Zwanger van een derde zoon?

dinsdag 17 november 2020 om 16:52
Hoi allemaal, ik ben momenteel (onverwacht) zwanger van mijn derde kindje. Een wonder, aangezien de eerste twee via een fertiliteitstraject geboren zijn. Ons is ooit gezegd dat wij zonder hulp van het ziekenhuis niet zwanger konden worden… nou wel dus… 
Nu heb ik de test gedaan omdat ik me zwanger voelde, en dan wel exact zoals bij mijn twee jongens (exact dezelfde klachten). Dat i.c.m. het moment van de eisprong en het moment waarop wij gevreeën hebben, vermoed ik dat het een jongen is. En daarover voel ik mij down.
Zonder dat ik het wil. Want ik wil het kindje niet tekort doen. Maar ik voel me down over het feit dat ik hoogstwaarschijnlijk nooit een meisje zal zien opgroeien. En dat gevoel maakt dat ik me down voel (waarschijnlijk ook hormonen?). Ik wil dit niet voelen, want het is een wonder dat dit zo zonder medische hulp gelukt is en ook meer dan welkom… maar toch zie ik alleen maar meisjes op straat en denk dan: dat zal ik nooit hebben… Ik ben verdrietig over het feit dat ik nooit een meid zal hebben, ook omdat ik met mijn eigen moeder een goede band heb. En ik denk dat dit met zoons op volwassen leeftijd toch anders is.
Ik wil niet balen… daarom voel ik me ook een beetje down. Ik wil alleen maar gelukkig zijn en op een roze wolk zitten. Maar dat zit ik niet…
Wie herkent dit en gaat dit gevoel nog weg? Zijn het de hormonen?
Ik hoop dat ik snel van dit stomme gevoel af ben!

Nu heb ik de test gedaan omdat ik me zwanger voelde, en dan wel exact zoals bij mijn twee jongens (exact dezelfde klachten). Dat i.c.m. het moment van de eisprong en het moment waarop wij gevreeën hebben, vermoed ik dat het een jongen is. En daarover voel ik mij down.
Zonder dat ik het wil. Want ik wil het kindje niet tekort doen. Maar ik voel me down over het feit dat ik hoogstwaarschijnlijk nooit een meisje zal zien opgroeien. En dat gevoel maakt dat ik me down voel (waarschijnlijk ook hormonen?). Ik wil dit niet voelen, want het is een wonder dat dit zo zonder medische hulp gelukt is en ook meer dan welkom… maar toch zie ik alleen maar meisjes op straat en denk dan: dat zal ik nooit hebben… Ik ben verdrietig over het feit dat ik nooit een meid zal hebben, ook omdat ik met mijn eigen moeder een goede band heb. En ik denk dat dit met zoons op volwassen leeftijd toch anders is.
Ik wil niet balen… daarom voel ik me ook een beetje down. Ik wil alleen maar gelukkig zijn en op een roze wolk zitten. Maar dat zit ik niet…

dinsdag 17 november 2020 om 17:07
Er zijn in het verleden veel (goedlopende) topics over geweest dus het is voor vrij veel mensen herkenbaar genoeg.
Misschien helpt het (als drie kinderen voor jullie voldoende is) als je gewoon er even bewust bij stil staat dat er wellicht (want je denkt het in dit stadium enkel nog maar) een kans is dat je geen dochter krijgt. Het heeft denk ik meer te maken met een idee/toekomstbeeld dat je lang gehad hebt en niet met het kind waar je nu zwanger van bent. Ik denk dat het al een hoop scheelt voor je (schuld)gevoel als je die twee zaken even los van elkaar bekijkt.
Die roze wolken kun je helaas niet afdwingen.
Misschien helpt het (als drie kinderen voor jullie voldoende is) als je gewoon er even bewust bij stil staat dat er wellicht (want je denkt het in dit stadium enkel nog maar) een kans is dat je geen dochter krijgt. Het heeft denk ik meer te maken met een idee/toekomstbeeld dat je lang gehad hebt en niet met het kind waar je nu zwanger van bent. Ik denk dat het al een hoop scheelt voor je (schuld)gevoel als je die twee zaken even los van elkaar bekijkt.
dinsdag 17 november 2020 om 17:07
Niet op de zaken vooruitlopen zeg, de kans is 50% dat het een meisje is.
En als je niet ongepland zwanger was geworden, had je ook geen meisje gehad, dus ik snap even niet waarom je nu dan opeens down bent. Je hebt straks 3 kinderen terwijl er een kans was dat je helemaal geen kinderen had kunnen krijgen. Een reden om extra blij te zijn dus!
En als je niet ongepland zwanger was geworden, had je ook geen meisje gehad, dus ik snap even niet waarom je nu dan opeens down bent. Je hebt straks 3 kinderen terwijl er een kans was dat je helemaal geen kinderen had kunnen krijgen. Een reden om extra blij te zijn dus!

dinsdag 17 november 2020 om 17:08
Voel me exact zoals bij de zwangerschappen van de jongens. Die twee zwangerschappen waren al bijna identiek en deze lijkt precies zo te verlopen.
En ja, ik weet dat het voorbarig is om genderteleurstelling te voelen en nee, ik wil dit dus ook helemaal niet... maar voel me wel zo
(Een jongen is ook meer dan welkom, begrijp me niet verkeerd, het is meer het gevoel dat ik nooit een meisje zal hebben...)
En ja, ik weet dat het voorbarig is om genderteleurstelling te voelen en nee, ik wil dit dus ook helemaal niet... maar voel me wel zo

(Een jongen is ook meer dan welkom, begrijp me niet verkeerd, het is meer het gevoel dat ik nooit een meisje zal hebben...)
dinsdag 17 november 2020 om 17:10
Dus je weet niet zeker dat het een jongen is, je gaat uit van tijd van bevruchting?
Ik denk dat dat niet echt een betrouwbare bron is. Voor zekerheid zou ik toch echt zo'n test (via ziekenhuis? Ik heb geen idee) aanraden.
Maar wat bijzonder dat je zwanger bent, gefeliciteerd!
Verder zegt geslacht waarmee je kind geboren wordt ook niet alles. IK heb net het boek van Splinter Chabot gelezen en dat was meer een meisje dan mijn dochter. Mijn dochter is dan ook inmiddels mijn zoon (trans)
Ik hoop dat lekker kunt gaan genieten van dit cadeautje!
Ik denk dat dat niet echt een betrouwbare bron is. Voor zekerheid zou ik toch echt zo'n test (via ziekenhuis? Ik heb geen idee) aanraden.
Verder zegt geslacht waarmee je kind geboren wordt ook niet alles. IK heb net het boek van Splinter Chabot gelezen en dat was meer een meisje dan mijn dochter. Mijn dochter is dan ook inmiddels mijn zoon (trans)
Later is nu

Eens hoor. Wij zijn oprecht dankbaar dat ons nu een traject in het ziekenhuis bespaard is gebleven en voordat ik de oudste kreeg, had ik überhaupt niet durven dromen dat we (als alles goed gaat) drie kinderen krijgen. Daarom valt het me ook zo tegen dat ik dit nu voel...Watain schreef: ↑17-11-2020 17:07Niet op de zaken vooruitlopen zeg, de kans is 50% dat het een meisje is.

Hoeveel weken ben je eigenlijk zwanger?TL21 schreef: ↑17-11-2020 17:08Voel me exact zoals bij de zwangerschappen van de jongens. Die twee zwangerschappen waren al bijna identiek en deze lijkt precies zo te verlopen.
En ja, ik weet dat het voorbarig is om genderteleurstelling te voelen en nee, ik wil dit dus ook helemaal niet... maar voel me wel zo![]()

dinsdag 17 november 2020 om 17:11
Hoe de zwangerschap verloopt zegt helemaal niks over het geslacht (nog los van dat je pas een paar weken ver bent en er nog van alles anders kan lopen). Je loopt onwijs op de zaken vooruit.
Jammer om je nu al teleurgesteld te voelen terwijl het maar zo een meid kan zijn.
Jammer om je nu al teleurgesteld te voelen terwijl het maar zo een meid kan zijn.
anoniem_398472 wijzigde dit bericht op 17-11-2020 17:12
0.37% gewijzigd
dinsdag 17 november 2020 om 17:11
Dat zegt volgens mij niet zoveel. Maar goed, kun je nu alvast afscheid nemen van je meisjeswens en misschien valt het mee.TL21 schreef: ↑17-11-2020 17:08Voel me exact zoals bij de zwangerschappen van de jongens. Die twee zwangerschappen waren al bijna identiek en deze lijkt precies zo te verlopen.
En ja, ik weet dat het voorbarig is om genderteleurstelling te voelen en nee, ik wil dit dus ook helemaal niet... maar voel me wel zo![]()
Later is nu

dinsdag 17 november 2020 om 17:12
Ja, het is inderdaad het toekomstbeeld wat ik voor ogen had. En ik projecteer mijn eigen band met mijn moeder (heel hecht) en die van mijn broer met mijn moeder (totaal niet hecht) ook op mijn eigen leven. Terwijl een dochter krijgen natuurlijk geen garantie is op een goede band.lemoos2 schreef: ↑17-11-2020 17:07Er zijn in het verleden veel (goedlopende) topics over geweest dus het is voor vrij veel mensen herkenbaar genoeg.
dinsdag 17 november 2020 om 17:12
Maar er was nog helemaal geen kind gepland, dan had je weer een heel traject in gemoeten en dat hadden jullie misschien niet eens gedaan. Of het was niet gelukt. Dan had je toch ook alleen jongens gehad?TL21 schreef: ↑17-11-2020 17:08Voel me exact zoals bij de zwangerschappen van de jongens. Die twee zwangerschappen waren al bijna identiek en deze lijkt precies zo te verlopen.
En hoe je je voelt zegt helemaal niks over het geslacht. Ik ken iemand met 3 kinderen bij wie de zwangerschappen identiek waren. De eerste was een jongen, de tweede een meisje en de derde weer een jongen. Het lijkt erop dat je heel veel hebt gelezen de vorige keren over eisprong en het moment van seks hebben, hoe je je voelt etc, allemaal van die fabeltjes die vast voor sommige mensen kloppen, maar voor heel veel ook niet. Wacht gewoon eens rustig af.
watain wijzigde dit bericht op 17-11-2020 17:13
1.06% gewijzigd

dinsdag 17 november 2020 om 17:13
Dankjewel, het is zeker bijzonder!Dreamer schreef: ↑17-11-2020 17:10Dus je weet niet zeker dat het een jongen is, je gaat uit van tijd van bevruchting?

dinsdag 17 november 2020 om 17:14
6 weken

dinsdag 17 november 2020 om 17:14
Ja, ik vind dat dus ook jammer (want ik WIL me helemaal niet zo voelen...), hormonen???Marée schreef: ↑17-11-2020 17:11Hoe de zwangerschap verloopt zegt helemaal niks over het geslacht (nog los van dat je pas een paar weken ver bent en er nog van alles anders kan lopen). Je loopt onwijs op de zaken vooruit.

dinsdag 17 november 2020 om 17:15
Ik zou het op deze manier zien: je voelt je krak hetzelfde als bij de zwangerschappen van jouw 2 zonen. Maar ..... wat aan de basis ligt is een wereld van verschil: toen werden jullie geholpen en dit kind heeft het zelf gefikst. Daarom zou ik me ook niet zo blind staren op de symptomen, misschien zou jij - als je 10 kinderen had, 5 jongens en 5 meisjes - wel 10 keer hetzelfde voelen. Dus, in mijn ogen is de kans nog even groot dat je een dochter gaat krijgen. Ik heb een zoon en een dochter en voelde twee keer identiek hetzelfde.
Dus, nog een beetje geduld en wij duimen allemaal mee voor een prachtige dochter. Mijn felicitaties op voorhand al!
Dus, nog een beetje geduld en wij duimen allemaal mee voor een prachtige dochter. Mijn felicitaties op voorhand al!

dinsdag 17 november 2020 om 17:15
dinsdag 17 november 2020 om 17:16
Het moment van de eisprong en het moment dat je gevreeën hebt bepalen dat je een zoon krijgt
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je al 2 kinderen hebt zou je toch moeten weten dat de zaadcel van de man bepaalt of je een jongetje of een meisje krijgt. Die zaadcellen houden er trouwens geen rekening mee dat ze op de even dagen jongetjes moeten zijn en op de oneven dagen meisjes

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je al 2 kinderen hebt zou je toch moeten weten dat de zaadcel van de man bepaalt of je een jongetje of een meisje krijgt. Die zaadcellen houden er trouwens geen rekening mee dat ze op de even dagen jongetjes moeten zijn en op de oneven dagen meisjes
Je hormonen springen op en neer
. Je zit nu even een labiele zwangerschapsperiode.
Hier tien zwangerschappen gehad en alle tien voelde ik mij hetzelfde. Beetje wisselend in misselijkheid maar dat maakte niet uit of het een jongetje of meisje was. Het zijn uiteindelijk 4 meiden en een jongen geworden.
Hier tien zwangerschappen gehad en alle tien voelde ik mij hetzelfde. Beetje wisselend in misselijkheid maar dat maakte niet uit of het een jongetje of meisje was. Het zijn uiteindelijk 4 meiden en een jongen geworden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Ja, de vorige keren ben ik er heel erg mee bezig geweest. Ook omdat het een medisch traject was twee keer en alles tot in den treure "gepland" moest worden. Super klinisch allemaal.Watain schreef: ↑17-11-2020 17:12Maar er was nog helemaal geen kind gepland, dan had je weer een heel traject in gemoeten en dat hadden jullie misschien niet eens gedaan. Of het was niet gelukt. Dan had je toch ook alleen jongens gehad?
En hoe je je voelt zegt helemaal niks over het geslacht. Ik ken iemand met 3 kinderen bij wie de zwangerschappen identiek waren. De eerste was een jongen, de tweede een meisje en de derde weer een jongen. Het lijkt erop dat je heel veel hebt gelezen de vorige keren over eisprong en het moment van seks hebben, hoe je je voelt etc, allemaal van die fabeltjes die vast voor sommige mensen kloppen, maar voor heel veel ook niet. Wacht gewoon eens rustig af.

dinsdag 17 november 2020 om 17:17
adem in en adem uit.
Het gevoel wat je hebt is normaal.
Ondanks dat het nog helemaal niet zeker is wat je krijgt.
Mijn beide zwangerschappen zijn werkelijk identiek verlopen zelfs beiden op 40+ 4 geboren en beiden via een spoedkeizersnede en toch heb ik een jongen en een meisje. Dus de manier van zwanger zijn zegt helemaal niks.
Als je zo graag een meisje wil en dit blijkt over een paar weken toch een jongen te zijn dan mag je daar van balen. Je mag best even rouwen om het feit dat je graag een meisje wilde dat doet helemaal niets af aan het feit dat dit kindje gewild is of niet. Mensen denken maar dan als je liever het andere had gewild dat je dan hetgeen wat je krijgt niet waardeert. Sta echt even stil bij het feit dat die twee processen naast elkaar kunnen lopen.
Ga eerst eens rustig zitten en laat het even tot je doordringen dat je zwanger bent en dat beide scenario's nog mogelijk zijn. En alle andere scenario's ook nog.
Misschien krijg je wel een zoon die werkelijk een meisje voelt.
Niks is uitgesloten.
Het gevoel wat je hebt is normaal.
Ondanks dat het nog helemaal niet zeker is wat je krijgt.
Mijn beide zwangerschappen zijn werkelijk identiek verlopen zelfs beiden op 40+ 4 geboren en beiden via een spoedkeizersnede en toch heb ik een jongen en een meisje. Dus de manier van zwanger zijn zegt helemaal niks.
Als je zo graag een meisje wil en dit blijkt over een paar weken toch een jongen te zijn dan mag je daar van balen. Je mag best even rouwen om het feit dat je graag een meisje wilde dat doet helemaal niets af aan het feit dat dit kindje gewild is of niet. Mensen denken maar dan als je liever het andere had gewild dat je dan hetgeen wat je krijgt niet waardeert. Sta echt even stil bij het feit dat die twee processen naast elkaar kunnen lopen.
Ga eerst eens rustig zitten en laat het even tot je doordringen dat je zwanger bent en dat beide scenario's nog mogelijk zijn. En alle andere scenario's ook nog.
Misschien krijg je wel een zoon die werkelijk een meisje voelt.
Niks is uitgesloten.