Uitgerekend tweede helft van juni 2021

zondag 15 november 2020 om 08:23

zondag 15 november 2020 om 14:53
Proficiat!
Ik ben ook uitgerekend 28 juni!!

Ik heb de eerste echo aanstaande dinsdag, vindt het heel spannend.

zondag 15 november 2020 om 19:38
Bedankt iedereen!
Ik vond het ook best spannend, ik ben nu 7,5 week zwanger. 28 juni is ook mijn voorlopige uitrekendatum. Bij de 2de echo zou ik de echte datum te horen krijgen.
Ik vond het zo bijzonder de eerste echo en besefte toen al dat ik er echt gek op ben. Hadden jullie dat ook? Is het niet raar? Er kan nog van alles misgaan en het voelt alsof ik er nu al zo gehecht aan ben :-/
Ik vond het ook best spannend, ik ben nu 7,5 week zwanger. 28 juni is ook mijn voorlopige uitrekendatum. Bij de 2de echo zou ik de echte datum te horen krijgen.
Ik vond het zo bijzonder de eerste echo en besefte toen al dat ik er echt gek op ben. Hadden jullie dat ook? Is het niet raar? Er kan nog van alles misgaan en het voelt alsof ik er nu al zo gehecht aan ben :-/
zondag 15 november 2020 om 22:14
Hi iedereen!
Sorry ben hier al heel lang niet geweest. Te druk, moe, misselijk en alles. Echo was destijds goed een mooi hartje
Verder heel erg moe, kotsmisselijk dus naast de dagelijkse dingen doe ik weinig. Valt best zwaar. Maargoed het is voor een goed doel.
Had 2 pb's. Degene heb ik toegevoegd aan de app.
Zal kijken of ik deze week weer wat actiever mee kan schrijven. Maar kan niets beloven.
Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.
Sorry ben hier al heel lang niet geweest. Te druk, moe, misselijk en alles. Echo was destijds goed een mooi hartje

Verder heel erg moe, kotsmisselijk dus naast de dagelijkse dingen doe ik weinig. Valt best zwaar. Maargoed het is voor een goed doel.
Had 2 pb's. Degene heb ik toegevoegd aan de app.
Zal kijken of ik deze week weer wat actiever mee kan schrijven. Maar kan niets beloven.
Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.
maandag 16 november 2020 om 07:36
Pluis wat fijn dat je een goede echo had, maar erg balen dat je zo beroerd bent! Hopelijk knap je snel op. Hoever ben je nu en wanneer heb je je termijn echo?
Ik zal je straks nog een keer een pb sturen, want ik zie nog geen appgroep. Miss doe ik wat fout. Haha
Hebben jullie er ook last van dat het avond eten je zo tegen staat? Ik begin rond een uurtje of 17:00 een soort weeïg te worden en dan echt geen trek in eten of in eten maken.
Ik zal je straks nog een keer een pb sturen, want ik zie nog geen appgroep. Miss doe ik wat fout. Haha
Hebben jullie er ook last van dat het avond eten je zo tegen staat? Ik begin rond een uurtje of 17:00 een soort weeïg te worden en dan echt geen trek in eten of in eten maken.

maandag 16 november 2020 om 07:55
@Pluis wat vervelend en lastig dat jij je zo beroerd voelt, hopelijk verdwijnt dit snel
@bepje2005 dit is voor mij wel heel herkenbaar. Ik heb geen last van ochtendmisseliikheid, maar savonds
ineens wel en wat je zegt het eten staat mij dan zo tegen.. zaterdag heb ik ook het avondeten laten staan en zondag met wat moeite een paar hapjes genomen omdat ik vond dat het moest..
@bepje2005 dit is voor mij wel heel herkenbaar. Ik heb geen last van ochtendmisseliikheid, maar savonds

dinsdag 17 november 2020 om 11:11
Hey meiden, ook ik al even niet geschreven hier op het forum. Ben meer actief in de appgroep.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn echo gehad en zag daar een prachtig klein mensje met een kloppend hartje en toch het nieuws dat ik al 11 weken ben!
Ik ben toch ect heel erg ongesteld geweest. Ik heb zelf het gevoel dat het er wellicht 2 waren bij de start en er 1 is blijven plakken. De echoscopist vertelde dat ze dat nu meer niet zou kunnen zien, het geeft ook niet, het is zoals het is.
Dus uitgerekend op 4 Juni... dus ergens hoor ik er niet meer bij, hahaha! Maar ik blijf jullie lekker stalken hier, ik zal alleen wat voor lopen op iedereen...
Voel e goed, ben niet zo weeig meer, heb wat meer eetlust en lijk ook wel weer wat meer energie te hebben!
Ik heb afgelopen vrijdag mijn echo gehad en zag daar een prachtig klein mensje met een kloppend hartje en toch het nieuws dat ik al 11 weken ben!
Ik ben toch ect heel erg ongesteld geweest. Ik heb zelf het gevoel dat het er wellicht 2 waren bij de start en er 1 is blijven plakken. De echoscopist vertelde dat ze dat nu meer niet zou kunnen zien, het geeft ook niet, het is zoals het is.
Dus uitgerekend op 4 Juni... dus ergens hoor ik er niet meer bij, hahaha! Maar ik blijf jullie lekker stalken hier, ik zal alleen wat voor lopen op iedereen...
Voel e goed, ben niet zo weeig meer, heb wat meer eetlust en lijk ook wel weer wat meer energie te hebben!

dinsdag 24 november 2020 om 22:34
De termijn echo was gelukkig ook weer goed. Ik ben nu al verliefd op mijn (mini) baby.
Ik wil heel graag weten wat het geslacht is. Zo nieuwsgierig ben ik naar hem of haar. Een genderreveal party vond ik vroeger een beetje hysterisch. Maar nu overweeg ik het wel te doen. Alleen met mijn twee zusjes & nichtje en neefje (ivm Corona). Mijn huis versieren en dmv zo’n ballon die je kapot moet prikken het geslacht onthullen. Vooral voor de kinderen lijkt me dat heel leuk!
Gaan jullie trouwens de NIPT-test doen? Ik merk dat ik een beetje twijfel. Aan de ene kant wil ik natuurlijk graag weten of mijn kindje gezond is. Aan de andere kant: de NIPT test maar op 3 syndromen. En de kans dat mijn kindje een (ernstige) afwijking heeft is klein. Wat is jullie afweging hierin?

Ik wil heel graag weten wat het geslacht is. Zo nieuwsgierig ben ik naar hem of haar. Een genderreveal party vond ik vroeger een beetje hysterisch. Maar nu overweeg ik het wel te doen. Alleen met mijn twee zusjes & nichtje en neefje (ivm Corona). Mijn huis versieren en dmv zo’n ballon die je kapot moet prikken het geslacht onthullen. Vooral voor de kinderen lijkt me dat heel leuk!
Gaan jullie trouwens de NIPT-test doen? Ik merk dat ik een beetje twijfel. Aan de ene kant wil ik natuurlijk graag weten of mijn kindje gezond is. Aan de andere kant: de NIPT test maar op 3 syndromen. En de kans dat mijn kindje een (ernstige) afwijking heeft is klein. Wat is jullie afweging hierin?
dinsdag 24 november 2020 om 22:42
Wat fijn een goede echo Lotus. Leuk dat je een gender reveal gaat doen.
Hier was de termijnecho ook goed trouwens. Volgende echo met 20 weken pas weer
Wij doen wel de NIPT. Bij de eerste niet gedaan, stond er wat onverschilliger in toen. Nu bewust wel want mijn man is heel expliciet: liever geen kindje met Down. Klinkt heel hard maar ik begrijp het wel, we hebben nu 1 gezond kindje en het zou teveel druk op ons gezin leggen.
Hier was de termijnecho ook goed trouwens. Volgende echo met 20 weken pas weer
Wij doen wel de NIPT. Bij de eerste niet gedaan, stond er wat onverschilliger in toen. Nu bewust wel want mijn man is heel expliciet: liever geen kindje met Down. Klinkt heel hard maar ik begrijp het wel, we hebben nu 1 gezond kindje en het zou teveel druk op ons gezin leggen.
♡
woensdag 25 november 2020 om 13:52
Nee hier de keuze om het niet te doen.
Dit omdat het een percentage weergeeft waarbij het een kans heeft of syndroom van down of die andere 2. Bij die andere 2 werd bij 74 procent na vervolg onderzoek geconcludeerd dat er niks is.
Ik wil me niet druk gaan maken en ik wil niet voor die keuze staan om de zwangerschap af te breken.
Maar dat is ieder voor zich:)
Dit omdat het een percentage weergeeft waarbij het een kans heeft of syndroom van down of die andere 2. Bij die andere 2 werd bij 74 procent na vervolg onderzoek geconcludeerd dat er niks is.
Ik wil me niet druk gaan maken en ik wil niet voor die keuze staan om de zwangerschap af te breken.

woensdag 25 november 2020 om 15:01
Bedankt voor je uitleg. De reden dat ik twijfel is omdat ik inderdaad “bang” ben voor een vals positieve uitslag. Kennelijk is dat een terechte zorg. Stress om niets en vooral een vruchtwaterpunctie om niets: dat zie ik echt niet zitten. Maarja, een ernstig gehandicapt kindje met een (zeer) beperkte levensverwachting/kwaliteit, dat wil ik natuurlijk ook niet. Een zwangerschap moeten afbreken is mijn grootste nachtmerrie. Maar dat is, als er sprake is van een ernstige handicap, kiezen tussen de twee grootste kwaden.Yongpeople schreef: ↑25-11-2020 13:52Nee hier de keuze om het niet te doen. Dit omdat het een percentage weergeeft waarbij het een kans heeft of syndroom van down of die andere 2. Bij die andere 2 werd bij 74 procent na vervolg onderzoek geconcludeerd dat er niks is. Ik wil me niet druk gaan maken en ik wil niet voor die keuze staan om de zwangerschap af te breken.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 25-11-2020 15:20
0.89% gewijzigd

woensdag 25 november 2020 om 15:15
Ja, ik vind dat allemaal veel te lang duren. Ik zou eigenlijk alleen de termijnecho krijgen (bij 10 weken) en daarna pas weer de 20 weken echo. Verder niets.Yongpeople schreef: ↑25-11-2020 13:54@diamantje zit daar zolang tussen ? Dus nu 10 weken wachtenik dacht elke 3 / 4 weken een echo.
Ik mag gelukkig morgen weerheb ik mijn termijnecho
Maar ik heb zelf om een vitaliteitsecho gevraagd bij 7 weken. En ik heb midden december, als ik 14 weken zwanger ben, een pretecho gepland. Dan gaan ze kijken of het geslacht al zichtbaar is.
En een maand na de 20 weken echo, of nog wat verder, wil ik ook nog graag een 3-D pretecho (met een filmpje erbij).

woensdag 25 november 2020 om 16:51
Ja lang he. Wij hebben met 16 weken nog een pretecho ingepland ook voor het geslacht. Vind het anders wel heel lang duren .Yongpeople schreef: ↑25-11-2020 13:54@diamantje zit daar zolang tussen ? Dus nu 10 weken wachtenik dacht elke 3 / 4 weken een echo.
Ik mag gelukkig morgen weerheb ik mijn termijnecho
En na de 20 weken pas met 30 weken weer vanaf die week krijg ik mijn groei echo's ivm keizersnee vorige keer en zwangerschapsdiabetes.
Veel plezier morgen met termijnecho.
♡