Man beschuldigd mij van vreemdgaan [Geen OP]

23-12-2020 03:31 286 berichten
.
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 23-04-2021 09:12
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO. Heel heftig dit.
Heb je de huisarts gebeld? Wat zei die?
Hopelijk wil hij mee naar de huisarts.

Heb je al iemand ingelicht over de situatie. Een vertrouwenspersoon die je kan steunen?
Lotus90 schreef:
23-12-2020 10:15
Goed dat je dit inziet.
Zeker.
Lotus90 schreef:
23-12-2020 10:15
Goed dat je dit inziet.
Als er geen sprake is van een ziektebeeld, dan is het zeker manipulatie.

Maar als de man van TO wel een psychose heeft (en hij heeft daarop een verhoogd risico omdat hij een depressie heeft, zijn medicatie onlangs is aangepast en hij een fanatiek canabis-gebruiker is) dan is er van manipulatie natuurlijk geen sprake.
Nummer*Zoveel schreef:
23-12-2020 10:11
Ik heb TO ook geloept en grenzen trekken lijkt me inderdaad heel gezond. Maar dat betekent toch niet dat je iemand, waarvan je vermoedt dat hij ernstig mentaal ziek is, zomaar de deur uit gooit? Ik zou dat eerst laten evalueren en daarna pas mijn plan trekken. Is hij ziek, dan kan hij (liefst extern) in behandeling. En is hij niet ziek, dan mag hij inderdaad zijn spullen pakken en vertrekken. Maar ik zou mijn partner niet binnen een paar uur de deur uitwerken en het verder zelf laten uitzoeken als ik het vermoeden heb dat hij daar mogelijk mentaal helemaal niet toe in staat is.
Ik heb niet geloept, maar ging af op wat ze zelf schreef.

En nee je hoeft hem niet de deur uit te gooien als in een spoedscheiding te regelen, maar de veiligheid van de kinderen zou nu even voorop moeten staan. Ik zou 'm dus even niet tegenhouden als hij ergens anders wil gaan slapen.
justagirly schreef:
23-12-2020 09:58
Lastig hoor, hoe bepaal je nou of hij ziek is of dat hij manipulatief bezig is?
Wil hij zelf wel hulp hiervoor?
De kans dat hij haar aan het manipuleren is, is natuurlijk vele, vele, vele malen groter dan dat hij ineens een of andere ernstige psychiatrische aandoening heeft ontwikkeld.

@TO, ik zou hem verzoeken inderdaad te vertrekken als ik jou was.
Am Yisrael Chai!
Nummer*Zoveel schreef:
23-12-2020 10:36
Als er geen sprake is van een ziektebeeld, dan is het zeker manipulatie.

Maar als de man van TO wel een psychose heeft (en hij heeft daarop een verhoogd risico omdat hij een depressie heeft, zijn medicatie onlangs is aangepast en hij een fanatiek canabis-gebruiker is) dan is er van manipulatie natuurlijk geen sprake.
Met 1 joint per dag ben je zeker geen "fanatiek cannabisgebruiker" en loop je zeker niet een verhoogd risico op psychoses. Ja, net zoveel als iemand die dagelijks een wijntje drinkt misschien.
Am Yisrael Chai!
To jij gaat dit nooit volhouden.
Ik heb ook dit soort gedrag mee gemaakt (ex was niet depressief). Hij wilde de touwtjes in handen houden en ik werd constant beschuldigd dat ik zou liegen. Hij ging dan net zo lang door totdat ik geen andere uitweg zag om dan maar te zeggen dat hij gelijk had. En dan had ik dus gelogen en moest ik daar ook weer voor gestraft worden. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet had gelogen maar hij gewoon zijn eigen waarheid constant had ongeacht wat ik zei of liet zien.
Dood en dood vermoeiend.

Jij loopt op je tenen en tandvlees en doet niets anders dan hem tevreden houden en rekening met hem te houden.
Hoe lang ga jij dit volhouden?
En vertrouw je hem 100% bij je kinderen in de buurt opdit moment?

Hoe verdrietig ook maar ik zou nu even voor jou en je kinderen kiezen.
Misschien is het beter dat hij echt even het huis verlaat zodat hij zelf ook goed kan nadenken waar hij mee bezig is.
En jij de rust even hebt om echt goed na te gaan denken.

Bereid voor de zekerheid al wat dingen voor.
- verzamel belangrijke papieren
- regel de financien zodat hij eventueel niet eerst de bankrekening gaat leeg halen voordat hij de scheiding aan gaat vragen.

Je verdient rust voor jou en je kinderen en een leuk leven. Is het een leuk leven met hem ?

Sterkte het is heel erg moeilijk :hug:
05-2019 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 10:45
2.22% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Star3 schreef:
23-12-2020 10:38

En nee je hoeft hem niet de deur uit te gooien als in een spoedscheiding te regelen, maar de veiligheid van de kinderen zou nu even voorop moeten staan. Ik zou 'm dus even niet tegenhouden als hij ergens anders wil gaan slapen.
Precies dit. In een huis wonen met iemand die in een psychose zit is echt heel eng. De onredelijkheid, onvoorspelbaarheid, agressie, extremiteiten is eng, levensbedreigend zelfs.
Ik weet niet of het uitmaakt of er sprake is van manipulatie of van een psychische stoornis. Het lijkt voor TO een onhoudbare situatie te zijn geworden. Ze heeft kinderen waar ze voor moet zorgen, een nieuwe baan waarvan ze het zich onder deze omstandigheden niet kan veroorloven hem kwijt te raken en ze loopt op haar tandvlees. Iemand moet zich om haar partner ontfermen, maar zij is niet de aangewezen persoon.
Star3 schreef:
23-12-2020 10:38

De veiligheid van je zieke partner lijkt mij net zo belangrijk. Als je een psychose vermoedt en je onveilig voelt, dan kun je dat aangeven bij de huisarts, en volgens protocol zou er dan een (spoed)thuisbezoek voor evaluatie geregeld moeten worden.
Ik moet zeggen dat ik me wel een beetje verbaas over hoe makkelijk er in dit topic van zoiets redelijk zeldzaams als een spontane psychose wordt uit gegaan en hoe iedereen dat dan ook gelijk als meest aannemelijke scenario ziet.

De realiteit is echter dat psychoses het vaakst in de adolescentie voorkomen en sowieso niet vaak voorkomen.

Het is dus het meest aannemelijk dat de man van TO zich als een lul gedraagt, gewoon omdat het kan.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
23-12-2020 10:47
Het is dus het meest aannemelijk dat de man van TO zich als een lul gedraagt, gewoon omdat het kan.

Dit vermoed ik dus ook.
En depressie/medicijn gebruik word gebruikt om zijn gedrag mee goed te praten.

To jij geeft aan dat hij al zo'n gedrag vertoonde voordat hij depressief werd dan lijkt het mij dat zijn karakter vooral een rol speelt.
05-2019 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 10:53
35.27% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
fashionvictim schreef:
Ik moet zeggen dat ik me wel een beetje verbaas over hoe makkelijk er in dit topic van zoiets redelijk zeldzaams als een spontane psychose wordt uit gegaan en hoe iedereen dat dan ook gelijk als meest aannemelijke scenario ziet.

De realiteit is echter dat psychoses het vaakst in de adolescentie voorkomen en sowieso niet vaak voorkomen.

Daar heb je wel een punt. Zaak is wel om zsm bij de huisarts/hulpverlening je zorgen erover te uiten. Je intuïtie zegt meer dan het feit dat een psychose het vaakst voorkomt bij jong-volwassenen.
fashionvictim schreef:

Man is al jaren psychisch ziek (depressie), gebruikt canabis en is recent van medicatie veranderd. Dat zijn alledrie triggers van psychoses. Bij 1/3 van de gevallen komt de eerste psychose pas na het 40e levensjaar.

TO gaat weg en er is niks aan de hand, en komt terug en wordt vanuit het niets opeens van vreemdgaan beschuldigt waarbij man heilig overtuigt is van zijn gelijk en niet voor rede vatbaar is.

Ik zeg niet dat man van TO een psychose heeft, maar ik zou dat persoonlijk wel uitgesloten willen zien voordat ik verdere conclusies zou trekken.
Lul of psychose: ik zou hier niet mee samen willen/kunnen zijn. Het klinkt allemaal heel manipulatief. Zou hem ook echt niet alleen laten met mijn kinderen.
machathee schreef:
23-12-2020 10:51
Daar heb je wel een punt. Zaak is wel om zsm bij de huisarts/hulpverlening je zorgen erover te uiten. Je intuïtie zegt meer dan het feit dat een psychose het vaakst voorkomt bij jong-volwassenen.
Maar ik heb niet de indruk dat het per se TO's intuitie is die nu spreekt, eerder haar valse hoop en haar onwil om onder ogen te zien dat ze gewoon in een rot relatie zit.

Haar nu met zijn allen aanpraten dat haar man vast een psychose heeft terwijl die kans echt zo goed als nihil is helpt haar niet verder, houdt alleen haar en vooral haar kinderen gevangen in een situatie die schadelijk voor hen is.

Zelfs al zou die man een psychose hebben, waar ik absoluut niet in geloof, dan nog is hij een volwassene en als zodanig verantwoordelijk voor zijn eigen welzijn. TO is verantwoordelijk voor het hare en dat van haar kinderen en voor hun welzijn is het beter als die vent nu gewoon even opzout en een ander lastig gaat vallen met zijn kutgedrag.
Am Yisrael Chai!
.
anoniem_343589 wijzigde dit bericht op 22-04-2021 20:13
99.79% gewijzigd
Vraag hem eens hoezo hij denkt dat jij vreemd gaat? Je ging naar een meeting toe met mannelijke collegas. Dit kan bij iemand die al snel jaloers is al gedachtes oproepen vooral als hij ze niet kent en als jij ook nog langer weg blijft dan je had aangegeven en je gsm niet opneemt. Dit zijn allemaal triggers voor hem geweest. Hij denkt vast ook dat persoonlijke meetings in de lockdown verboden zijn en vind het raar dat je hier toch naar toe gaat.
Het enige dat jij kunt doen is hem bevestigen hoe veel je van hem houdt en nooit vreemd zal gaan. Blijft wel lastig als hij je dan nog niet geloofd.
Een virtuele knuffel voor jou. Wat een ellende zeg. Ik heb geen extra advies, je onderneemt volgens mij prima stappen en hebt het keurig op een rijtje. Maar wil je wel een hart onder de riem steken. Dit klinkt echt klote.
Wat afschuwelijk voor je. Ik heb geen advies voor je en ik heb geen idee of hij een psychose heeft. Maar ik wens je alle wijsheid en sterkte.
MrsJane schreef:
23-12-2020 10:59
Zoveel reacties waar ik echt wat aan heb, maar teveel om allemaal persoonlijk op te reageren. Ik heb sinds half 3 vannacht geen oog dicht gedaan.

Wat betreft financiën maak ik me niet zoveel zorgen. We hebben afgelopen jaar ons huis gekocht en een grote verbouwing gedaan, dus daar is het meeste spaargeld naartoe gegaan. Nu nog een kleine buffer, maar niet genoeg voor een dure auto of andere grote uitgaven.

Man zegt dat ik in ons huis mag blijven wonen. Heel ruimhartig van hem, maar hij kan niet eens een hypotheek krijgen zonder baan (WIA-uitkering). En ik kan de hypotheek makkelijk in m’n eentje betalen. Ik zit nog wel een beetje met de partneralimentatie, want dat zal ik ongetwijfeld moeten betalen.

De huisarts wil dat we vanmiddag samen langskomen, maar man wil het niet en vindt dat ik hem onterecht ‘voor gek verklaar’. Misschien moet ik het maar gewoon opgeven en wachten tot hij zelf inziet dat het probleem bij hem ligt.
Ik zou me maar niet te druk maken over partneralimentatie. Hij heeft een inkomen waar hij van kan leven, dus dan gaat het alleen om de “ophoging” naar de leefstijl die hij gewend was. Zorg voor de kinderen gaat daar echter op voor. Dus aangezien je hoge woonlasten krijgt en waarschijnlijk alleen voor de (financiële) zorg van de kinderen opdraait, zal dat wel loslopen.
MrsJane schreef:
De huisarts wil dat we vanmiddag samen langskomen, maar man wil het niet en vindt dat ik hem onterecht ‘voor gek verklaar’. Misschien moet ik het maar gewoon opgeven en wachten tot hij zelf inziet dat het probleem bij hem ligt.
Als hij niet wil ga dan vooral zelf wel. Leg je zorgen neer de bij de arts.

Maar vooral, bescherm je kinderen. Zij krijgen echt veel meer mee dan de meeste mensen denken.
Dahlia74 schreef:
23-12-2020 11:12
Als hij niet wil ga dan vooral zelf wel. Leg je zorgen neer de bij de arts.

Maar vooral, bescherm je kinderen. Zij krijgen echt veel meer mee dan de meeste mensen denken.
Dit. Ga naar die afspraak.
Lieve MrsJane,

wat een nachtmerrie. Kom je helemaal opgeladen thuis van zo'n eerste kennismaking met je nieuwe werk, en dan dit. Ik kan me voorstellen dat slapen er nu even niet van komt.
Wat een afknapper dit. Je hoeft jezelf niet te verdedigen tegenover je man/ex. Na jarenlang de kar getrokken te hebben verdien je nu wel echt wat geluk. Je schrijft dat je hart breekt voor de kinderen als je aan een scheiding denkt. Mijn hart breekt als ik er aan denk dat kinderen opgroeien in een "zogenaamd" gezin waar vader zo met moeder omgaat.
En ja, men schrijft dat hij misschien wel een psychose heeft, of manisch is.... maar zolang je daar geen diagnose voor hebt gaan we er maar gewoon vanuit dat jouw man de weg goed kwijt is.
Wil je echt in een relatie blijven hangen waar geen vertrouwen is, waar jouw stem, jouw geluk, niet gehoord wordt. Waar alles in het leven om hem moet draaien.
Ik hoop van niet, jouw kinderen verdienen zoveel meer dan een gezin waarin er slechts plek is voor papa. Waar jij, en uiteindelijk ook jullie kinderen, niet aan bod komen.
Ik hoop van harte dat hij zijn spullen inpakt en daadwerkelijk vanmiddag elders naar toe gaat. Het lijkt me erg zinvol als jouw (ex)man eens leert voor zichzelf te zorgen, en jij niet meer aan dit dode paard hoeft te trekken...
Sterkte...
MrsJane schreef:
..

Het gaat niet alleen om jou en je man, maar ook om de kinderen, hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven