Probleem MS Teams - straks nodig voor Sinterklaas

05-12-2020 16:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Wij willen MS Teams gebruiken voor een gezamenlijke Sinterklaasviering.

Ik heb een MS365 abonnement en MS Teams gedownload. Wanneer ik daar inlog krijg ik de volgende melding:

Iemand heeft al Teams ingesteld voor uw organisatie
Vraag uw beheerder om Teams voor u voor te bereiden of stel een andere organisatie in Teams in met een ander e-mailadres.

Dit is gewoon op mijn prive laptop, dus ik ben zelf beheerder, maar heb geen idee hoe ik nu MS Teams kan gebruiken. Ik wil liever geen ander mailadres gebruiken.

Heeft iemand hier de oplossing?

Alvast bedankt!
en als je nu de webversie gebruikt in plaats van de app?

Wat voor melding geeft hij bij andere apps (word, excel?), ben je daar misschien ingelogd met je werkaccount?
nimbus schreef:
05-12-2020 16:15
en als je nu de webversie gebruikt in plaats van de app?

Daar krijg ik dezelfde melding.

Wat voor melding geeft hij bij andere apps (word, excel?), ben je daar misschien ingelogd met je werkaccount?
Ik heb geen werkaccount van Microsoft, alleen een prive account.

Ik heb ook wel bij de community van MS gekeken, maar van de 'oplossingen' begreep ik helemaal niets. Ben ook niet zo handig en geduldig met dit soort dingen.
In de app op de telefoon krijg ik hetzelfde
https://www.microsoft.com/nl-nl/microso ... ams/log-in

en als je hier inlogt? Dus niet in de app, maar in de browser, lukt dat wel? Of kan de andere kant jou een vergaderlink sturen dat je die gebruikt?
Dank voor je hulp. Helaas blijf ik dezelfde melding krijgen.
Ik zal mijn zusje vragen of ze een uitnodiging kan sturen en anders proberen we Skype wel.
De andere sturen je een vergaderlink en dan via de webbrowser
Weet je zeker dat je geen werkaccount hebt? Of heb je een baan waarbij je niets met computers doet? Ik ken eigenlijk geen organisaties die niet werken met word/excel etc.
Bij mijn werkgever had ik wel een MS Teams account, maar die was met het mailadres van het werk. Ik log nu in met mijn prive account.
Tevens ging MS Teams met het werk via een extern bureaublad, dus niet via mijn eigen laptop.

Skype en Zoom werken bij mij wel, hopelijk kan mijn zusje ook met 1 van deze 2 aan de slag.
Rilena schreef:
05-12-2020 16:36
De andere sturen je een vergaderlink en dan via de webbrowser
Heb mijn zusje gevraagd een uitnodiging te sturen, maar het is toch wel raar dat ik zelf helemaal niets zie? Alleen maar die melding.
Kun je je werk account dan niet gebruiken voor een uitnodiging van deze teams meeting?
En met je werkaccount inloggen? Zou hier gewoon mogen.
Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden. Ik heb Microsoft 365 Personal en op de site zie ik in het overzicht wat herbij is inbegrepen geen MS Team staan. Bij de zakelijke abonnementen staat het wel. Wellicht is dat het probleem.
Ik ben momenteel vrijgesteld van werkzaamheden en ga 31 december uit dienst. Wil niets meer met mijn werkaccount doen.

Denk dat we gewoon Skype of Zoom gaan gebruiken.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Of is iemand anders binnen het gezin ingelogd op hetzelfde account, maar met een ander apparaat?
Mocht het niet lukken, Google heeft ook zo'n service, Meet. Als iemand een Google account heeft kan die jullie een uitnodiging sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven