Beschuldigd van diefstal

maandag 7 december 2020 om 17:01

Hallo allemaal,
Ik ben al een aantal jaren getrouwd en heb 2 kleine kinderen. Mijn man heeft ook nog een zoon van 13 jaar die af en toe om de weekend blijft logeren. Mijn huwelijk was niet altijd goed.
Nu spaart mijn man contant geld is huis. Het geld was bedoeld voor een auto. Toen we de auto wilde gaan bezichtigen, wilde hij het geld meenemen. Toen bleek dat er deel van het geld er niet was. Nu beschuldigd hij mij ervan dat ik het heb gestolen. Ik kan het niet geloven dat iemand met wie je jaren bent, je van zoiets kan beschuldigingen. Mijn hart is gebroken. Hoe moet ik hier mee omgaan?
                    Ik ben al een aantal jaren getrouwd en heb 2 kleine kinderen. Mijn man heeft ook nog een zoon van 13 jaar die af en toe om de weekend blijft logeren. Mijn huwelijk was niet altijd goed.
Nu spaart mijn man contant geld is huis. Het geld was bedoeld voor een auto. Toen we de auto wilde gaan bezichtigen, wilde hij het geld meenemen. Toen bleek dat er deel van het geld er niet was. Nu beschuldigd hij mij ervan dat ik het heb gestolen. Ik kan het niet geloven dat iemand met wie je jaren bent, je van zoiets kan beschuldigingen. Mijn hart is gebroken. Hoe moet ik hier mee omgaan?

dinsdag 8 december 2020 om 07:31

Ja, je hebt gelijkRedballoon schreef: ↑07-12-2020 21:59Zo dan! Dit is een uitstekend voorbeeld van een relatie die niet een beetje slecht is maar uiterst verrot. Sorry, mooier kan ik het niet maken...

dinsdag 8 december 2020 om 07:34

En dan verbaast je deze beschuldiging? Waarom?

dinsdag 8 december 2020 om 07:35

Ik weet niet wat ik moet denken. Hij blijft wel over. Ik ga het hem niet vragen. En stel dat hij het heeft gedaan, zal ik hem ook niet verraden. Maar hoe bewijs ik dat ik het niet heb gedaan.Someonenew schreef: ↑07-12-2020 22:23Ook niet zo heel gek gedacht natuurlijk, die 2 kleine kinderen zullen het niet gepakt hebben.

dinsdag 8 december 2020 om 07:38

Deze snap ik niet.toulouse74 schreef: ↑07-12-2020 22:50Oh dit is de eerste post van deze TO.....
Binnenkort in de Viva! Mijn man beschuldigt mij van diefstal.

dinsdag 8 december 2020 om 07:38

Eh, niet.Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 07:35Ik weet niet wat ik moet denken. Hij blijft wel over. Ik ga het hem niet vragen. En stel dat hij het heeft gedaan, zal ik hem ook niet verraden. Maar hoe bewijs ik dat ik het niet heb gedaan.
Misschien al heel lang de tijd om te vertrekken? Maar als je niet weggaat bij huiselijk geweld dan zal dit ook niet de reden zijn toch?

dinsdag 8 december 2020 om 07:42

Ja, ik zit er aan te denken om een einde te maken. Het is een moeilijke situatie voor mij. Ik kom niet zomaar van hem af. En voor de kinderen zal ik toch met hem in contact moeten blijven. Ik denk dat ik al jaren in een zwart gat zit. Ik weet niet waarom ik alles pik..Luci_Mster2 schreef: ↑08-12-2020 07:38Eh, niet.
Misschien al heel lang de tijd om te vertrekken? Maar als je niet weggaat bij huiselijk geweld dan zal dit ook niet de reden zijn toch?

dinsdag 8 december 2020 om 07:43

Waarom ben je nog bij hem? Bij huiselijk geweld pak je toch je spullen? Doe dat, krijg je ook de schuld niet meer van iets wat je niet hebt gedaan.

dinsdag 8 december 2020 om 07:47

Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 07:42Ja, ik zit er aan te denken om een einde te maken. Het is een moeilijke situatie voor mij. Ik kom niet zomaar van hem af. En voor de kinderen zal ik toch met hem in contact moeten blijven. Ik denk dat ik al jaren in een zwart gat zit. Ik weet niet waarom ik alles pik..
Wees verstandig, kies voor je zelf en de kinderen.

dinsdag 8 december 2020 om 07:48

Ja... ik ben dus ook wel eens ergens van beschuldigd op basis van eliminatie. Ik was, als ze het rijtje afgingen, de enige resterende mogelijkheid.Paupertrol schreef: ↑07-12-2020 22:33Ja mijn ex had een zoon van 14 en ik had zelf een platenspeler. Op een dag was die kapot. Er lag een plaat op die ik er niet op had gelegd. Onder de krassen. Dus mijn gedachte was "Oh er heeft er eentje DJ Scratchalot lopen spelen" Want man had die plaat ook niet geluisterd en de jongste wist niet eens hoe de klep open ging van die platenspeler (zat een soort slotje/schuifje op) en ik heb zelfs opa en oma nog gevraagd of zij er toevallig aan hadden gezeten. Nee. Nou een rél is het geworden want ik beschuldigde die 14 jarige. En die ontkende in alle toonaarden. Maar een platenspeler wisselt niet zelf van plaat en sloopt zichzelf spontaan. Leuk dat soort dingen. En de controllers van de spelcomputer waren ook steeds spontaan stuk. Jaja. Soms is indirect bewijs ook bewijs he. Als alle andere opties wegvallen dan moet wat overblijft wel de waarheid zijn....
Punt is: ik hád het niet gedaan.
Jaren later heeft degene die het wél had gedaan (die ze niet eens in het rijtje hadden staan) aan hen bekend en ze schaamden zich dood tegenover mij. Voor mij was dat op dat moment juist anders, die mensen hadden 2 jaar gedacht dat ik in staat was tot diefstal en nu wisten ze eindelijk dat dat niet zo was.
Weet je wat het is? Het is zo lastig bewijzen dat je iets NIET hebt gedaan.

dinsdag 8 december 2020 om 09:44

En kerel met losse handjes? Misschien heeft hij dat geld zelf allang uitgegeven aan iets (gokken bv.) of iemand waar jij niks van weet. En zijn zoon komt alleen maar af en toe een weekend langs? Dus hij is ook geen co-ouder. Al met al; alarmbellen om die man.

sweetfirefly wijzigde dit bericht op 08-12-2020 10:17

0.39% gewijzigd

Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.

dinsdag 8 december 2020 om 10:16

dinsdag 8 december 2020 om 10:17

O my... wegwezen dus. Waarom open je hier een topic over en niet over het huiselijk geweld?

dinsdag 8 december 2020 om 10:18

Niet. Je moet hem gewoon de deur uit schoppen.Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 07:35Ik weet niet wat ik moet denken. Hij blijft wel over. Ik ga het hem niet vragen. En stel dat hij het heeft gedaan, zal ik hem ook niet verraden. Maar hoe bewijs ik dat ik het niet heb gedaan.

dinsdag 8 december 2020 om 11:17

Jij hebt helemaal niks te bewijzen!Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 07:35Ik weet niet wat ik moet denken. Hij blijft wel over. Ik ga het hem niet vragen. En stel dat hij het heeft gedaan, zal ik hem ook niet verraden. Maar hoe bewijs ik dat ik het niet heb gedaan.
Als hij iets wil is het aan hem te bewijzen dat jij het was, kortom hij kan helemaal niks. En zelfs al zou hij aangifte doen dan zal hij daar dus ook gelijk doodlopen.
Maar wees alsjeblieft slim, vooral ook voor je kinderen, en ga bij hem weg. Dit is geen gezonde situatie. Ik vind het al bizar dat je jezelf dit aandoet, maar tegenover je kinderen kan je dat niet maken, die verdienen een veilige omgeving.

dinsdag 8 december 2020 om 11:21

Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 07:42Ja, ik zit er aan te denken om een einde te maken. Het is een moeilijke situatie voor mij. Ik kom niet zomaar van hem af. En voor de kinderen zal ik toch met hem in contact moeten blijven. Ik denk dat ik al jaren in een zwart gat zit. Ik weet niet waarom ik alles pik..
Misschien omdat weggaan met kids moeilijk is want veel consequenties en het is een situatie die niet helemaal te overzien is. Dus voel je niet rot dat je veel gepikt hebt ok?
Maar je moet daar wel weg TO!
Er zijn op dit forum veel tips en informatie te vinden over dit onderwerp. Stap 1 is je goed voorbereiden. Sterkte!

dinsdag 8 december 2020 om 11:26

Nou zo wordt je wel makkelijk berecht en veroordeelt, ik heb het niet gedaan dus jij bent de dief

dinsdag 8 december 2020 om 11:29

Nou in bepaalde culturen wordt wel eens goud thuis bewaard (ivm trouwerijen) en dan wordt er nog wel eens ingebroken, dus het kan best riskant zijn om grote geldsommen thuis te bewaren.thanx schreef: ↑08-12-2020 07:30Wat een verhaal.
Diep beledigd zou ik zijn.
En hoe diep hij ook zou kruipen, dat gevoel kwam noout meer goed.
Misschien heeft hij het zelf wel uitgegeven.
Geld thuis sparen is zo gek nog niet, want wat heb je eraan op de bank? Niks. Eerst de mensen afhankelijk maken van een bank, geld digitaal enz. Daarna de volledige toezicht en controlle.
Maar dat is een andere discussie.
Toen mijn ouders gestopt zijn met roken hebben ze beide het geld wat ze aan sigaretten uitgaven telkens in een potje gedaan. Contant.
En ja, dat liep snel op.

dinsdag 8 december 2020 om 12:00

bia-pia schreef: ↑08-12-2020 07:48Ja... ik ben dus ook wel eens ergens van beschuldigd op basis van eliminatie. Ik was, als ze het rijtje afgingen, de enige resterende mogelijkheid.
Punt is: ik hád het niet gedaan.
Jaren later heeft degene die het wél had gedaan (die ze niet eens in het rijtje hadden staan) aan hen bekend en ze schaamden zich dood tegenover mij. Voor mij was dat op dat moment juist anders, die mensen hadden 2 jaar gedacht dat ik in staat was tot diefstal en nu wisten ze eindelijk dat dat niet zo was.
Weet je wat het is? Het is zo lastig bewijzen dat je iets NIET hebt gedaan.
Alleen wij....die zoon en de schoonouders hadden de sleutel. Desbetreffende weekend waren wij niet thuis want mijn vader was plotseling overleden. We hadden hem gevraagd de katten eten te geven. Hij is dus in huis geweest. Voor we weggingen deed de platen speler het nog. Daarna was ie verrot. 1 en 1 is 2. En stel een ander heeft het gedaan omdat hij niet alleen was...dan weet hij dus hoe het zit maar hij hield vol van niks te weten. Sja.