Ben ik ouderwets?

maandag 2 november 2020 om 17:06
Hallo dames,
In mijn omgeving heb ik het dit jaar nu twee keer meegemaakt. Twee dames die getrouwd zijn (1 in 2016 en 1 in 2018) en vrij vlot na hun huwelijk zijn gescheiden (beiden gescheiden in 2019). Beide dames zijn begin 30. De ene is nu net moeder geworden en de ander is nu zwanger, beiden van hun nieuwe vriend. Hun leven, hun keuze en ik zal er niks over zeggen in real life. Ik gun ze hun geluk!
Maar ik begrijp het niet zo. Ik ben al heel lang vrijgezel (en vind dat prima, geen jaloezie) en ik vind het bijzonder dat ze zo snel weer iemand vinden. Zeker na een huwelijk met iemand waarvan ze dachten hun hele leven gelukkig mee te zullen zijn, wat uiteindelijk niet zo was. Ieder hun goedrecht om te scheiden. Ik vind het ook bijzonder dat ze na een opgebroken huwelijk zo snel beslissen om een kind te maken met die nieuwe vriend. De nieuwe stelletjes kennen elkaar helemaal niet lang. Ik vraag mij dan af of ze elkaar wel goed kennen. Is dit ouderwets om te denken of denken jullie dat het vrij normaal is om zo snel na een scheiding met een ander een kind te krijgen?
Groetjes Fast
In mijn omgeving heb ik het dit jaar nu twee keer meegemaakt. Twee dames die getrouwd zijn (1 in 2016 en 1 in 2018) en vrij vlot na hun huwelijk zijn gescheiden (beiden gescheiden in 2019). Beide dames zijn begin 30. De ene is nu net moeder geworden en de ander is nu zwanger, beiden van hun nieuwe vriend. Hun leven, hun keuze en ik zal er niks over zeggen in real life. Ik gun ze hun geluk!
Maar ik begrijp het niet zo. Ik ben al heel lang vrijgezel (en vind dat prima, geen jaloezie) en ik vind het bijzonder dat ze zo snel weer iemand vinden. Zeker na een huwelijk met iemand waarvan ze dachten hun hele leven gelukkig mee te zullen zijn, wat uiteindelijk niet zo was. Ieder hun goedrecht om te scheiden. Ik vind het ook bijzonder dat ze na een opgebroken huwelijk zo snel beslissen om een kind te maken met die nieuwe vriend. De nieuwe stelletjes kennen elkaar helemaal niet lang. Ik vraag mij dan af of ze elkaar wel goed kennen. Is dit ouderwets om te denken of denken jullie dat het vrij normaal is om zo snel na een scheiding met een ander een kind te krijgen?
Groetjes Fast

dinsdag 3 november 2020 om 09:02
Ik denk dat ze het nog steeds niet wil zien. En dat snap ik ook wel, want nu zijn er kinderen in het spel.MariaDeJong schreef: ↑03-11-2020 08:55De vraag is of ze dit, zeg na twee jaar relatie wel gezien zou hebben. of beter nog: geloofd zou hebben...
dinsdag 3 november 2020 om 09:03
Grappig, dat zie ik helemaal niet in mijn omgeving. Maar veel mensen denken ook dat mijn man en ik getrouwd zijn, terwijl we dat niet zijn. Dus misschien zou ik, als je in mijn omgeving woont, jouw (voor)oordeel wel bevestigen.
Later is nu
dinsdag 3 november 2020 om 09:04
redbulletje schreef: ↑02-11-2020 18:48Ik vind het tokkiegedrag van die vrouwen. Kun je maar beter ouderwets zijn.
Van die mannen is het natuurlijk heel normaal gedrag. Ofzo
Later is nu

dinsdag 3 november 2020 om 09:04
dinsdag 3 november 2020 om 09:10
Wat eerder al gezegd is, de dag dat de scheiding is uitgesproken is niet de dag dat je voor het eerst weer eens om je heen kijkt naar andere mannen. Ze zijn waarschijnlijk mentaal al een stuk langer bij hun ex weg. En het zal niet de eerste keer zijn dat de snelle nieuwe vriend stiekem al jaren in het spel is. Dat is ook een goede aanleiding voor een scheiding en een reden waarom het snel kan gaan na de scheiding.
Het leven is niet eerlijk
dinsdag 3 november 2020 om 09:10

dinsdag 3 november 2020 om 09:12
Kan ook nog.
Dus Fast, het is leuk dat jij wil dat wij er wat van vinden maar het blijkt dus allemaal gerommel in de marge.
Ik wens je vriendinnen gewoon een top leven. En jou ook, nu ik toch bezig ben.

dinsdag 3 november 2020 om 09:37
Ik hoop echt van harte dat ze heel gelukkig worden! En ik snap ook wel dat het leven geen garanties geeft. Maar ik geloof ook dat je elkaar na een maand of zelfs 3 maanden nog niet erg goed kent. Je ben verliefd op elkaar (en ziet de ander door een roze bril), wat natuurlijk erg fijn is. Maar is verliefdheid voldoende voor een succesvolle relatie? Ik denk het niet, immers waren beiden eerder verliefd en nu toch uit elkaar. Maar misschien hebben ze nu wel beter voor ogen wat ze zoeken in een relatie en hebben ze dat nu gevonden. Als het nu zo goed voelt, dan voelt het over een half jaar waarschijnlijk ook goed. Mocht dat niet het geval zijn dan is er zonder zwangerschap makkelijker een eind aan te breien. Ik denk dat het geen kwaad kan elkaar een beetje te leren kennen voordat er een kind komt. En als het je niet echt uitmaakt of die man wel of niet een rol speelt in het leven van dat kind, zou ik vooral het voorstel doen om alleen een kind te krijgen.MariaDeJong schreef: ↑03-11-2020 09:10En dan maakt het dus niks uit of je na een maand of na 2 jaar zwanger wordt.

dinsdag 3 november 2020 om 09:55
even snel geteld, je zegt zo'n 8x IK in dit kleine stukjeFast_89 schreef: ↑03-11-2020 09:37Ik hoop echt van harte dat ze heel gelukkig worden! En ik snap ook wel dat het leven geen garanties geeft. Maar ik geloof ook dat je elkaar na een maand of zelfs 3 maanden nog niet erg goed kent. Je ben verliefd op elkaar (en ziet de ander door een roze bril), wat natuurlijk erg fijn is. Maar is verliefdheid voldoende voor een succesvolle relatie? Ik denk het niet, immers waren beiden eerder verliefd en nu toch uit elkaar. Maar misschien hebben ze nu wel beter voor ogen wat ze zoeken in een relatie en hebben ze dat nu gevonden. Als het nu zo goed voelt, dan voelt het over een half jaar waarschijnlijk ook goed. Mocht dat niet het geval zijn dan is er zonder zwangerschap makkelijker een eind aan te breien. Ik denk dat het geen kwaad kan elkaar een beetje te leren kennen voordat er een kind komt. En als het je niet echt uitmaakt of die man wel of niet een rol speelt in het leven van dat kind, zou ik vooral het voorstel doen om alleen een kind te krijgen.
en dat ik nou net het probleem, het draait niet om jou

dinsdag 3 november 2020 om 10:18
Ik heb gestemd voor anders, nogal oordelend, maar dat komt voort uit mijn eigen, wellicht niet heel breed gedragen, visie op relaties. Voor de statistieken, ik was 7 jaar samen met mijn ex voor er een kind kwam. Drie jaar later zijn we gescheiden. Mijn tweede kind, uit een heel korte relatie die misschien niet zo mag heten, is net zo leuk als het eerste.
Persoonlijk dacht ik, die kinderen kun je maar binnen hebben. En ik denk echt niet dat die van mij slechter af zijn dan wat ik zie van sommige ‘traditionele’ gezinnen.
Persoonlijk dacht ik, die kinderen kun je maar binnen hebben. En ik denk echt niet dat die van mij slechter af zijn dan wat ik zie van sommige ‘traditionele’ gezinnen.

dinsdag 3 november 2020 om 10:39
Maar haar mening gaat over hoe anderen hun leven naar eigen inzicht inrichten.
TO, kijk lekker naar jezelf en als je zelf ook in de situatie zit waar iemand een kind met je wil en jij ook, dan praten we verder. Ik krijg de indruk dat het vooral theorie is en dat je zelf helemaal niet voor die keuze hebt gestaan.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 03-11-2020 10:41
35.87% gewijzigd

dinsdag 3 november 2020 om 10:42
Nou en?rumforviva schreef: ↑03-11-2020 10:39Maar haar mening gaat over hoe anderen hun leven naar eigen inzicht inrichten.
dinsdag 3 november 2020 om 11:07
Ik denk dat mensen die uit een lange relatie komen vaak sneller een partner vinden dan iemand die lang vrijgezel is. Waarom? misschien omdat ze 'already domesticated' zijn, zoals ik iemand ooit hoorde zeggen? heeft m.i. niet zoveel te maken met wanhopig zijn, maar meer met het kiezen voor een bepaalde manier van leven en daar ook de skills voor hebben
dinsdag 3 november 2020 om 12:12
maar waarom zou je een mening hebben over hoe een ander zijn leven inricht?
daar word je alleen maar ongelukkig van. Want je hebt geen invloed, en het stoort je wel
Hoe sneller je leert loslaten, hoef fijner je leven is

dinsdag 3 november 2020 om 13:01
Ik weet niet hoe ik het goed moet uitleggen, maar alles verschuift.
Jongeren gaan steeds later het huis uit (woningnood, studeren) Mijn partner was bijna 26 toen hij uit huis ging (Hij werkte al een x aantal jaar en had gelukkig de mogelijkheid om een huis te kopen in 2018) Ik ben pas net afgestudeerd met 24 jaar oud en sta nog aan het begin van mijn werkende leven.
Wij moeten eerst nog samen genieten van het samenwonen, van elkaar, van het werkende leven. Als ik mijzelf daar 4 jaar voor geef, ben ik 28 wil ik met een kindje beginnen. Stel dat mijn partner daar later toch anders over denkt, dan heb biologisch gezien niet lang meer om een nieuwe partner te vinden en daarmee kinderen te krijgen. Als ik biologisch gezien nog tot mijn 40e had om een kindje te krijgen, had het minder haast. (en ja ik weet dat het kan, maar volgens mij is het niet optimaal).
Jongeren gaan steeds later het huis uit (woningnood, studeren) Mijn partner was bijna 26 toen hij uit huis ging (Hij werkte al een x aantal jaar en had gelukkig de mogelijkheid om een huis te kopen in 2018) Ik ben pas net afgestudeerd met 24 jaar oud en sta nog aan het begin van mijn werkende leven.
Wij moeten eerst nog samen genieten van het samenwonen, van elkaar, van het werkende leven. Als ik mijzelf daar 4 jaar voor geef, ben ik 28 wil ik met een kindje beginnen. Stel dat mijn partner daar later toch anders over denkt, dan heb biologisch gezien niet lang meer om een nieuwe partner te vinden en daarmee kinderen te krijgen. Als ik biologisch gezien nog tot mijn 40e had om een kindje te krijgen, had het minder haast. (en ja ik weet dat het kan, maar volgens mij is het niet optimaal).
Wie wat wil die moet wat.
dinsdag 3 november 2020 om 13:17
Ik beken dat ik daar wel een waardeoordeel over heb ja.rumforviva schreef: ↑03-11-2020 09:41Maar eigenlijk vind je dus dat deze vrouwen volledig voorbij zijn gegaan aan het lot van hun kinderen, en daar zit je waardeoordeel.
Hoe snel iemand een andere relatie begint boeit me niet, maar waar ik wel moeite mee heb/het gedeelte wat ik niet snap is dat de kinderen daar zo snel bij betrokken moeten worden. Waarom er zo snel weer samengewoond moet worden met kinderen van beide 'kanten' erbij, waarvan er vaak een paar (meestal van moeder) fulltime daar wonen, en kinderen van vader parttime/in het weekend.
En dan nog samen een baby moeten maken als er al kinderen van beide zijn, nee, dat snap ik niet.
Wees tevreden en ga een hele lange tijd latten ofzo, en maak geen nieuwe kinderen als je die al hebt, zorg dat de reeds 'bestaande' kinderen het zo goed mogelijk hebben na alle veranderingen. Zet die gewoon voorop. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
dinsdag 3 november 2020 om 13:19
Dit klinkt bij dan wel weer behoorlijk ouderwets.
Later is nu