Vriend doet zijn best
donderdag 17 december 2020 om 23:58
Hi allemaal!
Na een tijdje van ''downs'' in onze relatie, doet vriendlief nu wel heel erg zijn best. Het probleem is alleen dat ik op dit moment even niet de behoefte voel om leuk te doen. Ik weet niet zo goed hoe dat komt, maar ik denk dat ik eraan moet wennen dat hij nu na maanden opeens wel oog voor mij heeft. Ik ben de afgelopen tijd wat meer mijn eigen ding gaan doen en dat is hem ook op gaan vallen. We hebben een heleboel gesprekken gehad en hij doet nu echt zijn best om mij aandacht te geven.
Ik ben meer dingen aan gaan geven, wat al een heel ding is voor mij. Normaal gesproken ben ik erg gesloten daarin. Ik heb ook aangegeven dat ik het binnenkort (na de feestdagen) wel tijd vind om even allebei ons eigen ding, in ons eigen huis te gaan doen. Ik heb het idee dat dit een beetje rauw op zijn dak viel, en hij sindsdien nóg meer zijn best is gaan doen. Het veranderd voor mij alleen niks. Ik heb nog steeds de behoefte om even alleen te zijn.
Ik wil heel graag zelf ook weer normaal gaan doen, omdat ik echt zie dat hij ermee bezig is. Maar hoe pak ik dit het beste aan?
Na een tijdje van ''downs'' in onze relatie, doet vriendlief nu wel heel erg zijn best. Het probleem is alleen dat ik op dit moment even niet de behoefte voel om leuk te doen. Ik weet niet zo goed hoe dat komt, maar ik denk dat ik eraan moet wennen dat hij nu na maanden opeens wel oog voor mij heeft. Ik ben de afgelopen tijd wat meer mijn eigen ding gaan doen en dat is hem ook op gaan vallen. We hebben een heleboel gesprekken gehad en hij doet nu echt zijn best om mij aandacht te geven.
Ik ben meer dingen aan gaan geven, wat al een heel ding is voor mij. Normaal gesproken ben ik erg gesloten daarin. Ik heb ook aangegeven dat ik het binnenkort (na de feestdagen) wel tijd vind om even allebei ons eigen ding, in ons eigen huis te gaan doen. Ik heb het idee dat dit een beetje rauw op zijn dak viel, en hij sindsdien nóg meer zijn best is gaan doen. Het veranderd voor mij alleen niks. Ik heb nog steeds de behoefte om even alleen te zijn.
Ik wil heel graag zelf ook weer normaal gaan doen, omdat ik echt zie dat hij ermee bezig is. Maar hoe pak ik dit het beste aan?
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
zaterdag 19 december 2020 om 00:43
Hij legt alle verantwoordelijkheid buiten zichzelf. Jij klinkt niet als een 16 jarige puber, totaal niet. Hij daarentegen wel.T-Bag schreef: ↑19-12-2020 00:21Ik denk dat schuldgevoel heel erg meespeelt ja. Ik moet ook gewoon kappen met mensen zielig vinden, is echt een hele irritante eigenschap waardoor ik mezelf continue in de weg zit. Hij verschuilt zich inderdaad achter zijn ADHD en dat is heel vervelend.
Hij weet niet hoe anderen over hem denken, want hij heeft liever niet dat ik het er met anderen over heb. Iets met de vuile was buiten hangen en dat eerdere relaties ook verpest zijn daardoor, omdat vriendinnen teveel invloed hebben.
Voor jullie beeldvorming: hij is bijna 27 en ik 24. Ik snap best dat jullie denken dat ik een 16 jarige puber was haha.
Echt meid, maak het uit. Hij gaat echt niet ineens veranderen en jij doet jezelf enorm te kort door hier mee door te gaan.

zaterdag 19 december 2020 om 01:23
Dan is ie enkel zijn moederfiguurtje die hem ook af en toe neukt kwijt. Maar die gaat gewoon door met gamen en blowen.
Let’s go Brandon!
zaterdag 19 december 2020 om 01:30
Pfff jullie hebben gelijk hoor. Ik ben vooral toe aan rust en even zelf m'n eigen dingen op orde krijgen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit met hem kan bespreken op een volwassen manier, zonder overgehaald te worden. Ook omdat er gewoon praktische dingen besproken moeten worden. En dat zo voor de feestdagen...

zaterdag 19 december 2020 om 01:56
Hoe zielig is het eigenlijk dat er iemand bij je is ingetrokken die je in de weg zit en niet meer wil vertrekken? Die jou vertelt hoe je je moet voelen in je relatie? Die voor je bepaalt wanneer je het genoeg mag vinden? Die je het studeren op de enige plek die je hebt onmogelijk maakt? Die zich laat bedienen en verzorgen terwijl jij degene bent die studeert en geld binnen brengt? Die verwacht dat jij jouw geld steekt in zijn verslaving en andere dure genoegens? Dat jij niks over houdt om aan jezelf te besteden? Die kennelijk al meerdere relaties achter de rug heeft met dezelfde problemen en daar niks van geleerd heeft? En hoe zielig is het voor jou als je uit medelijden nog jaren aan die gast vast blijft zitten, terwijl je ook gewoon van je rust kunt genieten en misschien t.z.t. eens iemand kunt leren kennen waar je wel een gelijkwaardige verhouding mee kunt hebben?
Hoe zielig vindt hij dat voor jou?
Zeg gewoon dat je hem het allerbeste wenst, maar dat voor jou de koek op is en hij naar zijn eigen huis moet gaan. Dit weekend nog. Je hoeft hem niet eens op straat te zetten, want hij heeft gewoon een eigen plek. Voel je niet schuldig, je bent hem niks verplicht en hij heeft er geen recht op om bij je te blijven wonen omdat jij hem ooit aardig vond en dacht dat jullie samen iets zouden kunnen opbouwen. Hij heeft die kans gehad maar er niks van gemaakt. En als hij nu 27 is dan is er echt meer voor nodig dan wat vriendelijke verzoeken van jou voordat hij echt verandert. En dat zal hij zelf moeten willen en doen, maar dat mag hij dan zelf gaan uitzoeken.
Hoe zielig vindt hij dat voor jou?
Zeg gewoon dat je hem het allerbeste wenst, maar dat voor jou de koek op is en hij naar zijn eigen huis moet gaan. Dit weekend nog. Je hoeft hem niet eens op straat te zetten, want hij heeft gewoon een eigen plek. Voel je niet schuldig, je bent hem niks verplicht en hij heeft er geen recht op om bij je te blijven wonen omdat jij hem ooit aardig vond en dacht dat jullie samen iets zouden kunnen opbouwen. Hij heeft die kans gehad maar er niks van gemaakt. En als hij nu 27 is dan is er echt meer voor nodig dan wat vriendelijke verzoeken van jou voordat hij echt verandert. En dat zal hij zelf moeten willen en doen, maar dat mag hij dan zelf gaan uitzoeken.
zaterdag 19 december 2020 om 05:07
Maar je hébt toch al 100 keer dingen met hem besproken?T-Bag schreef: ↑19-12-2020 01:30Pfff jullie hebben gelijk hoor. Ik ben vooral toe aan rust en even zelf m'n eigen dingen op orde krijgen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit met hem kan bespreken op een volwassen manier, zonder overgehaald te worden. Ook omdat er gewoon praktische dingen besproken moeten worden. En dat zo voor de feestdagen...
Het zet geen zoden aan de dijk.
Wees gewoon duidelijk dat je de relatie per direct stopt en dat je wil dat hij morgen (of vandaag)terug naar zijn eigen huis gaat.
Kweek eens wat ballen vrouw!!

zaterdag 19 december 2020 om 08:25
Zo zeg, jij laat misbruik van je maken!
En hij voelt dat jij hem zielig vindt. Daardoor kan hij heel wat potjes breken en op het moment dat je twijfelt dat gooit hij er wat teksten in waardoor jij weer denkt dat je het niet kunt maken om het te stoppen.
Je kunt altijd een relatie verbreken. Als de liefde over is, of als je het niet past.
Waarom zou je samen willen blijven met een verslaafde, die 'maar' 22 uur gamed, die je geld nodig heeft? Kom op zeg! Hij maakt misbruik van je! En het ergste: je staat het toe.
Hij is een volwassen man, als jij het uitmaakt red hij zich echt wel hoor. Natuurlijk gaat hij flink tegensputteren. Want waar vind je iemand die alles doet en regelt, en zelfs veel betaal? Deze man gaat het, misschien, ooit, leren als hij heel diep valt. Je helpt hem niet om zijn gedrag te faciliteren.
Ik vind het volstrekt logisch dat jij minder gemotiveerd raakt door zo'n luie werkloze vent! Zoiets zuigt je naar beneden.
Meid, je bent hartstikke jong. Maak iets van je leven en gooi deze vent eruit!
En zorg daarnaast dat je steviger in je schoenen komt te staan.
Je kunt dit, echt.
En hij voelt dat jij hem zielig vindt. Daardoor kan hij heel wat potjes breken en op het moment dat je twijfelt dat gooit hij er wat teksten in waardoor jij weer denkt dat je het niet kunt maken om het te stoppen.
Je kunt altijd een relatie verbreken. Als de liefde over is, of als je het niet past.
Waarom zou je samen willen blijven met een verslaafde, die 'maar' 22 uur gamed, die je geld nodig heeft? Kom op zeg! Hij maakt misbruik van je! En het ergste: je staat het toe.
Hij is een volwassen man, als jij het uitmaakt red hij zich echt wel hoor. Natuurlijk gaat hij flink tegensputteren. Want waar vind je iemand die alles doet en regelt, en zelfs veel betaal? Deze man gaat het, misschien, ooit, leren als hij heel diep valt. Je helpt hem niet om zijn gedrag te faciliteren.
Ik vind het volstrekt logisch dat jij minder gemotiveerd raakt door zo'n luie werkloze vent! Zoiets zuigt je naar beneden.
Meid, je bent hartstikke jong. Maak iets van je leven en gooi deze vent eruit!
En zorg daarnaast dat je steviger in je schoenen komt te staan.
Je kunt dit, echt.
zaterdag 19 december 2020 om 10:01
Yo Henk. Het is uit.T-Bag schreef: ↑19-12-2020 01:30Pfff jullie hebben gelijk hoor. Ik ben vooral toe aan rust en even zelf m'n eigen dingen op orde krijgen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit met hem kan bespreken op een volwassen manier, zonder overgehaald te worden. Ook omdat er gewoon praktische dingen besproken moeten worden. En dat zo voor de feestdagen...
Pak je spullen en toedeloe! Zoek maar een nieuwe deurmat.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

zaterdag 19 december 2020 om 10:04
Want? Is dit nou wel of niet jouw huis of niet?T-Bag schreef: ↑19-12-2020 01:30Pfff jullie hebben gelijk hoor. Ik ben vooral toe aan rust en even zelf m'n eigen dingen op orde krijgen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit met hem kan bespreken op een volwassen manier, zonder overgehaald te worden. Ook omdat er gewoon praktische dingen besproken moeten worden. En dat zo voor de feestdagen...
Je hoeft nu verder even niets hoor. En als je denkt dat je het niet alleen red, bel je pa/ma/broer/zus/vriendin/vriend op en vraag even of ze je uit de brand helpen.

zaterdag 19 december 2020 om 10:14
Misschien is het eigenlijke probleem dat je medelijden met hem hebt en het zielig voor hem vind dat hij straks alleen is. En dat je niet voldoende zelfvertrouwen hebt om te weten wat goed voor je is en wat niet.
En ik snap je daarin. En herken sommige dingen zeker.
Ik snap ook dat we allemaal makkelijk praten hebben, en als je er middenin zit, is het veel lastiger.
Echt een tip heb ik niet, behalve dan dat je voor jezelf mag kiezen. En eigenlijk moet kiezen. Jijzelf bent de belangrijkste persoon in JOUW leven, niet hij.
Ik snap ook dat we allemaal makkelijk praten hebben, en als je er middenin zit, is het veel lastiger.
Echt een tip heb ik niet, behalve dan dat je voor jezelf mag kiezen. En eigenlijk moet kiezen. Jijzelf bent de belangrijkste persoon in JOUW leven, niet hij.

zaterdag 19 december 2020 om 11:09
Voor veel mensen niet hoor.Blijenvrij schreef: ↑19-12-2020 10:14Misschien is het eigenlijke probleem dat je medelijden met hem hebt en het zielig voor hem vind dat hij straks alleen is. En dat je niet voldoende zelfvertrouwen hebt om te weten wat goed voor je is en wat niet.
Voor TO wel overduidelijk.
En dat is iets waar ze echt iets mee moet strakjes.

zaterdag 19 december 2020 om 11:50
Inderdaad, welke beren zie jij op de weg die wij misschien niet zien?
En wat betreft dat medelijden, dat herken ik heel erg uit een vorige relatie, mijn ex was een lieve vent en ik vond het zo erg om de relatie te stoppen omdat ik niet wilde dat hij eenzaam zou worden enz.
Na veel slapeloze nachten toch durven doen, veel verdriet maar binnen een week zat hij op Tinder en na 3 weken trok z’n nieuwe vriendin bij hem in. Zo zielig was hij dus.
Ik kon mezelf wel voor m’n kop slaan dat ik zo lang had gewacht (echt een aantal maanden
Maak niet dezelfde fout, het is zo zonde.

zaterdag 19 december 2020 om 12:40
Ik heb ooit een relatie verbroken na 5 jaar samenwonen, hij mishandelde me niet en schreeuwde ook niet maar hij had niet meer hetzelfde doel als ik. Hij wilde bij zijn eerste baantje blijven hangen, was het liefst thuis, blowde zich suf en vond alles te veel gedoe.
Ik voelde me enorm schuldig toen ik er achter kwam dat ik niet meer van hem hield want op zich was het een leuke jongen waar ik enorm mee kon lachen maar een relatie heeft meer nodig dan dat. Het uitmaken van de relatie was verschrikkelijk, hij huilde, vroeg een nieuwe kans enz. Daarnaast stond het huis op mijn naam en hij werd daardoor ook dakloos (hij kon bij zijn zus gelukkig terecht). Dat schuldgevoel hou je wel even, het is een nare macht die je hebt als je iemand heel verdrietig kan maken omdat je zelf iets wil.
Aan de andere kant weet iedereen die een relatie start dat het uit kan gaan en dat het verdriet met zich meeneemt. In jouw geval mag je afvragen of hij verdriet zal hebben uit liefde of dat hij terug moet naar de woonplaats die hij niet leuk vindt, waarschijnlijk een baan moet zoeken en kerst moet vieren met zijn moeder nadat hij jarenlang op jouw zak heeft geteerd en geen enkele blijk heeft gegeven dat jij belangrijker bent dan gamen en blowen terwijl hij ook op jouw zak teerde en geen enkele stap zetten om jouw leven leuker te maken.
Dat is ook wat hij nu weer doet, jij moet voor hem gezelliger worden, jij moet hem in huis houden of meegaan naar zijn moeder en als hij ontslag neemt mag jij ook weer voor die kosten opdraaien. Hij zegt dat hij geen opgever is maar ik zie dat niet zo.
Dit lijkt het moment om hem te vertellen dat het klaar is, dat er geen nieuwe kansen meer bestaan en dat hij de oorzaak bij zichzelf mag zoeken en niet bij jou. Jij hebt besloten dat je te jong bent om je te binden aan iemand die helemaal niet bezig is met het verbeteren van zijn leven en die van jullie, hij is vooral bezig om jou helemaal leeg te trekken, mentaal en financieel.
We maken allemaal, minstens 1 keer, mee dat we in een relatie eindigen die zwaar teleurstellend is, dat je grote liefde eigenlijk helemaal niet leuk is en je ineens in een verzorgende rol zit alsof het je kind is i.p.v. je partner. Kerst en o+n is niet perse een vervelende tijd om een relatie te verbreken en al helemaal niet als je op je tandvlees loopt. Als je niet leert kiezen voor jezelf dat wordt je toekomst een puinhoop. Sterkte, je moet even doorbijten maar dan heb je weer rust en kan je beginnen aan je eigen toekomst.
Ik voelde me enorm schuldig toen ik er achter kwam dat ik niet meer van hem hield want op zich was het een leuke jongen waar ik enorm mee kon lachen maar een relatie heeft meer nodig dan dat. Het uitmaken van de relatie was verschrikkelijk, hij huilde, vroeg een nieuwe kans enz. Daarnaast stond het huis op mijn naam en hij werd daardoor ook dakloos (hij kon bij zijn zus gelukkig terecht). Dat schuldgevoel hou je wel even, het is een nare macht die je hebt als je iemand heel verdrietig kan maken omdat je zelf iets wil.
Aan de andere kant weet iedereen die een relatie start dat het uit kan gaan en dat het verdriet met zich meeneemt. In jouw geval mag je afvragen of hij verdriet zal hebben uit liefde of dat hij terug moet naar de woonplaats die hij niet leuk vindt, waarschijnlijk een baan moet zoeken en kerst moet vieren met zijn moeder nadat hij jarenlang op jouw zak heeft geteerd en geen enkele blijk heeft gegeven dat jij belangrijker bent dan gamen en blowen terwijl hij ook op jouw zak teerde en geen enkele stap zetten om jouw leven leuker te maken.
Dat is ook wat hij nu weer doet, jij moet voor hem gezelliger worden, jij moet hem in huis houden of meegaan naar zijn moeder en als hij ontslag neemt mag jij ook weer voor die kosten opdraaien. Hij zegt dat hij geen opgever is maar ik zie dat niet zo.
Dit lijkt het moment om hem te vertellen dat het klaar is, dat er geen nieuwe kansen meer bestaan en dat hij de oorzaak bij zichzelf mag zoeken en niet bij jou. Jij hebt besloten dat je te jong bent om je te binden aan iemand die helemaal niet bezig is met het verbeteren van zijn leven en die van jullie, hij is vooral bezig om jou helemaal leeg te trekken, mentaal en financieel.
We maken allemaal, minstens 1 keer, mee dat we in een relatie eindigen die zwaar teleurstellend is, dat je grote liefde eigenlijk helemaal niet leuk is en je ineens in een verzorgende rol zit alsof het je kind is i.p.v. je partner. Kerst en o+n is niet perse een vervelende tijd om een relatie te verbreken en al helemaal niet als je op je tandvlees loopt. Als je niet leert kiezen voor jezelf dat wordt je toekomst een puinhoop. Sterkte, je moet even doorbijten maar dan heb je weer rust en kan je beginnen aan je eigen toekomst.
zaterdag 19 december 2020 om 12:51
Je hoeft het niet direct uit te maken, je kunt ook een time-out instellen. Vraag hem zn spullen te pakken en weg te gaan, vandaag nog. Dan kunnen even rustig nadenken. Kijken of je hem mist. Hoe hij erop reageert etc. Hij zal jou in ieder geval de komende weken even met rust MOETEN laten.
Zet deze man aub uit je huis en terug op z'n eigen benen. Die relatie kan altijd nog uit.n
Zet deze man aub uit je huis en terug op z'n eigen benen. Die relatie kan altijd nog uit.n
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
zaterdag 19 december 2020 om 14:29
Het vervelende is dat ik het eigenlijk met alles wat jullie zeggen eens ben. Ik zie en voel het zelf ook allemaal zo aan.
De praktische dingen waar ik het over had is eigenlijk geld. Hij krijgt zijn geld pas de 31e. Ik mijne maandag en dinsdag al. Ik zou dus de benzine/treinkaart kunnen betalen om hem naar huis te krijgen, maar dan zit hij thuis wel met bijna geen geld. Nu weet ik dat dat niet mijn probleem is maar het voelt toch heel lullig...
Verder begint hij nu te 'zeuren' om seks. Hij is geïrriteerd omdat hij al een week lang wil maar ik telkens de boot af hou. Mijn lichaam 'slaat op slot' om het maar even zo te zeggen. Ik ben teveel bezig met m'n gedachtes waardoor ik gewoon niet wil.
De praktische dingen waar ik het over had is eigenlijk geld. Hij krijgt zijn geld pas de 31e. Ik mijne maandag en dinsdag al. Ik zou dus de benzine/treinkaart kunnen betalen om hem naar huis te krijgen, maar dan zit hij thuis wel met bijna geen geld. Nu weet ik dat dat niet mijn probleem is maar het voelt toch heel lullig...
Verder begint hij nu te 'zeuren' om seks. Hij is geïrriteerd omdat hij al een week lang wil maar ik telkens de boot af hou. Mijn lichaam 'slaat op slot' om het maar even zo te zeggen. Ik ben teveel bezig met m'n gedachtes waardoor ik gewoon niet wil.

zaterdag 19 december 2020 om 14:46
Ahum?T-Bag schreef: ↑19-12-2020 14:29Het vervelende is dat ik het eigenlijk met alles wat jullie zeggen eens ben. Ik zie en voel het zelf ook allemaal zo aan.
Echt kom op. Koop een treinkaart online en weg ermee.

zaterdag 19 december 2020 om 15:43
Het uitmaken is een cadeau voor jezelfT-Bag schreef: ↑19-12-2020 01:30Pfff jullie hebben gelijk hoor. Ik ben vooral toe aan rust en even zelf m'n eigen dingen op orde krijgen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit met hem kan bespreken op een volwassen manier, zonder overgehaald te worden. Ook omdat er gewoon praktische dingen besproken moeten worden. En dat zo voor de feestdagen...