Na scheiding (ex) schoonouders weer in beeld?

woensdag 25 november 2020 om 23:59
Hallo, ik loop erg op de zaken vooruit. Maar ik had vandaag in het kader van kerst een gesprek met mijn ex over zijn ouders.
Mijn ex en ik zijn voorzichtigjes een doorstart van onze relatie aan het overwegen en daarmee komen dus ook mensen terug in beeld die sinds de scheiding uit beeld zijn geraakt, zoals schoonfamilie.
Ik ben benieuwd of er hier forummers zijn die hiermee te maken hebben gehad.
Mijn ex schoonouders hebben heel teleurgesteld gereageerd bijvoorbeeld. Nu vieren wij geen kerst samen met wederzijdse familie (deels ook door corona). Maar ik kan me voorstellen dat als we zo doorgaan op deze voet er wél weer situaties zijn waar elkaars familie of vrienden elkaar terug ontmoeten.
Ik vind het ook lastig hoe hier mee om te gaan en mijn ex ex? ook.
Mijn ex en ik zijn voorzichtigjes een doorstart van onze relatie aan het overwegen en daarmee komen dus ook mensen terug in beeld die sinds de scheiding uit beeld zijn geraakt, zoals schoonfamilie.
Ik ben benieuwd of er hier forummers zijn die hiermee te maken hebben gehad.
Mijn ex schoonouders hebben heel teleurgesteld gereageerd bijvoorbeeld. Nu vieren wij geen kerst samen met wederzijdse familie (deels ook door corona). Maar ik kan me voorstellen dat als we zo doorgaan op deze voet er wél weer situaties zijn waar elkaars familie of vrienden elkaar terug ontmoeten.
Ik vind het ook lastig hoe hier mee om te gaan en mijn ex ex? ook.
vrijdag 11 december 2020 om 15:19
Waarom? Ik ken ex-en die mét kinderen al jaren samen kerst vieren. Ik vind dat alleen maar mooi dat je elkaar de tent niet uitvecht en dat je op zulke dagen samen kunt zijn met elkaar.Doreia* schreef: ↑11-12-2020 15:16Waarom zou je dat nu nog doen? Zit je elkaar een beetje sip aan te kijken over de boontjes met spek, omdat het de laatste kerst is samen. Sinterklaas is geweest, het is nog 2 weken tot Kerst. Prima moment eerlijk gezegd om het nu duidelijk te maken en alle toekomstige afspraken te annuleren.
Diyer, ik stuitte laatst nog op je topic van enkele jaren geleden. Vandaag zag ik dit topic. Ik was verbaasd (zacht uitgedrukt), maar zie dat het inmiddels anders is afgelopen. Ik hoop dat je gelukkig wordt!

vrijdag 11 december 2020 om 15:21
In dit geval zijn ze nog helemaal nooit uit elkaar geweest. Wel fysiek, maar nooit mentaal. Ze zijn door blijven modderen. Maar ik zie dus in de rest van je post dat je helemaal het topic niet gelezen hebt en alleen aanslaat op mijn advies in DIT geval alsof het een algemeen advies zou zijn aan alle gescheiden ouders. En dat is het zeker niet.toffifee schreef: ↑11-12-2020 15:19Waarom? Ik ken ex-en die mét kinderen al jaren samen kerst vieren. Ik vind dat alleen maar mooi dat je elkaar de tent niet uitvecht en dat je op zulke dagen samen kunt zijn met elkaar.
Diyer, ik stuitte laatst nog op je topic van enkele jaren geleden. Vandaag zag ik dit topic. Ik was verbaasd (zacht uitgedrukt), maar zie dat het inmiddels anders is afgelopen. Ik hoop dat je gelukkig wordt!
vrijdag 11 december 2020 om 15:29
Ik heb het topic wel helemaal gelezen. Ook in DIT geval vind ik het jammer om iets anders te adviseren. Zou een mooie stap zijn om dit soort dingen als ex-en weer op te pakken. In ieder geval nog voor de jongste dochter.Doreia* schreef: ↑11-12-2020 15:21In dit geval zijn ze nog helemaal nooit uit elkaar geweest. Wel fysiek, maar nooit mentaal. Ze zijn door blijven modderen. Maar ik zie dus in de rest van je post dat je helemaal het topic niet gelezen hebt en alleen aanslaat op mijn advies in DIT geval alsof het een algemeen advies zou zijn aan alle gescheiden ouders. En dat is het zeker niet.

vrijdag 11 december 2020 om 15:34
Dan voorspel ik je dat ze met Oud en Nieuw ook 'gezellig' bij elkaar zitten. En wanneer hak je dán de knoop eens door? 1 januari? Duidelijkheid is wat iedereen nodig heeft.

dinsdag 15 december 2020 om 01:24
Ja, serieus

Maar goed, dat hoeft niemand te begrijpen hoor haha.

dinsdag 15 december 2020 om 01:36
Dit. Ik kan dat alleen maar mooi vinden. Ik ben niet het type van alle schepen achter me verbranden. Weggooien wat niet meer past, houden wat goed is. Voor de kinderen, maar ook voor mijzelf.
En puur pragmatisch zouden wij onder normale omstandigheden wel aanschuiven bij (eigen) familie. Maar daar is dit jaar geen sprake van. En voor onze kinderen zíjn wij hun familie, de basis. Moet dat wat al geminimaliseerd wordt tot het bot dan op basis van principes nog verder uitgekleed worden, terwijl dat niet nodig is? Nee hoor, ik pak warmte en gezelligheid waar ik kan, zolang het voor mij binnen de grenzen van 'goed' voelt.

dinsdag 15 december 2020 om 01:51
Sorry, maar ben het toch niet met je eens. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ontzettend veel duidelijkheid voel. Zoveel zelfs dat ik niet eens meer sip ben. Dus ook niet elkaar aankijken over een bord boontjes. Ik heb blijkbaar de afgelopen twee jaar toch ongemerkt stevig gerouwd. Want hoewel ik de dag vd knoop doorhakken twee drie weken geleden nog vreselijk veel gejankt heb, waren de dagen erna lichter dan ooit tevoren. Ik heb het gevoel dat ik wind mee heb. Ik ben af van een last die ik heb gevoeld de afgelopen jaren. Juist omdat ik afscheid heb genomen van de partner relatie.
Waar het verschil 'm voor jou en mij inzit, is dat ik alleen een andersoort relatie niet uitsluit. Ik hang er ook niet aan vast merk ik trouwens. Wat dat betreft neem ik mijn leven nu heel erg per moment (ook een beetje doir corona veroorzaakt). Ik hoop niet op vriendschap. Ik hoop wel op volwassen en respectvol contact. En als dat samengaat met vriendschappelijkheid, is dat toch alleen maar prachtig? In welke wereld gun je jezelf niet een fijn contact met alle mensen die ooit belangrijk en meningvol voor je waren? Dat is iig iets dat ik mezelf graag gun als dat kan zonder jezelf geweld aan te doen.
Maar goed, vergeef me, ik voel me sinds mijn beslissing een beetje verlicht en verlost

dinsdag 15 december 2020 om 05:37
Op enige moment voelde het ook goed om deze relatie voor 2de keer op te pakken. Ratio bestaat niet voor niets. Indien we de hele tijd 100% onze impulsen volgen dan wordt het een puinhoop.
Wat vinden je kinderen van jouw besluiteloosheid en de neiging om alles in het midden te laten. Hoe eerlijk is dat gedrag naar de mensen om je heen en dan niet alleen je (ex)partner, maar ook de betrokken opa's en oma's en de kinderen...eerlijk gezegd door steeds je gevoel na te jagen maak je er een puinhoop van. Je ex snapte de impact niet toen je het vertelde, zelfs je therapeut is verrast, nu heb je het alweer over een relatie in een andere vorm...volgens mij ben je de weg kwijt.
TO, ben jij wel mentaal stabiel?
Wat vinden je kinderen van jouw besluiteloosheid en de neiging om alles in het midden te laten. Hoe eerlijk is dat gedrag naar de mensen om je heen en dan niet alleen je (ex)partner, maar ook de betrokken opa's en oma's en de kinderen...eerlijk gezegd door steeds je gevoel na te jagen maak je er een puinhoop van. Je ex snapte de impact niet toen je het vertelde, zelfs je therapeut is verrast, nu heb je het alweer over een relatie in een andere vorm...volgens mij ben je de weg kwijt.
TO, ben jij wel mentaal stabiel?
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-12-2020 05:54
54.97% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 15 december 2020 om 05:41
Ik vind het fijn dat je je zo goed voelt nu.
Ik hoop dat dochter jouw boodschap niet koppelt aan gezamenlijke kerst. En ik denk dat je gevoel nu een slechte raadgever is. Die wil dat alles gezellig goed komt lijkt steeds. Ik snap je verlangen. En ik ben het eens met Doreia.
Maar ik ben maar een mening op een beeldscherm. Jij bepaalt.
Misschien goed om bij dochter de verwachtingen te checken.
Ik hoop dat dochter jouw boodschap niet koppelt aan gezamenlijke kerst. En ik denk dat je gevoel nu een slechte raadgever is. Die wil dat alles gezellig goed komt lijkt steeds. Ik snap je verlangen. En ik ben het eens met Doreia.
Maar ik ben maar een mening op een beeldscherm. Jij bepaalt.
Misschien goed om bij dochter de verwachtingen te checken.

dinsdag 15 december 2020 om 08:15
Bedankt voor jullie input. Ik bewandel mijn weg. En ik denk dat jullie mijn uitleg verkeerd interpreteren. Ik heb het over 'een' relatie met mijn ex. Een exen relatie dus, gebaseerd op vriendschappelijkheid. Er wordt en zal niet meer samen geslapen en geleefd worden. Ons contact zal in de praktijk denk ik neerkomen op 1 keer per maand als dat goed en gezellig blijft gaan. Lijkt mij niet dat wij daarin een verkeerde boodschap uitstralen. Onze kinderen hebben het tegen anderen ook over 'mijn ouders zijn gescheiden. Ik zal alle adviezen uiteraard in mijn achterhoofd meenemen, maar zoals ik al aangaf voel ik een groot verschil. Ik begrijp dat jullie dit niet voelen.
dinsdag 15 december 2020 om 08:29
Je hebt veel te veel woorden nodig om uit te leggen wat je aan het doen bent. Meestal is dat een teken dat er iets recht gepraat wordt.
Het is jouw weg, jouw leven, je bent niemand verantwoording schuldig. Maar ik hoop dat je tenminste voor jezelf ziet dat je nu gewoon op dezelfde weg verder gaat. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.
Als dat voor jouw gevoel prima is, dan is het goed.
Het is jouw weg, jouw leven, je bent niemand verantwoording schuldig. Maar ik hoop dat je tenminste voor jezelf ziet dat je nu gewoon op dezelfde weg verder gaat. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
dinsdag 15 december 2020 om 08:56
Ik begrijp je keuze om kerst als gezin dit jaar door te laten gaan. Ik zou alleen daarna wel echt afstand gaan nemen.
Alleen met die afstand kom je los. En pas als je helemaal los bent, kan je gaan bouwen aan een nieuwe vorm van een relatie met je ex (hoe je die ook vorm gaat geven).
Ik vond Claudia de Breij het wel mooi verwoorden in de Podcast van Roel van Velzen (ook een tip om die te luisteren), ja kan een huis pas opnieuw opbouwen als je het oude tot op de fundering hebt afgebroken. Dat geldt net zo voor relaties.
(Een voor iedereen die vroeg het het met mij ging (wat lief!). Het gaat. Ik vind het moeilijk dat ex doorgaat met zijn affaire, maar merk wel dat de harde randjes er vanaf gaan. En geen nieuwe relatie nog voor mij, ben daar denk ook nog niet klaar voor. Maar een leuke fling zou welkom zijn, maar daar is het de tijd niet helemaal naar nu
.
Kom snel uitgebreider reageren op het topic van Hex.)
Alleen met die afstand kom je los. En pas als je helemaal los bent, kan je gaan bouwen aan een nieuwe vorm van een relatie met je ex (hoe je die ook vorm gaat geven).
Ik vond Claudia de Breij het wel mooi verwoorden in de Podcast van Roel van Velzen (ook een tip om die te luisteren), ja kan een huis pas opnieuw opbouwen als je het oude tot op de fundering hebt afgebroken. Dat geldt net zo voor relaties.
(Een voor iedereen die vroeg het het met mij ging (wat lief!). Het gaat. Ik vind het moeilijk dat ex doorgaat met zijn affaire, maar merk wel dat de harde randjes er vanaf gaan. En geen nieuwe relatie nog voor mij, ben daar denk ook nog niet klaar voor. Maar een leuke fling zou welkom zijn, maar daar is het de tijd niet helemaal naar nu

Kom snel uitgebreider reageren op het topic van Hex.)

dinsdag 15 december 2020 om 09:46
Ik vind het vervelend dat er dingen gezegd worden, zoals dat ik onduidelijkheid uitstraal naar mijn kinderen, terwijl het juist zo duidelijk voelt voor mij. Dat voelt als een aanval op een beslissing waar ik achter sta, met mijn kinderen als excuus. Terwijl er juist ontzettend veel rust heerst.Hexopbezemsteel schreef: ↑15-12-2020 08:29Je hebt veel te veel woorden nodig om uit te leggen wat je aan het doen bent. Meestal is dat een teken dat er iets recht gepraat wordt.
Je hebt gelijk dat ik mijn keuzes maak en dat het nergens voor nodig is om die te verdedigen. Aangezien sommige opmerkingen mij blijkbaar toch triggeren, laat ik het hierbij.
dinsdag 15 december 2020 om 09:51
Er heerste anders wel onrust bij je schoonouders, de opa en oma van je kinderen. Ik kan mij ook voorstellen dat e.a. impact heeft gehad op je ex. De meeste kinderen willen dat hun ouders bij elkaar blijven, dus nu maken ze een scheiding voor de 2de keer mee. Het is raar om te doen alsof dit allemaal ok is en fijn omdat dat voor jou zo voelt.
Vrienden blijven is leuk, na afstand wanneer de gevoelens zijn veranderd. Ik weet niet of jullie 2de poging is begonnen met vriendschap, maar ik zou wel waakzaam blijven want jullie weten inmiddels wie jullie samen zijn.
Vrienden blijven is leuk, na afstand wanneer de gevoelens zijn veranderd. Ik weet niet of jullie 2de poging is begonnen met vriendschap, maar ik zou wel waakzaam blijven want jullie weten inmiddels wie jullie samen zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

dinsdag 15 december 2020 om 09:56
Wat fijn om te lezen Protocol. Een nieuwe fling is wat mij betreft ook niet aan de orde. Ben daar nog helemaal niet klaar voor. Ik denk aan relaties nu alleen nog maar in gedoe haha. Maar een beetje flirten is wel leuk. Ik heb afgelopen week lichtjes gerommeld met een man. En dat is niks serieus, maar wel een prettige ervaring dat ik dat blijkbaar nog kan na al die jaren haha. Ik was even bang dat ik me daar heel slecht onder zou voelen. Maar dat blijkt gelukkig alles mee te vallen.
Ik wens ons allebei een mooi 2021 toe, waarbij er veel ruimte is voor onze uitdagende, liefdevolle en mooie ontwikkeling van onze eigen levens met onze kinderen.
Ik wens ons allebei een mooi 2021 toe, waarbij er veel ruimte is voor onze uitdagende, liefdevolle en mooie ontwikkeling van onze eigen levens met onze kinderen.
dinsdag 15 december 2020 om 10:29
Eerlijk gezegd vermoed ik dat jouw kinderen de situatie ter kennisgeving aannemen. Papa en mama zijn uit elkaar maar ze doen nog veel samen.diyer schreef: ↑15-12-2020 09:46Ik vind het vervelend dat er dingen gezegd worden, zoals dat ik onduidelijkheid uitstraal naar mijn kinderen, terwijl het juist zo duidelijk voelt voor mij. Dat voelt als een aanval op een beslissing waar ik achter sta, met mijn kinderen als excuus. Terwijl er juist ontzettend veel rust heerst.
Je hebt gelijk dat ik mijn keuzes maak en dat het nergens voor nodig is om die te verdedigen. Aangezien sommige opmerkingen mij blijkbaar toch triggeren, laat ik het hierbij.
Ik denk dat je het vooral voor jezelf moeilijk maakt, maar dat kan je alleen zelf beoordelen. En jouw leven, jouw traject.
Mijn ervaring is dat er op dit forum hele ware dingen worden gezegd, maar dat iemand daar niet altijd iets mee kan of wil doen. Ik kon het indertijd niet, terwijl ik nu denk dat er beter naar had kunnen luisteren, maar ik was er echt niet toe in staat. Terwijl ik achter sommige dingen wel nog steeds sta.
Achteraf kijk je een koe in de kont, zoals mijn moeder altijd zegt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
dinsdag 15 december 2020 om 10:34
jij ook alle goeds in 2021, ik hoop dat je in dat jaar een mooie vorm vindt om met je ex om te gaan, en een een paar leuke flirts daarnaastdiyer schreef: ↑15-12-2020 09:56Wat fijn om te lezen Protocol. Een nieuwe fling is wat mij betreft ook niet aan de orde. Ben daar nog helemaal niet klaar voor. Ik denk aan relaties nu alleen nog maar in gedoe haha. Maar een beetje flirten is wel leuk. Ik heb afgelopen week lichtjes gerommeld met een man. En dat is niks serieus, maar wel een prettige ervaring dat ik dat blijkbaar nog kan na al die jaren haha. Ik was even bang dat ik me daar heel slecht onder zou voelen. Maar dat blijkt gelukkig alles mee te vallen.

dinsdag 15 december 2020 om 10:36
Heel herkenbaar. Eigenlijk kan ik nu achteraf pas al het advies plaatsen en zien dat het idd zo in elkaar zat.Hexopbezemsteel schreef: ↑15-12-2020 10:29Eerlijk gezegd vermoed ik dat jouw kinderen de situatie ter kennisgeving aannemen. Papa en mama zijn uit elkaar maar ze doen nog veel samen.
Ik denk dat je het vooral voor jezelf moeilijk maakt, maar dat kan je alleen zelf beoordelen. En jouw leven, jouw traject.
Mijn ervaring is dat er op dit forum hele ware dingen worden gezegd, maar dat iemand daar niet altijd iets mee kan of wil doen. Ik kon het indertijd niet, terwijl ik nu denk dat er beter naar had kunnen luisteren, maar ik was er echt niet toe in staat. Terwijl ik achter sommige dingen wel nog steeds sta.
Achteraf kijk je een koe in de kont, zoals mijn moeder altijd zegt.
Toen ik midden in de situatie zat, dacht ik steeds, ja dat zal best zo zijn, maar mijn situatie is anders, mijn man is anders. Dat was dus helemaal niet zo, maar het bord voor mijn kop moest nog even afgebroken worden, zeg maar.
Maar dat heeft tijd nodig, zoals zoveel. Je kan niet anders dan je eigen weg gaan en van je eigen fouten leren.
dinsdag 15 december 2020 om 10:54
Het is nog niet eens afgerond en nog eens gezellig doen tijdens kerst en het gerommel met de volgende is alweer begonnen. Wanneer ga je afronden en verwerken? En bedoel ik echt en niet zo dat je voor de 3de keer denkt: laten we het nog eens proberen ,want aanrommelen als single daar wordt ik ook niet gelukkig van. Word eerst eens blij met jezelf zonder dat je daar een partner voor nodig hebt, want van rommel komt meer rommel.

dinsdag 15 december 2020 om 12:16
Je kunt niet los komen van elkaar als je nog contact houdt.
Spreek gewoon echt af dat jullie vriendschappelijk appen, met als enige onderwerp de kinderen. Maar dat jullie elkaar niet meer zien.
Pas dán kom je echt los van elkaar. Weet ik uit ervaring. En pas als je echt los bent van elkaar kom je tot elkaar.
Spreek gewoon echt af dat jullie vriendschappelijk appen, met als enige onderwerp de kinderen. Maar dat jullie elkaar niet meer zien.
Pas dán kom je echt los van elkaar. Weet ik uit ervaring. En pas als je echt los bent van elkaar kom je tot elkaar.
dinsdag 15 december 2020 om 15:04
Ik heb je vorige topics gevolgd en zie je nu eigenlijk precies hetzelfde doen als voorgaande keren: eerst zie je 'het licht' en vervolgens ga je afzwakken en zoek je 'bochten' om toch nog iets van voorheen in stand te willen houden. Dat doe je dan met zoveel omhaal, uitleg en verklaring dat ik me afvraag af wie er overtuigd moet worden: wij of jijzelf?
Evenals de vorige keren reageer je nu ook weer licht geagiteerd en wat verontwaardigd als de reacties jou niet ondersteunen in je keuze.
En dat haastige dategerommel lijkt ook meer op een afleiding en soort van jezelf bewijzen dat je toch echt los wilt komen, dan een daadwerkelijk op eigen benen gaan staan en autonoom worden.
Ik denk dat je zelf het idee hebt dat je het ditmaal echt anders gaat doen, maar ik lees helaas niets anders dan de vorige keren. Met waarschijnlijk ook dezelfde uitkomst.
Als je ècht los wilt komen van je ex en ècht je eigen leven op wilt bouwen, dan heb je feitelijk geen andere keuze dan vooraleerst alle contact zoveel mogelijk te beperken en je energie te steken in het leren goed te hebben met jezelf.
Zoals jij het je nu voorstelt hou je jezelf alleen maar voor de gek.
Evenals de vorige keren reageer je nu ook weer licht geagiteerd en wat verontwaardigd als de reacties jou niet ondersteunen in je keuze.
En dat haastige dategerommel lijkt ook meer op een afleiding en soort van jezelf bewijzen dat je toch echt los wilt komen, dan een daadwerkelijk op eigen benen gaan staan en autonoom worden.
Ik denk dat je zelf het idee hebt dat je het ditmaal echt anders gaat doen, maar ik lees helaas niets anders dan de vorige keren. Met waarschijnlijk ook dezelfde uitkomst.
Als je ècht los wilt komen van je ex en ècht je eigen leven op wilt bouwen, dan heb je feitelijk geen andere keuze dan vooraleerst alle contact zoveel mogelijk te beperken en je energie te steken in het leren goed te hebben met jezelf.
Zoals jij het je nu voorstelt hou je jezelf alleen maar voor de gek.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.

dinsdag 15 december 2020 om 16:01
Tja, en dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Niet doordat ik dat beslis terwijl ik de noodzaak niet voel. Dat loskomen gebeurt gradueel. Je kunt elk vormpje door dezelfde opening willen persen. Maar er zijn écht verschillende manieren van je eigen leven oppakken. Ik doe dat op mijn manier. Ik kijk uit naar een rustige paar weken en heb tegelijkertijd zin in 1 avondje samen eten met kerst. Ik voel daarin geen probleem en dat voelt voor mij iig niet beladen. Mijn ex geloof ik ook niet (hij hoopte notabene zelf dat dat door kon gaan en als dat verandert, zou hij dat aangeven, net als ik). Dus wat mij betreft zet mij dat geen stap terug.
Ieder haar keuze. En hoe dat volgend jaar voelt, ervaar ik tegen die tijd wel.
Ieder haar keuze. En hoe dat volgend jaar voelt, ervaar ik tegen die tijd wel.