Relatie saai tijdens Corona

26-10-2020 20:57 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

Herkent iemand dit?
Ik ben nu ruim een jaar samen met mijn vriend. In het begin deden we vaak en veel leuke dingen. Nu tijdens Corona is er weinig te doen, dus vind ik alles soms wat saai.
Hij heeft een zieke ouder, dus ons sociale kringetje is live behoorlijk klein.
We zien elkaar meestal met z’n tweeën.
Normaal zouden we naar de kroeg, uit eten, bios, sauna, concert, theater, noem maar op.

Nu veelal thuis. Tv, spelletje, bankhangen.
Best saai.
Hij houdt niet in het bijzonder van de natuur. Dus het bos in of fietsen doen we soms wel omdat ik het fijn vind, maar is geen leuke activiteit om samen naar uit te kijken.

Ik merk dat ik daardoor soms twijfel aan onze relatie. Je zou het toch niet saai hoeven vinden?
Hoe ervaren jullie dit?
Hoe oud zijn jullie?
Is je relatie saai of je sociale leven?
In de dertig
Wat jammer dat het nu saaier is. Vindt je vriend dat ook of heeft hij vooral veel aan zijn hoofd?

Hier maken we het altijd wel gezellig samen, maar ook dat gaat niet altijd vanzelf. Soms doen we ook gewoon lekker ons eigen ding zonder elkaar (bakken, muziek maken, lezen, naar een vriend). Dan is het daarna weer extra lekker om samen een wijntje te doen en een spelletje, of netflixen of gewoon lekker seksen :mrgreen:
Maarja, wij vinden samen het huis poetsen bijvoorbeeld ook gezellig. Als je maar geen last van elkaar krijgt. Dus ook regelmatig iets voor jezelf doen helpt wel vind ik.

Oh en trouwens hele domme dingen vinden wij ook leuk. Elkaar schilderen, kookbattle, hut bouwen in de woonkamer etc. Misschien een beetje kinderachtig maar het geeft wel weer nieuwe energie.
anoniem_653512462fca1 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 21:03
13.95% gewijzigd
Wat ga je doen mocht je vriend ziek worden en je samen aan huis gekluisterd zit?
Even een inhoudelijke reactie. Ten eerste is Indiana Jones een sprookjesfiguur en daar bestaat er niet eentje van.
Ten tweede zit jij blijkbaar te wachten tot je vriend met iets spannends en leuks voor de dag komt en dat terwijl je dat zelf ook zou kunnen verzinnen, je vriend bestaat niet bij de gratie van jou entertainen.
Give the man a break, ook hij verveelt zich te pletter en heeft een dergelijke situatie nooit meegemaakt, dus ook voor hem is het allemaal nieuw, net zoals voor jou.

Oplossing/ Ga er samen eens voor zitten en hanteer wat creativiteit, want er is best nog wel wat te doen, ook al maakt het geen pestherrie en doen jullie het met z'n tweetjes.

Verder vind ik het nogal van innerlijke leegte getuigen dat je de relatie betwijfeld omdat hij je geen spannend leven biedt tijdens deze coronacrisis.
Lillybit schreef:
26-10-2020 20:59
Is je relatie saai of je sociale leven?
Mijn sociale leven niet, ik heb gelukkig vriendinnen en familie om mee af te spreken. Wel beperken we de contacten tot een minimum ivm Corona.
Denk ongeveer twee afspraken per week. Zo’n zes verschillende mensen.
Met anderen vooral via app/FaceTime.

Relatie dus wel wat saai. Met vriendinnen klets ik zo eindeloos een avond weg. Met vriend niet.
Vriendinnen ken ik ook allemaal al erg lang.
Vriend ruim een jaar, dus nog niet niet súper lang. Misschien dat er daarom ruimte voor twijfel is..? Zo van ‘is dit normaal?’
Geen tips maar ik zit een beetje met hetzelfde probleem, maar dan in de datefase:
2 maanden geleden iemand leren kennen, gelukkig houden we van wandelen dus de eerste keren gaan wandelen, maar dat kan je ook niet altijd doen.
We zijn dus ook wat beperkt tot een film kijken, een spelletje spelen en samen koken. Terwijl we allebei mensen zijn die anders veel buitenshuis zijn.
En daardoor twijfel ik nu ook, ligt het aan de persoon of aan de omstandigheden dat het zo beperkt aanvoelt?
Gelukkig is hij zelf heel leuk, en vinden we het ook nog leuk om uren in bed te besteden. Maar ik zou zo graag samen naar de cinema of een concert gaan.

We gaan volgende week wel naar een museum, is dat een optie voor jullie? (Als de musea open zijn in Nederland?)
Dank voor de reactie al.
Er is trouwens geen schuldvraag hoor! En ik verwacht zeker niet dat hij mij entertaint. Dat schrijf ik volgens mij ook nergens.
Ik weet ook dat er heus wel wat te verzinnen is, maar ik vind het gewoon saaier dan anders.
Hoopte op wat herkenning, evt opbeurende woorden en niet een beschuldiging van innerlijke leegte, haha!
Corona maakt of kraakt
Veritas vos liberabit
Ik herken het zelf niet maar ik kan het me goed voorstellen. Geen tips helaas
Veritas vos liberabit
awilde schreef:
26-10-2020 21:05
Geen tips maar ik zit een beetje met hetzelfde probleem, maar dan in de datefase:
2 maanden geleden iemand leren kennen, gelukkig houden we van wandelen dus de eerste keren gaan wandelen, maar dat kan je ook niet altijd doen.
We zijn dus ook wat beperkt tot een film kijken, een spelletje spelen en samen koken. Terwijl we allebei mensen zijn die anders veel buitenshuis zijn.
En daardoor twijfel ik nu ook, ligt het aan de persoon of aan de omstandigheden dat het zo beperkt aanvoelt?
Gelukkig is hij zelf heel leuk, en vinden we het ook nog leuk om uren in bed te besteden. Maar ik zou zo graag samen naar de cinema of een concert gaan.

We gaan volgende week wel naar een museum, is dat een optie voor jullie? (Als de musea open zijn in Nederland?)
Nou, dit bedoel ik dus, dank je.
Het is gewoon allemaal anders dan anders nu en daar baal ik wat van.
Wij lossen het op, door veel apart te doen. We werken beiden thuis (ik deels kantoor) bij op zolder, ik beneden.
Soms lunchen we samen.
Na het avondeten ga ik sporten, en hij is met een project bezig.
In het weekend is hij vaak weg, ik sport en klungel aan. Maar eind van de middag treffen we elkaar op de bank. Net zoals minstens 1 avond doordeweek, dan sport ik wat vroeger.
We kijken een film of (nog vaker) zetten muziek aan en kletsen over werk, etc
Nou ik vind het leven wel een tikkie saai maar dat link ik nou niet echt aan mijn vriend. Ik voel mij gewoon op mijn gemak en doe mijn ding. We koken lekker en kletsen wat, hij zit as we speak muziek te maken (met koptelefoon) en ik zit te buizen en te forummen. Niet spannend, maar ik voel mij er prima bij. De vraag is, is het saai door corona of is het gewoon saai met je vriend (als alle afleidende toeters en bellen er niet zijn, even plat gezegd).
Het is gewoon ook saai nu. Over het algemeen heb ik er geen problemen mee maar het vervelende is dat je nu ook niks kan plannen om naar uit te kijken.
Wij hebben ooit gewoon samen een keer een lijst gemaakt met activiteiten en die vervolgens punten gegeven. Gewoon alles opgeschreven wat we konden bedenken en een beetje gecategoriseerd en een tijdsduur en kosten erbij gezet.

Ter inspiratie pakken we die er weleens bij.
Hebben jullie ook werk of studie? Dan ben je toch al een groot deel van de week onder de pannen? En verder ja, iedereen leven is nu saaier. Zou dat niet direct op je relatie betrekken.
Wel balen dat je een vriend hebt die niet van natuur enzo houdt!
montblanc schreef:
26-10-2020 21:26
En verder ja, iedereen leven is nu saaier. Zou dat niet direct op je relatie betrekken.
En dit. Denk dat je je leven nu zonder relatie ook behoorlijk saai zou vinden, want ik lees niet een soort individuele hobby/vorm van coronaproof tijd verdrijf waar je je verder uitstekend mee vermaakt zonder je vriend.
roseaux wijzigde dit bericht op 26-10-2020 21:32
1.59% gewijzigd
Ik vind dat je best veel afspreekt met anderen dus ik snap je probleem niet zo.
Mijn vriend en ik doen af en toe videobellen met vrienden maar verder zien we ze niet. Heeft ook te maken met mijn beroep maar goed, ik ga die man juist steeds leuker en boeiender vinden. Ik zou dat toch iets vinden om over na te denken voor jou.
Ik zat zaterdag juist heel tevreden te zijn, zaterdagavond, kipspiesjes, tv en mijn man. Als je elkaar na een jaar al saai vindt..
laLoetje schreef:
26-10-2020 21:11
Het is gewoon allemaal anders dan anders nu en daar baal ik wat van.
Jij niet alleen meid. Jij niet alleen.
Ik geniet eerlijk gezegd wel van de kneuterigheid. We hebben afgelopen week tapas besteld bij ons favoriete tentje, een wijntje opgetrokken, tafel netjes gedekt en heerlijk thuis romantisch gedineerd. Vorig weekend lekker samen een nachtje in een (dichtbijgelegen) hotel geweest. Wij blijven dus gewoon wel dingen doen binnen de mogelijkheden en hebben het zeker niet saai samen.

Ik zou inderdaad ook gaan twijfelen aan de relatie, als het nu vooral saai voelt in plaats van fijn / ontspannen / gezellig samen.
Herkenbaar dus!
Dat is eigenlijk wel fijn om te lezen. Niet omdat jullie het ook af en toe saai vinden, maar die herkenning dus.

Ik realiseer dat ik het goed heb hoor! En mijn vriend is ook echt de leukste hoor! We zijn gezind, vaste baan, sociaal netwerk.
Ik ken veel mensen in de culturele sector en lees de verhalen over de horeca en andere werkplekken, dus ik wil ook absoluut niet klagen!! Maar soms is het, ook als alles in eerste instantie meezit, wel heftig, deze periode. Een anoniem forum is dan soms heel fijn. Dank jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven