Waarom kan ik hem niet gewoon vertrouwen?

zondag 18 oktober 2020 om 14:21

Vrouwen ik heb jullie raad nodig, misschien is mijn glas gewoon halfvol en denk ik dat het half leeg is, met andere woorden ik zeik gewoon. 
Mijn vriend en ik hebben sinds Juli een relatie. Dit is voor hem zijn eerste relatie na jaren lang single te zijn geweest waar hij actief heeft gedated en veel contacten heeft gehad. Ik kom zelf uit een lange relatie en heb daarna niet meer gedated. Mijn vriend is heel open over zijn verleden, over de vrouwen met wie hij gedated heeft etc. In het begin van onze relatie heeft zich zo nu en dan dingen voorgedaan, berichtjes en belletjes van de vrouwen die zo nu en dan poolshoogte kwamen nemen om te kijken of onze relatie nog in stand was, tot aan bezoekjes aan de deur.
Wij hebben hier ruzie over gehad, omdat ik het maar vreemd vond dat dit soort dingen altijd gebeurde als ik niet aanwezig was. Wij wonen niet bij elkaar en vanwege onze beroep zien wij elkaar niet op vaste dagen, maar wel gewoon wekelijks. Ik kreeg zelf het gevoel dat hij dingen zelf in stand hield daar dat ze nog steeds contact met hem zochten. Hij zegt dan, ja als ik iets te verbergen had, dan had ik het niet uit mijzelf aan jou verteld. Maar toch blijft er zo nu en dan als wij niet samen zijn deze gedachte door mijn hoofd spoken, dat hij nog contact met ze onderhoud.
Er zijn kleine leugentjes om bestwil voor gevallen, geen overspel of dergelijk. Wat bij mij ook een rol speelt waardoor ik hem soms niet geloof.
In de 3maanden dat wij nu samen zijn, heb ik ondertussen wel kennis met zijn ouders/familie en vrienden gemaakt.
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik heb zolang ik bij hem blijf dan gaat deze gedachte niet weg, en dit is iets in mij waar ik aan moet werken. Het kan wel deels door hem veroorzaakt zijn door de kleine leugentjes om bestwil, maar ik ben degene die hier mee zit. Ik weet dat het ook niet eerlijk is tegenover hem, mocht hij wel gewoon de waarheid vertellen dat ik dat in twijfel breng en dat hij zich maar moet verdedigen om niks.
Hij vind het vervelend dat ik hier mee worstel en zegt ook wat kan ik doen waardoor dit gevoel bij jou word weggenomen? Hoe kan ik jou hierin helpen?
Ik worstel nu met mijzelf, mijn hart en ziel is in twee strijd, waarom kan ik die gedachte dan niet onderdrukken? Waarom kan ik hem niet gewoon vertrouwen?
                    Mijn vriend en ik hebben sinds Juli een relatie. Dit is voor hem zijn eerste relatie na jaren lang single te zijn geweest waar hij actief heeft gedated en veel contacten heeft gehad. Ik kom zelf uit een lange relatie en heb daarna niet meer gedated. Mijn vriend is heel open over zijn verleden, over de vrouwen met wie hij gedated heeft etc. In het begin van onze relatie heeft zich zo nu en dan dingen voorgedaan, berichtjes en belletjes van de vrouwen die zo nu en dan poolshoogte kwamen nemen om te kijken of onze relatie nog in stand was, tot aan bezoekjes aan de deur.
Wij hebben hier ruzie over gehad, omdat ik het maar vreemd vond dat dit soort dingen altijd gebeurde als ik niet aanwezig was. Wij wonen niet bij elkaar en vanwege onze beroep zien wij elkaar niet op vaste dagen, maar wel gewoon wekelijks. Ik kreeg zelf het gevoel dat hij dingen zelf in stand hield daar dat ze nog steeds contact met hem zochten. Hij zegt dan, ja als ik iets te verbergen had, dan had ik het niet uit mijzelf aan jou verteld. Maar toch blijft er zo nu en dan als wij niet samen zijn deze gedachte door mijn hoofd spoken, dat hij nog contact met ze onderhoud.
Er zijn kleine leugentjes om bestwil voor gevallen, geen overspel of dergelijk. Wat bij mij ook een rol speelt waardoor ik hem soms niet geloof.
In de 3maanden dat wij nu samen zijn, heb ik ondertussen wel kennis met zijn ouders/familie en vrienden gemaakt.
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik heb zolang ik bij hem blijf dan gaat deze gedachte niet weg, en dit is iets in mij waar ik aan moet werken. Het kan wel deels door hem veroorzaakt zijn door de kleine leugentjes om bestwil, maar ik ben degene die hier mee zit. Ik weet dat het ook niet eerlijk is tegenover hem, mocht hij wel gewoon de waarheid vertellen dat ik dat in twijfel breng en dat hij zich maar moet verdedigen om niks.
Hij vind het vervelend dat ik hier mee worstel en zegt ook wat kan ik doen waardoor dit gevoel bij jou word weggenomen? Hoe kan ik jou hierin helpen?
Ik worstel nu met mijzelf, mijn hart en ziel is in twee strijd, waarom kan ik die gedachte dan niet onderdrukken? Waarom kan ik hem niet gewoon vertrouwen?

zondag 18 oktober 2020 om 17:36

Jullie kennen elkaar sinds juli. Pakweg 3 maanden. Is het dan écht al nodig om héél je verleden op tafel te gooien? Ik neem aan dat jullie allebei volwassen zijn en gewoon begrijpen dat er dates in het verleden zijn geweest. Maar waarom moet dat NU besproken worden, terwijl je elkaar nog nauwelijks kent?
                                    Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zondag 18 oktober 2020 om 17:36

Jullie kennen elkaar sinds juli. Pakweg 3 maanden. Is het dan écht al nodig om héél je verleden op tafel te gooien? Ik neem aan dat jullie allebei volwassen zijn en gewoon begrijpen dat er dates in het verleden zijn geweest. Maar waarom moet dat NU besproken worden, terwijl je elkaar nog nauwelijks kent?

zondag 18 oktober 2020 om 17:37

zondag 18 oktober 2020 om 17:38

Hij heeft haar weggestuurd, dat is wat hij mij vertelde. Deze vrouw in kwestie staat bij zijn vrienden ook bekend als stalker. Maar ik heb dus bij dit verhaal ook mijn bedenkingen want precies in de week dat ik er niet ben komt zij toevallig aan de deur, maar dan ook weer ik had dit nooit geweten als hij dit niet eerlijk had verteld.Sjaantje37 schreef: ↑18-10-2020 17:33Hoe is het afgelopen met die ex date voor zijn deur? Bizar opdringerig dus twijfel aan de echtheid van zijn verhaal.
                                    anoniem_401277 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 17:43

Reden: Typefout

Reden: Typefout
  0.67% gewijzigd

zondag 18 oktober 2020 om 17:39

We kennen elkaar sinds maart en hebben toen gedated en in Juli had hij mij gevraagd om zijn vriendin te zijn.pejeka schreef: ↑18-10-2020 17:36Jullie kennen elkaar sinds juli. Pakweg 3 maanden. Is het dan écht al nodig om héél je verleden op tafel te gooien? Ik neem aan dat jullie allebei volwassen zijn en gewoon begrijpen dat er dates in het verleden zijn geweest. Maar waarom moet dat NU besproken worden, terwijl je elkaar nog nauwelijks kent?

zondag 18 oktober 2020 om 17:40

Tja. Hij vraagt wat hij kan doen. Je kan vragen om verhalen over eerdere vrouwen en het contact erover niet aan je te noemen. Als je die dingen niet meer zou horen, zou je hem dan kunnen vertrouwen denk je?

zondag 18 oktober 2020 om 17:42

Hij vond dat ik alles van hem moest weten dus ook zijn verleden en de periode dat hij losbandig was. Hij wou zichzelf niet mooier verkopen en mooier maken alsof hij niks had uitgevroten in die periode.pejeka schreef: ↑18-10-2020 17:36Jullie kennen elkaar sinds juli. Pakweg 3 maanden. Is het dan écht al nodig om héél je verleden op tafel te gooien? Ik neem aan dat jullie allebei volwassen zijn en gewoon begrijpen dat er dates in het verleden zijn geweest. Maar waarom moet dat NU besproken worden, terwijl je elkaar nog nauwelijks kent?

zondag 18 oktober 2020 om 17:45

Dit is niet een gevalletje zichzelf mooier verkopen of niet met dat losbandige leven maar een beetje pochen en stoer doen erover
Hij wil indruk op je maken maar dat is verkeerd gevallen, begrijp hem nou, hij heeft je gevraagd zijn vriendin te zijn en dat heeft hij bij de ex-dates uit zijn verleden niet gedaan.
                                    anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 17:46

18.17% gewijzigd

zondag 18 oktober 2020 om 17:46

Meisje maak dat je wegkomt, ik heb mijn nieuwe vriend ook niet verteld over mijn verleden. Was voor hem gaat hem niets aan.
Hij wil er gewoon graag over praten, voed hij nog meer jouw onzekerheid. En dan ook nog een of ander stalkster aan de deur.
Teveel drama voor twee maanden.
Je hoort in je verliefde fase te zitten en het zou leuk moeten zijn, volgens mij is er voor jou op deze manier geen klap aan.

zondag 18 oktober 2020 om 17:47

Ik zou dat niet eens willen weten als ik nog maar koud een maand of wat iemands vaste date was. Ik zou dan echt zeggen: sorry, ik snap dat je in het verleden heus geen monnik bent geweest en heus wel eens iets zult hebben gehad, maar ik hoef de details echt niet (nu al) te weten.

zondag 18 oktober 2020 om 17:48

Ik denk het wel, want dan word ik niet meer geconfronteerd met zijn date verleden. Maar aan de andere kant voelt het voor mij dan steek je kop maar in het zand, wat je niet ziet is er dan ook niet.madamzonderm schreef: ↑18-10-2020 17:40Tja. Hij vraagt wat hij kan doen. Je kan vragen om verhalen over eerdere vrouwen en het contact erover niet aan je te noemen. Als je die dingen niet meer zou horen, zou je hem dan kunnen vertrouwen denk je?
Hij verteld al deze dingen aan mij omdat hij vindt dat hij met mij over alles moet kunnen praten en dat niks tussen ons in mag staan.

zondag 18 oktober 2020 om 17:53

Nou, wen er maar aan, hij hééft een dateverleden. Of hij jou daar nou uitgebreid verslag van doet of niet. En het is aan jou om dat te accepteren of niet.Fiona888 schreef: ↑18-10-2020 17:48Ik denk het wel, want dan word ik niet meer geconfronteerd met zijn date verleden. Maar aan de andere kant voelt het voor mij dan steek je kop maar in het zand, wat je niet ziet is er dan ook niet.
Hij verteld al deze dingen aan mij omdat hij vindt dat hij met mij over alles moet kunnen praten en dat niks tussen ons in mag staan.

zondag 18 oktober 2020 om 17:55

Het zegt mij ook wel iets dat vrouwen letterlijk aan zijn deur komen kijken of hij al terug vrijgezel is.
Ze verwachten gewoon dat elke relatie binnen de maand weer uit is en dat hij dan terug beschikbaar is.
Hij zal vast hun nummer wel hebben, hij kan ze ook gewoon appen of bellen moest het ooit stranden tussen jullie.
Maar nee, ze komen hoogstpersoonlijk poolshoogte nemen of er al terug seks in zit ...
Ik zou een relatie met zo'n dekhengst maar niks vinden.
                    Ze verwachten gewoon dat elke relatie binnen de maand weer uit is en dat hij dan terug beschikbaar is.
Hij zal vast hun nummer wel hebben, hij kan ze ook gewoon appen of bellen moest het ooit stranden tussen jullie.
Maar nee, ze komen hoogstpersoonlijk poolshoogte nemen of er al terug seks in zit ...
Ik zou een relatie met zo'n dekhengst maar niks vinden.
                                    Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
                                                                                Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

zondag 18 oktober 2020 om 17:57

zondag 18 oktober 2020 om 18:11

zondag 18 oktober 2020 om 18:19

Je hebt nou eenmaal vrouwen die net zo lang blijven peuteren tot ze een haakje hebben gevonden waar ze hun nagels in kunnen slaan. Ik zie het al helemaal voor me.
Vriend: Joh, afgelopen dinsdag, echt bizar, stond opeens Janneke op de stoep, heb ik ooit 2 jaar geleden iets mee gehad, nooit meer gezien en nou belt ze opeens aan...
TO: Oh? En wat heb je toen gezegd?
Vriend: Nou, gewoon, beetje verwonderd dat ze er was, en gezegd dat ik niks meer van haar wilde.
TO: Ja maar, als wij elkaar niet gekend zouden hebben, zou je haar dan binnen hebben gelaten?
Vriend: Nee, hoezo, ik hoef niks meer van haar.
TO: Ja maar, zeg je dat nou omdat ik er ben of omdat je het meent?
Vriend: Nee, ik hoef echt niks meer van haar, kop koffie drinken kan altijd, maar meer ook niet.
TO: Ja, zie je wel, je had haar gewoon willen uitnodigen om binnen te komen...
Enz....

zondag 18 oktober 2020 om 18:21

Waarom zou iemand die er veel verschillende contacten op nahoudt in de  vrijgezellentijd opeens monogaam worden in een relatie?
Volgens mij is monogamie een instelling: Je koppelt seks aan liefde. Of je nu een relatie hebt of niet, seks is iets dat je niet zomaar doet, als je niet op zijn minst verliefd bent een een relatie zou willen.
Dat is op basis van eigen ervaring en jaren andermans meelezen op een forum inmiddels mijn stellige overtuiging.
                    Volgens mij is monogamie een instelling: Je koppelt seks aan liefde. Of je nu een relatie hebt of niet, seks is iets dat je niet zomaar doet, als je niet op zijn minst verliefd bent een een relatie zou willen.
Dat is op basis van eigen ervaring en jaren andermans meelezen op een forum inmiddels mijn stellige overtuiging.
                                    If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will  die under tyranny.

zondag 18 oktober 2020 om 18:27

vivautrecht85 schreef: ↑18-10-2020 17:57Hij zegt dan, ja als ik iets te verbergen had, dan had ik het niet uit mijzelf aan jou verteld.
Oei dit is wel een beproefde methode van een bepaalde type man: een klein beetje vertellen en dan zeggen dat hij zo eerlijk is.
Hoeft niet per se zo'n type te zijn maar heb wel wat alarmbellen daarbij.
Of inderdaad een goede zogenaamde verklaring om de vrouwen aan de telefoon en voor de deur uit te leggen. Want je had het toch al kunnen weten.
Ik zou er zelf geen zin in hebben, maar een type man dat zoveel en zulke type vrouwen heeft moeten hebben, is sowieso niet mijn type.

zondag 18 oktober 2020 om 18:28

Zomaar in het algemeen: vanwege Corona is het wel handig om dan ineens maar een vaste te hebben en dat voor de vorm relatie te noemen
p.s. bedoel ik niet TO of haar vriend mee

zondag 18 oktober 2020 om 18:29

Als je geen relatie hebt en van tijd tot tijd wel een seksdate, zie ik niet in waarom je in een relatie niet monogaam zou kunnen zijn. Als vrijgezel heb je toch aan niemand verplichting af te leggen? En als vrijgezel is seks soms gewoon lust. Niks met liefde te maken. Heb in mijn vrijgezellentijd ook heus de nodige one-night-stands gehad, dat had ook geen bal met liefde en relatie te maken. Sterker nog, na het einde van het seks-gedeelte wilde ik steevast naar huis, ook al was het midden in de nacht. Dan pakte ik desnoods een taxi. Maar ik moest er niet aan denken (soms met een kater) wakker te worden in een vreemd huis naast iemand waar ik verder niks mee wilde, en dan het hele ritueel van de obligaat aangeboden kop koffie te moeten meemaken. Tja... ook Pejeka is jong geweest...merano schreef: ↑18-10-2020 18:21Waarom zou iemand die er veel verschillende contacten op nahoudt in de vrijgezellentijd opeens monogaam worden in een relatie?