Uitgerekend tweede helft van juni 2021

16-10-2020 20:25 338 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
_pluis_ wijzigde dit bericht op 18-12-2020 00:05
0.00% gewijzigd
Is jullie reukvermogen ook zo versterkt?
Ja heel erg! Majka
Niet altijd handig. Haha.

En lotus hartje moet er echt al zijn dan. Super leuk.

Jouw verhaal blijft dubbel msconsuela
Straks ben je gewoon al een maand verder. Was het geen miskraam. Heel benieuwd naar je echo.

Ik vind het ook erg lang duren. Bloed is grotendeels gestopt. Af en toe nog wat bruinig na wc gaan. (sorry voor de details)
Mijn borsten zijn ook weer enorm. Ben nog niet misselijk wel wat weeïg gevoel en andere eetlust. En blijf zooooooo moe :yawnee: al lig ik snachts ook wel eens wakker.
Hier ook reukvermogen heel sterk, verder:
- zooo moe
- grotere borsten
- s nachts weer wakker liggen/moeilijk doorslapen

meer honger maar ook soms weeïg / misselijk
Hier reukvermogen gewoon normaal😅 ofja gisteravond zat mijn vriend corner beef te eten en dat rook ik dan wel heel erg goed maar voor de rest normaal. Borsten wel pijnlijk en heel erg moe. En elke nacht wordt ik een paar keer wakker
Maar voor de rest zou ik het zelf niet eens geloven dat ik zwanger ben haha
Oh zo herkenbaar! ik word elke nacht rond 4 uur wakker en val dan niet meer in slaap :zzz:
Hoi! Gefeliciteerd dames. Ik zou ook graag willen meeschrijven.

Ik ben voor de tweede keer zwanger (5 weken) en we hebben de vitaliteitsecho 17 november gepland. Mijn uitgerekende datum is 28 juni.

We hebben een dochter van 13 maanden, met haar duurde het ongeveer 5-6 maanden voordat ik zwanger werd. Deze keer raakte ik meteen zwanger, wat ik niet verwacht had. Ik ben heel gelukkig maar vindt het ook best spannend, vooral tot de 12 weken echo.
Als de vitaliteitsecho goed is ga ik het aan mijn familie vertellen. Nu heb ik het alleenmaar met mijn beste vriendin gedeeld.

qua zwangerschapsklachten valt het bij mij nog mee, ik ben soms misselijk en ik heb wat gevoelige borsten. En ik slaap misschien iets minder goed.

pluis zou jij mij ook kunnen toevoegen in de tabel?
Majka schreef:
28-10-2020 09:19
Lotus als je op Google 7 weken echo intyp op afbeelding dan zal je voorbeelden te zien krijgen van echo's 7 weken zwanger. Dat kan je een idee geven van wat je kan verwachten.
Ik zag daarnet op de zwangerschapsapp een voorbeeld echo. Geweldig! Ik was vooral ook benieuwd naar het hartje.. Fijn dat ik dat dan -mits het goed zit natuurlijk- al kan zien en horen. :heart:
larv-2 schreef:
28-10-2020 16:51
Oh zo herkenbaar! ik word elke nacht rond 4 uur wakker en val dan niet meer in slaap :zzz:
Ik heb dat rond 05:00. O_o En ik ben ook zooooooo moe. Mijn diensten zitten er voor deze week gelukkig weer op. Ben nu echt uitgeput. En hele pijnlijke borsten waar ik dus nog slechter van slaap. Maar de komende 4 dagen ben ik lekker vrij, dus ik kan rustig aan doen en bijkomen.
_Pluis_ schreef:
28-10-2020 12:21
Ik vind het ook erg lang duren. Bloed is grotendeels gestopt. Af en toe nog wat bruinig na wc gaan. (sorry voor de details) Mijn borsten zijn ook weer enorm. Ben nog niet misselijk wel wat weeïg gevoel en andere eetlust. En blijf zooooooo moe :yawnee: al lig ik snachts ook wel eens wakker.
Gelukkig maar!
Welkom Pokara en gefeliciteerd!
Je staat erin hoor.

Lotus klinkt heftig. Werk je in de zorg?
Fijn dat je nu even wat langer vrij bent. Geniet ervan.
_Pluis_ schreef:
28-10-2020 22:10
Lotus klinkt heftig. Werk je in de zorg?
Fijn dat je nu even wat langer vrij bent. Geniet ervan.
Ja, in de jeugdzorg! Bij een opvang voor (getraumatiseerde) uithuisgeplaatste jonge kinderen. Dus dat is zowel fysiek als mentaal erg zwaar. Ik doe het met heel veel liefde. Maar ik merk dat ik er qua opvangen van agressie nu echt heel anders in sta. Voorheen maakte ik me eigenlijk helemaal geen zorgen om mijn eigen welzijn, alleen om die van de kinderen. Nu ik zwanger ben, merk ik dat ik huiveriger ben voor schoppen/stompen in m’n buik. Opzich escaleert het in mijn eigen diensten nooit zo hoor. Maar er is nu wel een jongetje dat de boel al meerdere keren kort en klein heeft geslagen en collega’s met voorwerpen te lijf is gegaan. En ze heeft geslagen etc. Vroeger maakte ik me daar dus niet zo druk om voor mezelf, maar ik merk dat ik nu nóg meer moeite doe om continu de-escalerend te werken. Dus ik werk eigenlijk nog een tandje harder dan gewoonlijk. Wat het ook (nog) vermoeiender maakt.
Lotus90 schreef:
28-10-2020 23:47
Ja, in de jeugdzorg! Bij een opvang voor (getraumatiseerde) uithuisgeplaatste jonge kinderen. Dus dat is zowel fysiek als mentaal erg zwaar. Ik doe het met heel veel liefde. Maar ik merk dat ik er qua opvangen van agressie nu echt heel anders in sta. Voorheen maakte ik me eigenlijk helemaal geen zorgen om mijn eigen welzijn, alleen om die van de kinderen. Nu ik zwanger ben, merk ik dat ik huiveriger ben voor schoppen/stompen in m’n buik. Opzich escaleert het in mijn eigen diensten nooit zo hoor. Maar er is nu wel een jongetje dat de boel al meerdere keren kort en klein heeft geslagen en collega’s met voorwerpen te lijf is gegaan. En ze heeft geslagen etc. Vroeger maakte ik me daar dus niet zo druk om voor mezelf, maar ik merk dat ik nu nóg meer moeite doe om continu de-escalerend te werken. Dus ik werk eigenlijk nog een tandje harder dan gewoonlijk. Wat het ook (nog) vermoeiender maakt.
Heftig! Ik heb zoiets ook gedaan en wij mochten echt niet meer op de groep werken dan. Eigen veiligheid boven alles.
Nu werkte iedereen vaak wel tot 10-12wk. Omdat niet iedereen het direct vertelde, maar heb ook collega's gehad die het met 5-6wk direct vertelden. Wilden geen risico lopen.

Hoe zit dat bij jou?
Majka niet extreem, maar wel een beetje. Ik moet vandaag weer voor het eerst werken (2 weken in quarantaine gezeten) op een kdv ben benieuwd naar de luier lucht haha

Pittig zo’n baan Lotus! Geniet van je vrije dagen!

Ik ben snachts Idd ook vaker wakker. Ben daardoor ook moe. Wat ik vooral kan merken is dat ik snel duizelig ben bij opstaan enz. Verder nog weinig zwangerschapsklachten. Hebben jullie al nagedacht over kraamzorg? Wij willen een particuliere kraamzorg dit keer en ze is gister al op gesprek geweest. Ze zitten echt super snel vol dus als je zoiets zou willen snel aan de bel trekken!
Dank voor de tip Bepje. Ik zal na mijn echo eens in kraamzorg gaan verdiepen. Hoe vind je een particuliere? Ik heb echt geen idee waar ik op moet letten. Heb vorige keer bij de vk gevraagd of ze er een konden aanraden, en ik ben dan wel zo iemand die daar dan naar luistert. Als ik op websites kijk enzo vind ik ze allemaal wel prima overkomen haha.

Inschrijven bij een kdv zal ook snel moeten gebeuren denk ik... ik heb wel een goede op het oog, maar weet bijvoorbeeld nog niet hoeveel vrij ik extra kan regelen na de bevalling dus wanneer hij dan precies op het kdv begint kan ik nu nog niet aangeven. Maar misschien hoeft dat ook niet.

Ik ben ook snel duizelig trouwens. En wat leuk dat je op een kdv werkt, maar lijkt me ook pittig als je zwanger bent... die luier geuren inderdaad, pfff, ik ga echt bijna over mijn nek als mijn kinderen naar de wc geweest zijn.
Klinkt pittig Lotus! Fijn dat je nu een paar dagen vrij bent, lekker uitrusten!

Mijn reuk is inderdaad ook een stuk sterker! En heel bizar, maar ik - dé koffieleut - moet echt even niet denken aan een kop koffie! Dat had ik nooit verwacht...

Ik slaap gelukkig wel goed, moet alleen vaak uit bed om te plassen. Deze week ook al middagdutjes gedaan 😳 ik zat echt te knikkebollen aan mn bureau, toch een uitkomst dat thuiswerken!

Goed idee om alvast naar kraamzorg en kdv te gaan kijken, zet ik op mn lijstje voor na de echo.
Heb ik ook carov1988! Ik kan normaal echt niet zonder koffie maar nu moet ik er ook even niet aan denken... heel jammer!
_Pluis_ schreef:
29-10-2020 00:02
Heftig! Ik heb zoiets ook gedaan en wij mochten echt niet meer op de groep werken dan. Eigen veiligheid boven alles.
Nu werkte iedereen vaak wel tot 10-12wk. Omdat niet iedereen het direct vertelde, maar heb ook collega's gehad die het met 5-6wk direct vertelden. Wilden geen risico lopen.

Hoe zit dat bij jou?
Zelf wil ik het liefst niet (tijdelijk) stoppen met dit werk. Ik werk gelukkig niet in een setting waar je geluk hebt als je een dag níet bent bespuugd, gebeten, geslagen, etc. Wel hebben we er kinderen tussen zitten wiens problematiek zodanig heftig is, dat ze bij ons worden aangemeld om vanuit hier te wachten op een behandelplek. Aangezien daar zijn de wachtlijsten heel lang zijn.

Dus bij ons zitten er zeker wel kinderen bij met ernstige emotie-regulatie problematiek/hechtingsstoornissen/gedragsproblemen/GGZ problematiek etc en dus bijbehorende incidenten, maar bij mij is het tot nu toe nog nooit zo uit de hand gelopen dat ik zelf fysiek ben aangevallen. Ik kan het voorkomen (of als het echt nodig is afweren). Zodra ik inschat dat dat niet meer mogelijk is, ga ik aan de bel trekken bij mijn leidinggevende. De “dreiging” is er overigens wel bijna continu, omdat ik weet dat sommige kinderen in hun boosheid wel geweld gebruiken tegen spullen, het pand, bepaalde collega’s en helaas ook de andere kinderen.

In mijn geval is het iig niet zo dat ik niet meer “mag” werken als ik zwanger ben. Wel wil ik dus zsm met mijn leidinggevende bespreken hoe ik mijn veiligheid (die van de baby) zoveel mogelijk kan waarborgen. Want we hebben bijna altijd wel kinderen die zeer regelmatig escaleren en dan lang niet altijd meer begeleidbaar zijn.

Dus ik denk dat ik steeds moet blijven kijken naar de groepssamenstelling en de individuele kinderen. Als er een kind wordt aangemeld bij wie ik agressie niet kan voorkomen en ook niet veilig kan afweren, ga ik me natuurlijk wel terug trekken. Mijn werkgever en leidinggevende zullen daarin met me mee denken verwacht ik. Dus ik kijk het even aan.
Dames ik heb een vraagje mag je tijdens zwangerschap zwarte peper eten.
In de zwangerhapp kun je alles invoeren, die is heel handig! (Van het voedingscentrum)

Je mag gewoon peper eten.
larv-2 schreef:
29-10-2020 16:46
In de zwangerhapp kun je alles invoeren, die is heel handig! (Van het voedingscentrum)

Je mag gewoon peper eten.
Thanks! Ik heb het net geïnstalleerd, het is idd erg handig :D
Lotus Pittig hoor en herkenbaar, heb dat werk ook een tijd gedaan en het is echt wel intensief, je moet altijd aan staan! red je dat een beetje nu? kan me ook voorstellen dat je best heel erg moe bent.

Larv Super app! ik heb m net geïnstalleerd!

En hier ook een mega koffie liefhebber, maar t gaat er echt niet in!
Iemand nog tips voor lekkere caffeine vrije thee? Ik heb net de Pukka motherkind pregnancy thee besteld, ben heel benieuwd...
Pfff ik ben ook zo vreselijk moe de hele tijd. Een hele werkdag houd ik bijna niet vol.

Ik ga altijd naar een theewinkel, misschien is dat leuk om een x te doen consuela. Daar hebben ze vast veel thee zonder cafeïne.
Ooh herkenbaar. Hier is sinds gisteren de vermoeidheid ook toegeslagen. Ik knap juist in de loop van de middag een beetje op en wordt wat wakkerder. Daarvoor kan ik de hele dag wel slapen.

En ook hier een enorme kloffieleut. Ik drink nog wel koffie maar vaak maar 1 bakje. Rest smaakt mij niet meer.

Lotus zware baan hoor. Respect
Ik werk in de gehandicaptenzorg en vond het in de vorige zwangerschap best zwaar. We hebben niet veel escalties enzo, maar veel verzorging.

Ik merk nu ook dat de vermoeidheid aan het toenemen is, en kijk uit naar mijn vrije weekend
Gefeliciteerd allen met jullie zwangerschap!

Ik zou graag willen meeschrijven! Ik ben zwanger van mijn eerste kindje, ik ben op 21 juni uitgerekend. Op 5 november heb ik mijn eerste echo.

Qua zwangerschapsklachten ben ik vooral heel moe, ik kan echt de hele dag slapen. Verder heb ik tot nu toe (gelukkig) nergens last van.

Pluis, zou je mij willen toevoegen aan het schema? Dank je wel hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven