Beschuldigd van diefstal

maandag 7 december 2020 om 17:01

Hallo allemaal,
Ik ben al een aantal jaren getrouwd en heb 2 kleine kinderen. Mijn man heeft ook nog een zoon van 13 jaar die af en toe om de weekend blijft logeren. Mijn huwelijk was niet altijd goed.
Nu spaart mijn man contant geld is huis. Het geld was bedoeld voor een auto. Toen we de auto wilde gaan bezichtigen, wilde hij het geld meenemen. Toen bleek dat er deel van het geld er niet was. Nu beschuldigd hij mij ervan dat ik het heb gestolen. Ik kan het niet geloven dat iemand met wie je jaren bent, je van zoiets kan beschuldigingen. Mijn hart is gebroken. Hoe moet ik hier mee omgaan?
                    Ik ben al een aantal jaren getrouwd en heb 2 kleine kinderen. Mijn man heeft ook nog een zoon van 13 jaar die af en toe om de weekend blijft logeren. Mijn huwelijk was niet altijd goed.
Nu spaart mijn man contant geld is huis. Het geld was bedoeld voor een auto. Toen we de auto wilde gaan bezichtigen, wilde hij het geld meenemen. Toen bleek dat er deel van het geld er niet was. Nu beschuldigd hij mij ervan dat ik het heb gestolen. Ik kan het niet geloven dat iemand met wie je jaren bent, je van zoiets kan beschuldigingen. Mijn hart is gebroken. Hoe moet ik hier mee omgaan?

maandag 7 december 2020 om 22:07

Heb je hem gevraagd waarom hij zoiets denkt? Zit wel meer achter dan alleen dit akkefietje. Wat een rukrelatie zo. Lijkt me afschuwelijk als iemand je zo wantrouwt. Ik zou hem daardoor zelf gaan wantrouwen, geloof ik. En dan zit je in een neerwaartse spiraal waar je heel moeilijk nog uitkomt. Fundamenteel iets mis bij jullie in ieder geval.

maandag 7 december 2020 om 22:21

Mij ook.

maandag 7 december 2020 om 22:23

Ook niet zo heel gek gedacht natuurlijk, die 2 kleine kinderen zullen het niet gepakt hebben.

maandag 7 december 2020 om 22:24

Dit inderdaad. Als je de zoon niet verdenkt waarom noem je hem dan?
En wat zei je man toen je hem vroeg naar de reden waarom hij jou beschuldigt?
Klinkt in ieder geval niet als een gezonde relatie...

maandag 7 december 2020 om 22:27

Dat deed mijn vader ook altijd hoor , wij kochten thuis altijd tweedehands autos in de prijs categorie max 2500 en daar werd voor gespaard op die manier. Geen idee waarom dat raar zou zijn.
Ik zou het echt vreselijk vinden als ik vals beschuldigd zou worden en een 13 jarige is in mijn ogen een redelijk plausibele verdachte. Bedoel als de man het niet heeft gedaan en TO niet, wie dan? De kabouters?

maandag 7 december 2020 om 22:28

Precies..Paupertrol schreef: ↑07-12-2020 22:27Dat deed mijn vader ook altijd hoor , wij kochten thuis altijd tweedehands autos in de prijs categorie max 2500 en daar werd voor gespaard op die manier. Geen idee waarom dat raar zou zijn.
Ik zou het echt vreselijk vinden als ik vals beschuldigd zou worden en een 13 jarige is in mijn ogen een redelijk plausibele verdachte. Bedoel als de man het niet heeft gedaan en TO niet, wie dan? De kabouters?

maandag 7 december 2020 om 22:33

Ja mijn ex had een zoon van 14 en ik had zelf een platenspeler. Op een dag was die kapot. Er lag een plaat op die ik er niet op had gelegd. Onder de krassen. Dus mijn gedachte was "Oh er heeft er eentje DJ Scratchalot lopen spelen" Want man had die plaat ook niet geluisterd en de jongste wist niet eens hoe de klep open ging van die platenspeler (zat een soort slotje/schuifje op) en ik heb zelfs opa en oma nog gevraagd of zij er toevallig aan hadden gezeten. Nee. Nou een rél is het geworden want ik beschuldigde die 14 jarige. En die ontkende in alle toonaarden. Maar een platenspeler wisselt niet zelf van plaat en sloopt zichzelf spontaan. Leuk dat soort dingen. En de controllers van de spelcomputer waren ook steeds spontaan stuk. Jaja. Soms is indirect bewijs ook bewijs he. Als alle andere opties wegvallen dan moet wat overblijft wel de waarheid zijn....

maandag 7 december 2020 om 22:45

Ik geloof het ook niet, hoor.Genietvanalles1 schreef: ↑07-12-2020 17:01Ik kan het niet geloven dat iemand met wie je jaren bent, je van zoiets kan beschuldigingen.

maandag 7 december 2020 om 22:56

maandag 7 december 2020 om 23:05

..was het niet een afweerreactie, dat jouw man eigenlijk zelf gewoon stiekem jullie geld heeft uitgegeven TO? 
Daar dacht ik gelijk aan, want:
Dat hij zo hard roept dat jij het gedaan hebt zonder eerst neutraal te kijken naar alle opties (zoon, vriendjes van zoon, poetsdame, oppas, weetikveel wie er over de vloer komt) vind ik gek.
Of hij moet rede gehad hebben om gelijk naar jou te kijken TO.
Misschien niet eens omdat je ooit eerder oneerlijk bent geweest maar omdat je bijvoorbeeld makkelijk geld uit geeft of het niet zo nauw neemt met zijn persoonlijke spullen oid.
Hoe dan ook: hij of jullie gaan niet fijn met elkaar om. Relatietherapie (gezien de twee kleintjes) is mijn advies. Sterkte TO!
                    Daar dacht ik gelijk aan, want:
Dat hij zo hard roept dat jij het gedaan hebt zonder eerst neutraal te kijken naar alle opties (zoon, vriendjes van zoon, poetsdame, oppas, weetikveel wie er over de vloer komt) vind ik gek.
Of hij moet rede gehad hebben om gelijk naar jou te kijken TO.
Misschien niet eens omdat je ooit eerder oneerlijk bent geweest maar omdat je bijvoorbeeld makkelijk geld uit geeft of het niet zo nauw neemt met zijn persoonlijke spullen oid.
Hoe dan ook: hij of jullie gaan niet fijn met elkaar om. Relatietherapie (gezien de twee kleintjes) is mijn advies. Sterkte TO!

dinsdag 8 december 2020 om 07:30

Wat een verhaal.
Diep beledigd zou ik zijn.
En hoe diep hij ook zou kruipen, dat gevoel kwam noout meer goed.
Misschien heeft hij het zelf wel uitgegeven.
Geld thuis sparen is zo gek nog niet, want wat heb je eraan op de bank? Niks. Eerst de mensen afhankelijk maken van een bank, geld digitaal enz. Daarna de volledige toezicht en controlle.
Maar dat is een andere discussie.
Toen mijn ouders gestopt zijn met roken hebben ze beide het geld wat ze aan sigaretten uitgaven telkens in een potje gedaan. Contant.
En ja, dat liep snel op.
                    Diep beledigd zou ik zijn.
En hoe diep hij ook zou kruipen, dat gevoel kwam noout meer goed.
Misschien heeft hij het zelf wel uitgegeven.
Geld thuis sparen is zo gek nog niet, want wat heb je eraan op de bank? Niks. Eerst de mensen afhankelijk maken van een bank, geld digitaal enz. Daarna de volledige toezicht en controlle.
Maar dat is een andere discussie.
Toen mijn ouders gestopt zijn met roken hebben ze beide het geld wat ze aan sigaretten uitgaven telkens in een potje gedaan. Contant.
En ja, dat liep snel op.
                                    de wereld wacht om ontdekt te worden