of hoe hij zichzelf noemt, van die kerk overduidelijk geen idee had wie uit zijn kerkbank was weggevallen. Hij vertelde van alles over de ontvallene, en niemand herkende haar erin. Hij noemde haar dementerend. Dat was ze niet. Hij zei dat ze ongelovigen altijd keurig had veroordeeld. Ze was juist heel ruimdenkend. Hij zei dat ze het spijtig vond het aardse leven te moeten verlaten. Maar ze was eigenlijk juist wel klaar hier vanwege lichamelijke gebreken door ouderdom. Kortom: over wie hij het had, niemand die het wist.
Nee hoor, ik vind het gewoon grappig en voel me daar ook niet schuldig over.
En mijn collega heeft er zelf ook om gelachen met de koffiepauze. Tijdens de dienst hield ze haar gezicht wel zo strak mogelijk, net als vele anderen in de zaal
rumforviva schreef:
12-10-2020 22:45
Het spijt me, jij bent dan een beter mens dan ik, maar ik kan soms ook om dieptrieste anekdotes lachen. Dit verzin je toch niet.

En die kinderen ook, ze staan er nu we heel slecht op, wat die moeder hen ook aan heeft gedaan. Begraaf zo iemand dan in kleine kring en houd je mond.
Het is smakeloos om wen topic te openen over een collega die haar tante heeft begraven.
rumforviva schreef:
12-10-2020 22:45

Slecht mens dat je bent :whip:

Ik heb ook best wel zwarte humor hoor.. ;-) dat je even verbijsterd moet giechelen als je dit hoort snap ik, maar er zo dubbel van liggen dat je een topic wil starten en vergelijkbare anekdotes bij anderen ophalen? Neh..
blueberry schreef:
12-10-2020 22:48
En mijn collega heeft er zelf ook om gelachen met de koffiepauze. Tijdens de dienst hield ze haar gezicht wel zo strak mogelijk, net als vele anderen in de zaal
Wat een giller onder die koffiepauze wel met mondkapje op en anderhalve meter afstand?
blueberry schreef:
12-10-2020 22:48
Wat een giller onder die koffiepauze wel met mondkapje op en anderhalve meter afstand?
Ik was ook eens op een uitvaart waar één van vier zoons was overleden. De voorganger van de uitvaartverzorging versprak zich tot zeker 4x toe door de naam van de overleden broer met de naam van een van de nog levende broers te verwisselen. Het was vreselijk. Er moest uiteindelijk iemand hem onderbreken om hem te corrigeren. De namen leken wel een beetje op elkaar.
Ik denk dat de dode er geen last meer van heeft.

Ik vind dat een begrafenis voor de nabestaanden is.
Als de nabestaanden elkaar willen troosten door op hun moeder te mopperen, of zo'n liedje op te zetten, mag dat van mij.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Dit gaat niemand geloven, want het klinkt te bizar om waar te zijn, maar een bekende vsn mij bleek en groot Laaf fan te zijn. Ik weet niet hoe het echt heet, maar die mensen spreken met elkaar af om in het weekend verkleed te gaan als jonkvrouwen, ridders, harry potter figuren e.d.
Bij de uitvaart zat het dus vol met driekwart van de mensen verkleed als zo een figuur, als eer van de persoon. De muziek was ook in het thema. Ik vond het bijzonder om mee te maken en om nooit te vergeten.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 22:17
99.44% gewijzigd
.
99.50% gewijzigd
rumforviva schreef:
12-10-2020 22:52
Ik was ook eens op een uitvaart waar één van vier zoons was overleden. De voorganger van de uitvaartverzorging versprak zich tot zeker 4x toe door de naam van de overleden broer met de naam van een van de nog levende broers te verwisselen. Het was vreselijk. Er moest uiteindelijk iemand hem onderbreken om hem te corrigeren. De namen leken wel een beetje op elkaar.
:woa:
.
99.66% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven