Wil ik nog verder?

05-12-2020 23:25 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Diep in mijn hart niet. Maar ik heb drie jonge kinderen(!). Toch ben ik niet meer gelukkig met mijn man. Hij staat bekend als een hele zorgzame, liefhebbende vader, een sociale en hardwerkende man. Maar in realiteit is hij bijna altijd moe, doet hij op de wekelijkse boodschappen na, niets in het huishouden. Hij heeft echt inzicht niet in wat er met drie kinderen moet gebeuren en dat het huishouden ook moet gebeuren.
En dat niet alleen, hij is zoveel met zichzelf bezig. Is een echt moederskindje.. Zit altijd op zijn telefoon..

Ik heb al gezegd dat ik het zat begin te worden, deze situatie. Dan raakt hij geïrriteerd. Vanavond hebben we echte ruzie gemaakt. Weer een zaterdag waar ik alleen met de kinderen ben, en hij doet lekker zijn ding..

Ik weet het niet meer. Wil een nieuwe start maken, alles achter me verbranden, hem het lekker zelf uit laten zoeken. Nooit meer wat met hem en zijn familie te maken hoeven hebben..

Maar ik heb drie jonge kids..
Hi,
Wilde even laten weten dat we eindelijk echt een goed en fijn gesprek met elkaar hebben gehad waar aandacht was voor elkaar. We hebben de laatste maanden echt langs elkaar heen geleefd beseffen we allebei. En dat willen we echt niet.
En nu voel ik me wel schuldig dat ik hem zo naar afgeschilderd heb in dit topic. Dat verdiend hij niet.
Ik houd van hem. :)
jasmijn91 schreef:
07-12-2020 21:42
Hi,
Wilde even laten weten dat we eindelijk echt een goed en fijn gesprek met elkaar hebben gehad waar aandacht was voor elkaar. We hebben de laatste maanden echt langs elkaar heen geleefd beseffen we allebei. En dat willen we echt niet.
En nu voel ik me wel schuldig dat ik hem zo naar afgeschilderd heb in dit topic. Dat verdiend hij niet.
Ah joh, soms moet je even onredelijk zeiken op je vent tegen andere vrouwen. Gewoon zorgen dat hij het niet hoort of leest en vanavond even extra lief voor hem zijn ;) .
Am Yisrael Chai!
Ik denk dat er in heel veel huishoudens mensen op hun tenen lopen. Mensen zijn sociale dieren, we voelen ons allemaal beperkt en opgesloten. Ik merk in mijn omgeving ook dat mensen steeds meer beginnen te morren maar ik denk dat we ook nog nooit zo lang op elkaars lip hebben gezeten. Daarnaast is het een lange tijd van stress voor vooral jonge gezinnen. Zet 'm op, dat gezeur dat je altijd zo blij moet zijn met elkaar gaat op sommige dagen gewoon niet op.
jasmijn91 schreef:
Hi,
Superfijn dat jullie zo goed gepraat hebben. En wat leuk dat je te hier ook meldt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Goed te horen dat jullie een fijn gesprek hebben gehad. Ga er samen voor! Hopelijk komen jullie er samen uit. In elke relatie gaan mensen door pieken en dalen. Hoort erbij, leer ervan. Op naar de pieken.
jasmijn91 schreef:
Hi,

Ik wilde net gaan schrijven toen ik las dat jullie vanavond al een gesprek hebben gehad. Vroeg me af of je niet gewoon helemaal doodmoe bent en dacht bijvoorbeeld aan de optie dat oma een week de boel bij jullie thuis komt runnen terwijl jij een week naar een hotel of vakantiehuisje gaat om eens lekker he-le-maal uit te rusten.
Dan kan je man vrijdag aansluiten en nemen jullie een weekend lang alle tijd voor elkaar in dat hotel/vakantiehuisje?

Scheelt een stuk als je een keer helemaal bij kunt komen - en dan een frisse nieuwe start maken.
Fijn, TO!
Echt fijn om te lezen dat jullie een goed gesprek hebben gehad!
Wat fijn zeg! En ach iedereen heeft wel eens mot toch ;) gaat erom hoe je het samen oplost.
Fijn om geen relatie te hebben zeg, wat een werk pfff, steeds je best moeten doen om het een beetje te laten lopen...
MissMaran schreef:
08-12-2020 07:51
Fijn om geen relatie te hebben zeg, wat een werk pfff, steeds je best moeten doen om het een beetje te laten lopen...
Veel mensen hebben dat er voor over.
Jullie hebben een goed gesprek gehad, maar hebben jullie ook duidelijke afspraken gemaakt?

Dat hij denkt de hele zaterdag zijn eigen ding te kunnen doen, zonder overleg, is vreemd als je drie jonge kinderen hebt. Dat hij denkt dat jij alles wel thuis opknapt is ook raar. Kinderen zijn er de hele dag, ook als je thuis komt van je werk en, in het geval van je jongste, ook 's nachts. Dat weet je als je eraan begint.

Jij werkt 24 uur per dag, hij maar 8, dat is natuurlijk niet eerlijk, aangezien jullie drie kinderen, jullie gezamenlijke verantwoordelijkheid zijn.

Kan hij dit niet inzien, dan zou ik zsm weer aan het werk gaan en financieel onafhankelijk worden van deze man.
HawaZon schreef:
08-12-2020 08:12
Jullie hebben een goed gesprek gehad, maar hebben jullie ook duidelijke afspraken gemaakt?

Dat hij denkt de hele zaterdag zijn eigen ding te kunnen doen, zonder overleg, is vreemd als je drie jonge kinderen hebt. Dat hij denkt dat jij alles wel thuis opknapt is ook raar. Kinderen zijn er de hele dag, ook als je thuis komt van je werk en, in het geval van je jongste, ook 's nachts. Dat weet je als je eraan begint.

Jij werkt 24 uur per dag, hij maar 8, dat is natuurlijk niet eerlijk, aangezien jullie drie kinderen, jullie gezamenlijke verantwoordelijkheid zijn.

Kan hij dit niet inzien, dan zou ik zsm weer aan het werk gaan en financieel onafhankelijk worden van deze man.
Het was een goed gesprek, dus ook duidelijke afspraken gemaakt. :)
jasmijn91 schreef:
08-12-2020 08:33
Het was een goed gesprek, dus ook duidelijke afspraken gemaakt. :)
Ok, fijn! Begrijpt hij nu dat onbetaald werk ook gewoon werk is en dat jullie de load eerlijk moeten verdelen?
MissMaran schreef:
08-12-2020 07:51
Het heeft idd echt zijn ups en downs, zeker met jonge kinderen. In mijn geval stond het water zo hoog dat ik er zaterdagavond het bijltje bij neer wilde gooien. Maar er zijn ook tijden dat het voor de wind lijkt te gaan. Net als in het leven. En het ligt denk ik ook wel aan karakters denk ik. Maar op basis van mijn topic moet je er niet vanuit gaan dat een relatie hebben verschrikkelijk is, hoor. We kunnen het ook heel fijn hebben samen.
HawaZon schreef:
08-12-2020 08:35
Ok, fijn! Begrijpt hij nu dat onbetaald werk ook gewoon werk is en dat jullie de load eerlijk moeten verdelen?
Hij begrijpt mijn frustratie dat ik de hele dag met de kinderen druk ben; en de nachten ook doe, heel moe ben en ik me ongewaardeerd voel, als hij thuis komt en op de bank plof. Hij gaf aan dat ik moet zeggen wat er moet gebeuren, omdat hij dat inzicht niet goed heeft. Het is er ook wel ingeslopen dat ik alles doe. Dus hij doet echt zijn best.

Ik ben wel realistisch hoor, het is niet zo dat nu alles in 1x opgelost is. Maar door zo’n gesprek gaat de zon weer wat meer schijnen en dat doet me al veel goed.
jasmijn91 schreef:
08-12-2020 08:42
Hij begrijpt mijn frustratie dat ik de hele dag met de kinderen druk ben; en de nachten ook doe, heel moe ben en ik me ongewaardeerd voel, als hij thuis komt en op de bank plof. Hij gaf aan dat ik moet zeggen wat er moet gebeuren, omdat hij dat inzicht niet goed heeft. Het is er ook wel ingeslopen dat ik alles doe. Dus hij doet echt zijn best.

Ik ben wel realistisch hoor, het is niet zo dat nu alles in 1x opgelost is. Maar door zo’n gesprek gaat de zon weer wat meer schijnen en dat doet me al veel goed.
Gelukkig maar! Wij werken allebei, maar hebben ook onze papa- en mamadag.

Wat we vaak doen is dat degene die buitenshuis heeft gewerkt, de kinderen het eerste uur na thuiskomst opvangt, zodat de ander rustig kan koken en even alleen kan zijn. Dat is dan echt een moment van ontspanning/ tot jezelf komen.

Toen onze kinderen klein waren vonden we allebei onze dag alleen met de kinderen de zwaarste dag van de week. Maar het wordt echt beter en beter. Inmiddels is het een heel leuke en ontspannen dag.

Misschien kunnen jullie ook zoiets doen? Hij verzorgt de kinderen zodra hij thuiskomt en doet ook de boodschappen. Jij kookt.

Zo kun je meer taken verdelen. Hij kookt in het weekend, jullie mogen beide een weekenddag uitslapen. Jullie hebben beide een paar uur in het weekend alleen- tijd, de nachten zou ik 50/50 gaan doen, want dat hakt er het meeste in.
jasmijn91 schreef:
Hi,
Wat goed van jullie! Nou hoop ik dat jullie ook allebei kunnen aangeven wat jullie kunnen geven in de relatie, ik denk dat dat nog belangrijker is dan wat je van elkaar verwacht.
jasmijn91 schreef:
08-12-2020 08:37
Het heeft idd echt zijn ups en downs, zeker met jonge kinderen. In mijn geval stond het water zo hoog dat ik er zaterdagavond het bijltje bij neer wilde gooien. Maar er zijn ook tijden dat het voor de wind lijkt te gaan. Net als in het leven. En het ligt denk ik ook wel aan karakters denk ik. Maar op basis van mijn topic moet je er niet vanuit gaan dat een relatie hebben verschrikkelijk is, hoor. We kunnen het ook heel fijn hebben samen.
Dat neemt niet weg dat ie je liever met het huishouden en de kinderen opzadelt als het aan hem ligt.
Niet vergeten nu hij eventjes zijn best doet omdat jij je vuisten op tafel slaat, dat is nog steeds niet lief.
MissMaran schreef:
08-12-2020 11:38
Dat neemt niet weg dat ie je liever met het huishouden en de kinderen opzadelt als het aan hem ligt.
Niet vergeten nu hij eventjes zijn best doet omdat jij je vuisten op tafel slaat, dat is nog steeds niet lief.
Als je mijn laatste post zou lezen, dan zou je lezen wat er staat, namelijk: “ Ik ben wel realistisch hoor, het is niet zo dat nu alles in 1x opgelost is. Maar door zo’n gesprek gaat de zon weer wat meer schijnen en dat doet me al veel goed.”

En ik vergeet niks, en jij hoeft hem niet lief te vinden.
HawaZon schreef:
08-12-2020 08:50
Gelukkig maar! Wij werken allebei, maar hebben ook onze papa- en mamadag.

Wat we vaak doen is dat degene die buitenshuis heeft gewerkt, de kinderen het eerste uur na thuiskomst opvangt, zodat de ander rustig kan koken en even alleen kan zijn. Dat is dan echt een moment van ontspanning/ tot jezelf komen.

Toen onze kinderen klein waren vonden we allebei onze dag alleen met de kinderen de zwaarste dag van de week. Maar het wordt echt beter en beter. Inmiddels is het een heel leuke en ontspannen dag.

Misschien kunnen jullie ook zoiets doen? Hij verzorgt de kinderen zodra hij thuiskomt en doet ook de boodschappen. Jij kookt.

Zo kun je meer taken verdelen. Hij kookt in het weekend, jullie mogen beide een weekenddag uitslapen. Jullie hebben beide een paar uur in het weekend alleen- tijd, de nachten zou ik 50/50 gaan doen, want dat hakt er het meeste in.
Bedankt voor je tips! Leuk om te lezen hoe jullie dat geregeld hebben. :)
Goed bezig!
Wij hebben jarenlang op zondagavond 'directieoverleg' gehad. Uiteraard zijn wij dan de directe ;-) (van het Bedrijf Gezin). Even de weekkalender erbij en de bijzonderheden van die week doorspreken. Wie kookt wanneer, wie haalt/brengt wanneer de kinderen, zijn er nog speciale dingen die geregeld moeten worden? Met kinderen die niet naar school gaan is dit misschien minder nodig, maar het zou voor jullie een goed moment kunnen zijn om even te 'levelen', zodat je van elkaar weet waar je mee bezig bent, op welke dagen hij later thuis is van zijn werk en wanneer jij wilt sporten of naar een vriendin.
Je bent meer 'samen' bezig en automatisch meer betrokken bij elkaar.
[Vereijderd] dus ik ben het er niet mee eens dat jij het zo makkelijk hebt en hij zo zwaar. Ik snap ook niet waarom alles wat jij doet in onze maatschappij maar weinig gewaardeerd wordt, en wat je man doet juist veel.
Maar goed, uiteindelijk ben je een team en moet je het samen zien te rooien.

Ik denk dat het het beste werkt als je man ervaart wat je probleem is. Dus laat hem eens een dag alleen met de kinderen, incl taken die erbij horen als koken, de was, de 3e shift, kinderen in hun eigen ritme (tenzij hij zelf de nacht doet), etc. Liefst pakt hij ook de avondtaken erbij en de nacht.
Klinkt beetje flauw, maar ik denk wel dat het werkt om wat nader tot elkaar te komen.
Ondertussen kan jij de tijd goed gebruiken om bij te tanken.

Kijk nu zie je het weer rooskleurig in en dat is goed, maar dat is juist het moment om dit te doen. Want straks ben je moe en heb je het zwaar en ga je je vorige gedachtes weer krijgen. Dat kan jullie uit elkaar drijven en dat is zonde.
menta wijzigde dit bericht op 11-12-2020 13:24
9.84% gewijzigd
HawaZon schreef:
08-12-2020 08:12

Dit zijn geen afspraken; dit zijn alleen eisen van TO, nergens het belang van haar partner. Wat is belangrijk voor hem? Geeft ze hem nog wel aandacht en affectie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven