Uitgerekend 15 mei-15 juni 2021

20-09-2020 10:04 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Een groepje voor (nu nog pril) zwangere vrouwen die zijn uitgerekend tussen 15 mei en 15 juni 2021.
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUDGeslachtVolgende afspraak/echoBijzonderheden
Miriammm30/321e29 mei??
Mijn poging tot een tabel is nog niet zo goed gelukt zie ik. Als iemand hem netjes kan maken: graag!

Inlog: UDmeijuni2021
Wachtwoord: Meijuni2021
anoniem_400875 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 10:04
Reden: Origineel bericht
0.00% gewijzigd
Wat goed dat je al zolang mee doet. Ik durfde pas na de goede echo te bellen. Ik dacht zal je weer zien dat ik een missed abortion heb, moet ik weer afbellen. Nu is het iig zo ver. De flessen heb ik in huis.
Wij hadden eerst ook weer 2 dagen kantoor maar nu is alles weer terug gedraaid en zit ik alle dagen thuis. Wel online vergaderen en bel bewust collega's op maar is niet hetzelfde. Anderzijds idd wel fijn met de vermoeidheid en het kokhalzen wat ik soms zomaar uit het niets heb. Dat is niet heel chill op werk :lol:
Tien weken echo gehad aangezien de bevalling medisch wordt en alles was gelukkig. Helemaal goed. Even een traan weggepinkt want in maart was er een miskraam.
Wat ontzettend fijn Westerpaviljoen!
Welkom Boterham!

En deels herkenbaar verhaal. Hier ook een erfelijke afwijking, maar dan bij mij. Ik heb een chromosomale translocatie. Daardoor ook indicatie voor IVF/PGD, maar ook wij hebben besloten het eerst zelf te proberen. Bij ons zijn de gevolgen ook wel veel minder vergaand, als in dat met dragerschap prima te leven is. Wij hadden gister de intake in het ziekenhuis voor NIPT/vlokkentest.

Helaas voor de tweede keer te horen gekregen dat het hartje is gestopt na de eerste goede echo. Mega verdrietig weer.
Ik neem dus afscheid van jullie. Wens jullie allemaal een goede zwangerschap en gezonde kindjes toe!
Ach jeetje Sophie, ik ben er stil van. Heel veel sterkte :rose:
Veel sterkte Sophie! Ik ben er ook stil van! K Vind het zelfs beetje schrikbarend hoeveel miskramen er zijn in deze groep! Verschrikkelijk!
Jeetje Sophie, wat ontzettend naar. Sterkte :hug:

Ik schrik er ook een beetje van hoe vaak het misgaat inderdaad. Verdrietig dat zoveel stellen dit moeten meemaken, soms zelfs meerdere keren. Ik vind het nu toch weer extra spannend tot de volgende echo. Hopelijk gaan die 2 weken een beetje snel voorbij.
Wat moeilijk, Sophie! Voor de 2e keer al.... zo oneerlijk. Het zal de volgende keer ook lastig zijn om nog vertrouwen te hebben. Veel sterkte en ik hoop dat je dit niet nog een keer hoeft mee te maken :hug:

Het is inderdaad wel een schrikbarend aantal zwangerschappen die misgaan in deze groep. Heftig..
Sterkte Sophie. Dit is verschrikkelijk.
Welkom Boterham, en fijn van het goede nieuws Westerpalviljoen!

Sophie Wat ontzettend naar... En wat lijkt dat laat, zo pas na de tweede echo erachter komen... Heel veel sterkte jullie allebei.

Wat de rest schrijft heb ik ook: nu pas een besef hoeveel mensen het echt om gaat, die een miskraam mee moeten maken.

Wij hebben volgende week pas de intake, dus ben nog helemaal niet zo van de echo's. Ben wel heel erg misselijk maar vandaag gaat het (na medicatie) eindelijk beter.
Sterkte Sophie. Ik hoop dat je vlug een plakker mag hebben. Neem je tijd om het te verwerken en goed voor jezelf te zorgen.

Wester: fijn een goede echo!

Curly, wat een luxe om naast een bos te wonen. Ik ben jaloers!

Moeders v moeders doe ik bewust niet aan mee. Heb vaak het medicijn moeten gebruiken en bij de vorige zwangerschap die misliep heb ik wel meegedaan. Toen duidelijk werd dat het geen vitale zwangerschap was, vond ik het heel cru dat ik voor mijn eigen toekomstige medicijn aan het plassen was. Ben wel heel dankbaar dat andere vrouwen het wel (weer) doen.

De eerste weken had ik cravings voor vis. Nu de laatste paar weken heb ik onwijs veel zin in fruit. Bergen fruit zijn er al doorheen gegaan.
Aloe_vera, fijn dat je medicatie hebt tegen de misselijkheid en het nu wat beter gaat.

Pingewingel, haha fruit is in ieder geval wel een gezonde craving. Hopelijk blijft dat zo. Soms hoor je weleens dat vrouwen alleen maar zin hebben in ongezonde dingen, dat lijkt mij best lastig haha.
Lief meiden! Dank jullie wel.

Niet vergeten dat ik sowieso een verhoogde kans heb hé... heb vertrouwen in jullie lijf en zwangerschap!
Mijn man heeft corona, dus ik moet 10 dagen thuisblijven. Zou morgen bloed prikken voor de verloskundige, dat kan voorlopig niet. Ik ga ze wel even bellen vanmiddag, of de 11e wel gewoon kan blijven staan zolang ik geen klachten heb. Dat is wel over meer dan 10 dagen, maar bloed prikken moet er ook nog voor. Wat een gedoe, hopelijk krijg ik het niet.
Curlynan, ja, echt een stuk beter zo. Ik was in een paar dagen helemaal mezelf niet meer, echt vreselijk. Nu op zoek naar nieuwe balans, want vrees dat ik misschien ook iets te veel gedaan had (soort vicieuze cirkel met misselijkheid daarna).
Wat balen dat je man corona heeft! Heel lastig dat jouw afspraken danook meteen in het geding komen. Kunnen jullie 'afstand van elkaar houden' of wonen jullie heel erg klein?

Sophie Blijft desondanks erg naar voor je... Heel veel sterkte voor jou en je partner!

Voeding: Kennen jullie de app Zwangerhap? Is echt een tip! Staat alles in wat je wel/niet mag eten, maar ik gebruik hem vooral omdat hij waarschuwingen geeft voor voeding waar iets besmets in is aangetroffen. Bv gisteren kwam er een pushbericht over geitenkaas van een bepaald merk waar mogelijk listeria in zit. Nu moet ik daar zelf op dit moment niet aan denken, maar toch handig. Heb afgelopen weken al 3x een melding gehad (1x ook over afbakbroodjes)! Dus wilde hem jullie even tippen.
Wij wonen gelukkig in een ruime gezinswoning, dus hij gaat nu naar de logeerkamer ;-). Maarja, afgelopen dagen natuurlijk wel al risico gelopen op besmetting. Hij is sinds dinsdag ziek, toen ook getest. Maar we dachten eigenlijk ander griepje, hij is wel ziek maar niet heel erg verkouden / benauwd ofzo. Sinds gisteravond lijkt het ook iets beter te gaan, dus hopelijk blijft dat zo!

Ja die app ken ik, wel handig. Ik heb ook de app Zwangerschap+. Gaat vooral over de ontwikkeling van de baby.
Sophie wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte voor jou en je partner.

Curlynanbalen dat je man corona heeft. Ik hoop dat je geen klachten ontwikkeld en gewoon bloed mag laten prikken.

Ik heb de eerste zwangerschap mee gedaan met moeders voor moeders. Nu doe ik niet mee. Een heel goed doel, maar ik kon mij er dit keer niet toe zetten.

Ik heb zo dadelijk het intake gesprek bij de verloskundige. Dit gaat nu via beeldbellen. Goede oplossing, maar ik mis het live contact wel.
Curlynan beterschap voor je man en wat
Vervelend dat hij Corona heeft. Hopelijk niet teveel klachten? Proberen om zoveel mogelijk afstand te houden en eventueel ook apart slapen.. het is te hopen dat je geen klachten krijgt!

Aloe vera ik heb idd deze ap ook! Heel handig idd met de push up berichten

Wat jammer dat de intake via beeldbellen is! Hier gaat gelukkig alles gewoon door.. wel moesten wij een vragen lijst van te voren in vullen zodat de intake niet te lang duurt.

Pfff ik word gek van mijzelf.. blijf continue denken in mijn hoofd dat alles niet goed gaat.. dit puur omdat k bijna geen klachten heb.. k word daar zo gek van.. mss toch hormonen kwestie bij mij die mij erg onzeker maken.. k herken dit ook wel weer van de vorige zwangerschap.. maar k word zo onzeker door bijna geen kwaaltjes te hebben.. vooral ook dat het echt totaal andere zwangerschap is.. bij mijn dochter was k echt dood en dood op.. sliep k veel. K heb daar nu bijna geen last van. K lig s avonds wel optijd in bed en k slaap bijna de klok rond.. maar verder mag k gewoon niet klagen.. sorry ego post van mij kant... het duurt nog zo lang voor wij echo hebben. 18 november pas
Nellie89 schreef:
29-10-2020 10:45
Vervelend dat hij Corona heeft. Hopelijk niet teveel klachten? Proberen om zoveel mogelijk afstand te houden en eventueel ook apart slapen.. het is te hopen dat je geen klachten krijgt!

Wat jammer dat de intake via beeldbellen is! Hier gaat gelukkig alles gewoon door.. wel moesten wij een vragen lijst van te voren in vullen zodat de intake niet te lang duurt.

Pfff ik word gek van mijzelf.. blijf continue denken in mijn hoofd dat alles niet goed gaat.. dit puur omdat k bijna geen klachten heb.. k word daar zo gek van.. mss toch hormonen kwestie bij mij die mij erg onzeker maken.. k herken dit ook wel weer van de vorige zwangerschap.. maar k word zo onzeker door bijna geen kwaaltjes te hebben.. vooral ook dat het echt totaal andere zwangerschap is.. bij mijn dochter was k echt dood en dood op.. sliep k veel. K heb daar nu bijna geen last van. K lig s avonds wel optijd in bed en k slaap bijna de klok rond.. maar verder mag k gewoon niet klagen.. sorry ego post van mij kant... het duurt nog zo lang voor wij echo hebben. 18 november pas
100% snap ik jou, Nellie. Ik voel me precies zo onzeker omdat ik amper kwaaltjes heb. Ik ga op tijd naar bed maar ben zeker niet overdreven vermoeid. Ik word veel vaker maar sliep altijd al slecht door. Enige echte 'kwaal' is dat mn borsten een cup groter zijn. Soms ben ik een vlaag misselijk. Ik vreet mezelf af en toe echt op van onzekerheid en dan ben ik er van overtuigd dat 9 nov de vk zegt dat het hartje vlak na de eerste echo is gestopt. Ik knijp de hele dag in mn borsten, ga op de grond liggen om te kijken of ze nog wel pijn genoeg doen (vorige x kon ik bij start miskraam weer op mn buik liggen). Het is gewoon zo irritant allemaal....

Curlynan wat shit dat je vriend corona heeft. Mijn zwangere collega had ook corona. Het kindje heeft er niet onder te leiden gehad. Probeer je niet teveel zorgen te maken. Je hebt het niet in de hand (advies aan mezelf ook).
Oh, ik heb weer veel gemist!! Heb niet zo'n goede week achter de rug: was / ben onwijs moe. Ik denk een combinatie van de zwangerschap en korte nachten door het ingaan van de wintertijd (waar onze dochter van negen maanden niets van snapt, dus die is iedere dag tussen 4 en 5 uur 's ochtends wakker :-[ ). Het was afgelopen dagen echt een kwestie van mezelf de dag doorslepen. Afgelopen nacht eindelijk weer eens acht uur geslapen en hoewel ik nog steeds wel moe ben, voel ik me nu in ieder geval iets minder zombie. Ga proberen om nog even op een paar dingen te reageren.

What's app groepje: leuk! Had ik ook bij mijn vorige zwangerschap en we hebben nu nog steeds intensief contact. Leuk ook om te zien hoe de kindjes zich ontwikkelen en om ook in de babytijd tips en trucs uit te wisselen. Ik doe t.z.t graag mee!

Miskramen: ach wat verdrietig Peer en Sophie... Ik vind het percentage miskramen in deze groep inderdaad ook schrikbarend hoog! Bij de verloskundige kreeg ik de informatie mee dat bij een goede vitaliteitsecho (dus kloppen hartje bij ongeveer 7 weken) de kans op een miskraam nog maar 1 - 3 % is. Dus daar houd ik me dan maar aan vast, hopen dat het verder bij iedereen hier goed blijft gaan!!

Intake verloskundige: hebben wij a.s. dinsdag. Hier gewoon "live" op de praktijk en ook niet verkorte versie of zo, er staat gewoon een uur voor ingepland. Wel met mondkapje. Vind het wel fijn dat het niet via internet is. Man mag ook mee, evenals bij de termijnecho. Bij alle andere afspraken moet je als vrouw alleen komen i.v.m. corona.

Moeders voor Moeders: doe ik niet aan mee. Eigenlijk ook nog nooit van gehoord, heb net even op internet gelezen. Mooi initiatief! Meedoen lijkt me wel een gedoe, aangezien ik vier dagen per week werk (niet thuis). Ik zie mezelf nog niet iedere keer met zo'n fles rondzeulen op mijn werk ;) .
Moeders voor moeders: ik denk dat het meevalt Neliba! Ik heb me net aangemeld en de instructrice gesproken, en ze gaf aan dat je het alleen thuis hoeft op te vangen. Dus met jouw drie dagen per week zouden ze vast ook blij zijn. Iig ga ik het proberen, we zien wel waar het schip strandt! heb aangegeven dat als ik heel ziek word of er iets misgaat ik het misschien staak, en dat was geen enkel probleem zei ze. Maar goed, als ik nu nog naar werk mocht gaan, en dat ook vier dagen per week deed, zou ik het misschien ook niet meer doen.
Ooh zwembad het is net of ik mij zelf hoor🙈 ik check ook de hele dag mijn borsten.. ze zijn vaak aan de einde van de dag wat gevoelig maar niet overdreven.. ze zijn wel iets groter maar niet veel.. precies wat jij zegt.. k ga optijd naar bed maar meer dat k er gewoon klaar mee ben en geen zin meer heb om op de bank te zitten maar niet omdat k zo oververmoeid bent.. einde van de dag is mijn buik wel opgeblazen.. darmen rommelen nu ook een stuk minder sinds deze week.. wij hebben 2 goede echo’s gehad maar net wat jij zegt
K ben dan ook bang en denk het dan bijna dat ze idd gaat zeggen sorry hartje is gestopt met de volgende echo.. zo draait mijn hoofd over uren verschrikkelijk..
Nellie89 schreef:
29-10-2020 10:45

Afgelopen 2 dagen heeft hij wel heel veel geslapen en voelde hij zich echt beroerd. Vandaag lijkt het wonderbaarlijk goed te gaan vergeleken met gisteren. Wel nog moe, hoesten en met diep ademhalen wat moeite. Hopelijk blijft het zo en gaat hij zich steeds beter voelen :)

We gaan inderdaad apart slapen voor de zekerheid. We hebben ook 2 toiletten, dus die hebben we verdeeld haha. Wel heel saai zo, ook voorlopig geen knuffel of kus haha. Mijn man zei al 'nou gelukkig ben je al zwanger' :lol:.

Vervelend Nellie dat je je zo zorgen maakt. Ik hoop dat naarmate de tijd vordert en je meer goede echo's hebt dit een beetje minder wordt!
Dames alvast sorry voor deze egopost. Ik ga later op jullie reageren.

Maar we hebben net de pretecho gedaan en het was ZO leuk! :heart: Zagen echt een hoofdje, romp, twee armen en twee beentjes. En een prachtig kloppend hartje weer. Kindje lag uitgebreid te zwaaien en schoppen. Het was zo ontzettend schattig echt. :heart: :heart: :heart:
Ahh wat leuk Miriammm! Lijkt me zo bijzonder om te zien :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven