Scheiden of niet?

donderdag 10 december 2020 om 19:41
Hoi,
het is al een vaak besproken onderwerp: scheiden of niet? En ik lees al lang mee bij vergelijkbare vragen, maar nu toch een account aangemaakt. Ik zou graag wat advies of gezichtspunten krijgen van vrouwen die in een soorgelijke situatie hebben gezeten/zitten.
Ik ben nu zo'n 15 jaar samen met mijn (veel oudere) man. We hebben een J+M op de basisschool (groep 8 en groep 5). Ik twijfel al heel erg lang aan onze relatie, ongeveer sinds de geboorte van de tweede. Eerst weet ik het vooral aan de vermoeidheid en de nieuwe situatie van twee kinderen, nieuwe stad en nieuw werk ook nog.
Maar eigenlijk is de twijfel nooit echt over gegaan. Soms is het minder prominent, soms meer. Al met al ben ik al jaren aan het twijfelen en met dat de kinderen ouder worden, wordt het moeilijker om weg te gaan.
We hebben vrij veel irritaties, weinig echte ruzie, als we ruzie hebben 'start' ik die meestal, mijn man vindt vrij veel goed, is niet zo uitgesproken, leeft vooral in zijn hoofd, heeft niet veel andere mensen nodig, praat ook niet zo veel, neemt weinig intiatief, is erg gelijkmatig in zijn gevoelsleven en gedrag. We hebben al tien jaar geen intiem leven, ook niet knuffels of wat dan ook.
Ik zie op tegen scheiden. Heb het beeld van alleen in een klein appartementje ergens in een trieste buitenwijk met kinderen die jaren gebukt gaan onder de scheiding. Het gezinsleven vind ik ook prettig in zekere zin, omdat het geborgenheid geeft. Mijn man is ook niet onvriendelijk, en hij steunt me veel in mijn werk bijvoorbeeld. Ik denk dat er niet heel veel spanning en ruzie is voor de kinderen, wel af en toe. Maar er is zo weinig plezier, zo weinig liefde, geen verbinding, geen enthousiasme - alleen maar broer en zus en de dagelijkse logistiek van kinderen opvoeden. Ik moet tegenwoordig huilen als ik een liefdesscene zie in een film oid. Ik denk dat de kinderen ook wel zien dat er weinig is tussen ons.
Ik weet niet goed of ik er verstandig aan doe om getrouwd te blijven omwille van de kinderen of dat scheiden toch een beter idee is, omdat het ook over mijn leven gaat.
Victoria
het is al een vaak besproken onderwerp: scheiden of niet? En ik lees al lang mee bij vergelijkbare vragen, maar nu toch een account aangemaakt. Ik zou graag wat advies of gezichtspunten krijgen van vrouwen die in een soorgelijke situatie hebben gezeten/zitten.
Ik ben nu zo'n 15 jaar samen met mijn (veel oudere) man. We hebben een J+M op de basisschool (groep 8 en groep 5). Ik twijfel al heel erg lang aan onze relatie, ongeveer sinds de geboorte van de tweede. Eerst weet ik het vooral aan de vermoeidheid en de nieuwe situatie van twee kinderen, nieuwe stad en nieuw werk ook nog.
Maar eigenlijk is de twijfel nooit echt over gegaan. Soms is het minder prominent, soms meer. Al met al ben ik al jaren aan het twijfelen en met dat de kinderen ouder worden, wordt het moeilijker om weg te gaan.
We hebben vrij veel irritaties, weinig echte ruzie, als we ruzie hebben 'start' ik die meestal, mijn man vindt vrij veel goed, is niet zo uitgesproken, leeft vooral in zijn hoofd, heeft niet veel andere mensen nodig, praat ook niet zo veel, neemt weinig intiatief, is erg gelijkmatig in zijn gevoelsleven en gedrag. We hebben al tien jaar geen intiem leven, ook niet knuffels of wat dan ook.
Ik zie op tegen scheiden. Heb het beeld van alleen in een klein appartementje ergens in een trieste buitenwijk met kinderen die jaren gebukt gaan onder de scheiding. Het gezinsleven vind ik ook prettig in zekere zin, omdat het geborgenheid geeft. Mijn man is ook niet onvriendelijk, en hij steunt me veel in mijn werk bijvoorbeeld. Ik denk dat er niet heel veel spanning en ruzie is voor de kinderen, wel af en toe. Maar er is zo weinig plezier, zo weinig liefde, geen verbinding, geen enthousiasme - alleen maar broer en zus en de dagelijkse logistiek van kinderen opvoeden. Ik moet tegenwoordig huilen als ik een liefdesscene zie in een film oid. Ik denk dat de kinderen ook wel zien dat er weinig is tussen ons.
Ik weet niet goed of ik er verstandig aan doe om getrouwd te blijven omwille van de kinderen of dat scheiden toch een beter idee is, omdat het ook over mijn leven gaat.
Victoria

donderdag 10 december 2020 om 23:29
Op je 45e ben je waarschijnlijk al een jaar of 15 aan het aflossen op je huidige koopwoning.Parella schreef: ↑10-12-2020 23:13In een dorp in zuid Limburg misschien. Heb je de huizenprijzen wel eens bekeken recent? Als je bovenmodaal verdient, zeg, 50.000,- euro per jaar, dan kan je 242.000,- lenen. Dan heb je minimaal 10.000,- aan koperskosten, daar komt nog een aankoopmakelaar bij van zo 2500,- minmaal (zonder kan je niet in deze tijden). Misschien wat klein opknapwerk en een schilderbeurt, vloer, nieuwe wc-pot en misschien een nieuwe oven, koelkast, wasmachine, verhuiskosten. Reken op nog rustig 10.000,-.
Dus 242.000,- aan hypotheek en minimaal 22.500,- eigen geld. En dan heb je nog geen eetkamerstoel gekocht.
Mag jij voor mij een ‘normaal huis’ zoeken op Funda van max 240.000,- met 3 slaapkamers (want j/m) wat NIET een flatje in een trieste buitenwijk is en niet in de uiterste randen van het land of in Zeeland of aardbevinggebied in Groningen. Ik heb zelf met precies die getallen gezocht in mijn eigen zeer ruime actieradius in het midden van het land en mij is het niet gelukt.
De huizenprijzen zijn flink gestegen, dus dat is gunstig. Je moet worden uitgekocht, dit kan een flink bedrag opleveren dat je in een nieuw huis kunt steken.
Als je dan een goede baan hebt waarin je al 20 jaar aan het groeien bent, dan kun je prima een degelijk huis kopen. Hordes mensen die dat doen, of hebben gedaan.
vrijdag 11 december 2020 om 00:15
Als TO zelf begint over een flatje 3 hoog achter zal het met die carrière wel meevallen, schat ik zo in. Maar dat weten we niet. Ben je financieel zelfstandig, TO? Hebben jullie een koopwoning?
Tja, ik zou er relatietherapie tegenaan gooien, dat ben je je kinderen wel verschuldigd, vind ik. Maar 10 jaar geen intimiteit, pfff.. Dat belooft niet heel veel goeds.
Voor je kinderen is het hoe dan ook kut, maar om dan maar oneindig lang in een liefdeloos huwelijk te blijven..
Tja, ik zou er relatietherapie tegenaan gooien, dat ben je je kinderen wel verschuldigd, vind ik. Maar 10 jaar geen intimiteit, pfff.. Dat belooft niet heel veel goeds.
Voor je kinderen is het hoe dan ook kut, maar om dan maar oneindig lang in een liefdeloos huwelijk te blijven..
vrijdag 11 december 2020 om 00:20
HawaZon schreef: ↑10-12-2020 23:29Op je 45e ben je waarschijnlijk al een jaar of 15 aan het aflossen op je huidige koopwoning.
De huizenprijzen zijn flink gestegen, dus dat is gunstig. Je moet worden uitgekocht, dit kan een flink bedrag opleveren dat je in een nieuw huis kunt steken. Dat is toch lood om oud ijzer als de huizen tegenwoordig veel duurder zijn ?
Als je dan een goede baan hebt niet iedereen heeft een topbaan. De meeste mensen verdienen modaal. En dan werken de meeste vrouwen ook nog eens parttime . waarin je al 20 jaar aan het groeien bent, dan kun je prima een degelijk huis kopen. Hordes mensen die dat doen, of hebben gedaan.
vr 7 aug 2020,
Lansingerland - Het is voor huizenkopers met een modaal inkomen nog moeilijker geworden om een woning te vinden in vergelijking met een jaar geleden. Vooral voor alleenstaanden met een modaal inkomen is de situatie verslechterd. Nog slechts 4,7 procent van het totale huizenaanbod is beschikbaar voor deze inkomensgroep, terwijl dit een jaar geleden nog 6,3 procent was.
Dit is een afname van ruim een kwart. In de provincies Utrecht en Noord-Brabant is de situatie voor alleenstaanden met een modaal inkomen het meest uitzichtloos. In Groningen, Drenthe en Limburg maakt een eenverdiener nog de meeste kans om een woning te vinden. Hoewel tweeverdieners met een modaal inkomen meer mogelijkheden hebben, lopen ook zij tegen de grenzen van het woningaanbod aan. Dat blijkt uit onderzoek van De Hypotheker waarin per regio in kaart is gebracht hoeveel woningen er beschikbaar zijn voor een- en tweeverdieners met een modaal inkomen.
Het modale inkomen in 2020 is vastgesteld op 36.500 euro per jaar. Met dit salaris kun je als alleenstaande een hypotheek krijgen van ongeveer 169.000 euro. Voor een modaal inkomen voor tweeverdieners is De Hypotheker in het onderzoek uitgegaan van 61.000 euro (36.500 + 24.500 euro). Hiermee is het mogelijk een hypotheek te krijgen van zo’n 297.000 euro. Bij de berekening van de maximale leensom is uitgegaan van een rentepercentage van 1,25 procent op basis van een 10-jaars rente met NHG. Naar aanleiding van deze berekeningen heeft De Hypotheker een selectie gemaakt van alle woningen die op dit moment in Nederland te koop staan en is in kaart gebracht voor hoeveel woningen van het totale huizenaanbod huizenkopers – alleenstaanden en tweeverdieners - met een modaal inkomen in aanmerking kunnen komen.
Als modale eenverdiener maak je - net als vorig jaar - nog de meeste kans op een woning in de provincie Groningen, al is ook hier het beschikbare woningaanbod gedaald. Het percentage betaalbare woningen ligt hier nu op 19 procent van het totale woningaanbod. Vorig jaar was dat nog 24 procent. Ook in Drenthe (12,3 procent) en Limburg (12,2 procent) staan nog betaalbare woningen te koop. De kansen voor alleenstaande huizenkopers zijn echter drastisch verminderd in vergelijking met vorig jaar. Een single huizenkoper met een modaal inkomen komt slechts voor 4,7 procent van het totale woningaanbod in aanmerking, een daling van 25,4 procent in één jaar tijd. Vooral in de grote steden is de kans om een woning te vinden erg klein. Zo is in Utrecht (1,5 procent) en Eindhoven (1,8 procent) bijna geen woning meer te krijgen terwijl juist in de grote steden veel alleenstaanden op zoek zijn naar een huis. In Rotterdam maken alleenstaanden met een modaal inkomen nog de meeste kans op een woning: bijna 5 procent is beschikbaar voor hen in deze stad.
Tweeverdieners met een modaal inkomen hebben weliswaar meer mogelijkheden om een woning te vinden, maar ook voor hen zijn de vooruitzichten in het afgelopen jaar verslechterd. Een jaar geleden kwam een stel met modaal inkomen in aanmerking voor 35 procent van het totale woningaanbod: nu ligt dit op 32 procent (-8,6 procent). Tweeverdieners maken in de noordelijke provincies - Groningen (62,1 procent) en Friesland (53,3 procent) - en in Limburg (51,6 procent) het meeste kans op een woning. De provincies Utrecht (16,4 procent) en Noord-Holland (20,1 procent) scoren het laagst. Ook bij modale tweeverdieners scoort Rotterdam onder de grote steden het beste, hier is drie op de tien woningen van het totale aanbod beschikbaar. In Den Haag is ruim een kwart van het totaal aantal woningen beschikbaar. In Amsterdam (11,6 procent) en Utrecht (17,2 procent) is het aanbod het kleinst.
Door de coronacrisis neemt het woningaanbod licht toe en op basis van het aantal hypotheekaanvragen lijkt onder andere daardoor de positie van de starter langzaam iets te verbeteren. Echter, ten opzichte van vorig jaar is de positie van de grote groep middeninkomens in Nederland verder verslechterd. “Het is zorgwekkend dat de mogelijkheden van huizenkopers met een modaal inkomen niet zijn verbeterd. Sterker nog: de positie van met name alleenstaande huizenkopers is in sommige provincies vrijwel uitzichtloos, terwijl deze groep woningzoekenden alleen maar groeit”, zegt Harpert Holtkamp, franchisenemer van De Hypotheker in het Oostland. “Door de coronacrisis lijkt het er op dat de omstandigheden zijn veranderd. Het woningaanbod neemt iets toe doordat beleggers terughoudender zijn en minder expats zich begeven op de woningmarkt. De middeninkomens plukken hier echter niet de vruchten van. Het is dan ook cruciaal dat er voldoende wordt geïnvesteerd in doorstroming op de woningmarkt en in de woningvoorraad, onder meer door nieuwbouw in een betaalbare prijsklasse te stimuleren.”
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 11 december 2020 om 00:25
HawaZon schreef: ↑10-12-2020 23:29Op je 45e ben je waarschijnlijk al een jaar of 15 aan het aflossen op je huidige koopwoning.
De huizenprijzen zijn flink gestegen, dus dat is gunstig. Je moet worden uitgekocht, dit kan een flink bedrag opleveren dat je in een nieuw huis kunt steken.
Als je dan een goede baan hebt waarin je al 20 jaar aan het groeien bent, dan kun je prima een degelijk huis kopen. Hordes mensen die dat doen, of hebben gedaan.
Jammer dat je niet op de getallen in gaat. En hordes mensen kochten niet op 1 salaris een huis met minimaal 3 slaapkamers in 2020 hoor, echt niet.
Ze is 15 jaar met hem samen, ik neem aan dat ze niet op dag 1 een huis gekocht hebben. Sommige mensen huren ook. Véél mensen hadden aflossingsvrije hypotheek. Eventuele overwaarde moet gedeeld worden.
Met 2 jonge kinderen, een hoop kosten en wellicht een niet zo bovenmodaal salaris is, ook met overwaarde, een flat waarschijnlijker dan een huis. Zeker omdat je ook nog gebonden bent aan een bepaalde regio vanwege school en co-ouderschap.
De gemiddelde huizenprijs (dat is inclusief flatjes) is 308.000,- euro in Nederland. Reken maar uit hoeveel je dan moet verdienen om een hypotheek te krijgen. Zelfs als je overwaarde meeneemt.
Ik denk dat TO het niet verkeerd inschat als ze denkt naar flat te moeten. Maar wellicht wordt het een laagbouw appartement in een prima wijk. En wordt ze er heel gelukkig. TO kan beter onderzoeken wat écht haar opties zijn en onder welke voorwaarden het alternatief wel beter is.
Wanneer zou je wel gaan scheiden TO? Als je een 4 kamer appartement kan krijgen in een goede buurt vlakbij school? Of in het oude centrum? Of als je een benedenwoning met tuin zou kunnen krijgen? Of als je met je (ex)man in dezelfde straat zou kunnen wonen en nog 1 x per week samen eet, zodat de kinderen zo min mogelijk last hebben? Is er in jouw hoofd een mogelijkheid dat je je kinderen niet heel erg benadeelt door te scheiden? Dat een ongezonde relatie ook niet goed voor ze is?
Probeer eens een voor jezelf een scenario te bedenken waarbij je wel een goed gevoel krijgt over scheiden. Dat je niet alleen maar angst hebt voor een flatje 3 hoog maar zelf de voorwaarden bepaalt. En dan echt onderzoeken of dat haalbaar is. Bespreek het zelfs met je man, het klinkt alsof hij best redelijk is. Je kan pas iets kiezen als je je opties concreet en realistisch voor je hebt. Nu weet je helemaal niet waar je voor kan kiezen.
vrijdag 11 december 2020 om 05:36
Je bedoelt de laatste 120 maanden?Victoria75 schreef: ↑10-12-2020 21:36Die app en die 5 liefdestalen ken ik allebei niet. Ik zal er eens naar kijken. Dank je. Ik ben bang dat ik indd ook niet meer zo heel erg geïnteresseerd in hem ben geweest de laatste maanden. Hm.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 11 december 2020 om 07:43
Dan kan ie beter hoeren neuken,fashionvictim schreef: ↑10-12-2020 23:12Dat hangt er natuurlijk vanaf. Persoonlijk denk ik dat een discrete echtgenoot die niet tegen je liegt maar gewoon het fatsoen heeft om ervoor te zorgen dat je niks merkt van zijn gedoe, prima kan werken. Het gaat meestal fout als mensen gaan liegen en dan ook nog slordig liegen.

vrijdag 11 december 2020 om 08:56
Waarom zouden kinderen niet gelukkig kunnen worden in een flat? Ik begrijp dat verheven gedoe nooit zo. Niet jouw vraag, maar hoe over het algemeen gesproken/gedacht wordt over “wonen op 3 hoog achter”. Alsof het minderwaardig is.
Ik woon in een appartement en ik zou nooit, maar dan ook nooit een huis met een tuin willen. Mijn zusjes hebben dat wel. Veel teveel ruimte, wat je niet nodig hebt als je het mij vraagt. Ik zou gek worden, want je blijft schoonmaken. En vooral de tuin onderhouden vind ik helemaal niks.
Ik vind een appartement heerlijk overzichtelijk en veel gezelliger. En een flat kan knus, maar ook gewoon erg ruimtelijk zijn. Je merkt er binnen niks van dat je je in een flatgebouw bevind. Ja, het uitzicht, maar dat kan ook leuk zijn. Je kan erg mooi wonen in een appartement/flat. Er is niets mis mee.

vrijdag 11 december 2020 om 09:02
It takes two to tango. Ik vind die kaartjes/een app met vragen die je elkaar kunt stellen super leuk klinken. Maar dat kan je alleen doen als je beide gemotiveerd bent en er beide voor openstaat om dichterbij elkaar te komen. Op emotioneel en fysiek gebied. Als man tevreden is met de situatie zoals die nu is en niet in relatietherapie wil, vraag ik me sterk af of hij wel gaat meewerken aan dit soort pogingen. Maar goed, ze kan het natuurlijk altijd voorleggen.
vrijdag 11 december 2020 om 09:02
Lotus90 schreef: ↑11-12-2020 08:56Waarom zouden kinderen niet gelukkig kunnen worden in een flat?
Het gaat niet over een flat, het gaat over de scheiding : of haar kinderen er net zo gelukkig van werden als zij.
Ik begrijp dat verheven gedoe nooit zo. Niet jouw vraag, maar hoe over het algemeen gesproken/gedacht wordt over “wonen op 3 hoog achter”. Alsof het minderwaardig is.
Ik woon in een appartement en ik zou nooit, maar dan ook nooit een huis met een tuin willen. Mijn zusjes hebben dat wel. Veel teveel ruimte, wat je niet nodig hebt als je het mij vraagt. Ik zou gek worden, want je blijft schoonmaken. En vooral de tuin onderhouden vind ik helemaal niks.
Ik vind een appartement heerlijk overzichtelijk en veel gezelliger. En een flat kan knus, maar ook gewoon erg ruimtelijk zijn. Je merkt er binnen niks van dat je je in een flatgebouw bevind. Ja, het uitzicht, maar dat kan ook leuk zijn. Je kan erg mooi wonen in een appartement/flat. Er is niets mis mee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 11 december 2020 om 09:07
Dit klinkt voor mij zo ongelooflijk liefdeloos. Nog erger dan 10 jaar zonder intimiteit. Totaal niet het voorbeeld wat ik ooit aan mijn kinderen zou willen meegeven, zo’n totaal liefdeloze relatie. Afschuwelijk. Dan véél liever scheiden, een flatje gezellig en naar mijn eigen smaak inrichten, mijn levensgeluk terug vinden en in dezelfde vriendschappelijke verstandhouding samen met ex de kinderen (in co-ouderschap) zo goed mogelijk opvoeden.fashionvictim schreef: ↑10-12-2020 22:53Ik ga iets zeggen wat me waarschijnlijk niet in dank wordt afgenomen maar in jouw situatie zou ik een zeer geheime minnaar nemen. Dus geen gepraat over open relaties en wat dan ook, want daarmee zet je alleen maar de boel op stelten, maar gewoon een geheime lover waarover ik niemand zou vertellen, zelfs mijn beste vriendin of een anoniem forum niet.
En voor het geluk van mijn kinderen zou ik dat tot het einde van mijn of mijn man's leven blijven volhouden.

vrijdag 11 december 2020 om 09:08
Zie mijn reactie op FV.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-12-2020 09:02Het gaat niet over een flat, het gaat over de scheiding: of haar kinderen er net zo gelukkig van werden als zij.

vrijdag 11 december 2020 om 09:12
Plezier, liefde, enthousiasme, verbinding. Dat wat bij TO en man ontbreekt, is juist de basis die je je kinderen zou willen meegeven. Tenminste, laat ik voor mezelf spreken. Dat is wat ik mijn kinderen wil meegeven. En daar hoef je dus duidelijk niet samen/getrouwd voor te zijn. Soms ben je alleen beter af. En kun je je kinderen leren van welk type relatie je juist níet gelukkig wordt.

vrijdag 11 december 2020 om 09:12
Ik heb geen idee wat TO voor baan heeft, maar heel veel vrouwen verdienen toch wel 1,5 tot 2x bovenmodaal als ze 45 zijn? Of is mijn beeld op de werkelijkheid zo vertekend?
Voor de rest is met een appartement inderdaad niks mis. Ik zou duizend keer liever alleen in een appartement zitten, dan in een groot huis incl. liefdeloos /seksloos huwelijk.
Voor de rest is met een appartement inderdaad niks mis. Ik zou duizend keer liever alleen in een appartement zitten, dan in een groot huis incl. liefdeloos /seksloos huwelijk.

vrijdag 11 december 2020 om 09:14
Eens. Ik snap dan het nut niet van bij elkaar blijven. Het lijkt me veel fijner om dan echt een nieuw leven te kunnen beginnen met eventueel op termijn ruimte voor een nieuwe liefde.Lotus90 schreef: ↑11-12-2020 09:07Dit klinkt voor mij zo ongelooflijk liefdeloos. Nog erger dan 10 jaar zonder intimiteit. Totaal niet het voorbeeld wat ik ooit aan mijn kinderen zou willen meegeven, zo’n totaal liefdeloze relatie. Afschuwelijk. Dan véél liever scheiden, een flatje gezellig en naar mijn eigen smaak inrichten, mijn levensgeluk terug vinden en in dezelfde vriendschappelijke verstandhouding samen met ex de kinderen (in co-ouderschap) zo goed mogelijk opvoeden.
Maar dat stiekeme gedoe heb ik sowieso niks mee. Dan is je leven een grote leugen, gun die ander dan tenminste de mogelijkheid om ook iemand anders te ontmoeten.

vrijdag 11 december 2020 om 09:20
Kinderen van ouders in een liefdeloos huwelijk kiezen waarschijnlijk vaker onbewust zelf ook voor een ongelukkige relatie.

vrijdag 11 december 2020 om 09:20
Nog afgezien van de morele en ethische aspecten van een dergeljike oplossing, en afgezien van de vraag of je er werkelijk gelukkiger van wordt als je het zo doet, lijkt het me gewoon enorm moeilijk om een geheime minnaar te hebben en ervoor te zorgen dat het nooit uitkomt of dat je man zelfs maar argwaan krijgt. Je schreef in een andere reactie dat zwijgen iets anders is dan liegen, maar als je zo'n geheime minnaar wil verzwijgen, dan zul je toch over van alles en nog wat moeten liegen. En je zal dan altijd in spanning leven want er kan altijd van alles gebeuren waardoor het toch uitkomt.fashionvictim schreef: ↑10-12-2020 22:53Ik ga iets zeggen wat me waarschijnlijk niet in dank wordt afgenomen maar in jouw situatie zou ik een zeer geheime minnaar nemen. Dus geen gepraat over open relaties en wat dan ook, want daarmee zet je alleen maar de boel op stelten, maar gewoon een geheime lover waarover ik niemand zou vertellen, zelfs mijn beste vriendin of een anoniem forum niet.
En voor het geluk van mijn kinderen zou ik dat tot het einde van mijn of mijn man's leven blijven volhouden.

vrijdag 11 december 2020 om 09:22
Eens! Echt mijn grootste nachtmerrie. Maar goed, een open relatie (wat je dus samen afspreekt) is ook het allerlaatste wat ik zou willen. En zie ik zéker niet als een oplossing voor een liefdeloos huwelijk. Maar goed. Dat ben ik.HawaZon schreef: ↑11-12-2020 09:14Eens. Ik snap dan het nut niet van bij elkaar blijven. Het lijkt me veel fijner om dan echt een nieuw leven te kunnen beginnen met eventueel op termijn ruimte voor een nieuwe liefde.
Maar dat stiekeme gedoe heb ik sowieso niks mee. Dan is je leven een grote leugen, gun die ander dan tenminste de mogelijkheid om ook iemand anders te ontmoeten.
vrijdag 11 december 2020 om 09:25
Dit, absoluut dit.Gatekeeper* schreef: ↑10-12-2020 20:42Kunnen jullie niet proberen om het vlammetje weer aan te wakkeren?
Liefde is (ook!) een keuze.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
(Pamela Druckerman)

vrijdag 11 december 2020 om 09:28
Waarom denk je dat het modaal inkomen heet? Omdat dat het inkomen is dat de meeste mensen verdienen. Dus nee, ‘heel veel vrouwen’ verdienen niet 1,5 tot 2x modaal.
En dat wordt nog versterkt doordat heel veel vrouwen in NL parttime werken en meer onbetaald huishouden doen, dus de traditionele taakverdeling.

vrijdag 11 december 2020 om 09:31
10 jaar?! Wat heb je dan in godsnaam nog met elkaar? Kun je net zo goed naast de buurman gaan liggen...
Tijd voor een zeer duidelijk gesprek. ''Man, dit gaat niet langer zo. We gaan hier of nu direct wat aan doen of we gaan uit elkaar. Ik wil vandaag/morgen/x tijd een antwoord en dan hakken we de knoop door. Ik wil intimiteit, seks, liefde etc.''
Zie jij jezelf nog 30/40/50 jaar zonder seks, liefde en intimiteit zitten? Je hebt maar 1 leven he. Nogal jammer als je er op je 80e achter komt dat je dat leven verspilt hebt aan iemand waar je vrijwel niks mee doet/voelt (?) /onderneemt.
Oh, en ik ben kind van gescheiden ouders (ik was 13 toen zijn uit elkaar gingen). En nu ik volwassen ben kan ik concluderen; blij dat ze gescheiden zijn. Nu zijn ze allebei pas echt gelukkig. En die tijd dat mijn moeder na de scheiding op een studentenkamer woonde heb ik ervaren als prima en knus. Dat was wel het laatste wat mij interesseerde op dat moment. Dat idee van een flatje 3 hoog zou ik dan ook aan de kant zetten.
Sta je ingeschreven voor huurwoningen?
Tijd voor een zeer duidelijk gesprek. ''Man, dit gaat niet langer zo. We gaan hier of nu direct wat aan doen of we gaan uit elkaar. Ik wil vandaag/morgen/x tijd een antwoord en dan hakken we de knoop door. Ik wil intimiteit, seks, liefde etc.''
Zie jij jezelf nog 30/40/50 jaar zonder seks, liefde en intimiteit zitten? Je hebt maar 1 leven he. Nogal jammer als je er op je 80e achter komt dat je dat leven verspilt hebt aan iemand waar je vrijwel niks mee doet/voelt (?) /onderneemt.
Oh, en ik ben kind van gescheiden ouders (ik was 13 toen zijn uit elkaar gingen). En nu ik volwassen ben kan ik concluderen; blij dat ze gescheiden zijn. Nu zijn ze allebei pas echt gelukkig. En die tijd dat mijn moeder na de scheiding op een studentenkamer woonde heb ik ervaren als prima en knus. Dat was wel het laatste wat mij interesseerde op dat moment. Dat idee van een flatje 3 hoog zou ik dan ook aan de kant zetten.
Sta je ingeschreven voor huurwoningen?
vrijdag 11 december 2020 om 09:33
Nee, 20% van alle huishoudens in Nederland heeft een inkomen boven de 36.000 per jaar. Dat zijn dus geen massa’s vrouwen.HawaZon schreef: ↑11-12-2020 09:12Ik heb geen idee wat TO voor baan heeft, maar heel veel vrouwen verdienen toch wel 1,5 tot 2x bovenmodaal als ze 45 zijn? Of is mijn beeld op de werkelijkheid zo vertekend?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 11 december 2020 om 09:41
Of in ieder geval totdat de kinderen de deur uit zijn of volwassen.fashionvictim schreef: ↑10-12-2020 22:53Ik ga iets zeggen wat me waarschijnlijk niet in dank wordt afgenomen maar in jouw situatie zou ik een zeer geheime minnaar nemen. Dus geen gepraat over open relaties en wat dan ook, want daarmee zet je alleen maar de boel op stelten, maar gewoon een geheime lover waarover ik niemand zou vertellen, zelfs mijn beste vriendin of een anoniem forum niet.
vrijdag 11 december 2020 om 09:47
vrijdag 11 december 2020 om 09:48