Striae bij een derde zwangerschap?

19-11-2020 10:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben voor de derde keer zwanger, en dus inmiddels wat ouder dan bij de eerste twee.
Bij de eerste twee zwangerschappen heb ik geen striae opgelopen, en was me daar ook niet zo bewust van. Gelukkig ook geen andere problemen zoals incontinente bekkeninstabiliteit etc. (Wel een dikke postnatale depressie trouwens)

Nu zwanger van de derde ben ik veel meer bekend met alles wat je aan een zwangerschap over kunt houden en tel ik mijn zegeningen.
Ik vroeg me af of hier vrouwen zijn met ervaring met een derde zwangerschap.

Kan ik er vanuit gaan dat ik nu met een derde zwangerschap (buik is inmiddels al twee keer opgerekt) “veilig” ben voor striemen, incontinentie, bekkenproblemen etc of zegt het eigenlijk niets dat ik de andere keren zoveel geluk heb gehad?

Hoop op een beetje ervaring, ik ken zelf bijna niemand nog met een derde
Hoe jonger je bent hoe groter de kans op striae is. Dus als je bij je eerdere zwangerschappen geen striae hebt opgelopen is de kans klein dat je dit nu wel krijgt.
Smeren, smeren, smeren. Dat is het enige waarmee je het enigszins kunt voorkomen.
Miek_ schreef:
19-11-2020 10:19
Hoe jonger je bent hoe groter de kans op striae is. Dus als je bij je eerdere zwangerschappen geen striae hebt opgelopen is de kans klein dat je dit nu wel krijgt.
Dit heb ik ook begrepen.
hangt heel erg van je eigen "biologie" af. Sommige mensen (niet alleen zwanger vrouwen) hebben veel sneller last dan andere mensen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hoe ouder je bent, hoe minder kans op striae. Of, anders gezegd, hoe slapper je huid is, hoe minder kans op striae. Ik ben een oudere moeder, heb 3 kinderen en geen striae.
Tja, het vervelende van statistieken is dat je nooit van tevoren weet hoe dicht je bij het gemiddelde zit. Mijn verloskundige zei altijd dat iedere zwangerschap anders is en dat je bij een volgende zwangerschap zomaar andere klachten/kwaaltjes kunt hebben dan bij de vorige.

Ik ben zelf een oudere moeder, heb 2 kinderen en heel veel striae overgehouden aan mijn zwangerschappen. Ik had dan ook 2x een knoeperd van een buik door grote baby's en relatief veel vruchtwater.
Ik snap niet waarom dat zo belangrijk zou zijn. Je bent moeder, wordt ouder. Niks ergs aan toch?
Cateautje schreef:
19-11-2020 10:21
Smeren, smeren, smeren. Dat is het enige waarmee je het enigszins kunt voorkomen.
Nee hoor. Onderhuids bindweefsel wordt opgerekt, daar kun je niet tegen smeren.

Ik heb sinds 5 maanden een 3e en ook nergens striae TO! :yes:
Ook niks gesmeerd trouwens.
Ik was 39 bij de jongste, bij de eerste 25.
Denk dat het gewoon geluk hebben is. En ik had ook geen mega buiten, scheelt ook
justagirly wijzigde dit bericht op 19-11-2020 11:01
15.92% gewijzigd
Saivash schreef:
19-11-2020 10:47
Ik snap niet waarom dat zo belangrijk zou zijn. Je bent moeder, wordt ouder. Niks ergs aan toch?
Dan nog heb je het liever niet, dan wel.
Saivash schreef:
19-11-2020 10:47
Want als je moeder bent en ouder wordt mag je niet hopen dat je lichaam zo min mogelijk veranderd? Ik heb liever ook geen striae of cellulitis of een hangbuikje achteraf. Dat staat toch helemaal los van het moederschap en ouder worden.
Ik ben in elk geval blij, dat ik er niet zo mee bezig ben...
Saivash schreef:
19-11-2020 11:09
Ik ben in elk geval blij, dat ik er niet zo mee bezig ben...
je krijgt een sticker :there:
JonathanStrange schreef:
19-11-2020 11:18
je krijgt een sticker :there:
Yesss :cheer: . Thnx ;-)
Ik ben een oudere moeder en heb behoorlijk veel striae en een hangbuik overgehouden aan twee zwangerschappen (waarvan de laatste een tweeling). Ik kreeg steeds pas striae aan het allerlaatste eindje van de zwangerschap (eerste tot 40 weken geen streepje en toen ineens: pats!). De tweede keer sneller, want die strepen hebben een herinnering geloof ik ;-)

Ik heb altijd begrepen dat elke zwangerschap anders is, dus ik zou me als ik jou was nergens op vastpinnen ;-)

Gefeliciteerd met je 3e trouwens!
Oh en eerste geen bekkeninstabiliteit gehad en bij de tweede zwangerschap vréselijk! Dus tja, geen peil op te trekken dus!
Saivash schreef:
19-11-2020 11:20
Yesss :cheer: . Thnx ;-)
Oke dan, voor jou eentje met glitters!! B-)
JonathanStrange schreef:
19-11-2020 11:21
Oke dan, voor jou eentje met glitters!! B-)
Mijn dag is goed :)
JonathanStrange schreef:
19-11-2020 11:21
Oh en eerste geen bekkeninstabiliteit gehad en bij de tweede zwangerschap vréselijk! Dus tja, geen peil op te trekken dus!
Ik denk dat dit niet helemaal te vergelijken is. Een eenling zwangerschap is natuurlijk heel anders dan een meerlingzwangerschap. Dat laatste is natuurlijk veel zwaarder voor je lichaam :)
Miek_ schreef:
19-11-2020 11:23
Ik denk dat dit niet helemaal te vergelijken is. Een eenling zwangerschap is natuurlijk heel anders dan een meerlingzwangerschap. Dat laatste is natuurlijk veel zwaarder voor je lichaam :)
Dat is waar, maar ik ken ook meerlingmoeders die geen spatje striae en geen waggel hebben gehad. Al is de kans natuurlijk wel vele malen groter op gedoe bij een meerling, dat is zeker waar!
Saivash schreef:
19-11-2020 11:23
Mijn dag is goed :)
Mooi :)
Na mijn eerste had ik 1 mini streepje op mijn heup en tijdens mijn 2e zwangerschap veranderde mijn buik in een tijgervel :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven