huisvesting van partner
woensdag 9 december 2020 om 11:25
Hallo,
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
woensdag 9 december 2020 om 11:26
Je woont nu samen met je partner? Welke verhuizing is nu gepland? Die van hem uit jouw huis? Hebben jullie er ooit bewust voor gekozen om samen te gaan wonen? Kortom, hoe is jullie situatie nu? En heeft hij ingestemd met de verhuizing?
Je moet niet jouw probleem maken wat zijn probleem is lijkt me. Dus hem ook niet in huis nemen als je dat niet ziet zitten. En zeker niet als nieuwe woonruimte zoeken voor het meeste toch zijn verantwoordelijkheid is en hij daar totaal geen moeite in steekt. Maar ik heb het idee dat ik wel wat informatie mis die me misschien van mening doen veranderen.
Je moet niet jouw probleem maken wat zijn probleem is lijkt me. Dus hem ook niet in huis nemen als je dat niet ziet zitten. En zeker niet als nieuwe woonruimte zoeken voor het meeste toch zijn verantwoordelijkheid is en hij daar totaal geen moeite in steekt. Maar ik heb het idee dat ik wel wat informatie mis die me misschien van mening doen veranderen.
luxaflex wijzigde dit bericht op 09-12-2020 11:31
89.47% gewijzigd
woensdag 9 december 2020 om 11:27
Ik snap de constructie niet helemaal. Wie gaat er verhuizen? Wonen jullie nu wél samen?
(Edit: O wacht, OP is aangepast. Duidelijk zo. Gezamenlijke huis is verkocht, jij hebt voor jou en je kinderen een andere woning. Het zijn dus niet zijn kinderen?)
In ieder geval: Voet bij stuk houden. Hij heeft genoeg tijd gehad om iets te zoeken, en er zijn vast wel andere mensen bij wie hij kan logeren wanneer hij er toch ineens achter komt dat jij het meent.
(Edit: O wacht, OP is aangepast. Duidelijk zo. Gezamenlijke huis is verkocht, jij hebt voor jou en je kinderen een andere woning. Het zijn dus niet zijn kinderen?)
In ieder geval: Voet bij stuk houden. Hij heeft genoeg tijd gehad om iets te zoeken, en er zijn vast wel andere mensen bij wie hij kan logeren wanneer hij er toch ineens achter komt dat jij het meent.
lariba wijzigde dit bericht op 09-12-2020 11:31
22.15% gewijzigd
woensdag 9 december 2020 om 11:30
woensdag 9 december 2020 om 11:32
Dit riekt inderdaad naar manipulatie. Niet aan toegeven, dan maar zonder deze partner. Jammer dat het samenwonen niet heeft uitgepakt zoals jullie hoopten, maar dat is nu eenmaal zo. De woning is verkocht, no turning back.
Het is dus nu zijn probleem en hij mag het oplossen.
En ik zou niet alleen niet meer willen samenwonen met zo'n mens, ik zou er helemaal geen relatie mee willen, denk ik. Ik houd erg van mensen die zich als een volwassene gedragen en hun verantwoordelijkheid nemen. Niet van kinderlijke types die in een hoekje gaan zitten mokken als het niet gaat zoals ze willen.
Het is dus nu zijn probleem en hij mag het oplossen.
En ik zou niet alleen niet meer willen samenwonen met zo'n mens, ik zou er helemaal geen relatie mee willen, denk ik. Ik houd erg van mensen die zich als een volwassene gedragen en hun verantwoordelijkheid nemen. Niet van kinderlijke types die in een hoekje gaan zitten mokken als het niet gaat zoals ze willen.
woensdag 9 december 2020 om 11:33
Niet jouw probleem.
Jij hebt een woning gevonden voor jezelf en je kinderen.
Hij moet een eigen plek vinden. De huidige woning is verkocht.
Natuurlijk mag hij in zijn auto slapen als nieuwe huisvesting. Of een doos onder de brug. Maar het is NIET jouw probleem wat hij ermee doet.
Hoe lang weet hij al van de einddatum van deze woning en dat hij er dan uit moet?
Jij hebt een woning gevonden voor jezelf en je kinderen.
Hij moet een eigen plek vinden. De huidige woning is verkocht.
Natuurlijk mag hij in zijn auto slapen als nieuwe huisvesting. Of een doos onder de brug. Maar het is NIET jouw probleem wat hij ermee doet.
Hoe lang weet hij al van de einddatum van deze woning en dat hij er dan uit moet?
woensdag 9 december 2020 om 11:33
Ik heb je even geloept, je naam kwam me bekend voor.
Dit is hem niet en gaat hem denk ik ook niet worden. Op basis van je vorige topics is dit inderdaad pure manipulatie.
Het lijkt me helemaal geen leuke man, dus ook niet raar dat je kinderen hem niet leuk vinden. Daarnaast hebben je kinderen eerst een scheiding voor de kiezen gekregen met een vader die direct is gaan samenwonen. Daar komen ze al niet graag. Jij doet hetzelfde, en eigenlijk zijn ze dus ook niet graag met hem samen.
Heb je enig idee wat dit met de kinderen doet? Geen fijne en veilige plek om te zijn? Geen ruimte te hebben om de scheiding te verwerken? Ga alleen wonen met je kinderen, zet je eigen leven op de rit en vraag je af waarom je je als een voetveeg laat behandelen (je eigen woorden in een eerder topic). Zoek hulp en geef jezelf eens wat waarde.
Dit is hem niet en gaat hem denk ik ook niet worden. Op basis van je vorige topics is dit inderdaad pure manipulatie.
Het lijkt me helemaal geen leuke man, dus ook niet raar dat je kinderen hem niet leuk vinden. Daarnaast hebben je kinderen eerst een scheiding voor de kiezen gekregen met een vader die direct is gaan samenwonen. Daar komen ze al niet graag. Jij doet hetzelfde, en eigenlijk zijn ze dus ook niet graag met hem samen.
Heb je enig idee wat dit met de kinderen doet? Geen fijne en veilige plek om te zijn? Geen ruimte te hebben om de scheiding te verwerken? Ga alleen wonen met je kinderen, zet je eigen leven op de rit en vraag je af waarom je je als een voetveeg laat behandelen (je eigen woorden in een eerder topic). Zoek hulp en geef jezelf eens wat waarde.
woensdag 9 december 2020 om 11:34
Als jij zeker weet dat je heel duidelijk gecommuniceerd hebt, lijkt me dat volledig zijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik zou er nog een keer een goed gesprek aan wagen en daarbij dus ook benadrukken dat hij zich NIET op jullie nieuwe adres in kan schrijven, maar het daarna loslaten. Laat je niet manipuleren Proetel, kies voor jezelf en je kinderen.
Ik zou er nog een keer een goed gesprek aan wagen en daarbij dus ook benadrukken dat hij zich NIET op jullie nieuwe adres in kan schrijven, maar het daarna loslaten. Laat je niet manipuleren Proetel, kies voor jezelf en je kinderen.
woensdag 9 december 2020 om 11:34
Ligt er aan wiens huis het is.aardbeienslof schreef: ↑09-12-2020 11:33Hmmm, ik vraag me af wat er gebeurt als hij weigert zijn spullen uit het huis te halen, of jij dan ook kosten krijgt.
Is het van haar of van hen samen?
woensdag 9 december 2020 om 11:36
woensdag 9 december 2020 om 11:36
Van haar. Zij heeft het verkocht. Hij wilde wel nog even bepalen aan welk huis TO haar centen uit mag gevenLuci_Mster2 schreef: ↑09-12-2020 11:34Ligt er aan wiens huis het is.
woensdag 9 december 2020 om 11:37
Nou, dan verwijderd zij die spullen toch. Zo naar buiten ermee.GenieInABottle schreef: ↑09-12-2020 11:36Van haar. Zij heeft het verkocht. Hij wilde wel nog even bepalen aan welk huis TO haar centen uit mag geven![]()
Inderdaad: ik zou alles wegflikkerenLuci_Mster2 schreef: ↑09-12-2020 11:37Nou, dan verwijderd zij die spullen toch. Zo naar buiten ermee.
Alsof dat gaat gebeuren dan.
woensdag 9 december 2020 om 11:38
Als hij dat probeert: Op verhuisdag extra busje huren, zijn spullen daarin parkeren en alles stallen in een opslag of zo. Extra werk, tijd en kosten, maar wel zo duidelijk. En de verkoop kan in ieder geval doorgaan. Huis moet inderdaad leeg zijn (tenzij anders afgesproken met de kopers) bij de laatste inspectie voor de overdacht.aardbeienslof schreef: ↑09-12-2020 11:33Hmmm, ik vraag me af wat er gebeurt als hij weigert zijn spullen uit het huis te halen, of jij dan ook kosten krijgt.
(Op de stoep flikkeren kan natuurlijk ook, maar daar ben ik dan weer te netjes voor. Ook richting de buren.)
woensdag 9 december 2020 om 11:40
hij is toch niet de vader??
de verkering is amper aan
woensdag 9 december 2020 om 11:41
Het is verkocht.Luci_Mster2 schreef: ↑09-12-2020 11:34Ligt er aan wiens huis het is.
Maar als op de dag van sleuteloverdracht het huis niet leeg opgeleverd kan worden, dan heeft TO wel degelijk ook een probleem, tenzij het alleen zijn huis was, maar dan hoefde het niet verkocht te worden.
Niet perse een reden om manipulerende weigeraar dan alsnog in huis te nemen, maar misschien wel om alvast juridisch advies in te winnen of te bespreken met je notaris als je verwacht dat hij echt weigert te vertrekken.
woensdag 9 december 2020 om 11:43
Alsof het wél een aantrekkelijk vooruitzicht is dat je kinderen hun vader nooit meer zien omdat hij in een auto woont. Leuk verhaal ook voor ze om dat op school te moeten vertellen.
Maar goed, die situatie is dus niet aan de orde.
woensdag 9 december 2020 om 11:44
Maar wiens probleem is dat? Van die vent toch? Op geen enkele manier van de moeder van de kinderen.
woensdag 9 december 2020 om 11:45
Ik zou ook geen opslag huren maar busje naar zijn ouders rijden ofzo.Lariba schreef: ↑09-12-2020 11:38Als hij dat probeert: Op verhuisdag extra busje huren, zijn spullen daarin parkeren en alles stallen in een opslag of zo. Extra werk, tijd en kosten, maar wel zo duidelijk. En de verkoop kan in ieder geval doorgaan. Huis moet inderdaad leeg zijn (tenzij anders afgesproken met de kopers) bij de laatste inspectie voor de overdacht.
(Op de stoep flikkeren kan natuurlijk ook, maar daar ben ik dan weer te netjes voor. Ook richting de buren.)