Verwacht ik veel te veel van hem in de relatie ?

12-11-2020 12:17 161 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb nu ongeveer xx maanden een relatie met een man. Ik heb een kind uit een eerder huwelijk.

Nu lopen wij tegen wat dingen aan, en zijn er de laatste tijd wat discussies over.

Ik heb een omgangsregeling, en xx weken per maand is mijn dochter bij mij, en de overige xx weken bij haar vader.

Nu zien wij elkaar de laatste maanden soms xx weken niet. Als ik laat weten dat ik het veel vind om elkaar in een relatie xx weken niet te zien, dan laat hij weten dat het niet kan omdat mijn dochter er is. Ik heb aangegeven dat ik nog niet wil dat hij blijft slapen, of te veel over de vloer is omdat ik wil dat zij eerst wat aan hem zal wennen. In het weekend kunnen wij wel met z’n 3tjes leuke dingen doen, maar eerst was hij , en de maand erna moest hij zijn Ook neemt hij naar mijn mening weinig tot geen initiatief de laatste tijd om af te spreken. Volgens hem had ik aangegeven dat hij niet kon komen als mijn dochter er is, en dus daarom wilde hij het niet blijven vragen.

Daarnaast is er nog een puntje. We zouden ....gaan samenwonen, alleen hij heeft een koopwoning en ik een......Bij hem wonen is geen optie omdat m’n kind hier haar school/ vrienden enz heeft en hij maar xx slaapkamers heeft. Bij mij wonen zou kunnen tot m’n contract af loopt

Vinden jullie dat ik onredelijk ben, of veel te veel verwacht van hem in dit stadium ?

Alvast bedankt
anoniem_63702446868cb wijzigde dit bericht op 12-11-2020 20:12
Reden: Herkenning
7.66% gewijzigd
ga niet samenwonen
niet
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie je geen toekomst als er niet samengewoond gaat worden?
Ik zou denken dat elkaar de twee weken dat je dochter er niet is echt voldoende is.
Chocolade, altijd goed!
Eigenlijk vind ik het heel logisch als er helemaal niet samengewoond gaat worden tot je dochter de deur uit is.
Chocolade, altijd goed!
Ik vind niet dat je overdrijft. De situatie is natuurlijk wat lastiger vanwege jouw dochter (met name voor hem) maar dat zou geen belemmering moeten zijn.

In een relatie hoor je in oplossingen te denken als de situatie niet straightforward is
Op mij komt het over dat hij jouw dochter als excuus gebruikt om zijn snor te drukken. Als dat zo is zit er geen toekomst in deze relatie
Ik snap niet hoe jullie het bruggetje hebben gemaakt van 'dochter rustig laten wennen' naar 'volgend jaar samenwonen'
-
Ik zou lekker in je huurhuis blijven wonen, in ieder geval totdat je zeker weet dat de relatie ergens naartoe kan gaan. Maar zo snel al..?
Het is sowieso te snel om je dochter al met in contact te brengen. 6 maanden samen en dan al over samenwonen, en hij moet ook maar even zijn huis verkopen? Ik zou hard wegrennen als ik hem was. Probeer eerst een paar jaar te latten voordat je over dit soort dingen gaat nadenken.
Laat het eens rustig groeien voordat je vergaande plannen maakt.
Gelukkig is hij wat realistischer in jullie prille relatie.
Zorg eerst eens dat je normaal kunt communiceren over het wel/niet/soms er mogen/kunnen/willen zijn als je dochter er is voor je al over samenwonen gaat denken.

Zo stabiel klinkt het niet nu.
Om antwoord te geven op je vraag: ja.
T.a.v. wel/niet komen als je dochter er is ben je zelf heel onduidelijk en afhoudend en vervolgens verwijt je hem dat hij niet meer initiatief neemt op dat gebied.
Redelijker zou zijn als jij het heft in handen zou nemen voor die opbouw.

En t.a.v. het huis: hij hoeft zijn huis toch niet te verkopen om met jou samen te kunnen wonen? Dan koop jij gewoon een huis, of je huurt een ander huis en dan trekt hij daarbij in. Terwijl hij zijn huis aanhoudt.
En: bij 6 maanden relatie is het veel te vroeg om op dat gebied verwachtingen te hebben. Heel benauwend.
Je hebt 6 maanden een relatie, hij toont nu al minder interesse en initiatief en dan weet je wel al dat je volgend jaar samen gaat wonen? o_o
Phloxx schreef:
12-11-2020 12:25
Ik snap niet hoe jullie het bruggetje hebben gemaakt van 'dochter rustig laten wennen' naar 'volgend jaar samenwonen'
Dat is exact mijn gedachte. Ik heb het idee dat hij gewoon rustig aan doet en jij 2 signalen afgeeft.

Ik zou ook zeker niet mijn koophuis verkopen om met iemand te gaan huren waar ik nog niet zo lang mee samen ben. Dat is gewoon verstandig van hem. Tegen de tijd dat jullie toe zijn aan samen een huis kopen, zou ik mijn huis pas verkopen in dit geval.
Je dochter moet nog aan hem wennen, dus in het weekend beperkt samen iets doen. Lijkt me logisch en goed voor je dochter. Maar jullie hebben het wel al over samenwonen? Slaan jullie niet wat stappen over?
Jullie hebben pas 6 maanden een relatie. Waarom nu al plannen om te gaan samenwonen?
En ik snap best dat het niet altijd mogelijk is zich helemaal aan te passen aan het schema van jouw co-ouderschap. Maar twee weken per maand lijkt me voldoende om elkaar geregeld te zien?
clivia52 schreef:
12-11-2020 12:23
ga niet samenwonen
niet
Waarom niet ?
EHV1981 schreef:
12-11-2020 12:26
Het is sowieso te snel om je dochter al met in contact te brengen. 6 maanden samen en dan al over samenwonen, en hij moet ook maar even zijn huis verkopen? Ik zou hard wegrennen als ik hem was. Probeer eerst een paar jaar te latten voordat je over dit soort dingen gaat nadenken.
Nou dit inderdaad. Ik snap ook niet dat je dit zelf wil. En dat hij het niet wil dat snap ik al helemaal.
Jezus je dochter heeft hem nog niet ontmoet en jullie hebben al bedacht om te gaan samenwonen. Please doe het niet, blijf gewoon een paar jaar latten.
TheeMetChocolade schreef:
12-11-2020 12:23
Waarom zie je geen toekomst als er niet samengewoond gaat worden?
Ik zou denken dat elkaar de twee weken dat je dochter er niet is echt voldoende is.
Omdat ik het hele plaatje wil, samenwonen en we hebben het over een kinderwens gehad. Hij wil dat heel graag
Jullie kennen elkaar amper, en dan al besluiten dat je volgend jaar gaat samenwonen?
En wat is er mis met een lat relatie?

Hij wil niet komen als hij niet mag blijven slapen (lees: neuken). En zo te lezen is hij ook niet heel erg geinteresseerd in je dochter.

Allemaal rode vlaggen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Phloxx schreef:
12-11-2020 12:25
Dit inderdaad. Snap goed dat deze man het allemaal ook niet meer begrijpt. Je wil dat hij je kind leert kennen, maar hij mag er ook weer niet te vaak zijn. Maar je wil wel weer gaan samenwonen terwijl je nog maar net samen bent, en dat al op korte termijn.
P80 schreef:
12-11-2020 12:26
Ik zou lekker in je huurhuis blijven wonen, in ieder geval totdat je zeker weet dat de relatie ergens naartoe kan gaan. Maar zo snel al..?
We zijn nu 6 maanden samen. We zouden volgend jaar zomer samenwonen. Dan zijn we ruim 1 jaar samen. Ik vind dat niet extreem snel
:rofl: sorry

Serieus? Een man die je net kent en die je nog nauwelijks aan je kind hebt voorgesteld en die je soms weken niet ziet en daar heb je nu al samenwoon plannen mee?

Heeft hij die plannen ook?
vuurvliegje2020 schreef:
12-11-2020 12:32
Omdat ik het hele plaatje wil, samenwonen en we hebben het over een kinderwens gehad. Hij wil dat heel graag

Je kent elkaar 6 maanden. Doe ff rustig.
Boira schreef:
12-11-2020 12:30
Je dochter moet nog aan hem wennen, dus in het weekend beperkt samen iets doen. Lijkt me logisch en goed voor je dochter. Maar jullie hebben het wel al over samenwonen? Slaan jullie niet wat stappen over?
Tot nu toe is het zo gegaan. We zien elkaar 1 dag in het weekend ( overdag ) buiten het huis om iets leuks te ondernemen. Hij is nog niet bij mij thuis geweest als mijn dochter er is. Ik vind het nu wel tijd voor een 2e stap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven