Weer een fijne, vertrouwde relatie vinden na scheiding
vrijdag 18 december 2020 om 16:00
Hoi allemaal,
Even gewoon een topic om wat medestanders te vinden en ervaring te delen.
Na een heeele lange relatie en getrouwd te zijn, zijn mijn ex en ik nu zo’n 3 jaar oud elkaar. We hebben een kindje samen en zorgen in co-ouderschap voor haar.
Ik merk dat het met mn liefdesleven nog niet zo wil vlotten.
Na de scheiding eerst een tijd even rustig aan gedaan en toen redelijk veel via Tinder gedate. Dat was leuk, maar waren vooral scharrels met mannen die (niet lullig bedoeld) hun leven nog niet op orde hadden. Toen ben ik 2 keer iemand tegengekomen met wie ik een relatie echt geprobeerd heb. Die eerste was ontzettend claimerig en onzeker, hij heeft mijn dochter nooit ontmoet. en met die tweede was het erg leuk alleen dat ging absoluut niet samen met mn dochter. En ja, dan is de keuze voor mij snel gemaakt.
Ik merk dat ik sindsdien helemaal niet meer date. Ik denk dat de behoefte er gewoon niet is, maar het vertrouwen is ook weg. Ik zie het niet zitten om me weer zo open te stellen, om weer elke dag met iemand samen te zijn. Maar ik heb ook het idee dat ik toch nooit meer zo close kan worden als hoe ik met mn ex was. Dat de andere man toch nooit haar echte vader zal zijn en dat het alleen maar ongemakkelijk zal zijn (dat was het met die laatste vriend). Hoe krijg ik weer ‘zin’ in de liefde? Mijn ex heeft al lange tijd weer een vriendin met wie hij inmiddels samenwoont. Als ik dat zie wil ik het ergens ook, maar ergens lijkt het me ook vermoeiend.
Hoe ervaren andere alleenstaande moeders dit?
Even gewoon een topic om wat medestanders te vinden en ervaring te delen.
Na een heeele lange relatie en getrouwd te zijn, zijn mijn ex en ik nu zo’n 3 jaar oud elkaar. We hebben een kindje samen en zorgen in co-ouderschap voor haar.
Ik merk dat het met mn liefdesleven nog niet zo wil vlotten.
Na de scheiding eerst een tijd even rustig aan gedaan en toen redelijk veel via Tinder gedate. Dat was leuk, maar waren vooral scharrels met mannen die (niet lullig bedoeld) hun leven nog niet op orde hadden. Toen ben ik 2 keer iemand tegengekomen met wie ik een relatie echt geprobeerd heb. Die eerste was ontzettend claimerig en onzeker, hij heeft mijn dochter nooit ontmoet. en met die tweede was het erg leuk alleen dat ging absoluut niet samen met mn dochter. En ja, dan is de keuze voor mij snel gemaakt.
Ik merk dat ik sindsdien helemaal niet meer date. Ik denk dat de behoefte er gewoon niet is, maar het vertrouwen is ook weg. Ik zie het niet zitten om me weer zo open te stellen, om weer elke dag met iemand samen te zijn. Maar ik heb ook het idee dat ik toch nooit meer zo close kan worden als hoe ik met mn ex was. Dat de andere man toch nooit haar echte vader zal zijn en dat het alleen maar ongemakkelijk zal zijn (dat was het met die laatste vriend). Hoe krijg ik weer ‘zin’ in de liefde? Mijn ex heeft al lange tijd weer een vriendin met wie hij inmiddels samenwoont. Als ik dat zie wil ik het ergens ook, maar ergens lijkt het me ook vermoeiend.
Hoe ervaren andere alleenstaande moeders dit?
vrijdag 18 december 2020 om 16:04
vrijdag 18 december 2020 om 16:06
Het hoeft met een nieuw persoon niet zo te worden als met je ex. Met die persoon ga je weer andere dingen delen. En hij hoeft ook geen vader voor je dochter te zijn want die heeft ze al.
Als je de juiste persoon treft zal hij op zijn manier een andere band opbouwen met je dochter en ook geïnteresseerd in haar zijn.
Maar het klinkt alsof je nog helemaal niet echt toe bent aan een andere man.
Als je de juiste persoon treft zal hij op zijn manier een andere band opbouwen met je dochter en ook geïnteresseerd in haar zijn.
Maar het klinkt alsof je nog helemaal niet echt toe bent aan een andere man.
where ever you go, go with your heart
vrijdag 18 december 2020 om 16:18
Ik vind dat je beste wel veel contacten hebt gehad in drie jaar, waaronder twee serieuze relaties (pogingen). even rust in de tent kan toch geen kwaad en is misschien ook wel even nodig om alles op een rijtje te zetten? Heb je de scheiding wel kunnen verwerken? Het komt mij een beetje over alsof je afleiding hebt gezocht in al die contacten.
vrijdag 18 december 2020 om 16:28
Ik vind het eigenlijk ook best druk in je datingleven, als je bedenkt dat je 'nog maar' drie jaar weg bent bij je ex en in die periode al twee serieuze relatiepogingen hebt gedaan. Ik zou als ik jou was gewoon eens écht minimaal 1, maar misschien wel 2 jaar alleen blijven. Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen fling zou kunnen hebben. Maar probeer het 'weer aan de man komen' wat meer los te laten. Dat zou althans mijn behoefte vooral zijn na een scheiding. Ik ga er uberhaupt vanuit dat er niks serieus kan ontstaan bij mij op zo'n korte tijd, dus ben benieuwd waarom jij dacht al twee keer Mr. right te hebben gezien.
En als je dan zover bent, dan zou ik Tinder overslaan en me ergens anders melden.
En als je dan zover bent, dan zou ik Tinder overslaan en me ergens anders melden.
vrijdag 18 december 2020 om 16:43
vrijdag 18 december 2020 om 16:44
vrijdag 18 december 2020 om 16:51
Ik ben ook alleenstaand. Maar moet nog niet weer denken aan een relatie. Heb ooit puur uit nieuwsgierigheid Tinder gedownload. Een foto erop en toen kwamen de likes en de paniek bij mij haha. Gauw alles er weer afgegooid. Niks voor mij. Nu af en toe een (vaste) scharrel (FWB). Bevalt mij prima, gewoon niks vasts. En ik spreek af en toe met hem af wanneer mijn dochter er niet is. Ik wil nl niet dat zij hierin word meegetrokken.
Als ik jouw verhaal lees zou ik eerst eens gewoon leren om alleen te zijn. De liefde komt vanzelf als je er echt aan toe bent. Nu zoek je denk ik teveel en wil je te graag. Je bent drie jaar alleen en twee “ serieuze” relaties verder. Ga eerst alleen genieten!
Als ik jouw verhaal lees zou ik eerst eens gewoon leren om alleen te zijn. De liefde komt vanzelf als je er echt aan toe bent. Nu zoek je denk ik teveel en wil je te graag. Je bent drie jaar alleen en twee “ serieuze” relaties verder. Ga eerst alleen genieten!
vrijdag 18 december 2020 om 17:39
Dat is onzin. Ook op Tinder kom je leuke mensen tegen.
En dat geldt overigens ook voor dat te druk daten in de eerste drie jaar. Kan prima werken (sterker nog: voor mij heeft het prima gewerkt).
To: je moet gewoon niet te snel opgeven denk ik. Genoeg leuke vrijgezelle mensen op de wereld, maar het is toch altijd weer even een zoektocht voordat je iemand vindt die echt bij je past, zeker als je al bagage hebt.
vrijdag 18 december 2020 om 17:42
Wat hierboven wordt gezegd.
Daarbovenop: in je openingstopic staat dat andere mannen hun leven niet op orde hebben, of dat ze te claimerig zijn, of niet met je dochter overweg kunnen of niet zo close kunnen zijn als jij met je ex. Dat geeft een beeld dat die mannen "een leegte" bij jou moeten invullen. Dan verlies je al snel het enthousiasme.
Dus zoals gesuggereerd: richt je eigen leven in, focus op jezelf en die liefde komt vanzelf (of niet... dan is dat ook goed).
Daarbovenop: in je openingstopic staat dat andere mannen hun leven niet op orde hebben, of dat ze te claimerig zijn, of niet met je dochter overweg kunnen of niet zo close kunnen zijn als jij met je ex. Dat geeft een beeld dat die mannen "een leegte" bij jou moeten invullen. Dan verlies je al snel het enthousiasme.
Dus zoals gesuggereerd: richt je eigen leven in, focus op jezelf en die liefde komt vanzelf (of niet... dan is dat ook goed).
vrijdag 18 december 2020 om 17:53
Ik wil absoluut geen relatie voor mijn kinderen uit huis zijn.
En daarna zie ik wel weer. Goeie kans dat ik het dan ook niet wil.
Geen enkele wet die je voorschrijft dat je een relatie moet en de geschiedenis heeft aangetoond dat ik me in een relatie veel te druk maak over wat fijn is voor de ander, in plaats van wat fijn is voor mij.
En daarna zie ik wel weer. Goeie kans dat ik het dan ook niet wil.
Geen enkele wet die je voorschrijft dat je een relatie moet en de geschiedenis heeft aangetoond dat ik me in een relatie veel te druk maak over wat fijn is voor de ander, in plaats van wat fijn is voor mij.
vrijdag 18 december 2020 om 18:19
Soms zeg je ontzettend verstandige dingen. En ook op Tinder staan superleuke beschikbare mensen. Een vriendin van mij heeft net haar eerste kindje gekregen met haar tinder date. Ik ben al 2 1/2 jaar samen met de mijne.DS1971 schreef: ↑18-12-2020 17:39Dat is onzin. Ook op Tinder kom je leuke mensen tegen.
En dat geldt overigens ook voor dat te druk daten in de eerste drie jaar. Kan prima werken (sterker nog: voor mij heeft het prima gewerkt).
To: je moet gewoon niet te snel opgeven denk ik. Genoeg leuke vrijgezelle mensen op de wereld, maar het is toch altijd weer even een zoektocht voordat je iemand vindt die echt bij je past, zeker als je al bagage hebt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
vrijdag 18 december 2020 om 18:28
Geniet van je single-bestaan, lekker samen met je kind. Heerlijk toch?
Ik heb ervaren dat ik, toen ik afgekickt was van mijn relatiedrang, zoveel rustiger en stabieler werd. En trots op mezelf en mijn gezin.
Ik ben er ook nooit meer aan begonnen. Wel even gedatet, maar ik merkte dat dat alleen maar onrust gaf.
Ik heb ervaren dat ik, toen ik afgekickt was van mijn relatiedrang, zoveel rustiger en stabieler werd. En trots op mezelf en mijn gezin.
Ik ben er ook nooit meer aan begonnen. Wel even gedatet, maar ik merkte dat dat alleen maar onrust gaf.
vrijdag 18 december 2020 om 18:35
"Maar ik heb ook het idee dat ik toch nooit meer zo close kan worden als hoe ik met mn ex was. Dat de andere man toch nooit haar echte vader zal zijn "
En dat klopt als een zwerende vinger: geen enkele andere man zal ooit haar echte vader zijn. Want die heeft ze al. Dus waarom ben je daar dan naar op zoek?
En dat klopt als een zwerende vinger: geen enkele andere man zal ooit haar echte vader zijn. Want die heeft ze al. Dus waarom ben je daar dan naar op zoek?
vrijdag 18 december 2020 om 18:41
Dat werkt voor jou. Prima. Maar heel veel mensen zijn wel gelukkiger met een relatie. Ook prima.Cecilie schreef: ↑18-12-2020 18:28Geniet van je single-bestaan, lekker samen met je kind. Heerlijk toch?
vrijdag 18 december 2020 om 18:48
Dit komt op mij over alsof je de scheiding ook nog niet volledig verwerkt hebt?Pottertjebamboe schreef: ↑18-12-2020 16:00Maar ik heb ook het idee dat ik toch nooit meer zo close kan worden als hoe ik met mn ex was.
Als dat klopt, is het helemaal beter om nog niet op zoek te gaan naar een nieuwe relatie.
vrijdag 18 december 2020 om 18:56
Ik ben alweer tijd alleen. Bewust ook de eerste periode. Ik denk dat ik pas anderhalf jaar na de scheiding weer mezelf terug had zo gezegd.
Daarna heel lang geen zin erin gehad. Ik heb wel 'flings' , genoeg aanbod maar heel lang bewust af gehouden, geen enkele zin in een vaste relatie en daarin te investeren.
Mocht ik nu verliefd worden sta ik daar wel voor open. Zolang jij nog wantrouwen voelt is het ook niet eerlijk tegenover de ander. Je neemt oud zeer mee in iets nieuws, dat gaat niet werken.
Twee vriendinnen die wat ouder zijn en al jaren alleen hebben de behoefte niet meer aan een vaste relatie. Ik denk ook dat het moeilijker wordt naarmate de jaren dat je single bent.
Samenwonen lijkt mij ook echt niet meer fijn. Maar wellicht als je weer iets opbouwt met iemand je daar dan ook weer anders over denkt.
Ik denk ahv wat je schrijft je nog niet toe bent aan een vaste relatie. En dat is prima toch. Waarom zou je iets willen waarvan je merkt dat de behoefte er eigenlijk niet is.
Daarna heel lang geen zin erin gehad. Ik heb wel 'flings' , genoeg aanbod maar heel lang bewust af gehouden, geen enkele zin in een vaste relatie en daarin te investeren.
Mocht ik nu verliefd worden sta ik daar wel voor open. Zolang jij nog wantrouwen voelt is het ook niet eerlijk tegenover de ander. Je neemt oud zeer mee in iets nieuws, dat gaat niet werken.
Twee vriendinnen die wat ouder zijn en al jaren alleen hebben de behoefte niet meer aan een vaste relatie. Ik denk ook dat het moeilijker wordt naarmate de jaren dat je single bent.
Samenwonen lijkt mij ook echt niet meer fijn. Maar wellicht als je weer iets opbouwt met iemand je daar dan ook weer anders over denkt.
Ik denk ahv wat je schrijft je nog niet toe bent aan een vaste relatie. En dat is prima toch. Waarom zou je iets willen waarvan je merkt dat de behoefte er eigenlijk niet is.
vrijdag 18 december 2020 om 19:01
Als ik me het cijfer goed herinner dan is de kans dat er een langduriger relatie uit een date ontstaat ongeveer 3% per date.
Om 100% kans op een relatie te hebben dan moet je dus 33 weken lang 1 x per week een date hebben.
Als je haast hebt, 3 x per week, dan duurt het 11 weken gemiddeld.
Het is dus gewoon een kwestie van heel veel dates hebben met iedereen die ook maar enigszins acceptabel is, dan zit je match er beslist tussen. Je moet dus vastbesloten zijn en tegen een afwijzing of een tegenvallende avond kunnen want die zitten er tussen. Want niet iedereen vindt jou even leuk als omgekeerd. Soms heb je dan een gebroken hart.
Maar het is beslist een goede manier. Je leert er ook veel van.
Om 100% kans op een relatie te hebben dan moet je dus 33 weken lang 1 x per week een date hebben.
Als je haast hebt, 3 x per week, dan duurt het 11 weken gemiddeld.
Het is dus gewoon een kwestie van heel veel dates hebben met iedereen die ook maar enigszins acceptabel is, dan zit je match er beslist tussen. Je moet dus vastbesloten zijn en tegen een afwijzing of een tegenvallende avond kunnen want die zitten er tussen. Want niet iedereen vindt jou even leuk als omgekeerd. Soms heb je dan een gebroken hart.
Maar het is beslist een goede manier. Je leert er ook veel van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven