Uitgerekend eerste helft augustus 2021

07-12-2020 20:13 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer zwangere dames die uitgerekend zijn in de eerste helft van augustus 2021?
Wie heeft er zin om mee te kletsen over de kwaaltjes, echo's, de eerste schopjes, en shoppen van het perfecte eerste pakje en alles wat erbij komt kijken?
NaamLeeftijdhoeveelste kindjeUDBijzonderheden
*Metta*38/422e kindje 1 augustus18/12 eerste echo
Jinger634/361e kindje3 augustus18/12 eerste echo
miskraam in juni 2020 gehad
Bamboo_9031/311e kindje 8 augustus21/12 eerste echo
Zwanger dmv OI
Koetjesenkalfjes30/312e kindje 8 augustus23/12 eerste echo voor eerste zwangerschap 2 miskramen
Serena8535/403e kindje 8 augustusmiskraam gehad in juni
Juffie629/372e kindje 9 augustus
Theemuts28/301e kindje 9 augustus 31/12 eerste echo
Ananaskiwi33/332e kindje10 augustushalf januari eerste echo
JessMariano_198634/332e kindje 15 augustus Zwanger via ICSI
Miss-Sixty32/411e kindje ??28-12 eerste echo
Mikla26/281e kindje 16 augustus28 /12 eerste echo
daanstje wijzigde dit bericht op 21-12-2020 13:52
73.87% gewijzigd
Haha ik ben in de eerste paar weken juist een ruime kilo aangekomen.. dus de weegschaal is al verbannen :A:
Maar goed, ik kreeg hier de vraag of ik al bepaalde cravings had.. antwoord: Alles :hihi:

Ik ben niet misselijk maar wel vreselijk moe. Borsten zijn gespannen en regelmatig steekjes e.d. bij mijn buik. Misselijkheid lijkt me ook lastig op je werk.. dan scheelt het misschien een beetje dat we veel thuis moeten zijn nu?

En.. puistjes. Ik heb heel veel puistjes :| Hebben jullie dat ook? Nu reageert mijn huid sowieso altijd heftig op hormoonwisselingen.. dus hoop dat het uiteindelijk een beetje wegtrekt.

Ik hoop dat de partners gewoon mee kunnen blijven gaan naar de echo’s. Ik zie er best wel tegenop om dat alleen te moeten doen eventueel. Fingers crossed!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Hier ook bericht dat partner wel mee mag inderdaad.
Wij hebben niks gehoord van de verloskundige, dus ik denk dat ik morgen voor de zekerheid even bel..
Maar het lijkt mij dat er 1 lijn getrokken wordt hierin bij verloskundigen?

Ik ben nauwelijks misselijk, dus dat is het niet. En ik eet ook veel, vooral koolhydraten omdat ik daar trek in heb, maar toch val ik af. Normaal hoef ik alleen maar naar een koolhydraat te kijken om al een kilo aan te komen.
Verder wisselend zere borsten, snel spierpijn in m'n rug/onderbuik en moe.
Maar zo on is ook steeds heel vroeg wakker, en m'n werk is chaos, net een dag van 14 uur achter de rug, dus ja, logisch dan..
Ik vind dat ik echt minder kwaaltjes/last heb dan de vorige keer, en dat maakt me ook wel echt angstig voor de echo van maandag.
Wat leuk om te zien dat er meer bijgekomen zijn! En deze week de eerste echo's, spannend zeg!

Daanstje Ik heb mij ook opgegeven voor moeders voor moeders. Vandaag toevallig het eerste pakket ontvangen.
Wij hebben 2 toiletten en daardoor het boeltje boven staan, dus hoef het niet telkens te verstoppen.

jinger6 Wat een nare ervaring bij de vorige echo waar je alleen heen moest. Gelukkig mag jouw partner nu mee!

Waar ik de vorige keer zei weinig last te hebben van kwaaltjes, lijkt het nu erger te worden. Spierpijn in onderrug, steken in de buik en iedere avond rond deze tijd honger en zo'n zin in vette hap :biggrin:
Maar anderzijds maakt het mij heel onzeker en vraag ik mij telkens af 'hoort dit erbij?' 'gaat het goed?'

Hebben jullie het al aan wat mensen verteld?
Bij ons weten eigenlijk alleen mijn schoonouders het, verder willen wij wachten tot de echo en de 12 weken.
Al komen er wel situaties voor rond de feestdagen die het lastiger maken.
Welke 'smoezen' gebruiken jullie zoal?
Theemuts, wij hebben het aan 2 bevriende koppels verteld, en ik heb het op mijn werk verteld omdat ik mega emotioneel reageer op de situaties die we tegen komen. Dus 3 collega's zijn op de hoogte om mijn huilbuien op te vangen.

Na de echo van maandag gaan we het vertellen aan (schoon)ouders de rest houden we nog even stil tot na de termijn echo op 14 Januari.

Oh en Bamboo, die puistjes zijn weg uit m'n gezicht, normaal heb ik een heel onzuivere huid, maar ze zijn x 3 terug gekomen op m'n borst, billen en benen.. Whyyy??

Oh en manlief vind me dus wel heel zwanger, hij zegt net 'Je bent ehm, nogal wispelturig en erg uitgesproken' dat is dus de vertaling van, er is geen land met je te bezeilen en je gedraagt je als een bitch haha
Succes en plezier morgen Metta en Jinger! Ik duim voor hele mooie echo's! Laten jullie weten hoe het was?
metta en ginger veel succes bij de echo vandaag! :heart:
Veel succes en plezier bij de echo, dames!
Oh, en Daantsje, voor de tabel:
Wij hebben 28 dec de eerste echo
Spannend, eindelijk de eerste echo’s! Ik ben zo benieuwd om jullie echo’s ook te zien :flirting:

Daanstje, wat zegt je man dat lekker politiek correct :rofl:

Man zei gisteren nog dat hij nog niets te klagen heeft met me.. haha

Hier weten schoonouders, 3 bevriende stellen en van beide kanten 1 collega het. Als maandag alles goed is, gaan we het mijn gezin en wat andere vrienden vertellen. Misschien ook al bij mij op het werk, maar dit ligt eraan of ik zo moe blijf en of die boven m’n hoofd hangende misselijkheid doorzet..
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Dank jullie wel! Goede echo gehad voor de termijn net. Ze was wel voorzichtig en wilde echt een goed hartje zien en ze moest even goed zoeken, maar toen ze hem eenmaal gevonden had was ze ook heel zeker. Dus so far so good!
:cheer2: yes Metta, super fijn!
Wat fijn om te lezen Metta! Gefeliciteerd!
Thanks allemaal!

Hier ook een goede echo! Ik was op van de zenuwen, denk dat het nog nooit zo erg is geweest. Maar ze zat er nog niet 1 sec in of we zagen het al duidelijk zitten en zag direct een kloppend hartje. Alles zag er goed uit. Ik ben in ieder geval 7 weken, qua dagen vond ze het nog moeilijk in te schatten. En dit keer is het er 1, tenzij er eentje zich erachter verschuilt 😅 uitgerekende datum staat nu op 5 aug. En mag 3 januari alweer terug, gezien ik zo onzeker ben deze eerste weken. Heel fijn!
Super fijn Jinger! Prettig ook dat je over een paar weekjes alweer even mag kijken :)
jinger :cheer2: dat klinkt ook als een top afspraak. Super fijn!
Wat fijn Metta en Jinger! Heerlijke berichten zo voor het weekend! En fijn dat je gauw weer even mag kijken Jinger.
Wat fijn meiden dat jullie echo goed was. Heerlijke berichten!
Ook fijn dat je een extra echo krijgt Jinger. Kun je al gaan aftellen.
Hi dames,

Ik schrijf ook graag mee. Leuk om jullie verhalen te lezen en super fijn dat de eerste goede echo’s al zijn geweest!!!

Ik ben Serena, 35 jaar, mijn man 40 en ik ben zwanger van de 3de. Volgens de app op mijn telefoon ben ik uitgerekend op 8 augustus. Ik heb in juni een miskraam gehad rond de 6 a 7 weken.
Ik voelde vanaf het begin op de een of andere manier dat het niet goed zat.
Nu heb ik dat gevoel niet maar de angst is er wel.
Ik heb nog niet eens een verloskundige gebeld...
Dus dat staat op de planning voor aankomende week.

Ik lees jullie verhalen graag mee :heart:
Welkom Serena!
Gefeliciteerd! Wat een spannende tijd. Kan me goed voorstellen dat de angst bij je blijft, ook al voelt het nu beter.

En wat super fijn dat de echo's goed zijn gegaan Metta en Jinger!
Welkom Serena, hopelijk kun je op je gevoel afgaan en gaat alles goed! Maar ik snap je voorzichtigheid wel..

Pfff hier zijn de kwaaltjes keihard ingekikt. Ik ben alleen niet echt misselijk, maar wel weinig eetlust. Maar zooooo moe, chagrijnig, emotioneel, knallende borsten..
Vandaag echt een enorme huilbui gehad, hopelijk morgen een goede echo dan is het tenminste niet voor niks..
Blij dat ik over 4 dagen 2,5 week vrij heb!
Oh he, wat naar Daantsje. Herken je dat ook van je 1e zwangerschap?
Veel plezier en succes morgen!

Ik heb vrijwel geen last van kwaaltjes dus kijk om die reden uit naar de echo volgende week. Omdat de zwangerschap zo'n verrassing is en ik me zo goed voel, twijfel ik soms wel. Maar ja, de test is overduidelijk dus probeer het toch maar los te laten voor nu😁
Ja ik herken het wel Miss-Sixty, ik weet ook dat ik kan verwachten dat het de komende 4-5 weken nog wel erger wordt. Nog even doorbijten dus..

Ik snap je gevoel helemaal hoor! Niet dat die klachten fijn zijn, maar een beetje bevestiging is wel fijn!
Welkom Serena, en gefeliciteerd!

Herkenbaar Daantsje, blehhh echt vreselijk dat eerste trimester. Ik ben vooral misselijk juist. Maar ook giga moe en labiel inderdaad. Bah was even vergeten hoe ellendig dit is.

Morgen weer twee echo's, spannend dames!
Daanstje en Bamboo veel succes morgen! :daisy:

Vervelend Daan dat je zo veel last hebt van kwaaltjes. Ik moet zeggen dat het hier de afgelopen week ook flink erger is geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven