Beste vriend... of toch meer?

maandag 12 oktober 2020 om 14:46
Al 8 jaar lang is hij mijn beste maatje en nooit zag ik hem als meer dan dat, maar de afgelopen 2 maanden begin ik hem toch anders te zien, alsof er ineens gevoelens zijn ontstaan.
Voorheen had ik het niet zo op fysiek contact, tegenwoordig vind ik het heerlijk als hij zijn benen over me heen gooit en ik deze vervolgens met een dekentje verder instop.
We koken samen en lachen dan dat we net Tinie en Lauw zijn.
We kunnen samen naar films kijken of gewoon de tv afstruinen en lachen om de domme programma’s.
Hij is de eerste aan wie ik vertel hoe bijvoorbeeld mijn bezichtiging of dokters afspraak ging.
Afgelopen maand waren we samen een week op vakantie geweest en verrassend genoeg was het erg gezellig en gewoonweg fijn, het was ook eigenlijk na de vakantie dat ik begon na te denken over de vriendschap.
Hij heeft mij in de afgelopen 8 jaar zien groeien, van een meisje met veel problemen en een rot verleden naar een volwassen Jongevrouw die zo goed als alles op de rit heeft en hij heeft me nooit veroordeeld. Ook in de slechte tijden was hij er voor me, en andersom ik ook voor hem.
Nu kom het, ik mis de seksuele aantrekkingskracht en ik vraag me af of dit komt doordat ik hem pas sinds kort anders zie dan gewoon een goede vriend.
Ik wil namelijk niet deze ontzettend fijne vriendschap verpesten en de verkeerde keuze maken. Is het dan niet een opwelling? Spelen mijn hormonen gewoon met me?
Ik ben verder al een lange tijd vrijgezel maar hou genoeg van mijzelf om het alleen ook heel fijn te hebben, ik ben dus niet op zoek.
Help, heb jij ervaring hiermee? Is het niet een opwelling? Hoe weet ik zeker dat ik gevoelens heb in plaats van dat ik misschien toch wel een partner mis?
Alvast bedankt!
Voorheen had ik het niet zo op fysiek contact, tegenwoordig vind ik het heerlijk als hij zijn benen over me heen gooit en ik deze vervolgens met een dekentje verder instop.
We koken samen en lachen dan dat we net Tinie en Lauw zijn.
We kunnen samen naar films kijken of gewoon de tv afstruinen en lachen om de domme programma’s.
Hij is de eerste aan wie ik vertel hoe bijvoorbeeld mijn bezichtiging of dokters afspraak ging.
Afgelopen maand waren we samen een week op vakantie geweest en verrassend genoeg was het erg gezellig en gewoonweg fijn, het was ook eigenlijk na de vakantie dat ik begon na te denken over de vriendschap.
Hij heeft mij in de afgelopen 8 jaar zien groeien, van een meisje met veel problemen en een rot verleden naar een volwassen Jongevrouw die zo goed als alles op de rit heeft en hij heeft me nooit veroordeeld. Ook in de slechte tijden was hij er voor me, en andersom ik ook voor hem.
Nu kom het, ik mis de seksuele aantrekkingskracht en ik vraag me af of dit komt doordat ik hem pas sinds kort anders zie dan gewoon een goede vriend.
Ik wil namelijk niet deze ontzettend fijne vriendschap verpesten en de verkeerde keuze maken. Is het dan niet een opwelling? Spelen mijn hormonen gewoon met me?
Ik ben verder al een lange tijd vrijgezel maar hou genoeg van mijzelf om het alleen ook heel fijn te hebben, ik ben dus niet op zoek.
Help, heb jij ervaring hiermee? Is het niet een opwelling? Hoe weet ik zeker dat ik gevoelens heb in plaats van dat ik misschien toch wel een partner mis?
Alvast bedankt!
maandag 12 oktober 2020 om 19:05

maandag 12 oktober 2020 om 19:25
Misschien is dat gewoon mijn angst die voor me spreekt en zoveel scenario’s door mijn hoofd laat afspelen.appelientjex schreef: ↑12-10-2020 19:05Waarom zou de vriendschap voorgoed verpest zijn? Mijn vriend had ook ooit een gewone vriendin. Ze hebben ook weleens gezoend, maar kwamen er toen achter dat ze echt geen relatie met elkaar wilden. En bleven gewoon bevriend. Konden er juist wel om lachen.
Maar wat je zegt, het zou ook kunnen dat als het toch niet zo blijkt te zijn we mans genoeg zijn de vriendschap gewoon voort te zetten.
maandag 12 oktober 2020 om 19:33
Je zegt dat je merkt dat er al wel iets aan het veranderen is. Meer appen, meer contact.StrakInPak schreef: ↑12-10-2020 16:09Oud worden zeker, de communicatie die ik met hem heb is iets wat ik nooit echt bij andere mannen gehad heb.
Bijvoorbeeld op vakantie, we hadden ruzie over iets stompzinnigs maar ondanks dat we beide geïrriteerd waren bleven we naar elkaar luisteren. Ik kan tegen hem zeggen dat ik iets niet leuk vind en andersom zonder grote drama’s.
-
Zoen aspect niet echt, maar ik vraag me dan af omdat dit komt doordat ik pas echt aan het twijfelen ben over mijn gevoel. Kan natuurlijk ook indd komen omdat ik toch niet genoeg aangetrokken ben.
Je zou het ook rustig kunnen laten ontwikkelen zonder daar heel diep over te gaan nadenken.
maandag 12 oktober 2020 om 20:22
Anders is het geen echte vriendschap toch? Moet wel tegen een stootje kunnen.StrakInPak schreef: ↑12-10-2020 19:25Misschien is dat gewoon mijn angst die voor me spreekt en zoveel scenario’s door mijn hoofd laat afspelen.
Maar wat je zegt, het zou ook kunnen dat als het toch niet zo blijkt te zijn we mans genoeg zijn de vriendschap gewoon voort te zetten.
maandag 12 oktober 2020 om 21:56
appelientjex schreef: ↑12-10-2020 20:22Anders is het geen echte vriendschap toch? Moet wel tegen een stootje kunnen.
Als 1 ding een vriendschap kan verpesten, is het wel dat 1 andere gevoelens heeft dan de ander. Het is echt niet leuk om gezellig te doen met iemand waar je verliefd op bent en waarvan je weet dat ie niets met je wil. Voor die ander is dat ook vervelend trouwens.
maandag 12 oktober 2020 om 22:29
Ja dat is zeker waar! Maar dan zijn die gevoelens er nu ook al wel, daar hoef je niet voor te zoenen.
maandag 12 oktober 2020 om 22:58
appelientjex schreef: ↑12-10-2020 22:29Ja dat is zeker waar! Maar dan zijn die gevoelens er nu ook al wel, daar hoef je niet voor te zoenen.
Ja als ze echt verliefd is moet ze het sowieso vertellen denk ik.
maandag 12 oktober 2020 om 23:02

dinsdag 13 oktober 2020 om 00:01
Ik kon het er prima over hebben met mijn vriend. Ik was eerlijk dat zijn gevoelens niet wederzijds zijn en dat ik hem zo niet zie. Na een paar goede gesprekken kwam hij zelf tot de conclusie dat onze vriendschap hem heel veel waard is. En dat hij zijn gevoelens zou wegdrukken. Ik heb toen voorgesteld om een tijdje afstand te nemen. Na een half jaar kregen we weer contact, en hadden we het er niet meer over. Heeel af en toe komt het onderwerp ter sprake, maar het zit ons niet in de weg. Hij is er overheen, of kan het goed verbergen.
Als je een goede vriendschap hebt kun je over dit soorr dingen praten, zonder dat de vriendschap eraan gaat.
Als je een goede vriendschap hebt kun je over dit soorr dingen praten, zonder dat de vriendschap eraan gaat.
dinsdag 13 oktober 2020 om 07:40
dinsdag 13 oktober 2020 om 08:49
Dit is even heel grof, maar zie jij jezelf met hem tongen? Zijn geslachtsdeel in jouw mond, hem tussen jouw benen?StrakInPak schreef: ↑12-10-2020 15:40Je hebt helemaal gelijk! Tijd zal het dan wel leren, bedankt voor je reactie!
Wat zijn gevoel betreft, hij heeft aan het begin van onze vriendschap 8 jaar geleden duidelijk gemaakt interesse te hebben, destijds had ik echter nog een vriend dus heb daar niks mee gedaan.
Momenteel weet ik het niet, de manier hoe hij contact zoekt geeft me soms het gevoel dat het wel zo is. Ook de bepaalde opmerkingen. Vaak wij/ons zeggen en kortaf reageren als ik het over andere jongens heb.
Ik zou deze vriendschap niet op het spel zetten voor verwarrende gevoelens die je momenteel ervaart.

vrijdag 16 oktober 2020 om 10:15
Jullie hebben me allemaal zo goed advies gegeven, bedankt daarvoor!
Ik ben het eens dat ik niet zo moet overdenken, gewoon genieten van de momenten met hem en vanzelf zien hoe het loopt.
Ook qua gevoel, als het blijft zal ik het hem uiteindelijk wel vertellen maar voor nu vind ik dat nog te vroeg.
Ook realiseerde ik me dat ik inderdaad meer op foute jongens val omdat ik dit in mijn vorige relaties veel heb meegemaakt en hij eigenlijk de eerste is waar alles zo geborgen voelt.
Ik ben in ieder geval blij met hem ongeacht welke status onze vriendschapsrelatie zal krijgen.
Dank jullie wel!
Ik ben het eens dat ik niet zo moet overdenken, gewoon genieten van de momenten met hem en vanzelf zien hoe het loopt.
Ook qua gevoel, als het blijft zal ik het hem uiteindelijk wel vertellen maar voor nu vind ik dat nog te vroeg.
Ook realiseerde ik me dat ik inderdaad meer op foute jongens val omdat ik dit in mijn vorige relaties veel heb meegemaakt en hij eigenlijk de eerste is waar alles zo geborgen voelt.
Ik ben in ieder geval blij met hem ongeacht welke status onze vriendschapsrelatie zal krijgen.
Dank jullie wel!
vrijdag 16 oktober 2020 om 10:16
ga je het bespreken met hem?StrakInPak schreef: ↑16-10-2020 10:15Jullie hebben me allemaal zo goed advies gegeven, bedankt daarvoor!
Dank jullie wel!

vrijdag 16 oktober 2020 om 10:18
vrijdag 16 oktober 2020 om 10:28
Goed dat je je dat realiseert en dat zo belangrijk is.StrakInPak schreef: ↑16-10-2020 10:15Jullie hebben me allemaal zo goed advies gegeven, bedankt daarvoor!
Dank jullie wel!
Geniet van het moment.