Uitgerekend 15 mei-15 juni 2021

20-09-2020 10:04 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Een groepje voor (nu nog pril) zwangere vrouwen die zijn uitgerekend tussen 15 mei en 15 juni 2021.
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUDGeslachtVolgende afspraak/echoBijzonderheden
Miriammm30/321e29 mei??
Mijn poging tot een tabel is nog niet zo goed gelukt zie ik. Als iemand hem netjes kan maken: graag!

Inlog: UDmeijuni2021
Wachtwoord: Meijuni2021
anoniem_400875 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 10:04
Reden: Origineel bericht
0.00% gewijzigd
He bah Aloe_vera. Dat klinkt echt niet prettig. Heb met je te doen. Hopelijk idd in het tweede trimester minder last van de misselijkheid!

Haha Miriam, wel een mooie poging voor een veganvrouw ;-)

Curly, ik snap dat je die boswandelingen mist. Van de week zelf naar het bos geweest en ben nog steeds jaloers op je.

Vanmiddag de telefonische intake gehad bij de vlos. De termijnecho wordt voor ons een pretecho, omdat de uitgerekende datum vanuit de IVF blijft staan. Toch fijn die zekerheid en leuk om alsnog naar de baby te mogen kijken.
Wat fijn, Miriam dat jullie tegelijk zwanger zijn. Lekker samen alles beleven.

Super, boterham dat je echo goed was ik snap je gevoel wel mbt de vlokkentest. Hoop zo dat het de goede kant van de 50% uitvalt.

Lastig Aloevera met de misselijkheid. Zou mooi zijn als het met 11 weken afneemt (of eerder).

Hier voelen mn borsten ook anders pijnlijk. Ik heb wel nieuwe bh's gekocht want was echt geen doen meer. Ik heb 2 cupmaten groter nu. Ook van die verlengstukjes voor de omtrek gehaald. Las ergens dat de cup wel lang groot blijft maar omvang snel na de bevalling weer normaal is. Kan nu nog wel mn normale omvang om maar zit wel op het verste haakje. Voor de rest heb ik niet zoveel ongemakken. Kan sinds een paar dagen niet goed meer naar de wc en ben weer steeds om half 5 klaarwakker. Voel me daardoor best moe steeds en vanochtend had ik ook weer even misselijkheid. Eten gaat hier ook waardeloos. Heb constant trek en met name in koolhydraten. Hoop dat dit snel stopt. Voel me echt een varkentje haha. Sporten probeer ik 1 a 2 x per week te doen. Eerder was dat 3x per week maar die 2x is al lastig door de vermoeidheid vanwege het vroeg wakker zijn. Mijn termijnecho is maandag. Zo spannend. Gelukkig al om 10 uur.
Haha Zwembad, zo herkenbaar je een varkentje voelen. Ik heb ook zoveel trek. En het is echt niet eten uit verveling ofzo, mijn maag begint echt te knorren en ik moet gewoon eten :lol:.

Wow 2 cupmaten al. De T-shirt bh's die ik in het begin heb gekocht en toen nog ruim zaten beginnen nu ook wel krap te worden haha. Fantastisch, ik wil dit formaatje wel houden. Ze waren niet zo groot/vol en ik ben er nu wel blij mee haha.
Fijn om zoveel positieve berichten te lezen! Meerdere goede echo's, heel fijn!

Wij hebben afgelopen dinsdag voor de tweede keer een vitaliteitsecho gehad. De eerste was twee weken eerder, maar toen konden ze het vruchtje nog niet goed opmeten; waarschijnlijk omdat ik minder ver was dan ik zelf had berekend. Bij deze echo konden ze wel goed meten en ik ben inderdaad een week minder ver dan gedacht. Voorlopige uitgerekende datum is nu 12 juni. Over twee weken is de termijnecho, dan wordt de definitieve datum bepaald. Ik mag dus nog net meeschrijven in deze groep ;-).

Volgende week vrijdag heeft de verloskundige een telefonisch overleg over mijn dossier met de gynaecoloog. Dan gaan ze bekijken of ik nu al wordt overgedragen aan het ziekenhuis of dat ik voorlopig gewoon bij de VK onder controle blijf. Bij de vorige zwangerschap ben ik bij ongeveer 10 weken overgedragen aan het ziekenhuis omdat ik een vrij groot myoom (goedaardig gezwel) in mijn baarmoeder heb. Maar uiteindelijk heeft dat helemaal geen problemen opgeleverd tijdens de zwangerschap, dus vandaar dat ik nu misschien gewoon bij de VK kan blijven. Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, ik hoor wel wat het wordt.

Verder weinig kwaaltjes hier, als slaap ik de laatste tijd wel wat minder goed. Geen idee of dat door de zwangerschap komt, zou kunnen. Onze dochter is ook wel wat aan het spoken 's nachts sinds de wintertijd, dus dat helpt ook niet echt mee. 's Avonds dus regelmatig vroeg naar bed, beetje saai maar dat is dan maar zo. Hier nog geen verschil in borstomvang, maar dat had ik bij de vorige zwangerschap ook maar nauwelijks.

Curlynan: wat grappig dat je ineens weer zoveel meer behoefte hebt aan vlees! Toch grappig wat hormonen kunnen doen met je lichaam. Fijn dat je er wel gewoon aan toegeeft.

Aloe vera: ik duim voor je dat de misselijkheid snel minder wordt. Ik vind misselijk zijn echt heel naar, veel erger dan bijv. hoofdpijn of buikpijn hebben. Ben dan ook heel blij dat ik bij beide zwangerschappen (nog) niet misselijk ben geweest.
Heel fijn van al die goede echo’s enzo!

Hopelijk worden de kwaaltjes voor iedereen wat minder die er last van heeft!

Hier gaat het echt goed! Voel mij totaal niet zwanger🙈 ik heb met mijn vorige zwangerschap een angelsound aangeschaft en k heb deze er maar eens weer bij gepakt en k heb het hartje gevonden! Wat een fijn geluid om te horen!
Vandaag de termijnecho gehad, alles was goed! 2 dagen vooruit gezet dus uitgerekend op 27 mei.

Misselijkheid wordt hier iets minder, nog wel erg moe. Wel ineens sinds een paar dagen weer hoofdpijn (was altijd chronisch, maar na vorige zwangerschap bijna geen last meer van gehad).

Neliba spannend of je naar de vk mag. Wat kan zo'n myoom voor gevolgen hebben tijdens een zwangerschap?

Nellie fijn dat je het hartje hebt kunnen vinden! Hoe ver ben je nu?
Nellie, heerlijk om thuis te kunnen luisteren. Ik lees er wisselende verhalen over, dus tot nu toe kan ik mij er nog van weerhouden om er eentje aan te schaffen... verleidelijk is het zeker!

Schuimblusser, fijn dat je echo goed is en dat je misselijkheid iets minder wordt! Jammer van die hoofdpijn tho.

Voor 1 december staat er voor ons de geslachtsbepalende echo gepland. Over 4,5 week weten we gewoon het geslacht :flirting: Ik heb zelf het gevoel dat we een meisje krijgen, maar we zullen het gaan meemaken :photo:
@pingewingel klopt je lees er idd wisselende verhalen over.. k denk dat je wel beetje nuchter in moet staan en niet teveel aan dat ding moet hangen.. het geeft mij wel veel rust.. vooral omdat k mij zo goed voel.. Ik kan zelf niet voorstellen dat het schade kan aan brengen het is een ding op batterijen die van de verloskundige is vele
Malen sterker dan zo’n thuis dingetje..

@schuimblusser.. k ben morgen 10 weken..
Wat fijn dat de termijnecho goed was, schuimblusser! Gefeliciteerd!

@nellie, lastig he die onzekerheid. De angelsound zou ik toch niet te vaak gebruiken als ik jou was. Het is niet bewezen dat het kwaad kan maar mijn VK ontraadt het wel. Zeker zo vroeg in de zwangerschap omdat je vaak lang moet zoeken naar het hartje. Sowieso goed dat je er nuchter in staat.

@neliba, jij ook gefeliciteerd met je goede echo!

@pingewingel, hoeveel weken ben jij met de geslachtsbepaling? Wij willen tussen de 14 en 15 weken die echo plannen. Ga ik na maandag doen.

Ik mag maandag om 10 uur voor de termijnecho. Zo duurde het week en nu is het ineens overmorgen al. Ben heel benieuwd. Denk dat alles na de termijnecho ook wat echter gaat voelen.
Neliba, fijn dat je weer een goede echo had en ze de baby nu wel hebben kunnen meten. Hopelijk levert het myoom deze zwangerschap weer geen problemen op!

Nellie, fijn dat je je zo goed voelt. Lijkt me wel bijzonder om het hartje thuis ook te kunnen luisteren.

Schuimblusser, fijn dat de echo goed was! Mooie datum 27 mei, dan ben ik jarig ;-).

Pingewingel, wat leuk dan weten jullie al snel wat het wordt. Wat gaat de tijd snel, 1dec is al bijna.

Zwembad, ja als het eenmaal minder dan een week is tot de echo gaat het snel hè? Heb ik ook met woensdag haha. Ik denk inderdaad ook dat het weer wat echter wordt na de termijn echo. Dan zie je toch echt een mini mensje. En de eerste echo voelt voor mij alweer zo lang geleden haha.

Hier gaat het nog steeds goed, nog steeds geen corona klachten. Ik ben best verbaasd, blijkbaar is mijn weerstand heel goed haha. Want de meeste klachten had man voordat hij in isolatie ging.
Met hem gaat het ook goed, hij voelt zich weer helemaal goed. Alleen nog af en toe beetje kuchen, hopelijk gaat dat ook snel weg.
Wat fijn dat je man weer is opgeknapt curlynan!

Schuimblusser, gefeliciteerd met je goede echo!

Over doppler/angelsounds : Ik twijfel er nog over. Wil het kindje geen kwaad doen en mezelf niet gek maken als ik niets kan vinden. Ik neig dus naar niet doen, maar wil nog wel de verloskundige vragen hoe zij erin staat.

Leuk Pingeling, dat jullie zo snel al het geslacht gaan weten! Lijkt me erg bijzonder.
@zwembad k zit er absoluut geen uren aan dat ding.. nu k het hartje heb gevonden. Kan k hem zo weer vinden.. het kost mij niet meer veel tijd.. het is dan even paar seconden luisteren en dan is het voor mij weer klaar.. het klopt idd dat het niet bewezen is dat het geen schade kan aan brengen. K denk zelf persoonlijk dat er veel meer andere apparaten zijn die veel meer stralingen uitzend.. dit is een dingetje op batterijen.. verloskundigen raden het vooral ook niet aan om paniek bij de moeders te voorkomen.. want idd je kan best het hartje x niet vinden.. maar dan moet je wel nuchter kunnen denken Okee volgende x weer luisteren het zal nu vast wel anders liggen..
Wat doen jullie trouwens met een winterjas? Ik wilde eigenlijk dit jaar een nieuwe kopen. De vorige heb ik al een paar jaar en is echt aan vervanging toe. Ook is het een jas die ik snel niet meer zal passen haha. Maar ik vind het ook lastig om een nieuwe te kopen, geen idee hoe snel ik ga groeien. Nu heb ik een tussenjas aan, maar zal binnenkort echt te koud worden denk ik. Misschien maar gewoon een goedkope jas en dan zie ik wel hoe lang hij past.
Hele goeie Curlynan! Ik weet het ook nog niet. Momenteel loop ik in een oude, wat wijdere jas maar dat gaat vast niet de hele winter lukken.
Ik heb wel gelezen dat er jassen zijn met inritsdelen die je kan dragen als je buik groter wordt én ook als je daarna het kindje draagt in doek/zak. Heb me er nog niet echt in verdiept maar misschien is dat wel interessant.
Haha, ik heb nog een winterjas van vorig jaar, die ook wel vrij wijd is maar waarschijnlijk niet de hele winter gaat passen. Merkte nu al dat hij een beetje strakjes zat. Zag een zwangere collega haar jas los dragen met een grote sjaal, maar écht in de winter zal dat wel te koud zijn. Dus weet het ook niet goed :p
Ja die jassen zag ik ook inderdaad. Maar echt hoogzwanger ben ik natuurlijk pas in het voorjaar en baby is er in de zomer. Misschien is zo'n jas wel een idee teven die tijd. Ik ben wel van plan om te gaan dragen, aangezien wij veel in het bos wandelen.
Ik zat 2 jaar geleden met hetzelfde probleem. Nieuwe jas nodig en ook uitgerekend in mei.
Heb toen de noppies jas gekocht. Rib uit mijn lijf maar zo blij mee! Zonder het tussenstuk een normale jas en met tussenstuk voor als je zwanger bent. Ook handig als je een draagzak of doek gaat gebruiken.
Hebben jullie al andere dingen gekocht? Ik heb stiekem zoooo veel zin om los te gaan maar ik wil toch even nog een echo afwachten haha.
Ik heb nu nog helemaal geen problemen met mn jassen. Heb een Jack Wolfskin die warm genoeg is voorlopig en met touwtjes losser en strakker kan. Ook nog wel 3 wijdere modellen die voorlopig passen. 2 strakkere (shop aholic hier), zullen niet passen. Koop wel op het laatste moment iets nieuws denk ik. Geen idee wat mn buik gaat doen.
Heb wel een positiebroek en jurkje gekocht maar zit nog in de zalando doos. Eerst even de termijnecho. Ik wil daarna ook los haha
Ik heb een ruime winterjas.. ik verwacht dat k daar nog wel even mee kan doen.. mijn zwangerschapskleding van de vorige zwangerschap kan k nu niet gebruiken Nja mss op het laatst wel.. k was hoogzwanger in de zomer de vorige x.. dus k zal binnenkort wel wat meer bij moeten bestellen.. ik heb al wel een zwangerschapsbroek.. lidl heeft leuke en fijne zwangerschapbroeken en ook niet duur!
Haha nee ik heb nog niks gekocht. We hebben wel een commode, maar deze kwam toevallig op ons pad en zou anders weggegooid worden. Verder hebben wij bewust niet veel spullen in huis / proberen geen onnodige dingen te kopen. Ook met kleding probeer ik hierop te letten, maar ik ben ook gewoon een vrouw die blij word van leuke kleding hoor haha. En babykleertjes zijn ook moeilijk te weerstaan :heart:. Maar sowieso wil ik inderdaad ook even de termijn echo afwachten.
Schuimblusser, jullie hebben dan trouwens de verjaardagen dicht op elkaar van de kinderen haha.
Nellie: leuk om thuis naar het hartje te kunnen luisteren! Doe je dat vaak? Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken om de schadelijkheid voor het kindje. Maar ik denk dat ik er zelf te veel gestresst van zou raken als ik het hartje een keer niet kan vinden. Niets voor mij dus, zo'n ding, maar kan me voorstellen dat het wel heel erg leuk kan zijn!

Pingewingel: oh leuk, de geslachtsecho in het vooruitzicht! Wij wachten waarschijnlijk tot de 20w echo, maar ik krijg steeds meer de neiging om toch ook maar alvast een pretecho bij 15/16w in te plannen. Ben zo nieuwsgierig!

Curlynan: fijn dat jij en man allebei (bijna) klachtenvrij zijn!

Die myoom is niet heel gevaarlijk tijdens de zwangerschap, maar hij bevat vrij veel bloedvaten. Als de placenta dicht bij (of zelfs op) de myoom komt te liggen, kan het zijn dat de myoom bloed wegtrekt uit de placenta, waardoor het kindje minder voedingsstoffen binnen krijgt. Bij de vorige zwangerschap was dat niet ter sprake; nu is het nog even afwachten waar de placenta zich gaat vormen. Verder kan een grote myoom (die van mij was aan het eind van de zwangerschap 10x12cm) in de weg zitten bij de bevalling, vooral omdat hij vrij laag zit bij mij. Het kindje kan dan niet indalen, omdat hij/zij niet langs de myoom past. Dat was dus (naast ook nog eens een stuitligging) de reden dat ik de vorige keer een geplande keizersnede heb gehad en nu waarschijnlijk weer een keizersnede ga krijgen.

Winterjas: bij vorige zwangerschap heb ik via marktplaats een goedkope (en niet zo mooie :D ) positiejas gekocht, maar uiteindelijk heb ik deze niet gebruikt. Ik heb de hele tijd in mijn eigen winterjas gepast (bevallen in januari, dus echt tot het einde in die jas gelopen). Dus dat moet nu ook zeker weer lukken, echt hoog zwanger zijn we natuurlijk pas in het voorjaar. Ligt natuurlijk wel een beetje aan het model van je jas; mijn winterjas is niet heel erg getailleerd, dat scheelt.

Wij hebben nog niets gekocht, hebben natuurlijk ook nog veel in huis van de eerste. We wisten al dat we (als het zou lukken) twee kindjes snel na elkaar wilden. Dus onze kinderwagen kan worden omgebouwd tot duowagen en we hebben al een fietskar voor twee kindjes. Wipstoeltje en zo hebben we ook allemaal. We moeten wel meubeltjes kopen voor de kinderkamer, want onze dochter is pas 17 maanden als deze baby geboren wordt, dus die zal zelf nog haar ledikantje, commode, e.d. nodig hebben. De box en cosleeper hadden we van mijn zusje geleend, maar die bevalt in januari zelf, dus die moeten we wel nog aanschaffen, of misschien lenen binnen de vriendengroep.

Ik heb wel zin om het kamertje te gaan inrichten, dat vind ik zo leuk om te doen!! Maar daarmee gaan we dus even wachten totdat we het geslacht weten. Niet dat wel een compleet roze of blauw kamertje gaan doen, maar misschien wel wat accenten of zo.
Goede vraag van die jas curly! Ik heb geen getailleerde jas en denk dat ik vrij lang met die van mij kan blijven doen, hij zit me nu wat los juist. Anders ga ik eens op marktplaats kijken, want ik probeer ook niet te veel nieuwe spullen te kopen met het oog op duurzaamheid.

Wij hebben vrijdag het hartje zien kloppen! Heel erg fijn. Inmiddels minder misselijk ook, dus gisteren erg leuke dag gehad voor het eerst in tijden met taartjes en bezoek.

Heb na de echo een zwangerschapsbroek via marktplaats gekocht! Zelf opgehaald, dus kon ik hem mooi passen en hij zat precies goed. Ik heb niet zo’n standaardmaat qua broeken dus dat is fijn. De vrouw van wie ik hem kocht had nog een broek klaarliggen maar die paste dan ineens weer niet. Mijn vriend en ik willen dit avontuur zo duurzaam mogelijk beginnen dus ben blij dat dit al gelukt is. Maar ik ga ook nog wat nieuws moeten kopen hoor, bv voor een bruiloft en andere nette gelegenheid. Voor mij heel belangrijk om me goed te voelen in de kleding die ik draag!

Zwembad, morgen jullie echo alweer! Fijn!

Neliba je klinkt best rustig rondom alle zorg mbt het myoom, fijn. Stelt het je gerust dat je door de vorige zwangerschap al veel weet?

Nellie89 Ah wat fijn dat je zelf het hartje kunt horen nu. Ik doe liever zo min mogelijk maar snap dat je het er af en toe bij pakt.

Pingewingel Over minder dan een maandje weten jullie het geslacht al! Wat maakt dat je denkt aan een meisje? Of gewoon gevoel? Ik kijk wel uit naar echo’s waar meer te zien is dan een kleine boon, lijkt me heel leuk!

Dank voor alle meeleven rondom de misselijkheid trouwens! Het gaat nu weer wat beter, gelukkig. Het is inderdaad wat mij betreft ook vervelender dan pijn. Hopelijk gaat het nu langzaam de goede kant op. Ben aan de lopende band aan het eten, crackers en beschuit all day every day haha. Ik dacht eerst elke 2-3 uur maar blijkbaar gaat het voor mij op sommige dagen zowat om elke 1,5 uur... nouja dan doe ik dat maar ;)
Wat fijn dat je je wat beter voelt Aloe Vera, en heerlijk dat jullie een mooi hartje hebben gezien :heart:

Mooi ook dat jullie nadenken over duurzaamheid! Wij proberen dat in enige mate ook te doen, wil bijvoorbeeld een tweedehands babykamer en box kopen en ook gewoon geen overdaad aan spullen.

Ik kon me vandaag niet inhouden en we hebben een heel schattig pakje (romper, broekje, mutsje set) gekocht in maatje 56. Een paar winkels in geweest maar en het valt echt tegen hoeveel leuks genderneutraal er is zeg!
We willen kind liefst niet gelijk teveel 'in een hokje duwen' maar denk dat we dan dus iets meer moeite zullen moeten doen voor leuke kleding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven