Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03

Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Oh Daanstje ik smelt ook helemaal van die berichten over jouw zoontje, wat een schatje. Ik kan me haast ook niet voorstellen dat een 2e net zo leuk kan worden als de 1e, ben ook heel benieuwd naar het geslacht etc. Lekker fantaseren :heart:
Maar ook een beetje realistisch, ben wel heel benieuwd hoe intensief het wordt met 2 kinderen onder de 2 ..

Wel fijn Maria om er even wat minder mee bezig te zijn :), maar in de week van de wachtbank komt het toch altijd weer meer in je gedachten (heb ik tenminste).
Ik vind ook dat we een gezellige groep hebben zo!

Veel baby knuffel plezier gehad Vlavi?
o ja, en ben je er nog een beetje uitgekomen met je ovulatietesten Picco?
(Na de geweldige uitleg van Kokoro)
larv-2 schreef:
21-10-2020 19:26
Veel baby knuffel plezier gehad Vlavi?
IK WIL EEN BABY!!!!!! :heart:

Technisch gezien is het al een dreumes geloof ik, maar wat was het heerlijk!!! Lekker op schoot zitten en knuffelen, samen boekje lezen, liedjes zingen, echt... :jump: :hello: Volgens mij is dit ook wel echt een heel makkelijk, vrolijk en tevreden kind, dus ik heb een heel rooskleurig beeld nu. Ondanks dat ik echt wel van mijn vriendin hoor dat het pittig is (ze werkt en is alweer behoorlijk zwanger), en ik met mijn gezonde verstand ook echt wel weet dat er een boel bij komt kijken. Zucht... hormonen...
Ha Vlavi, ik voel me precies zo! Hier net bij een vriendin geweest met een uk van bijna 2 en een buik op knappen (bijna 39wk). Dat meiske is zo'n lekker poppetje. Echt om op te eten. Vorige week ook al nichtje van 4 weken vastgehouden en een heel gesprek van euh-euuuuhhhh's gehad.

Het is niet rozengeur en maneschijn maar ohhhhh die eierstokken......

Nog een week totdat ik kan testen.
Ik ga heel hard voor jullie duimen!!
Het worden weer spannende weken :cheer:
@Maria, vroeg mij al af hoe het met je was! Leuk om weer wat van je te lezen :)

Heel erg herkenbaar dames, iedereen om mij heen die ik er met 2 zie hebben het echt wel zwaar. Maar toch heb je dat er voor over geloof ik haha :) .

Heb mij nu verdiept in het testen dus ga dat de volgende ronde serieus goed aanpakken. Nouja, als dat nog nodig is natuurlijk haha !
@Kokoro: wat toevallig :-D Echt de eierstokken inderdaad.. pffff. Ik wil echt fysiek een kindje vasthouden, het voelen van zo'n hummeltje en het brabbelen inderdaad, echt heerlijk.

2 kleintjes lijkt me inderdaad best zwaar. Hoe veel tijd zouden jullie er idealiter tussen laten als je het helemaal precies zou kunnen uitkienen?

Ik ga deze keer ook ovulatietesten gebruiken. Wat is het beste, 1x sochtends en 1x savonds doen?
Wij wilden het liefst tussen de 1.5 en 2 jaar er tussen.. nu wordt het precies 1.5 jaar omdat het opeens zo snel raak was
Het wordt denk ik hoe dan ook pittig, maar het is ook zo leuk en bijzonder! Hoe verliefd je op zo'n minimensje kan zijn :flirting:
maria89 schreef:
21-10-2020 09:12
Hier beetje hetzelfde als Vlavi , beetje naar de achtergrond gezakt. Besloten om het deze ronde maar een beetje te laten varen en te kijken wanneer we zin hebben. Ik weet natuurlijk dondersgoed wanneer m'n ovulatie ongeveer is, dus rond die dagen zal ik er wel mee bezig zijn. Voor nu relaxt en soms zelfs vergeet ik dat we "ermee bezig zijn" - heel chill, maar wel even afwachten hoe dat zich ontwikkelt in de loop van komende weken (ovulatie-wachtbank-naderende NOD) :lol:
Merk dat dit voortkomt uit het gevoel dat ik me eigenlijk echt niet meer zo wil opwinden tijdens het wachtbankje voor (tot nu toe) niks. Werd er echt moe van dat je alles zo registreert terwijl het uiteindelijk toch niks is. Ik blijf erbij dat je het wel voelt als het zo is.
Ben zooooo benieuwd naar volgende week, ik hoop zo ontzettend dat het bij iedereen snel raak is en goed zit.
Welcome back Maria! Had helemaal over je heen gelezen :$. Fijn dat het lukt om het ieeetsje los te laten. Dat dat voor ovulatie lukt is al wel een goed teken denk ik. Ik vond wachten op een ei tergend lang duren (16 dagen!!!) dus prefereer denk ik de wachtbank. Maar goed; ook dat is ruk he? Het opwinden enzo. Het neemt je soort van over terwijl het niet leuk fantaseren is. Meer piekeren.
Haha, als ik jullie verhalen lees over andere baby's en kinderen vasthouden moet ik gelijk denken aan dat stukje van Jochem Meijer :rolling:

Toen lachte ik me kapot erom en nu denk ik alleen maar, shit het is echt zo die klapperende eierstokken. :-P

Helaas nog steeds geen menstruatie. Voel van alles daar beneden, maar snap er niks van... zeer frustrerend. Omdat ik nu dus ook weet dat mijn cyclus niet regelmatig zal zijn de komende tijd heb ik het ook rigoureus aangepakt que testen en komt deze vandaag binnen.

https://www.amazon.nl/gp/product/B00DOJ ... UTF8&psc=1
larv-2 schreef:
22-10-2020 10:00
Wij wilden het liefst tussen de 1.5 en 2 jaar er tussen.. nu wordt het precies 1.5 jaar omdat het opeens zo snel raak was
Het wordt denk ik hoe dan ook pittig, maar het is ook zo leuk en bijzonder! Hoe verliefd je op zo'n minimensje kan zijn :flirting:
Hier kan ik me écht op verheugen :love:.
Vlavi schreef:
22-10-2020 09:55
@Kokoro: wat toevallig :-D Echt de eierstokken inderdaad.. pffff. Ik wil echt fysiek een kindje vasthouden, het voelen van zo'n hummeltje en het brabbelen inderdaad, echt heerlijk.

2 kleintjes lijkt me inderdaad best zwaar. Hoe veel tijd zouden jullie er idealiter tussen laten als je het helemaal precies zou kunnen uitkienen?

Ik ga deze keer ook ovulatietesten gebruiken. Wat is het beste, 1x sochtends en 1x savonds doen?
Poeh, ik heb nog amper aan een 2e gedacht to be honest. Ik wil er wel graag 2 ooit, maar hoe dat in de praktijk wordt? Geen idee. Ik denk max 2 jaar ertussen als het ons gegund is.

Heb je enig idee al van wanneer je eisprong is? Ik zou zo'n 5 dagen vóór je verwachte eisprong beginnen met 1x/dag rond 18u-19u. Als je hem ziet oplopen of als je vruchtbaar cervixslijm ziet verschijnen, kun je naar 2x per dag gaan, rond 12u en 19u zou ik dan adviseren i.v.m. opkomst van de piek (meestal rond 10u-11u 's ochtends). Als je testen met streepjes gebruikt, kun je ook kijken of je een langzame oploop hebt zoals ik en vanaf daar 2x per dag testen (zie post met afbeelding paar dagen geleden).
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 10:08
0.08% gewijzigd
Roossie1990 schreef:
22-10-2020 10:01
Haha, als ik jullie verhalen lees over andere baby's en kinderen vasthouden moet ik gelijk denken aan dat stukje van Jochem Meijer :rolling:

Toen lachte ik me kapot erom en nu denk ik alleen maar, shit het is echt zo die klapperende eierstokken. :-P

Helaas nog steeds geen menstruatie. Voel van alles daar beneden, maar snap er niks van... zeer frustrerend. Omdat ik nu dus ook weet dat mijn cyclus niet regelmatig zal zijn de komende tijd heb ik het ook rigoureus aangepakt que testen en komt deze vandaag binnen.

https://www.amazon.nl/gp/product/B00DOJ ... UTF8&psc=1
Ahh Roossie :hug:, wat naar die onzekerheid. Kan me voorstellen dat je het frustrerend vindt. Die kit ziet er supermooi uit. Begrijp ik goed dat je foto's maakt van je testen en die upload in een app? Mooi hoor! Ik verzamel ze nu om naast elkaar te leggen en gooi ze na eisprong weg :D. Wel handig dat er een dop zit op de actiontesten. Al die ondergepieste stickies :rofl:.

Ik hoop trouwens wel dat ik jullie niet allemaal meer control-freakerig maak met mijn controledwang en testdrang o_o.
Jaaa haha dat stukje van Jochem Meijer inderdaad :mrgreen: En dan te bedenken dat ik echt nooit kinderen wilde tot een jaar geleden. Heel bijzonder hoe dat werkt.

@Kokoro: dank, ga ik doen! Ik weet wanneer mijn eisprong ongeveer komt dus dan kan ik over 2 dagen beginnen met testen. Ik vind het wel handig om enige controle te hebben, dat geeft me rust. Maar verder, alles wat te technisch voor me wordt laat ik nog even buiten beschouwing. Ik denk dat we geluk met jou en jouw kennis hebben, hartstikke fijn toch!
Haha echt Vlavi? Ik weet het dus al járen. Schreef vanaf 2012 mee in het topic "Wachten wachten wachten" omdat het nog zo lang ging duren. Hoe kwam voor jullie het omslagpunt? Hoe heb je dat ervaren?

Ik moet trouwens iets bekennen :$. Ik heb het 1e babyding gekocht voor ons eigen toekomstige kind. Namelijk deze: https://www.bol.com/nl/p/baby-s-only-wi ... oductTitle

Ik heb deze doek in 2015 ooit gezien op de kinderafdeling tijdens stage. Moeder was er lyrisch over. Vervolgens meermaals als kraamcadeau gegeven aan goede vrienden en ook aan schoonzus in 2016. Die zeiden allemaal dat het zó handig was. Schoonzus heeft nu zelfs een 2e gekocht voor baby 2 omdat ze hem zo misten als hij in de was zat. Hij blijft dus al 4 jaar mooi, ondanks veelvuldig wassen.

Nu ook weer 2 gekocht als kraamcadeau's en ja... Toen toch maar 3 in de winkelmand. Gewoon slim toch? Gezien hij bijna uitverkocht is :rofl:?

Zit me net te bedenken trouwens; vriend heeft in 2017 al een keer een Finse babydeken gekocht! Dat was toen dat bedrijf van zijn kennis stopte met importeren ;-D.

ps: Ik post trouwens soms dingetjes dubbel in het andere topic waarin ik meeschrijf. Hoop dat niemand dat vervelend vindt.
Vlavi schreef:
22-10-2020 10:08
Ik denk dat we geluk met jou en jouw kennis hebben, hartstikke fijn toch!
Jullie zijn schatten :).
Oehhh, dat doek is leuk!!!

Ik heb stiekem ook al 2 dingen. Ik vind het leuk om dingen op te knappen, met name voor baby's (wiegen, trip trapp etc.).
Nu had ik nog 1 wieg die ik echt super mooi vind, dus die heb ik nu opgeknapt en staat rustig op zolder te wachten :).
Tevens nog een tripp trapp staan. Die moet nog opgeknapt worden maar die is wel voor onszelf bedoeld :).

Ik ben van nature al een control freak hoor Kokoro, dus je maakt het niet erger, je bevestigt voor mijn alleen maar dat het niet erg is, aangezien vrienden mij soms wel wat extreem vinden :).

Dat vind ik trouwens ook zo fijn aan deze groep, heb het gevoel dat ik me nergens voor hoef te schamen en alles openlijk kan bespreken. Dat is wel heel prettig :)
Kokoro schreef:
22-10-2020 10:07
Ahh Roossie :hug:, wat naar die onzekerheid. Kan me voorstellen dat je het frustrerend vindt. Die kit ziet er supermooi uit. Begrijp ik goed dat je foto's maakt van je testen en die upload in een app? Mooi hoor! Ik verzamel ze nu om naast elkaar te leggen en gooi ze na eisprong weg :D. Wel handig dat er een dop zit op de actiontesten. Al die ondergepieste stickies :rofl:.

Ik hoop trouwens wel dat ik jullie niet allemaal meer control-freakerig maak met mijn controledwang en testdrang o_o.
Over de vraag van de app, dat klopt inderdaad. De app is wel in het Engels en heet Premom.
Zodra je dus de uitslag hebt maak je een foto en upload die in de app en dan kan het stikje weer weg :).
De app berekent dan aan de hand van de dikte van het streepje wanneer je eisprong is.
Thanks Maria!
En fijn dat je het allemaal wat meer kan loslaten. Jullie waren ook gaan tennissen, toch? Of heb ik nu iets helemaal door elkaar gehaald. Kan dat nog doorgaan?

Mooie doek, Kokoro! Snap dat je hem gekocht hebt nu hij nog op voorraad is. Zelf heb ik echt nog niks gekocht, ook niet toen ik zwanger was.

Enige wat ik had gedaan was checken wanneer je kinderopvang en kraamverzorging moet regelen, want dat moet dus echt rete snel! Al bij 2/3 maanden, raden ze hier aan. Dus ik ging alvast kijken welke kinderopvang of gastouder ik leuk vond.
1 kinderopvang had een gunstige locatie maar die leek me niks. Kinderen vanaf 2 jaar krijgen 1 x per week yogales. En die kinderopvang zat bij een verzorgingstehuis en de kids gaan dan elke week op bezoek bij de bejaarden. Dat soort dingen hoeven voor mij niet, hoor. Ik zag ook een gastouder op een minder gunstige locatie, die had een gitaar en gaat met ze zingen en knutselen, en ze had konijnen en een hond. Dat lijkt me veel leuker voor mijn kind.
Weer een andere was echt een internationaal bedrijf, en daar krijgen ze 1 x per week engels. Engelse les vond ik op zich niet verkeerd. Maar die leek me weer zo grootschalig.
Het liefst heb ik iets kleinschaligs/huiselijks met een tuin en dieren, zingen, knutselen, maar ook gewoon als het regent een filmpje kijken op de bank of een spelletje doen. Gewoon kind kunnen zijn, dus. Hoe denken jullie over dit soort dingen?

Wat leuk dat je spullen opknapt, Roossie! Ik hou ervan als mensen originele hobbies hebben.

Vandaag belde iemand van de vk. Ze vroeg oa hoe het met me ging, maar ik denk dat ze in de eerste plaats belde om te vragen of ze mochten doorgeven/noteren dat ik een miskraam had gekregen en positief was getest voor corona. Die combinatie dus. Dat mocht wel, natuurlijk, snap dat ze het interessant vinden. Zelf denk ik niet dat er een verband is maar het is een nieuw virus dus ze willen alles onderzoeken. (Ik denk dat ze in de eerste plaats daarvoor belde omdat het onder werktijd was en ik dat niet bijzonder invoelend vind.)
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Haha echt Vlavi? Ik weet het dus al járen. Schreef vanaf 2012 mee in het topic "Wachten wachten wachten" omdat het nog zo lang ging duren. Hoe kwam voor jullie het omslagpunt? Hoe heb je dat ervaren?
Ik heb nooit echt een omslagpunt ervaren. Ik weet altijd al dat ik kinderen wil, en altijd geroepen dat ik jong moeder wilde worden. Dat is niet helemaal gelukt, maar een goeie partner is ook wel belangrijk ;) ik heb trouwens geen klapperende eierstokken a la de persiflage van jochem meijer, het is meer iets waarvan ik denk dat het je leven compleet maakt, of dat misschien niet per se, maar in elk geval meer betekenis geeft. Vooral nu met corona en ik de hele zomer geen festival heb gezien, denk ik soms:"Wat een saai leven als je geen kinderen hebt."Maar zoals ik al eerder schreef; als het niet lukt zal ik ook wel gelukkig kunnen zijn (mits corona verdwijnt :'))
Vlavi schreef:
21-10-2020 19:46
IK WIL EEN BABY!!!!!! :heart:

Technisch gezien is het al een dreumes geloof ik, maar wat was het heerlijk!!! Lekker op schoot zitten en knuffelen, samen boekje lezen, liedjes zingen, echt... :jump: :hello: Volgens mij is dit ook wel echt een heel makkelijk, vrolijk en tevreden kind, dus ik heb een heel rooskleurig beeld nu. Ondanks dat ik echt wel van mijn vriendin hoor dat het pittig is (ze werkt en is alweer behoorlijk zwanger), en ik met mijn gezonde verstand ook echt wel weet dat er een boel bij komt kijken. Zucht... hormonen...
Ik vind dreumesen vaak nog schattiger dan kleine baby's! Heb je toch wat meer interactie mee, zullen we maar zeggen.

Iemand vroeg nog hoeveel jaar je er idealiter tussen wilde. Idealiter een jaar of 4, zodat je ze 1 seconde alleen kan laten zonder dat er eentje sterft. Maar ik wil misschien wel een groot gezin, en dan is dat niet zo handig ivm mijn eigen leeftijd. Ik wil niet dat de klasgenoten van mijn jongste kind denken dat zijn oma hem komt ophalen. En ook wel leuk als ze met elkaar kunnen spelen. Dus als het ons gegeven is zou ik misschien vier kinderen vrij snel achter elkaar willen (1,5/2 jaar ertussen).
Vier kinderen, wat leuk zo'n groot gezin!

Ik zou zelf 2 willen met 2 jaar ertussen ofzo.
Of 1, als ik vind dat het wel genoeg is straks....

Kokoro; Ik vind al je info alleen maar fijn. No worries! En 1 doek kopen is best acceptabel haha!

Ik overweeg te stoppen met werken, dus dan hoeft er geen kinderopvang geregeld te worden... Dat scheelt wel wat stress als ik de keuzes zo lees...
Piccobellobv schreef:
22-10-2020 23:16
Ik overweeg te stoppen met werken, dus dan hoeft er geen kinderopvang geregeld te worden... Dat scheelt wel wat stress als ik de keuzes zo lees...
Ohhh wat een luxe! Ik zal toch moeten blijven werken voor de kost ;-D. Ik werk nu 4 dagen omdat mijn functie niet voor 5 betaalt krijgt. Al wordt die 5e dag wel soort van verwacht. Heeft best wat voeten in de aarde gehad om te zeggen "no pay, no working day" :D. Met het werk wat ik nu doe zou ik het liefst zo min mogelijk werken :facepalm:, maar ik weet dat als ik volhoud, ik uiteindelijk kom waar ik heen wil. En dat werk kan niet stuk voor mij :heart:.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat iedereen hier voor werk doet :). In het andere topic gaf dat nog een leuke extra dimensie. Krijg toch een beetje het gevoel dat ik jullie ken.
Roossie1990 schreef:
22-10-2020 10:46
Ik heb stiekem ook al 2 dingen. Ik vind het leuk om dingen op te knappen, met name voor baby's (wiegen, trip trapp etc.).
Nu had ik nog 1 wieg die ik echt super mooi vind, dus die heb ik nu opgeknapt en staat rustig op zolder te wachten :).
Tevens nog een tripp trapp staan. Die moet nog opgeknapt worden maar die is wel voor onszelf bedoeld :).

Dat vind ik trouwens ook zo fijn aan deze groep, heb het gevoel dat ik me nergens voor hoef te schamen en alles openlijk kan bespreken. Dat is wel heel prettig :)
Oh heel gaaf, zo'n wiegje zelf opknappen :flirting:. Die Tripptrapp is alleen maar slim, die krengen zijn duur! Ik ervaar het trouwens ook zo, dat ik me hier niet hoef te schamen, ondanks dat ik wéét dat ik vrij neurotisch ben t.o.v. velen :facepalm: :proud:.
Aviendha schreef:
22-10-2020 21:54
Enige wat ik had gedaan was checken wanneer je kinderopvang en kraamverzorging moet regelen, want dat moet dus echt rete snel! Al bij 2/3 maanden, raden ze hier aan. Dus ik ging alvast kijken welke kinderopvang of gastouder ik leuk vond.
Hoe denken jullie over dit soort dingen?

Vandaag belde iemand van de vk. Ze vroeg oa hoe het met me ging,
Ik sta er hetzelfde in als jij Aviendha. Ik zou ook het liefst voor de fijnere ervaring gaan. En met al die snotneuzen die ze daar sowieso al krijgen, hoef ik mijn kind niet perse in een bejaardentehuis. Krijg je dr nog Noro bij ook o_o. Nee geintje, het trekt me gewoon niet zo. Idd het liefst een fijne gastouder met veel persoonlijke aandacht voor ontwikkeling.

Jammer dat je zo'n gevoel van dat telefoontje kreeg zeg. Het is vrij normaal om even ter controle na te bellen onder werktijd. Ik denk dat ze dat sowieso wel hadden gedaan als het een beetje emphatische mensen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven